Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is jouw drugs low 5?

Wat is jouw drugs low 5?

72 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
benzzzy zei:
Ik heb juist geen probleem met caffeine.
Een van de weinige drugs waar ik 5 doseringen op een dag kan doen voor een week en er dan gewoon de ene op andere dag mee stopen zonder enkel probleem.
Klik om te vergroten...
5 koppen per dag is echt al super veel en slecht voor je, maar dat beseffen mensen niet door de acceptatie van koffie. Heb ook geen dip ofzo, maar das juist het probleem..
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Stonologie zei:
Brand dit in je mond?
Klik om te vergroten...
Nee
S
SnuivertLid
01-01-2024, 00:00
#3
1. Ghb teveel ellende met meegemaakt in het verleden veel gebruikt.
2. 2cb vreselijke body load
3.wiet kan daarna niet meer wakker blijven
4. Crystal meth 1 keer nooit weer
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#4
1 Cocaïne (enkel zuivere Coke, geen straat Coke)
2 #4 Heroïne (ook enkel high quality)
3 #3 Heroïne (ook enkel high quality)
4 Crystal Meth (Ice, high quality)
5 Oxynorm 20 mg. (1 dosis 280 mg.)

(5 gedeelde plaats: Pall Mall Munt)
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
1. Alcohol: Gewoon hatelijk als je iets teveel op hebt
2. Tabak: Ik rook teveel
3. 4FA: Voelt meestal aan als een mix van slappe speed en net niet pillenplezier.
4. 3mmc: Ik binge me dood op dit spul...
5. Nvt
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
PsyTekZ zei:
1. Alcohol: Gewoon hatelijk als je iets teveel op hebt
2. Tabak: Ik rook teveel
3. 4FA: Voelt meestal aan als een mix van slappe speed en net niet pillenplezier.
4. 3mmc: Ik binge me dood op dit spul...
5. Nvt
Klik om te vergroten...

Ja hahaha goeie beschrijving over 4fa! Ik hoorde dat idd ook heel veel. Daarom gebruik ik t niet.
M
Mr.PilskaLid
01-01-2024, 00:00
#7
1. Alcohol : na een paar word ik altijd misselijk
2. Speed : voel me er vaak niet anders van wel altijd dikke katers duizelig niet kunnen lopen van de duizeligheid (misschien slechte speed?)
3. Tabak : het is duur krijgt er een slechte conditie van soms voel je je er gewoon heel beroert door. maar vandaag een week gestopt!

Voor de rest vind ik alles wel plezierig of nog nooit geprobeerd.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Niet perse in volgorde ofzo:
  1. Alcohol; Toen ik tiener was dronk ik nog om dronken te worden, maar sinds ik andere drugs heb ontdekt vind ik dronken zijn echt totaal niet leuk meer. En die kater de volgende dag is het al helemaal niet waard.
  2. Yohimbe; Heel raar effect wat nergens mee te vergelijken is. Wilde het een keer proberen, maar vond het totaal niet aangenaam.
  3. Ethcathinone; De meest vieze stimulant die ik ooit geprobeerd heb. Ervaarde vooral heel veel bijwerkingen, waarvan extreme vasoconstrictie toch wel het engst was, zonder echt positieve effecten zoals euforie of iets dergelijks.
  4. 4-FA; In de vind de omschrijving van Tekz wel passend hierboven, soortgelijke vergelijkingen heb ik hier ook al vaker gemaakt. Ik vind 4-FA niet perse vervelend of iets dergelijks, maar het is gewoon echt de grootste net niet drug voor mij.
  5. 4-AcO-DALT; De minst spannende psychedelica die er is, als het al psychedelica mag heten want echt trippen ga je er niet van. Je wordt er hoogstens een beetje vaag en warm van.
Verder vind ik eigenlijk altijd alles wel leuk.
T
TripbeerLid
01-01-2024, 00:00
#9
1. Tabak (word ik snel misselijk van en zoveel wiet in Nederland word er aan weggegooid door het te mengen, alhoewel dat een kwestie van smaak is.)
2. Methylfenidaat (teveel misbruikt, voelde geen fijne effecten meer en sindsdien redelijk klaar met oppeppers.)
3. MDMA (het gevoel van MDMA vind ik heerlijk maar ook door overmatig gebruik een beetje verneukt, verder vind ik het nooit fijn om vrienden aan de MDMA te zien omdat ze dat altijd zo anders zijn en net iets te liefhebbend.)
4. Speed (Ik haat dit niet zozeer maar er zijn naar mijn mening veel interessantere middelen.)
5. Hasj (Ik heb nog nooit goed iets gevoelt van hasj omdat je het altijd moet Tabak moet mengen en daar word ik snel misselijk van, ben wel benieuwd naar een goede manier om hasj puur te roken want ik wil het nog niet volledig afschrijven.)
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
1. Alcohol, vind het lekker op zen tijd maar sla liever een biertje over.
2. Hearball XTC, eens gedaan en nooit meer! Had weinig effect en werd er stront misselijk van.
3. Happy Caps, werdt hier ook stront misselijk van en had weinig effect.
4. LSD, 3x gedaan en het was 3x niks. Wil het nog een kans geven op een hogere dosis, is dat niks houd het op.
5. Diazepam, is niet echt een drug. Heb het gehad ivb met een medische ingreep, voelde me 100% leeg van binnen, geen emoties niks. Was mezelf volledig kwijt. Maar in combinatie met een jointje, is het top spul.
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#11
In volgorde, de minst 'low' of the five vanboven:

