Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVan welke drugs heb jij spijt?

Van welke drugs heb jij spijt?

244 antwoorden
39 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Stonologie zei:
Hallucinogen percisting perception disorder. Lees: altijd visuals. Altijd dingen die bewegen, aura's om lampen, visual snow, kleur intensie etc.

Depersonalisatie is jezelf niet meer herkennen (bijvoorbeeld wat je op ketamine kan hebben dat je denkt dat je arm niet van jou is)

Derealisatie is het gevoel dat je niet in de realiteit bent. Soort dissociatie van het leven in het algemeen.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik van beide heel lichte vorm heb en veel geluk heb gehad.

Maar ik word echt ziek van mensen die beweren dat wiet niet lichamelijk verslavend is. Tuurlijk wel, gewoon niet voor iedereen.

Spasmes en zweet aanvallen, of extreem zweten als je het koud hebt (echt straaltjes langs je arm terwijl het fucking koud is). Zijn toch echt lichamelijke afkick verschijnselen
Klik om te vergroten...
Daaaaaamn. Heel heftig… Andere drugs kunnen dit ook veroorzaken, dacht ik? Wist dit echt niet van wiet!

Kun je er een beetje mee omgaan?
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Spyro zei:
Daaaaaamn. Heel heftig… Andere drugs kunnen dit ook veroorzaken, dacht ik? Wist dit echt niet van wiet!

Kun je er een beetje mee omgaan?
Klik om te vergroten...
Klopt, meeste krijgen HPPD van psychedelica of de combi van wiet en psyches. Bij mij zat het net wat anders; wiet veranderde door 2C-B opeens van simpele downer maar full psychedelic. En door dat dagelijks te blijven doen (blowen dus) bleven de visuals steeds langer aanhouden. Eigen schult dus.

Wiet is mentaal veel heftiger dan een sterke tab LSD nu, maar visuals zijn veel minder sterk met wiet.

HPPD zou echt bekender moeten zijn onder wiet en psychedelica gebruikers. Er zijn geen medicijnen voor en soms is het zelfs permanente hersenschade die nooit meer overgaat. Lekker dan als 19 jarige.

Ik hallucineer nu al zo'n 3 jaar. Maar om eerlijk te zijn denk ik er nouwelijks aan en valt t niet eens meer op. Alleen after images soms (als ik naar een poster kijk en dan naar een witte muur zie ik de poster nogsteeds best goed eventjes). Maar ook dat valt mee. Ik heb echt geluk bij een ongeluk zegmaar. Stoppen met wiet struggle ik al een tijd mee. Vooral CBD only nu, om lichamelijke afkick wat te verminderen.

En verder gaat het prima met me, beetje teveel downers laatste twee weken. Voor de rest nu full time baan getekent, opleiding gehaald, relatie na 3 jaar beeindigd, en voor de rest wel even lekker zo op mezelf wonen alleen.

Wel gewoon vrienden veel zien enzo!

Welke drugs heb jij spiit van?
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat ik 1 gram 3mmc heb gebruikt over een avond en nacht op een feest.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thomas Shelby zei:
Dat ik 1 gram 3mmc heb gebruikt over een avond en nacht op een feest.
Klik om te vergroten...
Wat zijn voor jou de gevolgen geweest?
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#5
StraatPiraat zei:
Wat zijn voor jou de gevolgen geweest?
Klik om te vergroten...
Nog niks
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb spijt van het gebruiken en verslaafd geraakt zijnde, van alcohol en hashisch.
Het is idd nonsense om te beweren dat thc geen verslaving met zich mee brengt.
Lichamelijke afhankelijkheid valt nog mee, maar de geestelijke, ga daar maar even voor zitten!
Dat duurt lange tijd.
Ik heb beide eerstgenoemde verslavingen overwonnen.
Maar de verslaving sprong haast direct over naar andere net zo verwoestend, als de eerste twee.
Wat werd het?
Oxcycodon, en gokken.
Alweer, ik heb beide overwonnen.
En nu dus oppassen dat er g e e n nieuwe om de hoek komt kijken!
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb spijt van niks,
wel van dat ik alles behalve crack roken heb gedaan voordat ik de eindbaas de Afkickkliniek tegenkwam.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#8
Geen spijt, wel balen dat ik GHB in mijn lijf heb gegoten waarvan ik uiteindelijk niks voelde, dat ik vermoeid was en het koud had. Ook die poging om 2CB te doen was waardeloos. Heb op 18mg uren uit het raam zitten kijken of er iets gebeurde. Veel lol ervan heb ik dus niet gehad.

