Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Chillax zei: @Psilocyloner hoeveel mg dex nam jij? Ik neem echt maar super weinig, 2,5mg maar dat is al wel genoeg voor mij. Als je om 14:00 de laatste nam en dan nog wakker lag 's nachts, werkt het wel heel lang. Ik dacht dat het maar een uur of 5 werkte, maar ondervind nu zelf ook dat dat niet het geval is. Klik om te vergroten... Ik had dit reeds vanaf het begin, toen ik begon op 5 mg + 7,5 mg. Echter vaak zelfs na een enkele dosis (van 5 of 7,5) had ik al last van slaapproblemen. Het therapeutische effect duurde bij mij ook een kleine 5 uur. Na die 5 uur is er echter nog wel sprake van een soort nastimulatie die je wakker kan houden."
"Jmths zei: GHB piekt zeer snel (na 30 minuten ofso) en na 3uur zijn de effecten van GHB wel weer zo goed als voorbij getrokken. Phenibut piekt pas na zo'n 3uur en houdt al snel meer dan 24 uur aan in effecten. Je gaat een sterke piek van maar liefst 10ml GHB niet kunnen imiteren met Phenibut zonder dat je 48 uur KO ligt. Los daarvan vertonen de effecten zeker overeenkomsten. Mocht je een GHB surrogaat zoeken ben je waarschijnlijk beter af met Fluor-Phenibut, de fluor analoog op chloro-Phenibut beter bekend onder de naam Baclofen. Klik om te vergroten... Ik neem aan dat je met ''houdt al snel meer dan 24 uur aan in effecten'' ook de na-effecten bedoelt? Ik ben er nog steeds niet echt aan uit hoe lang de piek van phenibut bij mij nou duurt (het moment dat je echt gewoon lekker voelt, wat licht euforisch), maar zeker geen 24 uur. Het duurt bij mij toch wel een uur of 5 voordat ik echt wat van de gewenste effecten ga voelen en na nog eens zo'n 5 uur is dat volgens mij wel weer over..."
"Ik zie alleen het verschil hier niet tussen medicatie en drugs. ADHD-'medicatie' is legaal en maatschappelijk geaccepteerd aan de drugs."
"Jmths zei: De term na-effecten is vrij subjectief. Als ik 4-4,5 gram Phenibut gebruik werkt het in tegenstelling tot 3,5 gram eerder verlammend. Als je 4 gram gaat ook 2x zo lang merkbaar wezen als 2 gram. Als je mij vraagt hoe lang een 0,5mg dosering Clonazolam werkt zou ik ook zo'n 16 uur zeggen, maar je gaat zogezegd niet 16 uur euforisch wezen. En als er sprake is van tolerantie kan dit ook anders aanvoelen. Maar een 2x zo hoge dosering Phenibut gaat denk ik ook ongeveer 2x zo lang merkbaar wezen. De kans is aanwezig dat veel mensen Phenibut minder hoog doseren dan ik wanneer ze het gebruiken. Als ik een stevige dosering Phenibut neem, in mijn geval 3,5 gram en zo'n 3 uur later 225mcg 1P-LSD of 3,5mg DOC ga ik zo'n 18 later heerlijk kunnen slapen. Ik ben er vrij zeker van dat dit zonder inmenging van Phenibut niet mogelijk zou wezen, de kwaliteit van slaap zou geheid inboeten. Misschien dat dit voorbeeld de vraag enigszins beantwoord. Klik om te vergroten... Ik begrijp je. Kwestie van anders ernaar kijken. Met 'het effect' bedoel ikzelf echt de piek, dus de mild euforische high, om het zo maar te noemen. Jij neemt de lange nasleep van milde/matige sedatie waarop je kunt slapen na je trip op 225mcg 1P-LSD of 3,5mg DOC daar ook in mee. Kijk ik op vergelijkbare wijze naar de duur van 1P-LSD bijvoorbeeld, dan zeg ik: opkomst 1,5 uur, duratie 6 uur, ofwel 1,5 uur wachten voordat het gewenste effect zich volledig manifesteert en dat houdt dan zo'n 6 uur aan. Wellicht zelfs iets korter nog."
