Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGebruiken jullie nu meer drugs door quarantaine??

Gebruiken jullie nu meer drugs door quarantaine??

58 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gebruik het voornemen topic. :) Stel een haalbaar doel zoals bijvoorbeeld 1 week geen wiet en post het in dat topic. Is goed te doen en eenmaal behaald weet je dat je er best vanaf kunt blijven en kun je evt grotere doelen stellen.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi hoi,

Wat ik me zit af te vragen..
Merken jullie dat je nu meer drugs gebruikt thuis door de quarantaine??.
Bv de mensen die nu moeten thuiswerken of de mensen die nu geen afleiding vinden??
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, ik heb weer veel te veel Ketamine gesnoven afgelopen dagen... Heb geprobeerd veel afleiding te zoeken maar ben er toch ingetrapt in de avonden.

Heb gisteren avond besloten dat het klaar is nu. Ga weer even aan mezelf denken voordat het uit de hand loopt. Wil de ellende voor zijn...
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Salvia zei:
Ik gebruikte al veel voordat de quarantaine begon, maar sinds begin maart tot nu ben ik eigenlijk niet gestopt met wekelijks gebruiken. De ene keer is het 3x per week, de andere keer letterlijk iedere dag, zowel uit verveling als uit faalangst. Ik durf gewoon niet opnieuw te beginnen met studeren, aangezien ik bang ben dat het me ook niet lukt met de ADD medicatie die ik nu heb, dus ik ben het nu maar gewoon heel hard aan het uitstellen tot volgend studiejaar.
Klik om te vergroten...
Opnieuw te beginnen met studeren?

Wow sorry, gelijk een hele ondervraging lol
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ganggang💯 zei:
Wat gebruik je dan?
Klik om te vergroten...
Uhhh ik heb een paar weken s-ketamine, tramadol, mitragynine (van die gold kratom tincturen) en oxycodon gebinged. Dexamfetamine heb ik ook dagenlang achter elkaar gebruikt, maar niet recreatief en ik heb nu dus ook methylfenidaat op voorschrift gekregen, maar dat heb ik niet consistent genoeg gebruikt om er überhaupt wat van te merken.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#6
Flower123 zei:
Opnieuw te beginnen met studeren?

Wow sorry, gelijk een hele ondervraging lol
Klik om te vergroten...
Ja, zodra de universiteiten sloten ben ik gewoon gestopt met studeren, aangezien ik het gewoon echt verschrikkelijk vond om dat niet face-to-face op de universiteit te kunnen doen, dus nu loop ik 2 maanden achter met alles, terwijl ik makkelijk mijn midterms had kunnen halen als er geen quarantaine was geweest net 1 week voor mijn tentamens. Nu durf ik er niet meer opnieuw mee te beginnen, omdat ik te bang ben voor de mogelijkheid dat ik het misschien sowieso niet gehaald had, quarantaine of niet. Dus ja, dan maar drugs doen om die gedachte aan de kant te zetten. :hundred100:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Salvia zei:
Uhhh ik heb een paar weken s-ketamine, tramadol, mitragynine (van die gold kratom tincturen) en oxycodon gebinged. Dexamfetamine heb ik ook dagenlang achter elkaar gebruikt, maar niet recreatief en ik heb nu dus ook methylfenidaat op voorschrift gekregen, maar dat heb ik niet consistent genoeg gebruikt om er überhaupt wat van te merken.
Klik om te vergroten...
Je voorkeur gaat dus uit naar opiaten, dissos en benzodiazepinen. Pas er mee op, de afkick van die middelen is vrij heftig en potentieel levensbedreigend.

Heb je er al eens over nagedacht om er met iemand over te praten die je vertrouwt?
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ganggang💯 zei:
Je voorkeur gaat dus uit naar opiaten, dissos en benzodiazepinen. Pas er mee op, de afkick van die middelen is vrij heftig en potentieel levensbedreigend.

