Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGebruiken jullie nu meer drugs door quarantaine??

Gebruiken jullie nu meer drugs door quarantaine??

58 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ff een vraag aan de kenners hier...
Een jongen die ik ken, zijn pa was afgekickt van ghb.
Hij was 6 weken clean toen hij weer de mist in ging.
Hij had al hartklachten die man en gebruikte naast ghb ook speed.
Nou heeft die jongen zijn pa dood in bed aangetroffen.
Hij vertelde dat zijn pa om de 2 uur wakker werd normaal voor dosis.
Nu niet optijd wakker was geworden en daardoor hij is overleden.
Ook zat het bed onder het bloed omdat hij zichzelf kapot had gekrabt.
Ik heb foto gezien en vond schrikwekkend.
Nu heb ik geen verstand van ghb en wou ik bij die jongen er niet te veel over door vragen.
Maar kan iemand mij mischien uitleggen hoe dit zit dat je op deze manier zo door ghb kunt overlijden.
Het is Mischien wel samenhang geweest van zijn hartklachten en de drugs hoor.
Maar kun je echt dood gaan als je niet op tijd de volgende dosis neemt bij verslaving?.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Syl zei:
Ff een vraag aan de kenners hier...
Een jongen die ik ken, zijn pa was afgekickt van ghb.
Hij was 6 weken clean toen hij weer de mist in ging.
Hij had al hartklachten die man en gebruikte naast ghb ook speed.
Nou heeft die jongen zijn pa dood in bed aangetroffen.
Hij vertelde dat zijn pa om de 2 uur wakker werd normaal voor dosis.
Nu niet optijd wakker was geworden en daardoor hij is overleden.
Ook zat het bed onder het bloed omdat hij zichzelf kapot had gekrabt.
Ik heb foto gezien en vond schrikwekkend.
Nu heb ik geen verstand van ghb en wou ik bij die jongen er niet te veel over door vragen.
Maar kan iemand mij mischien uitleggen hoe dit zit dat je op deze manier zo door ghb kunt overlijden.
Het is Mischien wel samenhang geweest van zijn hartklachten en de drugs hoor.
Maar kun je echt dood gaan als je niet op tijd de volgende dosis neemt bij verslaving?.
Klik om te vergroten...
Ja je kan zeker dood gaan als je niet snel genoeg GHB binnen krijgt. Daarom snap ik niet dat mensen hier aan beginnen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gebruik het voornemen topic. :) Stel een haalbaar doel zoals bijvoorbeeld 1 week geen wiet en post het in dat topic. Is goed te doen en eenmaal behaald weet je dat je er best vanaf kunt blijven en kun je evt grotere doelen stellen.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi hoi,

Wat ik me zit af te vragen..
Merken jullie dat je nu meer drugs gebruikt thuis door de quarantaine??.
Bv de mensen die nu moeten thuiswerken of de mensen die nu geen afleiding vinden??
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, ik heb weer veel te veel Ketamine gesnoven afgelopen dagen... Heb geprobeerd veel afleiding te zoeken maar ben er toch ingetrapt in de avonden.

Heb gisteren avond besloten dat het klaar is nu. Ga weer even aan mezelf denken voordat het uit de hand loopt. Wil de ellende voor zijn...
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Yup, van midden maart tot begin april, zo'n 3 weken.
Die 3 weken zat ik al wel op een andere planeet, daar was ik wel de weg kwijt en alle besef.
Nu alleen me Lormetazepam die ik in de middag neem and that's it.

Is hier niet al een topic van, als ik juist ben?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Syl zei:
Ik heb ook medicatie ervoor.
Ik ben longpatient en ben vooral nu erg kortademig en mijn ogen branden enorm.
In de ruimte waar ik zit houd ik ramen en ventilatie roosters dicht.
Zwaar irritant is het want nu met dit super lekkere weer wil je lekker buiten zitten of stukje lopen.
Klik om te vergroten...
Ja, het kan echt super vervelend zijn... Heb het soms ook heel erg gehad in de 20 jaar dat ik nu hooikoorts heb. Erg vervelend dat jij daarnaast ook nog longpatiënt bent... :(

