#1
lange termijn geheugen weet ik niet, en dat is inderdaad ook heel lastig te bewijzen. Uberhaupt omdat we nog zo weinig weten over hoe geheugen nou precies opgeslagen wordt, maar ik denk dat rem slaap niet zo'n hele spannende functie heeft. Tenminste mij lijkt het het meest logisch dat het gewoon het bewegen van het oog is om het hoornvlies van zuurstof te voorzien. Het hoornvlies haalt zuurstof direct uit lucht, omdat ze tijdens je slaap geen toegang hebben tot die lucht halen ze net genoeg zuurstof uit vloeistoffen die achter het oog zitten. Hoelanger men slaapt, des te meer deze vloeistof stagneert, dmv van het snel heen en weer bewegen van het oog word dit dus meer vloeibaar en wordt de zuurstof omloop in die vloeistof dus weer hersteld.
Dit lijkt mij tenminste het meest aannemelijk, aangezien de organismen die het langst slapen ook de meeste REM vertonen. Natuurlijk is het veel gaver als er iets anders aan zit qua bewustzijn maar dat is gewoon zo moeilijk te bewijzen. Sorry wil niet betweterig ofzo doen en iedereen mag geloven wat ie wil, maar ik denk dat het dit is.
OT: modafinil vanochtend
Dit lijkt mij tenminste het meest aannemelijk, aangezien de organismen die het langst slapen ook de meeste REM vertonen. Natuurlijk is het veel gaver als er iets anders aan zit qua bewustzijn maar dat is gewoon zo moeilijk te bewijzen. Sorry wil niet betweterig ofzo doen en iedereen mag geloven wat ie wil, maar ik denk dat het dit is.
OT: modafinil vanochtend