Heb je er al eens over nagedacht om er met iemand over te praten die je vertrouwt?
Klik om te vergroten...
Doe ik al heel veel. Ik loop ook bij 2 therapeuten momenteel, waarvan ik er 1 sowieso wekelijks zie. M'n problemen zijn helaas nogal complex. Loop er al jaren mee rond en het is door de loop van de jaren ook erger geworden, dus gesprekken hierover lossen niet direct concreet iets op voor me, buiten dat ik er altijd wel een inzicht uithaal waar ik dan over na kan denken en van leer.

En klopt, heb het niet zo op psychedelica, omdat de effecten daarvan te onvoorspelbaar zijn voor mij. Veel te vaak op bad gegaan i.i.t. opiaten/disso's/benzo's.
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Salvia zei:
Ja, zodra de universiteiten sloten ben ik gewoon gestopt met studeren, aangezien ik het gewoon echt verschrikkelijk vond om dat niet face-to-face op de universiteit te kunnen doen, dus nu loop ik 2 maanden achter met alles, terwijl ik makkelijk mijn midterms had kunnen halen als er geen quarantaine was geweest net 1 week voor mijn tentamens. Nu durf ik er niet meer opnieuw mee te beginnen, omdat ik te bang ben voor de mogelijkheid dat ik het misschien sowieso niet gehaald had, quarantaine of niet. Dus ja, dan maar drugs doen om die gedachte aan de kant te zetten. :hundred100:
Klik om te vergroten...
Ik herken me wel in je verhaal wat school betreft. Ik moet namelijk ook veel leren, sinds eind feb/maart ben ik bezig. Maar natuurlijk quarantaine toen en uitstel uitstel uitstel whatever. Eindstand; nog steeds aan het leren. Maar bij mij is dat juist een van de redenen om niet te stoppen met gebruiken. Want ja, stoppen is één..........,
maar om nou te verwachten dat ik het dan ook ga halen........? :joycat::facepalmwoman3: Not
Maar goed, vraag mij af in hoeverre ik mijzelf dit heb aangepraat trouwens, zit ik me te bedenken terwijl ik dit typ
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flower123 zei:
Ik herken me wel in je verhaal wat school betreft. Ik moet namelijk ook veel leren, sinds eind feb/maart ben ik bezig. Maar natuurlijk quarantaine toen en uitstel uitstel uitstel whatever. Eindstand; nog steeds aan het leren. Maar bij mij is dat juist een van de redenen om niet te stoppen met gebruiken. Want ja, stoppen is één..........,
maar om nou te verwachten dat ik het dan ook ga halen........? :joycat::facepalmwoman3: Not
Maar goed, vraag mij af in hoeverre ik mijzelf dit heb aangepraat trouwens, zit ik me te bedenken terwijl ik dit typ
Klik om te vergroten...
Hahaha ja dat gevoel van het jezelf aanpraten is ook heel bekend. Ik ben ook best wel zeker dat ik het mezelf heb aangepraat, want m'n middelbare heb ik ook gewoon gehaald, terwijl ik tegelijkertijd met best wel intense mentale problemen te kampen had en dat niet onderdrukte met drugs (m.u.v. klas 5). Het is gewoon makkelijk om de verantwoordelijkheid te verschuiven naar de drugs die je gebruikt. Je functioneert natuurlijk anders wanneer je nuchter bent dan wanneer je constant invloed bent en dan ineens moet stoppen om weer goed te kunnen functioneren. Dan borrelen de twijfels ineens naar boven: "Ga ik x wel kunnen zonder drugs? Wat als het niet lukt? Kan ik die confrontatie wel aan?" Als het antwoord dan nee is, dan komt er alsnog niets terecht van wat je wil doen. Dat ik in ieder geval beknopt waar ik last van heb.