MDMA
Benzo's
Magic Mushrooms (maar love LSD en DMT trouwens)
Alcohol
Zowat alle, een eenzame uitzondering terzijde, RC's
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nare bodyload, geen euforie of energie zoals bij LSD, ik houd sowieso meer van uppers btw, en het is gewoon vies, maakt je misselijk en moe en LSD is meer mijn smaak van trippen, of DMT, da's pas een mindfuck!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Johnny Snow zei:
In volgorde, de minst 'low' of the five vanboven:

MDMA
Benzo's
Magic Mushrooms (maar love LSD en DMT trouwens)
Alcohol
Zowat alle, een eenzame uitzondering terzijde, RC's
Klik om te vergroten...

Nooo. Waarom magic mushrooms in je low top 5? Dit doet een heel klein beetje pijn in mijn hart. :disrelieved::brokenheart:
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#14
5 berichten hoger heb je ook je top 5 in dit topic gezet. Zal ik dat bericht even voor je eruit halen? @Johnny Snow Nu spreek je jezelf anders wel erg tegen. :tonguewink:

OT: mijn lijstje low 5 is onveranderd gebleven.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Johnny Snow zei:
Nare bodyload, geen euforie of energie zoals bij LSD, ik houd sowieso meer van uppers btw, en het is gewoon vies, maakt je misselijk en moe en LSD is meer mijn smaak van trippen, of DMT, da's pas een mindfuck!
Klik om te vergroten...

Vies is het zeker! Daar zijn we het over eens. Ik ben zelf echter van mening dat psilocybine wel degelijk enorme euforie kan geven, heb die ervaring persoonlijk dan weer niet met LSD, maar goed daar kan ik nog te weinig over zeggen aangezien ik dat pas een paar keer gedaan heb. 't Is uiteindelijk ook allemaal persoonlijk natuurlijk.

Vind het trouwens wel grappig dat je zegt meer van de uppers te zijn terwijl zowel heroïne als oxynorm in je favo top 5 staan. :tonguewink:
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#16
Deze maar even uppen, ben wel benieuwd naar wat en waarom mensen sommige drugs minder leuk vinden.