"Jmths zei: 225mcg 1P-LSD ja? Ik denk 225mcg 1P-LSD mij toch wel minstens 20 uur wakker houdt in ieder geval. Maar zoals al gezegd is, perspectief speelt een beetje er in mee. Klik om te vergroten... Ja, (1P)-LSD werkt bij mij maar heel kort. Daarmee niet gezegd hebbende dat ik 7,5 uur na inname van 225 mcg 1P-LSD kan slapen. Dat niet, maar wat ik dus bedoel is dat na die 6 uur de door mij gewenste effecten wel voorbij zijn. Jmths zei: Vanuit het door jou genoemde perspectief is het waarschijnlijker interessanter om een kort werkende tryptamine te gebruiken. Klik om te vergroten... Voor een weliswaar kortere maar intensere piek bedoel je?"
"Mijn lekker ongenuanceerd advies: blijf van die rotzooi af en leer met ADD leven in plaats van ertegen te blijven vechten. Het is geen beperking of stoornis, het is een andere manier van informatieverwerking die in onze maatschappij wordt gestigmatiseerd omdat de maatschappij is ingericht naar het gemiddelde en al wat daar van afwijkt wordt gepathologiseerd. De Dunne zei: Misschien dat je net als met antidepressiva eerst moet wennen. En als je het alleen af en toe neemt wen je niet. Als je gewend bent aan die medicijnen worden de negatieve bijwerkingen vanzelf minder na een poosje. Ik gok dat dat de oorzaak is. Klik om te vergroten... Dat is altijd het argument van big pharma. Voel je je kut? Neem dit! Voel je je nu nog kutter? Blijf het vooral nemen, je gaat je vanzelf beter voelen. Dream on. Je gaat er aan onderdoor, aan die ADHD-troep."
"Woezoe zei: Hoe kan het dat dit zo'n effect op mij geeft terwijl ik ADHD heb? Had dit echt niet verwacht. Is geweldig zo!!! Klik om te vergroten... Misschien eerst eens gewoon aan de voorgeschreven dosering van 2,5 mg houden? Meer is niet altijd beter. Het effect dat je nu bereikt is natuurlijk niet houdbaar op de langere termijn. EDIT: Misschien ook goed om deze thread 'ns te lezen..."
"420.038 zei: Iemand die geen ADD heeft heeft makkelijk praten over het leven hiermee. Ik ervaar er wel degelijk last van in mijn dagelijks leven en vind het leven hiermee niet makkelijk. Deze medicatie helpt mij mijn hoofd erbij te houden op momenten dat ik voor school bezig ben. Voor mij is het geen rotzooi, het helpt mij van mijn negatieve concentratie effecten af Klik om te vergroten... Ik heb zelf ook ADD en heb zelf jarenlang medicatie gebruikt. Wat ik heb ondervonden is dat het, ondanks bijwerkingen, aanvankelijk werkte als een tierelier. Daardoor m'n laatste jaar vwo en de universiteit door kunnen komen. De magie is echter niet houdbaar. Het houdt een keer op, geloof me. Dan heb je steeds meer en meer nodig voor hetzelfde effect met toenemende bijwerkingen, tot op het punt dat je niet meer op een gedegen therapeutisch effect kunt uitkomen. Dan val je opeens terug op je oude niveau van functioneren, daarmee het risico lopend dat je datgene wat je hebt bereikt ten tijde van je feitelijk kunstmatig verhoogde functioneren ook nog eens verliest omdat je het niet langer kunt handhaven. Tijdens mijn laatste jaar op de uni stopte het er gewoon mee en heb ik alle zeilen bij moeten zetten om het op eigen kracht af te maken. Ik was kapot, voelde dat ik jarenlang roofbouw had gepleegd. Dergelijke medicatie is daarom, zoals ik hier ooit eens eerder heb omschreven, een