Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGebruiken jullie nu meer drugs door quarantaine??

Gebruiken jullie nu meer drugs door quarantaine??

58 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oh man ik voel me echt een mislukeling hierdoor soms. Voordat dit begon ging het net goed en ging school erg goed. Nu is mijn gebruik zoveel erger en doe ik gewoon niks meer.

Ik heb nog nooit thuis aan school gewerkt, deed ook nooit huiswerk. Nu moet het en lukt het gewoon niet.

Werk gaat wel gewoon door, en we verdienen extra goed door corona (albert heijn). Dit is goede afleiding om minder te gebruiken.

Het gaat bij mij vooral om wiet en een beetje psychedelics. Ook uppers zijn erg verleidelijk, maar dit gebruik in niet meer dan normaal.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik gebruik veel minder, gezien de drug die ik bij uitstek meest gebruikte voor corona alcohol was, waarvan een groot deel in sociale setting. Dit is weggevallen. Of soms als we via de webcam meeten onder vrienden drinken we keer iets, maar dat gebeurt veel minder.
Eigenlijk gebruik ik alle drugs in scociale setting. Zoveel verscheidene drugs doe ik uberhaupt niet, maar als ik iets doe zou het op een feestje zijn en die zijn er nu niet. Een bier bij mijn eten of 's avonds voor de smaak doe ik nog wel soms, maar dat deed ik ook voor corona.
Het enige dat ik gedaan heb is een truffeltrip een paar weken geleden, ook met een vriend (lekker illegaal :grin:).
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Gebruik het voornemen topic. :) Stel een haalbaar doel zoals bijvoorbeeld 1 week geen wiet en post het in dat topic. Is goed te doen en eenmaal behaald weet je dat je er best vanaf kunt blijven en kun je evt grotere doelen stellen.
Klik om te vergroten...
Goede tip, dank. Het stomme is dat ik prima weet dat ik het kan. Laatste jaar smoke ik de ene week niet en de andere wel. De heletijd als ik stop voel ik mij zo goed, snap ik niet hoe ik zolang door bleef roken. Laatst was het 17 dagen nuchter, en toen toch hervallen door de verveling van corona. Mijn vrienden roken hier (woon op mezelf) ook binnen, en dat maakt het ook lastig. Ik kan ze niet dwingen ook te stoppen. Het rare is dat ik niet eens cravings heb en de withdrawal is zo schattig dat ik het nauwelijks merk.

Maar als ik mijn eerste joint opsteek, zijn het al snel 15 joints. Gewoon doorroken. Echt belachelijke hoeveelheden zonder dat ik me er uberhaupt bewust van ben. Ik snap mijn rare verslaving echt niet haha.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik gebruik veel te weinig drugs sinds het hele Corona gebeuren! Mijn werk gaat keihard door en ik moet nu het werken combineren met de zorg voor, en het lesgeven aan, twee schoolgaande kinderen die opeens thuis zitten. Ik heb de tijd, de energie en de privacy niet meer om fatsoenlijk aan de drugs te zitten :persevere:

Ik heb sinds de quarantaine 2 of drie keer een jointje gerookt en een paar milde micro doseringen LSD gedaan in het weekend. Verder ben ik niet gekomen. Ik heb echt enorm zin om weer eens een mooie psychedelische trip te doen maar dat zit er voorlopig niet in. Volgens mij zou ik mentaal gezonder zijn als ik net een beetje meer drugs zou kunnen gebruiken nu :upsidedown:

Ik voel me echt zo'n enorm braaf burgermannetje nu... Bah Bah! Voordeel is dan wel weer dat ik meer heb gesport en wat kilo-tjes kwijt ben...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Stonologie zei:
Goede tip, dank. Het stomme is dat ik prima weet dat ik het kan. Laatste jaar smoke ik de ene week niet en de andere wel. De heletijd als ik stop voel ik mij zo goed, snap ik niet hoe ik zolang door bleef roken. Laatst was het 17 dagen nuchter, en toen toch hervallen door de verveling van corona. Mijn vrienden roken hier (woon op mezelf) ook binnen, en dat maakt het ook lastig. Ik kan ze niet dwingen ook te stoppen. Het rare is dat ik niet eens cravings heb en de withdrawal is zo schattig dat ik het nauwelijks merk.