1. Nicotine, veels te verslavend voor hoe lekker het eigenlijk is
2. Cocaïne, veels te duur voor een middelmatig effect van te korte duur. Eerste nakkies zijn leuk, maar die chagrijnigheid erna waardoor je 'moet' blijven bijnemen, bah. Het maakt me ook irritant in gezelschap
3. Alcohol, hoe lekker ik het ook vind, het maakt zoveel kapot
4. Paddo's/truffels, veel gebruikt, maar denk niet dat ik het ooit weer ga doen. 50% van de ervaringen ermee waren gewoon niet leuk. En dan bedoel ik niet leuk voornamelijk als; stomme trips die ik moest uitzitten zonder een inzicht te verkrijgen. Anders vind ik een stomme trip wel waardevol.
5. 4-ho-met dan maar omdat ik geen andere drugs kan verzinnen voor de 5e plaats. Ik kan eigenlijk niet oordelen, want pas 1 keer gebruikt, maar de shitty bodyload i.c.m. zero andere effecten waren wel een ultieme teleurstelling.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#17
1. Cocaïne - paranoia en zware belasting voor lichaam
2. Poppers - enkel lichamelijk effect
3. Nicotine - geen effect en voelt oh zo slecht voor lichaam
4. Spacecake - te bizar hard op gegaan in te hoge hoeveelheden (met tot dagen erna nog een suf gevoel)
5. GHB - zelf nooit gebruikt, maar ieder verstandig mens die hierover goed heeft ingelezen zou moeten besluiten om dit niet te gebruiken
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
1. Tabak. Geen idee waarom ik deze troep 33 jaar gerookt heb.
2. MDMA/XTC, the feeling is gone door misbruik. Maak daar trouwens maar 'alle serotonineslurpers' van.
3. GHB, heb vanalles geprobeerd, setting, hoeveelheid, combi's maar t is gewoon mijn ding niet. Maar goed ook, want ik hou wel van een drankje en niet van ongelukken.
4. Oxycodon, jeuk en slapen, nou wat leuk zeg!
5. Kratom. Veel te subtiel voor mij...
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#19
1. Cafeine (overgevoelig voor, kan er werkelijk waar niets maar dan ook echt niets positiefs uit krijgen, een enorm onprettige gejaagdheid met hartkloppingen, zweetoksels, koude klamme handjes en een hele nacht plafondstaren... bij 2-3 kopjes koffie; ik heb ooit eens een cafeinepil genomen van 200 mg... dat was echt een martelgang en heb me zelden zo beroerd gevoeld)
2. Methallylescaline (het enige psychedelicum dat me echt een kater geeft (echt 'naar de klote' voelen tot langer dan 24 uur nadien) alsmede vrij onprettige thermodysregulatie veroorzaakt, genoeg redenen om het nooit meer te zullen gebruiken, hoewel de verdere effecten los van deze toch wel zorgwekkende bijwerkingen in milde dosering op zich best oké zijn)
3. DOC (maakt me misselijk, vind de visuals veel te opgefokt/snel en bovenal is het voor mij bij toenemende dosering op een of andere manier heel intoxicerend (ben er 'niet bij' alsof ik te veel gezopen heb ofzo, gewoon niet aanspreekbaar alsof je met je vingers in m'n gezicht zou moeten knippen om contact met me te krijgen) en het vlakt me emotioneel af)
4. 3-MMC (vormt een belasting op mijn lichaam/serotoninehuishouding zonder er ook maar iets van een gewenst effect voor terug te krijgen) // Lachgas (eveneens erg belastend, maar ik kan er niks mee... geeft mij niet meer dan wat duizeligheid en in de juiste setting wat lichte auditieve vervorming; ik bereik met Wim Hof meer dan met lachgas)
5. Benzodiazepines (ooit eens in de gelegenheid geweest een heel scala uit te proberen, maar eigenlijk geen enkele is voor mij van enige recreatieve waarde gebleken)

Nog een 'eervolle' vermelding...
- Alcohol (al lange tijd mee gestopt en sowieso altijd maar sporadisch drinker geweest (3 keer per jaar ofzo), maar het ging bij mij vaker fout dan goed en ook qua effect gewoon te veel een hit or miss; vaak misselijk geweest al voordat ik een lekkere buzz had, de dag erna meestal brak en aan het schijt; niet in de top 5, omdat ik ondanks alles ook enkele malen geweldige ervaringen op alcohol heb gehad en dan gek genoeg ook nauwelijks kater had ondanks fors te hebben gedronken)
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Psilocyloner zei:
1. Cafeine (overgevoelig voor, kan er werkelijk waar niets maar dan ook echt niets positiefs uit krijgen, een enorm onprettige gejaagdheid met hartkloppingen, zweetoksels, koude klamme handjes en een hele nacht plafondstaren... bij 2-3 kopjes koffie; ik heb ooit eens een cafeinepil genomen van 200 mg... dat was echt een martelgang en heb me zelden zo beroerd gevoeld)
Klik om te vergroten...
Interessant. Caffeine staat echt mijn top 5. 1 kopje en ik heb uren motivatie. Wel enig nadeel, ik ga kaakschaatsen al na 1 kop koffie. Duurt ook echt 5 uur..

Ander nadeel is dat ik af en toe (net als vele) trillerig word.. vooral wegens slaapgebrek/slecht eten.

Ot:
1: MXP:
Hele gekke drug, typisch omdat ze er vanaf moeten. Heel raar onaangenaam gevoel, geen fijne dissosiatie en heel hallucigeen zonder enige waarde.
2: Salvia:
Ondanks ik geen heftige visuals kreeg een hele onaangename headspace met veel irritatie en ook comedown.
3: alcohol:
Vind alcohol mensen echt onaardig maken vaak. Niet echt lekker en doe liever een jointje.
4: FUB-AMB/AMB FUBINACA:
Ondanks het gevoel fijn is, hele obscure stof. Zelfde sterkte als LSD en een gram is extreem goedkoop. Voelt als wiet, maar duurt een halfuur. Je overdoseeert extreem snel.
5: 5-MeO-MiPt:
Net niet psychedelica. Heftige space zonder echte diepgang/veel lvisuals. Voelt een beetje oncompleet en is wel lastig met meerdere mensen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."