Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat heb jij voor het laatst gebruikt en wanneer ?

Wat heb jij voor het laatst gebruikt en wanneer ?

930 antwoorden
176 weergaven
18-5-2026
s
sshmnLid
01-01-2024, 00:00
#1
gistermiddag paar ritalin pilletjes gehad, afgelopen nacht flink aan de 2CB geweest, geweldige trip gehad :hearteyes:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Zaterdag in chronologische volgorde: wijn, speed, ghb, etizolam. En een beetje poppers de hele dag door.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bier, Speed, Poppers, Hasj, GHB, Etizolam en dat alles afgelopen zaterdag :rolleyes: Voor het eerst een goddelijke nacht geslapen na speed, dat is nieuw voor mij!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gisteren op 909 festival 2C-B, beetje speed, beetje ketamine en wiet gebruikt :grin:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nice :)

Psychedelibee zei:
Gisteren op 909 festival 2C-B, beetje speed, beetje ketamine en wiet gebruikt :grin:
Klik om te vergroten...
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Afgelopen zondag eerste keer ALD-52. Komt vast nog wel een report over.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Afgelopen nacht eerste keer ghb gebruikt.
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zojuist wat kook..locatie thuis...moet ni altijd ingewikkeld zen...
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Amateurtje zei:
Zojuist wat kook..locatie thuis...moet ni altijd ingewikkeld zen...
Klik om te vergroten...

Ik zie je wel vaak schrijven dat je wat coke op hebt. Pas je wel een beetje op?
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oxycodon 40mg ongeveer 1u30-2u geleden en ik voel me goed en relaxed. :sunglasses:
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#11
transformated zei:
Oxycodon 40mg ongeveer 1u30-2u geleden en ik voel me goed en relaxed. :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Geniet ervan! :grin:

Nog maar eenmalig gebruikt (wil het zo nog wel houden) maar het was erg relaxed spul :)
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Oke interessant! Hoe was dat? En word je trouwens geen mega zombie van wiet?
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Yaizer zei:
transformated zei:
Oxycodon 40mg ongeveer 1u30-2u geleden en ik voel me goed en relaxed. :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Geniet ervan! :grin:

Nog maar eenmalig gebruikt en wil het ook zo laten ivm leeftijd. Wel lekker spul trouwens.
Klik om te vergroten...

Dankje :grin: het is inderdaad heel lekker spul. Ik heb nu wel last van jeuk :angry:
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Erg herkenbaar. Had op één of andere manier erg veel jeuk aan mijn neus maar dan ook heel erg.
Gelukkig was het nog niet storend. Had ook een zware ademhaling dus kon (voor mijn gevoel) niet achter elkaar roken wat ik wel snel doe met drugs. (weet niet of dat tussen m'n oren zat of wel kan kloppen).


transformated zei:
Yaizer zei:
transformated zei:
Oxycodon 40mg ongeveer 1u30-2u geleden en ik voel me goed en relaxed. :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Geniet ervan! :grin:

Nog maar eenmalig gebruikt en wil het ook zo laten ivm leeftijd. Wel lekker spul trouwens.
Klik om te vergroten...

Dankje :grin: het is inderdaad heel lekker spul. Ik heb nu wel last van jeuk :angry:
Klik om te vergroten...
K
Karel_NotenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bobsacamano zei:
2C-B speed en hasj op shoeless.

Wou eigenlijk DOC doen maar gebeurde even iets vervelends vlak voor we vertrokken. Dus leek me toch niet zo handig.
Klik om te vergroten...

Zouden we elkaar daar gezien hebben zonder dat we het weten? :)
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#16
honolulu4 zei:
Kijk er toch maar mee uit met mxe ter vervanging van alcohol in de studeerperiode.. Alcohol is al niet goed voor je remslaap, maar met mxe skip je dit stuk van je slaap helemaal. En dit is net het deel van je slaap wat ervoor zorgt dat je dinges die je door de dag hebt geleerd consolideert.

Nu goed, ik weet natuurlijk niet of je nu studieperiode hebt of niet, en of je het dan dagelijks pakt of niet, maar ik wil je maar waarschuwen.
Klik om te vergroten...
Ik had er rekening mee gehouden. Ik heb het tot nu toe alleen nog maar gebruikt op dagen dat ik net een examen had gemaakt (om negatieve consolidatie effecten te neutraliseren) en de doseringen zijn zeer beperkt en gecontroleerd. Altijd overdag beginnend met 25-30mg en 15mg redose na 1uur.
Je maakt wel een terecht punt in ieder geval, nu ik het zo terug lees is het wellicht niet het beste advies nee, haha.
h
honolulu4Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Vannacht impulsief wat mxe,

nou werd ik weer helemaal moe wakker wanneer mijn wekker afliep en heb mijn hoofd niet helder genoeg gekregen om te leren :tongueout:

Mod edit

grtz
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#18
honolulu4 zei:
Jmths zei:
De laatste paar keren heb ik alcohol vervangen met MXE (25-30mg doseringen iedere 1,5-2 uur), het was even wennen maar het bevalt me erg goed.

Toegevoegde waarde zit hem er in dat het veel minder vermoeiend aanvoelt voor mijn lichaam, 's avonds lijk ik i.t.t alcohol in diepe slaap te kunnen geraken en de volgende dag word ik weer vrij fit wakker goed in staat om te studeren.