Ik hou me gewoon “netjes” aan mijn MDMA gebruik, poeder of pil maakt me niet uit. 4FMP (of was het 4FMA?? haal dat door elkaar sorry) is ook een fijne, Chill als een sticker geplakt aan mijn vriend en enorm praatgraag. Laatste keer van dat alles was vorig jaar oktober. Volgende maand weer eens een middagje op een matrasje doorbrengen met dat spul. Nu al zin in!
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nicotine. Blij dat ik daar van af ben.

Niet zozeer spijt van pyros op zich, wel spijt dat ik het ooit ben beginnen vapen.

En ondanks dat ik het al maanden niet meer gebruikt heb denkt mijn hoofd soms random aan crystal meth, heel apart. Niet echt cravings maar een "hey die meth was wel lekker toen. Anyway..."
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Snuffelaar zei:
Nicotine. Blij dat ik daar van af ben.

Niet zozeer spijt van pyros op zich, wel spijt dat ik het ooit ben beginnen vapen.

En ondanks dat ik het al maanden niet meer gebruikt heb denkt mijn hoofd soms random aan crystal meth, heel apart. Niet echt cravings maar een "hey die meth was wel lekker toen. Anyway..."
Klik om te vergroten...
Oeh! Wat goed dat je nog steeds gestopt bent! Trots op je
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Spyro zei:
Oeh! Wat goed dat je nog steeds gestopt bent! Trots op je
Klik om te vergroten...
Van de meth bedoel je?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Snuffelaar zei:
Van de meth bedoel je?
Klik om te vergroten...
Ook. Maar zeker ook nicotine. Da’s ook een onderschatte verslaving om te stoppen
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Spyro zei:
Ook. Maar zeker ook nicotine. Da’s ook een onderschatte verslaving om te stoppen
Klik om te vergroten...
Klopt. Het is ook heel het ritueel en de routine die er bij komt kijken, een nicotine verslaving zit diep geworteld in je dagelijkse gewoontes.

In deze periode 1 sigaret gerookt op het werk, had het moeilijk om letterlijk iedereen te zien roken tijdens de pauze. Het is bij die ene gebleven. Heb enkel nog maar een groot degout tegenover tabak. Ik hoop dat ik de titel niet roker voor altijd mag blijven behouden. Had afgelopen zaterdag op de DF meet af en toe cravings maar niet aan toegegeven, ze verdwenen ook relatief snel weer.


B6275C7E-D04A-496F-94C8-628CC51F5505.png
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb ooit eens van een restje cocaine basecoke (crack) gemaakt en gerookt. IIk doe dit nooit meer. Schaam me er ook een beetje voor. Maar ik zat op dat moment wel in een heel diepe depressie en greep zo'n beetje a;;es aan om me een beetje beter te voelen.,
W
WiewieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Morfine zo fijn te fijn behalve als het weer stopt 😂😂😰😭😭😂😂
Klik om te vergroten...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik hebbspijt van het innemen van:
Alcohol. Nummer 1 !!
Drank maakt nou eenmaal meer je lief, dan dat het kapot is...
Cannabis. Deze drug heeft mij wel zooveel nadelen en ellende opgeleverd....vreselijk.
Niet te bevatten!
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#17
De enige drugs waar ik eigenlijk echt spijt van heb zijn de opiaten en opioïden.
Had ik het geweten had ik ze nooit geslikt. Dat had me een hoop geld gespaard.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mensen nemen een overdosis GHB in een cocktail met 4 andere soorten drugs en zeggen dan dat dit middel niks voor hen is.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Dunne zei:
Alcohol. Ik was helaas zo een jongere die vanaf mijn 16e elk weekend tering lam was. 20 bier was niks.. Te lang volgehouden ook.
Gelukkig nu al +/- 15 jaar zo goed als geheel onthouder.
Klik om te vergroten...

Dunne toch! Niet van jou verwacht. :grin::kissingheart:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Dunne toch! Niet van jou verwacht. :grin::kissingheart:
Klik om te vergroten...
Tja, had dat voorbeeld thuis dus ja...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."