Maar als ik mijn eerste joint opsteek, zijn het al snel 15 joints. Gewoon doorroken. Echt belachelijke hoeveelheden zonder dat ik me er uberhaupt bewust van ben. Ik snap mijn rare verslaving echt niet haha.
Klik om te vergroten...
Ik weet er helaas alles van... Het is zo makkelijk om weer te beginnen met wiet. Zeker met vrienden die bij jou thuis gebruiken...

Het klopt helemaal dat je prima kunt weten dat je het kan, (er vanaf blijven) maar zelfs dat kan je hoofd zo verdraaien dat je gaat denken dat het geen kwaad kan om weer te gebruiken. Maar natuurlijk, dat kan heel veel kwaad.

Soms moet je drastische dingen doen. Zeggen dat je vrienden niet meer bij jou thuis mogen blowen bijvoorbeeld. Of echt een langere tijd helemaal niet gebruiken.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eik zei:
Ik gebruik veel te weinig drugs sinds het hele Corona gebeuren! Mijn werk gaat keihard door en ik moet nu het werken combineren met de zorg voor, en het lesgeven aan, twee schoolgaande kinderen die opeens thuis zitten. Ik heb de tijd, de energie en de privacy niet meer om fatsoenlijk aan de drugs te zitten :persevere:

Ik heb sinds de quarantaine 2 of drie keer een jointje gerookt en een paar milde micro doseringen LSD gedaan in het weekend. Verder ben ik niet gekomen. Ik heb echt enorm zin om weer eens een mooie psychedelische trip te doen maar dat zit er voorlopig niet in. Volgens mij zou ik mentaal gezonder zijn als ik net een beetje meer drugs zou kunnen gebruiken nu :upsidedown:

Ik voel me echt zo'n enorm braaf burgermannetje nu... Bah Bah! Voordeel is dan wel weer dat ik meer heb gesport en wat kilo-tjes kwijt ben...
Klik om te vergroten...

Welkom in mijn wereld (braaf burgervrouwtje)...!! 😄
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
Stonologie zei:
Goede tip, dank. Het stomme is dat ik prima weet dat ik het kan. Laatste jaar smoke ik de ene week niet en de andere wel. De heletijd als ik stop voel ik mij zo goed, snap ik niet hoe ik zolang door bleef roken. Laatst was het 17 dagen nuchter, en toen toch hervallen door de verveling van corona. Mijn vrienden roken hier (woon op mezelf) ook binnen, en dat maakt het ook lastig. Ik kan ze niet dwingen ook te stoppen. Het rare is dat ik niet eens cravings heb en de withdrawal is zo schattig dat ik het nauwelijks merk.

Maar als ik mijn eerste joint opsteek, zijn het al snel 15 joints. Gewoon doorroken. Echt belachelijke hoeveelheden zonder dat ik me er uberhaupt bewust van ben. Ik snap mijn rare verslaving echt niet haha.
Klik om te vergroten...

Meestal wat je in huis hebt liggen gaat dan ook gewoon op.
Je zou inderdaad wel kunnen vragen of je vrienden niet meer bij jou in huis willen gebruiken.
Krijg je je schoolwerk wel beetje gedaan??
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#8
helemaal niks gebruikt nog. Al bijna 3 weken clean
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vriendin werkt nu voltijds vanuit huis en ik kan nergens naartoe i.v.m. de covid kwestie dus ik ben zelfs iets braver geworden. :innocent:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jmths zei:
Vriendin werkt nu voltijds vanuit huis en ik kan nergens naartoe i.v.m. de covid kwestie dus ik ben zelfs iets braver geworden. :innocent:
Klik om te vergroten...

Oooh wauw 😄👌
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Salvia zei:
Ik gebruikte al veel voordat de quarantaine begon, maar sinds begin maart tot nu ben ik eigenlijk niet gestopt met wekelijks gebruiken. De ene keer is het 3x per week, de andere keer letterlijk iedere dag, zowel uit verveling als uit faalangst. Ik durf gewoon niet opnieuw te beginnen met studeren, aangezien ik bang ben dat het me ook niet lukt met de ADD medicatie die ik nu heb, dus ik ben het nu maar gewoon heel hard aan het uitstellen tot volgend studiejaar.
Klik om te vergroten...
Opnieuw te beginnen met studeren?

