Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWerking / ADD

Werking / ADD

26 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
x
xtc4funLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik had een vraag.
ik loop al een tijdje met een aantal dingen die ik niet snap.
de 1e keer dat ik xtc nam voelde ik het effect goed (love gevoel) maar ongeveer 2 uur en toen was het weg. de 2e keer merkte ik het ook nog wel maar al minder .
daarna nooit meer egt iets van een xtc pil gevoeld , ook niet na een jaar stoppen.

de 1e paar keer speed kreeg ik een lekker gevoel en duidelijk een effect.
dit werd ook steeds minder.
als ik egt veel speed neem merk ik wel dat ik wat opgepept ben maar lang niet zo als mn vrienden.

hetzelfde geld voor coke en benzodiazepine.

nu is bij mij ADD vastgesteld.

kan het zo zijn dat deze middelen in het begin wel werkte maar dat ik er dankzij ADD snelle tolerantie voor ontwikkelde ofzo?
en dan heb ik het over speed, dexamfetamine, xtc , cocaine en benzo's.

het enige waar ik zeer gevoelig voor ben is wiet (op een slechte manier) word er para enz van.

en GHB waar ik super waus van word, onrust in mijn hoofd verdwijnt , concentratie verbeterd, geen moeheid meer enzovoort.

bedankt voor reacties.

ik krijg trouwens voorgeschreven dextroamfetamine maar heb hier weinig baat bij.
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#2
xtc4fun zei:
de 1e paar keer speed kreeg ik een lekker gevoel en duidelijk een effect.
dit werd ook steeds minder.
Klik om te vergroten...

Wat ik merk bij ADDers is dat naarmate de hoeveelheid speed toeneemt ze op een bepaalt moment een punt bereiken dat ze gewoon heel erg tja.. "kalm" worden :P

Waar ik op doel is dat mogelijk je steeds grotere hoeveelheden nam en dit juist daardoor ave-recht uitwerkt ofo.

Naja weet niet of je er iets mee kan :beer:
w
wcpapierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb dus precies hetzelfde, bij mij is ook ADD geconstateerd,
en ik voel ook steeds minder van vrijwel alle drugs.

Mdma (of xtc) werkt vrijwel helemaal niet meer, tenzij ik belachelijk grote hoeveelheden gebruik.
En dat doe ik ook maar 1x in de 2 maanden, als het niet minder is.

van speed blijf ik alleen lang wakker, en coke doet ook vrij weinig meer met me.
Ik word er tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar gaar van.

OOK na 4 maanden gestopt te zijn met alles was dit nog steeds...
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb ook ADD.
Mijn drugs doet gewoon zijn werking zowel (grote) hoeveelheden speed als dex,mdma en cocaine vroeger ook gewoon.
Benzogewenning gaat sowieso rap,maar het doet wel nog gewoon wat met me.
Dus tjah,mischien je drugs is laten testen mischien is alles wat rommel :confused:
x
xtc4funLid
01-01-2024, 00:00
#5
nee dat is t egt niet geloof me.
meeste is getest, en de benzo's en dex komt van de apotheek.
en het is egt al een lange tijd dat alles veel minder werkt.

het lijkt gewoon of ik heeeeel snel tolerantie voor middelen opbouw.
en het bijna niet kwijt raak.

ik weet dat mensen met ADD zoiezo ongevoeliger zijn voor drugs maar bij mij is het wel heel erg.

50mg diazepam doet niets.
120mg dex niets , alleen onrustig en dat ik slecht slaap.
150mg mdma doet niets ook niet als ik daarna nog bijpak.
(word na veel bijpakkeen alleen duizelig in mn hoofd en para)
ben weleens tot 400 mg gegaan.


de enige drugs die werken zijn ghb dat werkt wel gewoon goed.
en ketamine werkt ook goed.

vooral dat de benzo's en coke geen effect meer op me hebben vind ik jammer.
t
tipsyflipsyLid
01-01-2024, 00:00
#6
ja dat klopt ik heb ADHD en ik bouw heel snel tolerantie op met pep,coke, etc.

omdat een AD{H}D er te weinig dopamine en noradrenaline aan maakt in de hersenenen en contant op zoek is naar prikkels, word je dopamine direct weer opgenomen door je neurotransmitters en werkt het minder.
:rockband:
:smoke: :smoke:
A
AlbinoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb ADD. Ik word rustig en ik kan me veel beter focussen op iets. Zelf ben ik vrij verslavingsgevoelig en ben er echt blij dat ik niet meer verslaafd ben!
P
PinthoLid
01-01-2024, 00:00
#8
bij ADD is drugsgebruik een vorm van zelfmedicatie. Dit komt doordat neurotransmitters in de hersenen niet in balans zijn. ik heb het zelf ook.
l
lunaticLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik denk dat hier op dit forum het grootste deel van de mensen iets heeft van adhd.
Dat is mij iig wel opgevallen.
Ik heb zelf ook adhd/add. Daarom ook de grote interesse naar drugs. Speed werkt bij mij ook rustgevend in kleine doseringen en bouw snel tollerantie op. Ook met mdma en coke. Dat komt idd omdat er in je hersenen te weinig dopamine aangemaakt word.
Nu al een tijd geen speed gehad omdat ik er hier niet aan kan komen.
Ritalin is dan de enige optie...
a
anon22Lid
01-01-2024, 00:00
#10
kan een optie zijn maar vaakt helpt het niet of niet genoeg.