uitgestoken hand van big pharma waarvan je uiteindelijk geen vinger overhoudt. Ik loop zelf ook nog ontzettend tegen mijn functioneren aan als gevolg van mijn ADD. Met de bewering dat het louter een variantie is in informatieverwerking en geen beperking of stoornis zeg ik absoluut niet dat het geen grote problemen in het functioneren kan geven. Dit heeft echter vooral te maken met het feit dat de maatschappij gewoon niet 'ADD-vriendelijk' is, want deze is afgestemd op het gemiddelde. Echter, door ADD te zien als louter een variant op iets in plaats van een beperking of stoornis leer je ook de krachten ervan herkennen. Het is voor ons de levenskunst om ons leven op een zodanige wijze vorm te geven dat we onze krachten zo goed mogelijk kunnen benutten zonder al te veel tegen zaken aan te lopen die ons functioneren belemmeren. Geen gemakkelijke uitdaging, maar zeker niet onmogelijk denk ik. Er zijn bijvoorbeeld echt wel beroepen denkbaar waarin juist ADD'ers kunnen floreren."
"25tolife zei: Vind het zelf persoonlijk geen fijn middel alleen als ik met bezodiazepines zou moeten stoppen kan het handig zijn heb dat ervaren zoals @Jmths ook heeft ervaren. Het blijft een feit dat een Anti depressie medicament is gericht op een de serotonine huishouding in je brein zoals alle SSRI'S en de oudere verwanten. Klik om te vergroten... Klopt niet helemaal wat je zegt. De farmacodynamiek (hoe het werkt in het brein) is bij dit middel afhankelijk van de dosering. Off-label voor slaap wordt mirtazapine vooral in lage dosering, doorgaans 7,5 tot 15 mg, voorgeschreven. Op deze dosering is het een vrij selectieve H1-antagonist en is van significant antagonisme van serotoninereceptoren nog geen sprake. Een ander soortgelijk voorbeeld is quetiapine, een antipsychoticum dat in lage dosering (zo'n 50 mg) eveneens off-label voor slaap wordt voorgeschreven. In die dosering is het eveneens een vrij selectieve H1-antagonist, zonder dat daarbij sprake is van signifcant antagonisme van serotoninereceptoren of D2-blokkade. Overigens is D2-blokkade bij quetiapine in vergelijking met veel andere antipsychotica sowieso vrij miniem."
"Ik ken iemand die methylfenidaat gebruikte en voor slapengaan 10 mg nam. Werkte goed bij 'm. Ikzelf herken exact je klachten vanuit de tijd dat ik zelf dexamfetamine gebruikte. Ik heb toen op een gegeven moment op mijn eigen suggestie mirtazapine voorgeschreven gekregen. Dat hielp me tevens te eten. Ik nam dan een halfje zo'n 1-1,5 uur voor het avondeten en een halfje voor slapengaan. In de avond kon ik dan ook nog soort van ontspannen. Nam ik mijn dex echter na 2 uur, dan lag ik zelfs met mirtazapine nog steeds wakker. Op grond van mijn ervaringen, alsmede die van anderen om mij heen, zeg ik echter altijd: beter blijf je weg van die rotzooi en zoek je andere wegen. Het is een uitgestoken hand van de farmaceutische industrie waarvan je uiteindelijk geen vinger overhoudt. Het is geen duurzame oplossing. Het is maar tijdelijk, van korte duur. Als de magie eenmaal over is, ben je weer terug bij af. Toegegeven, het kan wel net even dat hulpmiddel zijn gedurende je studietijd. Zonder had ik mijn opleiding waarschijnlijk nooit gehaald. Uiteindelijk heb ik echter mijn opleiding gehaald op pure roofbouw en na afronding stortte ik in."