1. Alcohol, we waren zo'n 16 jaar, puberfeestje in Beilen en gingen indrinken met een drank spelletje waarbij ik natuurlijk steeds de lul was. Uiteindelijk heb ik nog expres het toilet van de host verstopt gemaakt met een kaars, uiteindelijk bij Skopje (Beilen) mijzelf echt volledig maar dan ook volledig onder gekotst. Toen heeft mijn oude jeugdvriend 'Rieks' mijn vader gebeld die mij vervolgens om 4:00 ondergekotst in het hoekje van een parkeerplaats. Vervolgens zijn we in diepe stilte naar huis gereden.
PS: De jeugd van tegenwoordig zou die avond optreden in Skopje Beilen na hun doorbraak hit Whatskeburt maar die waren te sterk onder invloed om letterlijk het podium op te kunnen kruipen dus dat het ik niet gemist.
2. Alcohol, wederom in Beilen (nog altijd 16). De jongedames vonden mij niet aardig meer en iedereen die ik leuk vond ging expres met een ander zoenen en daar grapjes over maken. Vervolgens heb ik mijzelf flink ondergekotst en besloot ik naar huis te fietsen (zo'n 15klm) maar niet voordat ik nog twee kratjes bier achterop mijn fiets had geladen om daarmee naar huis te fietsen en nooit meer wat van mij te laten horen.
Mensen hadden nog gezien hoe ik de kratjes nog een paar keer liet vallen en wat niet in mijn dronken zelf onder gekotste staat maar uiteindelijk thuis gekomen met twee kratjes bier achter op de fiets en vervolgens nooit meer iets van mij te laten horen. Los nog van een telefoontje de volgende ochtend waarin ik alles gewoon ontkende en mijn verbazing uit sprak. De puberverwarring was intens in ieder geval.
3. Alcohol, dit maal in Groningen, mijn goede jeugvriend 'Rieks' had op zijn 17e een fles whiskey van €50 en €150 euro gekocht. Ik weet niet hoe je daar zo dronken van kunt raken maar aan het einde van de avond langs de grachten van Groningen zagen we een fiets niet op slot staan vol gehangen met reclame borden. Vrolijk als dat we waren sprongen er met 3 man (ieder zo'n 17 jaar op de fiets terwijl er flinke ijzel lag.
Het lukte mij nog zo'n 500 meter de fiets recht te houden en toen sloegen we om door de ijzel op de weg. Ik heb de volgende ochtend een hechting gehaald bij de huisartsenpost omdat de scheur in combinatie met alcohol in mijn bloed niet wou stoppen met bloeden, zelfs niet na zo'n 7 uur slapen. Ik herinner mij ook nog dat ik op slipper was in de Kokomo Beach op slippers en er overal glas lach op de grond en we gratis Jillz kregen ter promotie en ik heb zo'n 6 uur lang op zwaar bloedende voeten / slippers rondgelopen eveneens.
Naast de wc zitten met mijn vingers om de WC rand geklemd, en je wilt het er uit gooien maar het brand zo hard in de slok darm. En als je water drinkt dat er alleen maar meer acidisch braaksel uitkwam en ik dan waarschijnlijk en acidisch braaksel overal en nergens kotste. Goldstroke, Whiskey, Smabuca, etc.
Een klein wonder hoe ik uit mij alcoholmsbruik verleden ben gekomen als relatief gezond persoon, geen drugs zo waardeloos al alcohol.
3. DOC (maakt me misselijk, vind de visuals veel te opgefokt/snel en bovenal is het voor mij bij toenemende dosering op een of andere manier heel intoxicerend (ben er 'niet bij' alsof ik te veel gezopen heb ofso, gewoon niet aanspreekbaar alsof je met je vingers in m'n gezicht zou moeten knippen om contact met me te krijgen) en het vlakt me emotioneel af)
Je moet gewoon leren doseren, een goede setting creëren en respect opbrengen voor psychedelica. Ieder zijn persoonlijke voorkeur maar ik vrees toch echt dat je slachtoffer bent geworden van stigma en beschikbaarheidsbias voortkomend uit associaties. Ofwel je mag jezelf wel wat beter voorbereiden voor een trip. Minstens 50% zal het oneens met mij wezen maar ik ben er nog altijd van overtuigd dat DOC op zijn eigen manier evenveel meerwaarde kan hebben als LSD. Dat gezegd hebbende, allebei substanties met hun gelijke niet om zeer verschillende redenen. Daarnaast geloof ik ook dat er een tijd en moment voor alles is, maar de bias naar tryptamines voelt voor mij gevoel maak vrij extreem. Ieder psychedelica uniek en onbeschrijfbaar om hun eigen redenen.
Dimethoxy Penethylamines zijn toch echt wel een categorie op zichzelf en er kan een sterk argument gemaakt worden dat ze meer holistisch van aard zijn dan tryptamines. Dat gezegd hebbende, alle respect in de wereld voor tryptamines. Fixatie is echter dat ik mensen wel vaker afraad. Ook wanneer het psychedelica betreft. Er zijn geen ultieme waarheden in het leven, al komen sommige dingen aardig in de buurt.