Wow sorry, gelijk een hele ondervraging lol
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ganggang💯 zei:
Wat gebruik je dan?
Klik om te vergroten...
Uhhh ik heb een paar weken s-ketamine, tramadol, mitragynine (van die gold kratom tincturen) en oxycodon gebinged. Dexamfetamine heb ik ook dagenlang achter elkaar gebruikt, maar niet recreatief en ik heb nu dus ook methylfenidaat op voorschrift gekregen, maar dat heb ik niet consistent genoeg gebruikt om er überhaupt wat van te merken.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flower123 zei:
Opnieuw te beginnen met studeren?

Wow sorry, gelijk een hele ondervraging lol
Klik om te vergroten...
Ja, zodra de universiteiten sloten ben ik gewoon gestopt met studeren, aangezien ik het gewoon echt verschrikkelijk vond om dat niet face-to-face op de universiteit te kunnen doen, dus nu loop ik 2 maanden achter met alles, terwijl ik makkelijk mijn midterms had kunnen halen als er geen quarantaine was geweest net 1 week voor mijn tentamens. Nu durf ik er niet meer opnieuw mee te beginnen, omdat ik te bang ben voor de mogelijkheid dat ik het misschien sowieso niet gehaald had, quarantaine of niet. Dus ja, dan maar drugs doen om die gedachte aan de kant te zetten. :hundred100:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Salvia zei:
Uhhh ik heb een paar weken s-ketamine, tramadol, mitragynine (van die gold kratom tincturen) en oxycodon gebinged. Dexamfetamine heb ik ook dagenlang achter elkaar gebruikt, maar niet recreatief en ik heb nu dus ook methylfenidaat op voorschrift gekregen, maar dat heb ik niet consistent genoeg gebruikt om er überhaupt wat van te merken.
Klik om te vergroten...
Je voorkeur gaat dus uit naar opiaten, dissos en benzodiazepinen. Pas er mee op, de afkick van die middelen is vrij heftig en potentieel levensbedreigend.

Heb je er al eens over nagedacht om er met iemand over te praten die je vertrouwt?
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ganggang💯 zei:
Je voorkeur gaat dus uit naar opiaten, dissos en benzodiazepinen. Pas er mee op, de afkick van die middelen is vrij heftig en potentieel levensbedreigend.

Heb je er al eens over nagedacht om er met iemand over te praten die je vertrouwt?
Klik om te vergroten...
Doe ik al heel veel. Ik loop ook bij 2 therapeuten momenteel, waarvan ik er 1 sowieso wekelijks zie. M'n problemen zijn helaas nogal complex. Loop er al jaren mee rond en het is door de loop van de jaren ook erger geworden, dus gesprekken hierover lossen niet direct concreet iets op voor me, buiten dat ik er altijd wel een inzicht uithaal waar ik dan over na kan denken en van leer.