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Salvia zei:
Hahaha ja dat gevoel van het jezelf aanpraten is ook heel bekend. Ik ben ook best wel zeker dat ik het mezelf heb aangepraat, want m'n middelbare heb ik ook gewoon gehaald, terwijl ik tegelijkertijd met best wel intense mentale problemen te kampen had en dat niet onderdrukte met drugs (m.u.v. klas 5). Het is gewoon makkelijk om de verantwoordelijkheid te verschuiven naar de drugs die je gebruikt. Je functioneert natuurlijk anders wanneer je nuchter bent en als je constant invloed bent en dan ineens moet stoppen om weer goed te kunnen functioneren, dan borrelen de twijfels ineens naar boven: "Ga ik x wel kunnen zonder drugs? Wat als het niet lukt? Kan ik die confrontatie wel aan?" Als het antwoord dan nee is, dan komt er alsnog niets terecht van wat je wil doen. Dat ik in ieder geval beknopt waar ik last van heb.
Klik om te vergroten...
Ja hier sluit ik me volledig bij aan. Punt is; dat ik juist niet meer normaal functioneer als ik stop. Enfin, dat is natuurlijk ook lulkoek. Maar ja die pep lijkt op een of andere manier alsnog overal goed voor te zijn ofzo haha, het lijkt een wondermiddel tegen alles.
Behalve dan, dat het dat juist niet is. Het tegenovergestelde eerder. Maar de ene keer denk ik dat, en de andere keer is het wél dat wondermiddeltje dat alles makkelijk maakt. Tot het dat weer niet is etc. etc. etc. etc.
Maar goed, ik kan hier nog uren over doorgaan en nog lang blijven lullen.....
Niet lullen maar poetsen; zoals ze zeggen geloof ik 🥴 (:joycat:)
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#12
Flower123 zei:
Ja hier sluit ik me volledig bij aan. Punt is; dat ik juist niet meer normaal functioneer als ik stop. Enfin, dat is natuurlijk ook lulkoek. Maar ja die pep lijkt op een of andere manier alsnog overal goed voor te zijn ofzo haha, het lijkt een wondermiddel tegen alles.
Behalve dan, dat het dat juist niet is. Het tegenovergestelde eerder. Maar de ene keer denk ik dat, en de andere keer is het wél dat wondermiddeltje dat alles makkelijk maakt. Tot het dat weer niet is etc. etc. etc. etc.
Maar goed, ik kan hier nog uren over doorgaan en nog lang blijven lullen.....
Niet lullen maar poetsen; zoals ze zeggen geloof ik 🥴 (:joycat:)
Klik om te vergroten...
Dat besef is al een hele stap op zich. :) Nu nog jezelf er (opnieuw) van proberen te overtuigen dat pep inderdaad niet essentieel is om te kunnen functioneren. Je hebt immers jaren lang zonder gekund.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Niet veel meer als normaal... sarcastic voice
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hier een beetje vergelijkbaar met Eik. Geen tijd voor meer drugs! Niet eens tijd om op berichten op df in te gaan de laatste tijd. Ik ben soms wel een beetje jaloers op mensen die nu ineens alle tijd van de wereld hebben. Maar dat is blijkbaar toch ook niet alles voor velen. Gelukkig kan ik wel wat ruimte vrij maken voor af en toe een tripje. Dat is echt opladen. :)
O
OlderPsyErLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik moet echt uitkijken qua drugs gebruik in deze tijd. Het wordt mij steeds duidelijker dat ik drugs als escape gebruik omdat ik het anders zo saai vind. Elke dag thuis werken (en ook al is het razend druk op mijn werk) en woond mijn jongste dochter weer tijdelijk bij mij, ik vind de dagen vaak erg saai.

