Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGebruiken jullie nu meer drugs door quarantaine??

Gebruiken jullie nu meer drugs door quarantaine??

58 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Syl zei:
Nu ik zelf clean ben merk ik, zeker nu ik niet ff blokje om kan ivm hooikoorts de dagen lang en saai zijn.
Klik om te vergroten...
Heb je het zo erg?

Heb er ook wel last van, maar wil dit mooie weer niet missen. Ik gebruik cetirizine dihydrochloride pilletjes.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zelf blow wel meer nu ik meer vrije tijd heb. Soms meer als ik wil.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Heb je het zo erg?

Heb er ook wel last van, maar wil dit mooie weer niet missen. Ik gebruik cetirizine dihydrochloride pilletjes.
Klik om te vergroten...

Ik heb ook medicatie ervoor.
Ik ben longpatient en ben vooral nu erg kortademig en mijn ogen branden enorm.
In de ruimte waar ik zit houd ik ramen en ventilatie roosters dicht.
Zwaar irritant is het want nu met dit super lekkere weer wil je lekker buiten zitten of stukje lopen.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
transformated zei:
@Syl gewoon weg pure verveling.
Nu kan ik momenteel niet werken en als je te lang op je gat zit, krijg je wel zin om te gebruiken.
Eind april bestel ik weer wat rc's, normaal gezien heb ik deze keer controle erover want de vorige keer had ik die praktisch niet, maar zeg nooit nooit.
Het was ook iets nieuws dat ik deed.
Ik weet welk effect het geeft dus moet deze keer niet zitten zoeken achter de juiste dosis.
Klik om te vergroten...

Ja als verveling op speelt ga je er ook meer aan denken inderdaad.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Syl zei:
Ja als verveling op speelt ga je er ook meer aan denken inderdaad.
Klik om te vergroten...
Ja idd, maar met het zonnig weer kan ik me goed bezighouden.
Straks doe ik m'n wetsuit aan en vlieg ik met me kloten in de zee.
Mooi voordeel door aan de kust te wonen:sunglasses:
K
KingLoadingLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja, 100% zeker.

De afgelopen weken heb ik eigenlijk elke dag wel geblowd en 1x truffels en 1x 2-cb gedaan, met nog meer dingen die op de planning staan. Heb er in iedergeval nog geen last van dat ik niet aan dingen voor school/werk toe kom.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oh man ik voel me echt een mislukeling hierdoor soms. Voordat dit begon ging het net goed en ging school erg goed. Nu is mijn gebruik zoveel erger en doe ik gewoon niks meer.

Ik heb nog nooit thuis aan school gewerkt, deed ook nooit huiswerk. Nu moet het en lukt het gewoon niet.

Werk gaat wel gewoon door, en we verdienen extra goed door corona (albert heijn). Dit is goede afleiding om minder te gebruiken.

Het gaat bij mij vooral om wiet en een beetje psychedelics. Ook uppers zijn erg verleidelijk, maar dit gebruik in niet meer dan normaal.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik gebruik veel minder, gezien de drug die ik bij uitstek meest gebruikte voor corona alcohol was, waarvan een groot deel in sociale setting. Dit is weggevallen. Of soms als we via de webcam meeten onder vrienden drinken we keer iets, maar dat gebeurt veel minder.
Eigenlijk gebruik ik alle drugs in scociale setting. Zoveel verscheidene drugs doe ik uberhaupt niet, maar als ik iets doe zou het op een feestje zijn en die zijn er nu niet. Een bier bij mijn eten of 's avonds voor de smaak doe ik nog wel soms, maar dat deed ik ook voor corona.
Het enige dat ik gedaan heb is een truffeltrip een paar weken geleden, ook met een vriend (lekker illegaal :grin:).
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Gebruik het voornemen topic. :) Stel een haalbaar doel zoals bijvoorbeeld 1 week geen wiet en post het in dat topic. Is goed te doen en eenmaal behaald weet je dat je er best vanaf kunt blijven en kun je evt grotere doelen stellen.
Klik om te vergroten...
Goede tip, dank. Het stomme is dat ik prima weet dat ik het kan. Laatste jaar smoke ik de ene week niet en de andere wel. De heletijd als ik stop voel ik mij zo goed, snap ik niet hoe ik zolang door bleef roken. Laatst was het 17 dagen nuchter, en toen toch hervallen door de verveling van corona. Mijn vrienden roken hier (woon op mezelf) ook binnen, en dat maakt het ook lastig. Ik kan ze niet dwingen ook te stoppen. Het rare is dat ik niet eens cravings heb en de withdrawal is zo schattig dat ik het nauwelijks merk.