Het branden/jeuken/tranen van de ogen heb ik zelf altijd als het ergste eraan ondervonden. En daarnaast het jeuken van de neus. Toch blijf ik liever niet meer thuis erom, want dan mis ik zo een paar maanden van het jaar aan binnen zitten wachten tot het over is. In (imo) de mooiste periode van het jaar qua weer ook nog. Super vervelend die hooikoorts...
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tot nu toe nog niet veel gebruikt. Volgens mij 1x LSD en af en toe wiet.
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja. Ik had 2 weken geleden nog een soort drugs binge. Ik had toen 8 dagen achter elkaar op 2 dagen na elke dag hard drugs gebruikt 😬 daarna bleef ik een week nuchter en nu komt er weer een 2e binge aan denk ik
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn excuus mocht hier al een topic over zijn.
Ik kan me heel goed voorstellen om div redenen dat je nu meer zou gebruiken.
Nu ik zelf clean ben merk ik, zeker nu ik niet ff blokje om kan ivm hooikoorts de dagen lang en saai zijn.
Heb nog hobbykamer die af moet maar heb er geen energie voor.
Dan denk ik wel bij mezelf, met speed op zou die hobbykamer nu af zijn en zou ik energie genoeg hebben om mezelf bezig te houden.
Ik ga nu elke avond wel uurtje lopen/hardlopen.
Is het bij jullie door bv pure verveling of bv eenzaamheid.. ben ik wel benieuwd naar.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#11
@Syl gewoon weg pure verveling.
Nu kan ik momenteel niet werken en als je te lang op je gat zit, krijg je wel zin om te gebruiken.
Eind april bestel ik weer wat rc's, normaal gezien heb ik deze keer controle erover want de vorige keer had ik die praktisch niet, maar zeg nooit nooit.
Het was ook iets nieuws dat ik deed.
Ik weet welk effect het geeft dus moet deze keer niet zitten zoeken achter de juiste dosis.
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Salvia zei:
Ja, zodra de universiteiten sloten ben ik gewoon gestopt met studeren, aangezien ik het gewoon echt verschrikkelijk vond om dat niet face-to-face op de universiteit te kunnen doen, dus nu loop ik 2 maanden achter met alles, terwijl ik makkelijk mijn midterms had kunnen halen als er geen quarantaine was geweest net 1 week voor mijn tentamens. Nu durf ik er niet meer opnieuw mee te beginnen, omdat ik te bang ben voor de mogelijkheid dat ik het misschien sowieso niet gehaald had, quarantaine of niet. Dus ja, dan maar drugs doen om die gedachte aan de kant te zetten. :hundred100:
Klik om te vergroten...
Ik herken me wel in je verhaal wat school betreft. Ik moet namelijk ook veel leren, sinds eind feb/maart ben ik bezig. Maar natuurlijk quarantaine toen en uitstel uitstel uitstel whatever. Eindstand; nog steeds aan het leren. Maar bij mij is dat juist een van de redenen om niet te stoppen met gebruiken. Want ja, stoppen is één..........,
maar om nou te verwachten dat ik het dan ook ga halen........? :joycat::facepalmwoman3: Not
Maar goed, vraag mij af in hoeverre ik mijzelf dit heb aangepraat trouwens, zit ik me te bedenken terwijl ik dit typ
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flower123 zei:
Ik herken me wel in je verhaal wat school betreft. Ik moet namelijk ook veel leren, sinds eind feb/maart ben ik bezig. Maar natuurlijk quarantaine toen en uitstel uitstel uitstel whatever. Eindstand; nog steeds aan het leren. Maar bij mij is dat juist een van de redenen om niet te stoppen met gebruiken. Want ja, stoppen is één..........,
maar om nou te verwachten dat ik het dan ook ga halen........? :joycat::facepalmwoman3: Not
Maar goed, vraag mij af in hoeverre ik mijzelf dit heb aangepraat trouwens, zit ik me te bedenken terwijl ik dit typ
Klik om te vergroten...
Hahaha ja dat gevoel van het jezelf aanpraten is ook heel bekend. Ik ben ook best wel zeker dat ik het mezelf heb aangepraat, want m'n middelbare heb ik ook gewoon gehaald, terwijl ik tegelijkertijd met best wel intense mentale problemen te kampen had en dat niet onderdrukte met drugs (m.u.v. klas 5). Het is gewoon makkelijk om de verantwoordelijkheid te verschuiven naar de drugs die je gebruikt. Je functioneert natuurlijk anders wanneer je nuchter bent dan wanneer je constant invloed bent en dan ineens moet stoppen om weer goed te kunnen functioneren. Dan borrelen de twijfels ineens naar boven: "Ga ik x wel kunnen zonder drugs? Wat als het niet lukt? Kan ik die confrontatie wel aan?" Als het antwoord dan nee is, dan komt er alsnog niets terecht van wat je wil doen. Dat ik in ieder geval beknopt waar ik last van heb.
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Salvia zei:
Hahaha ja dat gevoel van het jezelf aanpraten is ook heel bekend. Ik ben ook best wel zeker dat ik het mezelf heb aangepraat, want m'n middelbare heb ik ook gewoon gehaald, terwijl ik tegelijkertijd met best wel intense mentale problemen te kampen had en dat niet onderdrukte met drugs (m.u.v. klas 5). Het is gewoon makkelijk om de verantwoordelijkheid te verschuiven naar de drugs die je gebruikt. Je functioneert natuurlijk anders wanneer je nuchter bent en als je constant invloed bent en dan ineens moet stoppen om weer goed te kunnen functioneren, dan borrelen de twijfels ineens naar boven: "Ga ik x wel kunnen zonder drugs? Wat als het niet lukt? Kan ik die confrontatie wel aan?" Als het antwoord dan nee is, dan komt er alsnog niets terecht van wat je wil doen. Dat ik in ieder geval beknopt waar ik last van heb.
Klik om te vergroten...
Ja hier sluit ik me volledig bij aan. Punt is; dat ik juist niet meer normaal functioneer als ik stop. Enfin, dat is natuurlijk ook lulkoek. Maar ja die pep lijkt op een of andere manier alsnog overal goed voor te zijn ofzo haha, het lijkt een wondermiddel tegen alles.
Behalve dan, dat het dat juist niet is. Het tegenovergestelde eerder. Maar de ene keer denk ik dat, en de andere keer is het wél dat wondermiddeltje dat alles makkelijk maakt. Tot het dat weer niet is etc. etc. etc. etc.
Maar goed, ik kan hier nog uren over doorgaan en nog lang blijven lullen.....
Niet lullen maar poetsen; zoals ze zeggen geloof ik 🥴 (:joycat:)
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flower123 zei:
Ja hier sluit ik me volledig bij aan. Punt is; dat ik juist niet meer normaal functioneer als ik stop. Enfin, dat is natuurlijk ook lulkoek. Maar ja die pep lijkt op een of andere manier alsnog overal goed voor te zijn ofzo haha, het lijkt een wondermiddel tegen alles.
Behalve dan, dat het dat juist niet is. Het tegenovergestelde eerder. Maar de ene keer denk ik dat, en de andere keer is het wél dat wondermiddeltje dat alles makkelijk maakt. Tot het dat weer niet is etc. etc. etc. etc.
Maar goed, ik kan hier nog uren over doorgaan en nog lang blijven lullen.....
Niet lullen maar poetsen; zoals ze zeggen geloof ik 🥴 (:joycat:)
Klik om te vergroten...
Dat besef is al een hele stap op zich. :) Nu nog jezelf er (opnieuw) van proberen te overtuigen dat pep inderdaad niet essentieel is om te kunnen functioneren. Je hebt immers jaren lang zonder gekund.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rivalrie zei:
Ja je kan zeker dood gaan als je niet snel genoeg GHB binnen krijgt. Daarom snap ik niet dat mensen hier aan beginnen.
Klik om te vergroten...