Ik ben wat aan het experimenteren gegaan met uppers als coke en speed maar ook mijn eerste ervaringen opgedaan met ghb. Allemaal in doseringen waarbij ik nog redelijk normaal kan functioneren. Of voor het slapen een benzo omdat ik slecht slaap (ook als ik geen upper heb gebruikt).

En dan gaat spy-fi ook nog niet door, ook geen lekker trance feestje om naar uit te kijken......

Oppassen voor mij dus dat ik niet elke leegte of saaie dag vul met drug gebruik.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#16
OlderPsyEr zei:
Ik moet echt uitkijken qua drugs gebruik in deze tijd. Het wordt mij steeds duidelijker dat ik drugs als escape gebruik omdat ik het anders zo saai vind. Elke dag thuis werken (en ook al is het razend druk op mijn werk) en woond mijn jongste dochter weer tijdelijk bij mij, ik vind de dagen vaak erg saai.

Ik ben wat aan het experimenteren gegaan met uppers als coke en speed maar ook mijn eerste ervaringen opgedaan met ghb. Allemaal in doseringen waarbij ik nog redelijk normaal kan functioneren. Of voor het slapen een benzo omdat ik slecht slaap (ook als ik geen upper heb gebruikt).

En dan gaat spy-fi ook nog niet door, ook geen lekker trance feestje om naar uit te kijken......

Oppassen voor mij dus dat ik niet elke leegte of saaie dag vul met drug gebruik.
Klik om te vergroten...

Dat is inderdaad uitkijken ja dat geen dagelijkse gewoonte gaat worden.
Want straks is thuiswerken niet meer nodig en kun je niet meer zonder.
Het is ook gewoon rare situatie nu voor iedereen.
En inderdaad geen feesten en festivals voorlopig.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ff een vraag aan de kenners hier...
Een jongen die ik ken, zijn pa was afgekickt van ghb.
Hij was 6 weken clean toen hij weer de mist in ging.
Hij had al hartklachten die man en gebruikte naast ghb ook speed.
Nou heeft die jongen zijn pa dood in bed aangetroffen.
Hij vertelde dat zijn pa om de 2 uur wakker werd normaal voor dosis.
Nu niet optijd wakker was geworden en daardoor hij is overleden.
Ook zat het bed onder het bloed omdat hij zichzelf kapot had gekrabt.
Ik heb foto gezien en vond schrikwekkend.
Nu heb ik geen verstand van ghb en wou ik bij die jongen er niet te veel over door vragen.
Maar kan iemand mij mischien uitleggen hoe dit zit dat je op deze manier zo door ghb kunt overlijden.
Het is Mischien wel samenhang geweest van zijn hartklachten en de drugs hoor.
Maar kun je echt dood gaan als je niet op tijd de volgende dosis neemt bij verslaving?.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Syl zei:
Ff een vraag aan de kenners hier...
Een jongen die ik ken, zijn pa was afgekickt van ghb.
Hij was 6 weken clean toen hij weer de mist in ging.
Hij had al hartklachten die man en gebruikte naast ghb ook speed.
Nou heeft die jongen zijn pa dood in bed aangetroffen.
Hij vertelde dat zijn pa om de 2 uur wakker werd normaal voor dosis.
Nu niet optijd wakker was geworden en daardoor hij is overleden.
Ook zat het bed onder het bloed omdat hij zichzelf kapot had gekrabt.
Ik heb foto gezien en vond schrikwekkend.
Nu heb ik geen verstand van ghb en wou ik bij die jongen er niet te veel over door vragen.
Maar kan iemand mij mischien uitleggen hoe dit zit dat je op deze manier zo door ghb kunt overlijden.
Het is Mischien wel samenhang geweest van zijn hartklachten en de drugs hoor.
Maar kun je echt dood gaan als je niet op tijd de volgende dosis neemt bij verslaving?.
Klik om te vergroten...
Ja je kan zeker dood gaan als je niet snel genoeg GHB binnen krijgt. Daarom snap ik niet dat mensen hier aan beginnen.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rivalrie zei:
Ja je kan zeker dood gaan als je niet snel genoeg GHB binnen krijgt. Daarom snap ik niet dat mensen hier aan beginnen.
Klik om te vergroten...

Ik heb er echt geen verstand van.
Jeetje vind dat echt heel heftig.
En door ghb kun je dus ook gevoel hebben dat er iets van beestjes onder je huid kruipt?.
Ik zag foto van zijn pa en zag op het hoeslaken echt overal bloed en op kussen.
Ik begreep er eerst niks van want ik dacht waar komt dat bloed vandaan.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rivalrie zei:
Ja je kan zeker dood gaan als je niet snel genoeg GHB binnen krijgt. Daarom snap ik niet dat mensen hier aan beginnen.
Klik om te vergroten...
Gewoon om te weten hoe het voelt? :shrugman:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."