Maar als ik mijn eerste joint opsteek, zijn het al snel 15 joints. Gewoon doorroken. Echt belachelijke hoeveelheden zonder dat ik me er uberhaupt bewust van ben. Ik snap mijn rare verslaving echt niet haha.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik gebruik veel te weinig drugs sinds het hele Corona gebeuren! Mijn werk gaat keihard door en ik moet nu het werken combineren met de zorg voor, en het lesgeven aan, twee schoolgaande kinderen die opeens thuis zitten. Ik heb de tijd, de energie en de privacy niet meer om fatsoenlijk aan de drugs te zitten :persevere:

Ik heb sinds de quarantaine 2 of drie keer een jointje gerookt en een paar milde micro doseringen LSD gedaan in het weekend. Verder ben ik niet gekomen. Ik heb echt enorm zin om weer eens een mooie psychedelische trip te doen maar dat zit er voorlopig niet in. Volgens mij zou ik mentaal gezonder zijn als ik net een beetje meer drugs zou kunnen gebruiken nu :upsidedown:

Ik voel me echt zo'n enorm braaf burgermannetje nu... Bah Bah! Voordeel is dan wel weer dat ik meer heb gesport en wat kilo-tjes kwijt ben...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Stonologie zei:
Goede tip, dank. Het stomme is dat ik prima weet dat ik het kan. Laatste jaar smoke ik de ene week niet en de andere wel. De heletijd als ik stop voel ik mij zo goed, snap ik niet hoe ik zolang door bleef roken. Laatst was het 17 dagen nuchter, en toen toch hervallen door de verveling van corona. Mijn vrienden roken hier (woon op mezelf) ook binnen, en dat maakt het ook lastig. Ik kan ze niet dwingen ook te stoppen. Het rare is dat ik niet eens cravings heb en de withdrawal is zo schattig dat ik het nauwelijks merk.

Maar als ik mijn eerste joint opsteek, zijn het al snel 15 joints. Gewoon doorroken. Echt belachelijke hoeveelheden zonder dat ik me er uberhaupt bewust van ben. Ik snap mijn rare verslaving echt niet haha.
Klik om te vergroten...
Ik weet er helaas alles van... Het is zo makkelijk om weer te beginnen met wiet. Zeker met vrienden die bij jou thuis gebruiken...

Het klopt helemaal dat je prima kunt weten dat je het kan, (er vanaf blijven) maar zelfs dat kan je hoofd zo verdraaien dat je gaat denken dat het geen kwaad kan om weer te gebruiken. Maar natuurlijk, dat kan heel veel kwaad.

Soms moet je drastische dingen doen. Zeggen dat je vrienden niet meer bij jou thuis mogen blowen bijvoorbeeld. Of echt een langere tijd helemaal niet gebruiken.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eik zei:
Ik gebruik veel te weinig drugs sinds het hele Corona gebeuren! Mijn werk gaat keihard door en ik moet nu het werken combineren met de zorg voor, en het lesgeven aan, twee schoolgaande kinderen die opeens thuis zitten. Ik heb de tijd, de energie en de privacy niet meer om fatsoenlijk aan de drugs te zitten :persevere:

Ik heb sinds de quarantaine 2 of drie keer een jointje gerookt en een paar milde micro doseringen LSD gedaan in het weekend. Verder ben ik niet gekomen. Ik heb echt enorm zin om weer eens een mooie psychedelische trip te doen maar dat zit er voorlopig niet in. Volgens mij zou ik mentaal gezonder zijn als ik net een beetje meer drugs zou kunnen gebruiken nu :upsidedown:

Ik voel me echt zo'n enorm braaf burgermannetje nu... Bah Bah! Voordeel is dan wel weer dat ik meer heb gesport en wat kilo-tjes kwijt ben...
Klik om te vergroten...

Welkom in mijn wereld (braaf burgervrouwtje)...!! 😄
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#13
Stonologie zei:
Goede tip, dank. Het stomme is dat ik prima weet dat ik het kan. Laatste jaar smoke ik de ene week niet en de andere wel. De heletijd als ik stop voel ik mij zo goed, snap ik niet hoe ik zolang door bleef roken. Laatst was het 17 dagen nuchter, en toen toch hervallen door de verveling van corona. Mijn vrienden roken hier (woon op mezelf) ook binnen, en dat maakt het ook lastig. Ik kan ze niet dwingen ook te stoppen. Het rare is dat ik niet eens cravings heb en de withdrawal is zo schattig dat ik het nauwelijks merk.