De voordelen wegen voor mij wel op, ik heb het gevoel dat het wel een gezonder en prettiger alternatief is.
Klik om te vergroten...

Kijk er toch maar mee uit met mxe ter vervanging van alcohol in de studeerperiode.. Alcohol is al niet goed voor je remslaap, maar met mxe skip je dit stuk van je slaap helemaal. En dit is net het deel van je slaap wat ervoor zorgt dat je dinges die je door de dag hebt geleerd consolideert.

Nu goed, ik weet natuurlijk niet of je nu studieperiode hebt of niet, en of je het dan dagelijks pakt of niet, maar ik wil je maar waarschuwen.
Je voelt vanzelf normaal gezien ook wel wanneer je je REM tevaak overslaat. (humeur, waas, heel levendig dagdromen enzo)

groeten
Klik om te vergroten...

Het is niet bewezen dat rem slaap belangrijk is. Dat is een theorie, onderzoek daarentegen laat ook het tegendeel zien. Toevallig is dit stof wat ik moet leren voor m'n tentamen. In mn boek gaan ze er helaas niet zo diep op in, aangezien dit nog maar het eerste jaar is. Maar bepaalde anti depressiva zorgen ook dat je je rem slaap overslaat. Dat zou betekenen dat mensen die die anti depressiva zouden gebruiken dus een verslechterd leer vermogen zouden hebben. Het onderzoek wat gedaan is vond daar geen significant verschil in. Als je wil kan ik het onderzoek wel even voor je opzoeken.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#19
benniesmitters zei:
Het is niet bewezen dat rem slaap belangrijk is. Dat is een theorie, onderzoek daarentegen laat ook het tegendeel zien.
Maar bepaalde anti depressiva zorgen ook dat je je rem slaap overslaat. Dat zou betekenen dat mensen die die anti depressiva zouden gebruiken dus een verslechterd leer vermogen zouden hebben.
Klik om te vergroten...
De vraag is maar net 'belangrijk' op welke manier natuurlijk. Er is ook wel wetenschappelijk onderzoek dat suggereert dat REMslaap een rol speelt bij het consolideren van informatie op de lange termijn, ofwel het lange termijn geheugen bevordert.

Dit is natuurlijk heel lastig te onderzoeken aangezien het meestal lastig/onethisch is om (lange termijn) met iemand zijn REMslaap te knoeien aangezien we niet weten welk effect dit heeft op gezondheid.
Daarbij is het lastig om criteria op te stellen om lange termijn geheugen concreet te maken, iets dat je immers de volgende dag nog onthouden hebt zou je overmorgen wel weer eens vergeten kunnen hebben.
Dan heb je nog het feit dat de ene persoon simpelweg veel beter is in dingen onthouden dan de andere persoon en het hierdoor lastig is een significant verschil aan te tonen.
We weten ook niet welke specifieke informatie eventueel wordt verwerkt tijdens de REMslaap, oninteressante testjes bijvoorbeeld lijken mij evolutionair gezien niet de hoogste prioriteit waar het lichaam/REMslaap zich op zal focusen ter consolidatie.

Van benzodiazepines weet ik zeker dat deze de REMslaap flink doen dalen, de 'slow wave sleep'/ diepe slaap lijkt echter toe te nemen. Van benzodiazepines is algemeen bekend dat deze een negatief effecten hebben op het geheugen, of dit komt door de prikkel onderdrukkende werking van benzodiazepines of de REMslaap onderdrukkende werking van benzodiazepines komt weten we niet.

Serotonine verhogers (zoals 5HTP) lijken echter de REMslaap te doen toenemen naar mijn weten, een verhoogde hersenactiviteit betekend meestal meer REMslaap en minder SWS/diepe slaap. Acetylcholine verhogers werken bijvoorbeeld ook REMslaap verhogend.
Je zou denken dat de meeste antidepressiva (SSRI's) de REMslaap doen toenemen.

Er is ook nog weer eens wetenschappelijk onderzoek dat stelt dat 'verloren' REMslaap zichzelf op lange termijn weer in haalt.

Mijn persoonlijke conclusie tot nu toe is dat SWS/diepe slaap enkel noodzakelijk is voor de rust om de volgende dag weer optimaal te kunnen functioneren. Van REMslaap kunnen we simpelweg niet weten wat de exacte functie is maar ik kan me heel moeilijk voorstellen dat het nergens goed voor is, als REMslaap nergens goed voor is zou het ondertussen wel weg geëvolueerd wezen maar dit lijkt bij geen enkel zoogdier het geval te zijn.
Ik vermoed dat REMslaap voor de lange termijn geheugen wel iets doet al ben ik bang dat dit niet te onderbouwen valt, wat uiteraard nog niet bewijst dat het niet zo is.

Zelf heb ik de indruk dat dromen (wat een samenhang van 90%+ met REMslaap lijkt te vertonen) vooral de nadruk leggen op emoties. Mijn vermoeden is dus dat REMslaap een effect heeft op het mentale welzijn. Waarschijnlijk is de functie van REMslaap echter een stuk holistischer.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Wat heb jij voor het laatst gebruikt en wanneer

Narcobarbital met nog wat leuke spullen voor en tijdens de operatie paar dagen terug. Wauw was nog 2 dagen high en sleepy. Dont try this at home (duh)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2526272829...47
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."