En klopt, heb het niet zo op psychedelica, omdat de effecten daarvan te onvoorspelbaar zijn voor mij. Veel te vaak op bad gegaan i.i.t. opiaten/disso's/benzo's.
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Salvia zei:
Ja, zodra de universiteiten sloten ben ik gewoon gestopt met studeren, aangezien ik het gewoon echt verschrikkelijk vond om dat niet face-to-face op de universiteit te kunnen doen, dus nu loop ik 2 maanden achter met alles, terwijl ik makkelijk mijn midterms had kunnen halen als er geen quarantaine was geweest net 1 week voor mijn tentamens. Nu durf ik er niet meer opnieuw mee te beginnen, omdat ik te bang ben voor de mogelijkheid dat ik het misschien sowieso niet gehaald had, quarantaine of niet. Dus ja, dan maar drugs doen om die gedachte aan de kant te zetten. :hundred100:
Klik om te vergroten...
Ik herken me wel in je verhaal wat school betreft. Ik moet namelijk ook veel leren, sinds eind feb/maart ben ik bezig. Maar natuurlijk quarantaine toen en uitstel uitstel uitstel whatever. Eindstand; nog steeds aan het leren. Maar bij mij is dat juist een van de redenen om niet te stoppen met gebruiken. Want ja, stoppen is één..........,
maar om nou te verwachten dat ik het dan ook ga halen........? :joycat::facepalmwoman3: Not
Maar goed, vraag mij af in hoeverre ik mijzelf dit heb aangepraat trouwens, zit ik me te bedenken terwijl ik dit typ
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#17
Flower123 zei:
Ik herken me wel in je verhaal wat school betreft. Ik moet namelijk ook veel leren, sinds eind feb/maart ben ik bezig. Maar natuurlijk quarantaine toen en uitstel uitstel uitstel whatever. Eindstand; nog steeds aan het leren. Maar bij mij is dat juist een van de redenen om niet te stoppen met gebruiken. Want ja, stoppen is één..........,
maar om nou te verwachten dat ik het dan ook ga halen........? :joycat::facepalmwoman3: Not
Maar goed, vraag mij af in hoeverre ik mijzelf dit heb aangepraat trouwens, zit ik me te bedenken terwijl ik dit typ
Klik om te vergroten...
Hahaha ja dat gevoel van het jezelf aanpraten is ook heel bekend. Ik ben ook best wel zeker dat ik het mezelf heb aangepraat, want m'n middelbare heb ik ook gewoon gehaald, terwijl ik tegelijkertijd met best wel intense mentale problemen te kampen had en dat niet onderdrukte met drugs (m.u.v. klas 5). Het is gewoon makkelijk om de verantwoordelijkheid te verschuiven naar de drugs die je gebruikt. Je functioneert natuurlijk anders wanneer je nuchter bent dan wanneer je constant invloed bent en dan ineens moet stoppen om weer goed te kunnen functioneren. Dan borrelen de twijfels ineens naar boven: "Ga ik x wel kunnen zonder drugs? Wat als het niet lukt? Kan ik die confrontatie wel aan?" Als het antwoord dan nee is, dan komt er alsnog niets terecht van wat je wil doen. Dat ik in ieder geval beknopt waar ik last van heb.
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Salvia zei:
Hahaha ja dat gevoel van het jezelf aanpraten is ook heel bekend. Ik ben ook best wel zeker dat ik het mezelf heb aangepraat, want m'n middelbare heb ik ook gewoon gehaald, terwijl ik tegelijkertijd met best wel intense mentale problemen te kampen had en dat niet onderdrukte met drugs (m.u.v. klas 5). Het is gewoon makkelijk om de verantwoordelijkheid te verschuiven naar de drugs die je gebruikt. Je functioneert natuurlijk anders wanneer je nuchter bent en als je constant invloed bent en dan ineens moet stoppen om weer goed te kunnen functioneren, dan borrelen de twijfels ineens naar boven: "Ga ik x wel kunnen zonder drugs? Wat als het niet lukt? Kan ik die confrontatie wel aan?" Als het antwoord dan nee is, dan komt er alsnog niets terecht van wat je wil doen. Dat ik in ieder geval beknopt waar ik last van heb.
Klik om te vergroten...
Ja hier sluit ik me volledig bij aan. Punt is; dat ik juist niet meer normaal functioneer als ik stop. Enfin, dat is natuurlijk ook lulkoek. Maar ja die pep lijkt op een of andere manier alsnog overal goed voor te zijn ofzo haha, het lijkt een wondermiddel tegen alles.
Behalve dan, dat het dat juist niet is. Het tegenovergestelde eerder. Maar de ene keer denk ik dat, en de andere keer is het wél dat wondermiddeltje dat alles makkelijk maakt. Tot het dat weer niet is etc. etc. etc. etc.
Maar goed, ik kan hier nog uren over doorgaan en nog lang blijven lullen.....
Niet lullen maar poetsen; zoals ze zeggen geloof ik 🥴 (:joycat:)
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#19
Flower123 zei:
Ja hier sluit ik me volledig bij aan. Punt is; dat ik juist niet meer normaal functioneer als ik stop. Enfin, dat is natuurlijk ook lulkoek. Maar ja die pep lijkt op een of andere manier alsnog overal goed voor te zijn ofzo haha, het lijkt een wondermiddel tegen alles.
Behalve dan, dat het dat juist niet is. Het tegenovergestelde eerder. Maar de ene keer denk ik dat, en de andere keer is het wél dat wondermiddeltje dat alles makkelijk maakt. Tot het dat weer niet is etc. etc. etc. etc.
Maar goed, ik kan hier nog uren over doorgaan en nog lang blijven lullen.....
Niet lullen maar poetsen; zoals ze zeggen geloof ik 🥴 (:joycat:)
Klik om te vergroten...
Dat besef is al een hele stap op zich. :) Nu nog jezelf er (opnieuw) van proberen te overtuigen dat pep inderdaad niet essentieel is om te kunnen functioneren. Je hebt immers jaren lang zonder gekund.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."