Ik heb er echt geen verstand van.
Jeetje vind dat echt heel heftig.
En door ghb kun je dus ook gevoel hebben dat er iets van beestjes onder je huid kruipt?.
Ik zag foto van zijn pa en zag op het hoeslaken echt overal bloed en op kussen.
Ik begreep er eerst niks van want ik dacht waar komt dat bloed vandaan.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rivalrie zei:
Ja je kan zeker dood gaan als je niet snel genoeg GHB binnen krijgt. Daarom snap ik niet dat mensen hier aan beginnen.
Klik om te vergroten...
Gewoon om te weten hoe het voelt? :shrugman:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#18
MDMAZING zei:
Gewoon om te weten hoe het voelt? :shrugman:
Klik om te vergroten...

Mijn ex had ook wel eens ghb in huis en nam zelf wat.
Ik heb dit nooit geprobeerd vind het doodeng.
Dat precies afmeten met zo'n spuitje....
L
LieskeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rivalrie zei:
Ja je kan zeker dood gaan als je niet snel genoeg GHB binnen krijgt. Daarom snap ik niet dat mensen hier aan beginnen.
Klik om te vergroten...
Ik snap wel dat je dat zegt. Ik gebruik wel GHB, alleen recreatief, maar door alle verhalen er omheen heb ik er wel soort van angst voor en dat zorgt er voor dat ik er alleen recreatief mee om kan gaan. Een hele grote regel bij mezelf vwb GHB is, nooit langer dan 1 dag en/of nacht. Dus niet de dag erna mee door gaan om enige crash te voorkomen. Helpt mij in ieder geval heel erg en kan me nu dus ook niet voorstellen dat ik er verslaafd aan raak. Maar dat zal elke verslaafde in eerste instantie gezegd hebben ook.
D
DingleberryLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik gebruik juist een stuk minder, was in het begin even best para gemaakt door alle media en ik dacht 'ik moet mn immuunsysteem op peil houden en stoppen met blowen anders overleef ik de zomer niet'. Ben ondertussen wel wat meer ontspannen maar ik heb me er nog niet toe aan kunnen zetten om lekker even een tripje te doen, normaal kijk ik daar zo naar uit als alles weer groen wordt :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."