bij mij helemaal niets bij 4 x 25mg

nu heb ik dextroamfetamine wat wel een beetje helpt
ik heb zoiezo een wat hogere dosering met alles nodig
P
PeterblaatLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ketaboy zei:
Wat ik merk bij ADDers is dat naarmate de hoeveelheid speed toeneemt ze op een bepaalt moment een punt bereiken dat ze gewoon heel erg tja.. "kalm" worden :P
Klik om te vergroten...
Dat heb ik ook inderdaad... tijdje geleden op een dag _echt_ veel weggenakt, en ik zat gewoon beetje te zitten... voelde me wel lekker, maar anderzijds voelde ik me ook alsof ik een nacht super slecht geslapen had en eigenlijk gewoon m'n bedje in wou.

xtc4fun zei:
ik weet dat mensen met ADD zoiezo ongevoeliger zijn voor drugs maar bij mij is het wel heel erg.
Klik om te vergroten...
Ik heb juist altijd begrepen dat AD( H )D'ers altijd erg gevoelig zijn voor stoffen. Ikzelf heb dat ook; had ooit een 36mg concerta gekregen van een gast, en ik ging echt absurd hard... was ook wel de eerste keer dat ik een stimuland gebruikte, maar lichamelijk ging ik echt slecht. Keihard zweten, bijna flauwvallen door oververhitting (sterretjes zien, moest echt mn hoofd met water nat houden om mn hoofd wat koel te houden) en dat soort shit, terwijl vrijwel iedereen die ik ken en het wel eens abused niet zo beroerd veel merkt van 36mg.... Nu kan ik prima ook de 54mg aan, maar dat komt ook omdat ik het iets te veel abuse...
Z
ZeepbelLid
01-01-2024, 00:00
#12
herken mezelf enorm in dit topic.

wikipedia: Niet minder dan 20-30% van de personen met ADHD lijdt aan een depressieve stoornis met slechte prognose, waaronder misbruik van middelen en zelfmoord
P
PeterblaatLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeepbel zei:
slechte prognose, waaronder misbruik van middelen en zelfmoord
Klik om te vergroten...
:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
herkenbaar, leukleuk! :beer:
P
PebblesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb niet alle reacties doorgelezen, maar ik heb ook ADD maar speed heeft totaal geen effect op mij. Sowieso de eerste keer al niet. Ik werd er gewoon rustig van eigenlijk, maar nu heb ik medicijnen daarvoor.
XTC werkt gewoon bij mij prima, ook in combinatie.
0
074peptripLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik heb ook add en dit heeft meer te maken met tolerantie denk ik, en sowieso 1e x is het onbekend voor je lichaam en zal je ook anders reageren dan op de 2e x,
L
LDNLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik herken dit ook heel goed, ik heb ADD en ik word juist rustig van pep.
B
BommijnLid
01-01-2024, 00:00
#17
wcpapier zei:
Ik heb dus precies hetzelfde, bij mij is ook ADD geconstateerd,
en ik voel ook steeds minder van vrijwel alle drugs.

Mdma (of xtc) werkt vrijwel helemaal niet meer, tenzij ik belachelijk grote hoeveelheden gebruik.
En dat doe ik ook maar 1x in de 2 maanden, als het niet minder is.

van speed blijf ik alleen lang wakker, en coke doet ook vrij weinig meer met me.
Ik word er tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar gaar van.

OOK na 4 maanden gestopt te zijn met alles was dit nog steeds...
Klik om te vergroten...

ik heb ADHD en speed ja ik blijf wel wakker en ik begin me rustig te voelen en chill kan gemakkelijk 2uur in men zetel zitten te genieten van de rust. soms als ik zo op een feestje sta en er is goede muziek kan ik wel een hele tijd staan dansen en te genieten maar als ik ergens kan gaan zitten waar het rustig is zit ik te genieten.
coke weet ik niet heb ik nog niet gedaan
en xtc gaat wel nog goed gebruik wel redelijk vaak laat er geen maand tussen maarja
tolerantie heb ik wel en gevoel is niet meer hetzelfde als vroeger maar dat is normaal lijkt me
t
thesugerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja dit komt mij zeer bekend voor alleen werkt het in het begin wel gewoon xtc en speed ook wel minder als io het vergelijk met anderen
D
DumDumLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bij mij is er een vermoeden van ADD. Ik zit nu in die molen....
Bij ADD schijnt er een tekort te zijn aan dopamine, die de passiviteit en chaos tot gevolg geven.

Ik vond het altijd vreemd dat XTC/Speed altijd zo'n andere uitwerking had op mij, dan vrienden(eigenlijk alle) om mij heen die ook gebruiken. er lekker in in zitten, of eruit zijn..ik zat er altijd wel in als ik gebruikte :)

Ik had ook nooit van die enorme pieken en dalen. Altijd een lekker ontspannend en rustgevend gevoel. Tijd om van dingen te genieten... en de rust hebben om een gesprek aan te gaan met mensen, zonder mijn aandacht te verliezen, of zelfs verliezen waar het gesprek over ging :flushed:

Het leek wel alsof gedachten vloeibaar werden...de chaos in mijn hoofd kreeg een richting.

Ik hoop dat er mss met medicatie wat evenwicht in de chaos komt :)
P
PillengebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb een vraag.
Ze zijn nu bij mij aan het kijken of ik ADD heb. Ik heb echt ziek veel kenmerken.
Mijn vriend heeft ADD. Hij word van xtc altijd heel erg rustig en zwaar in zijn eigen space.
Op een halve of hele pil.

En ik heb eigenlijk altijd eerst een drukke en vrolijke periode en daarna rustig en chill en dan space. Of naja werkt beetje anders met welke pillen je hebt maar wel eerst die drukke vrolijke periode. Nou vraag ik me af heb ik dan wel ADD?
Ze zeggen wel dat xtc al je remmen weg haalt en aangezien ik mijn hele blije, spontane, sociale, soms drukke kant best veel onderdruk op een dag dacht ik dan komt het juist met xtc eruit.
Maar vraag is heb ik dan wel ADD? Wat denken jullie?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."