Maar als ik mijn eerste joint opsteek, zijn het al snel 15 joints. Gewoon doorroken. Echt belachelijke hoeveelheden zonder dat ik me er uberhaupt bewust van ben. Ik snap mijn rare verslaving echt niet haha.
Klik om te vergroten...

Meestal wat je in huis hebt liggen gaat dan ook gewoon op.
Je zou inderdaad wel kunnen vragen of je vrienden niet meer bij jou in huis willen gebruiken.
Krijg je je schoolwerk wel beetje gedaan??
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#14
helemaal niks gebruikt nog. Al bijna 3 weken clean
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vriendin werkt nu voltijds vanuit huis en ik kan nergens naartoe i.v.m. de covid kwestie dus ik ben zelfs iets braver geworden. :innocent:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jmths zei:
Vriendin werkt nu voltijds vanuit huis en ik kan nergens naartoe i.v.m. de covid kwestie dus ik ben zelfs iets braver geworden. :innocent:
Klik om te vergroten...

Oooh wauw 😄👌
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hier een beetje vergelijkbaar met Eik. Geen tijd voor meer drugs! Niet eens tijd om op berichten op df in te gaan de laatste tijd. Ik ben soms wel een beetje jaloers op mensen die nu ineens alle tijd van de wereld hebben. Maar dat is blijkbaar toch ook niet alles voor velen. Gelukkig kan ik wel wat ruimte vrij maken voor af en toe een tripje. Dat is echt opladen. :)
O
OlderPsyErLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik moet echt uitkijken qua drugs gebruik in deze tijd. Het wordt mij steeds duidelijker dat ik drugs als escape gebruik omdat ik het anders zo saai vind. Elke dag thuis werken (en ook al is het razend druk op mijn werk) en woond mijn jongste dochter weer tijdelijk bij mij, ik vind de dagen vaak erg saai.

Ik ben wat aan het experimenteren gegaan met uppers als coke en speed maar ook mijn eerste ervaringen opgedaan met ghb. Allemaal in doseringen waarbij ik nog redelijk normaal kan functioneren. Of voor het slapen een benzo omdat ik slecht slaap (ook als ik geen upper heb gebruikt).

En dan gaat spy-fi ook nog niet door, ook geen lekker trance feestje om naar uit te kijken......

Oppassen voor mij dus dat ik niet elke leegte of saaie dag vul met drug gebruik.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
OlderPsyEr zei:
Ik moet echt uitkijken qua drugs gebruik in deze tijd. Het wordt mij steeds duidelijker dat ik drugs als escape gebruik omdat ik het anders zo saai vind. Elke dag thuis werken (en ook al is het razend druk op mijn werk) en woond mijn jongste dochter weer tijdelijk bij mij, ik vind de dagen vaak erg saai.

Ik ben wat aan het experimenteren gegaan met uppers als coke en speed maar ook mijn eerste ervaringen opgedaan met ghb. Allemaal in doseringen waarbij ik nog redelijk normaal kan functioneren. Of voor het slapen een benzo omdat ik slecht slaap (ook als ik geen upper heb gebruikt).

En dan gaat spy-fi ook nog niet door, ook geen lekker trance feestje om naar uit te kijken......

Oppassen voor mij dus dat ik niet elke leegte of saaie dag vul met drug gebruik.
Klik om te vergroten...

Dat is inderdaad uitkijken ja dat geen dagelijkse gewoonte gaat worden.
Want straks is thuiswerken niet meer nodig en kun je niet meer zonder.
Het is ook gewoon rare situatie nu voor iedereen.
En inderdaad geen feesten en festivals voorlopig.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ff een vraag aan de kenners hier...
Een jongen die ik ken, zijn pa was afgekickt van ghb.
Hij was 6 weken clean toen hij weer de mist in ging.
Hij had al hartklachten die man en gebruikte naast ghb ook speed.
Nou heeft die jongen zijn pa dood in bed aangetroffen.
Hij vertelde dat zijn pa om de 2 uur wakker werd normaal voor dosis.
Nu niet optijd wakker was geworden en daardoor hij is overleden.
Ook zat het bed onder het bloed omdat hij zichzelf kapot had gekrabt.
Ik heb foto gezien en vond schrikwekkend.
Nu heb ik geen verstand van ghb en wou ik bij die jongen er niet te veel over door vragen.
Maar kan iemand mij mischien uitleggen hoe dit zit dat je op deze manier zo door ghb kunt overlijden.
Het is Mischien wel samenhang geweest van zijn hartklachten en de drugs hoor.
Maar kun je echt dood gaan als je niet op tijd de volgende dosis neemt bij verslaving?.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."