Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVan welke drugs heb jij spijt?

Van welke drugs heb jij spijt?

244 antwoorden
35 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hardcore_frk zei:
Sigaretten. Maar daar ben ik nu gelukkig al ruim twee jaar helemaal vanaf.
Klik om te vergroten...
Noot: proficiat!
Ik zou willen dat ik hetzelfde kon zeggen...
Hardcore_frk zei:
En alcohol. Het is het smerigste vergif wat er is, maar oh zo lekker. En het combineert ook veel te goed met stimulanten..
Klik om te vergroten...
Noot: alcohol. Een harddrug met een status aparte. Met het bereiken van een bepaalde leeftijd, vrij te koop.
Overal te krijgen, kent heel veel verslaafden, heeft een directe link naar 64 verschillende ziektes, en er vallen jaarlijks nogal wat doden door...
Dit staat dus in schril contrast met het beleid van het openbaar ministerie inzake andere drugs.
Hoe krom kan het zijn betreffende de wetgeving hieromtrent.
Hardcore_frk zei:
Daarbij ben ik blij dat ik nooit GHB en ketamine heb gebruikt (vaak genoeg de kans gehad). Ik denk namelijk dat ik daar volledig afhankelijk van was geworden. Daarom ga ik het ook echt nooit gebruiken!
Klik om te vergroten...
Noot: hier ben ik het volledig mee eens!

En voor mij geldt dat deze stellingname ook geldt voor : Heroïne.
Nooit aan beginnen...!
Je bent er heel makkelijk aan vast, en ooo zo moeilijk er weer vanaf..
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heroine crack en benzos
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#3
Spyro zei:
Z’n ma was iets minder blij… 😂
Klik om te vergroten...
Ja dat snap ik als jou zoon een creature van een ballsack heeft. Vgm is 3 wel heel uniek hoor ken wel mensen met 1 bal maar 3 is toch wel iets speciaal.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
Nog steeds zoveel last?
Klik om te vergroten...
Yep..
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
StraatPiraat zei:
Yep..
Klik om te vergroten...
Verbetering of echt niks? Wat had je ook alweer?
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Spyro zei:
Doet me weer denken aan die jongen op de basis school die zo trots was op zijn drie ballen en het hele schoolplein overheen rende om te showen. Man man man

Ik dwaal af. 🤣
Klik om te vergroten...
Crap.... busted.
Will haunt me forever.

Maar ik kan me verschuilen, er zijn al twee ballen dood.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#7
Spyro zei:
Verbetering of echt niks? Wat had je ook alweer?
Klik om te vergroten...
Ik heb een hartritmestoornis, depressie en ik zit aan de antipsychotica omdat mijn hoofd me wel eens voor de gek houd.
Af en toe gaat het nog steeds mis en gebruik ik weer.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
StraatPiraat zei:
Ik heb een hartritmestoornis, depressie en ik zit aan de antipsychotica omdat mijn hoofd me wel eens voor de gek houd.
Af en toe gaat het nog steeds mis en gebruik ik weer.
Klik om te vergroten...
Sterkte man…
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hardcore_frk zei:
Roken is slechts een mentale verslaving. De lichamelijke afhankelijkheid is echt minimaal!

Als je echt wilt stoppen, kun jij dat echt wel Zandman!
Klik om te vergroten...
Ik heb 3 pogingen gedaan.
Alledrie na kortere of langere tijd mislukt.
Ik vind het een hele stevige verslaving.
Ik werd er stressig, en sikkeneurig van.
Nu zeg ik: die ene, of twee sigaren per dag, daaraan ga ik niet de kist in...
Maar het moet niet meer worden. Nee.
Ik heb nogal enkele verslavingen kunnen overwinnen, en deze helaas niet..
Het zij zo.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Ik heb 3 pogingen gedaan.
Alledrie na kortere of langere tijd mislukt.
Ik vind het een hele stevige verslaving.
Ik werd er stressig, en sikkeneurig van.
Nu zeg ik: die ene, of twee sigaren per dag, daaraan ga ik niet de kist in...
Maar het moet niet meer worden. Nee.
Ik heb nogal enkele verslavingen kunnen overwinnen, en deze helaas niet..
Het zij zo.
Klik om te vergroten...
Als je er zelf maar vrede mee hebt, dan is het prima. Dus lekker blijven genieten van je sigaren!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dank je dit zal ik doen.!
Vroeger naar ik 4 bonus per dag, en wat daar nog bovenop kwam...
Dat is pas echt een aanslag op de longen...
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#12
Misschien komt het omdat ik nog redelijk jong ben, maar ik rook nu al een jaar of 6 zware shag en wil eigenlijk ook niet stoppen. Uiteindelijk wel, maar op dit moment vind ik het niet belangrijk genoeg om me daar mee bezig te houden.

Hoe stom het ook klinkt, roken heeft me wel geholpen. Zo heb ik mijn vrienden ontmoet, ben ik socialer geworden en kwam ik veel meer buiten. Het is altijd iets geweest dat me helpt een dag door te komen. Toen ik op de middelbare zat al, eindeloos les maar ik had dat sjekkie in de pauze om op vooruit te kijken. En regelmatig een joint erbij dan maar goed shag heeft me ook echt wel veel goeds gebracht.

Ik ben me er wel bewust van dat ik moet stoppen voor tabak niet meer geeft, maar van me neemt.
Ik kan gewoon JPS zwaar heel erg waarderen. Heerlijk.

Misschien niet helemaal OT maar de keta maakt me vaag en ik wilde dit eruit hebben.

Overigens vind ik sigaretten niet zo lekker, ik had eerder alleen Gauloises voor jonko.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#13
StraatPiraat zei:
Zo heb ik mijn vrienden ontmoet, ben ik socialer geworden en kwam ik veel meer buiten
Klik om te vergroten...
Ik wil even de nadruk hierop leggen, ik was een sociaal ongemakkelijke VWO'er die zelden buiten kwam en alleen maar gamede. Door het roken en ik een kant van de jeugd gaan zien die je op het VWO niet mee maakt.

Uiteindelijk door het wat meer chillen en hangen vanwege roken ben ik voor een brommerrijbewijs gegaan, en dit is een groot deel van m'n identiteit en hobby geworden. Ik ben zware shag eigenlijk best dankbaar voor de stappen die ik erdoor heb gezet.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sigaretten als je dat drugs kan noemen al 25 jaar die kut sigaretten. Je word er niet beter van!
Je word er niet high van..
Alleen je gezondheid gaat er van achteruit en het kost veel geld...
Niks positiefs dus..
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jumping Jack zei:
Sigaretten als je dat deugs kan noemen al 25 jaar die kut sigaretten. Je word er niet beter van!
Je word er niet high van..
Alleen je gezondheid gaat er van achteruit en het kost veel geld...
Niks positiefs dus..
Klik om te vergroten...
Mij is altijd verteld, nicotine is vergif. Het merk tabak etc. dat iemand lekker vind is afhankelijk van waarmee je gewend bent jezelf vergif toe te dienen. Smaak zou puur afhankelijk zijn van hoe je je lichaam het makkelijkst vergif toediend. Ofzo. De keta werkt heel hard sorry
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#16
StraatPiraat zei:
Hoe stom het ook klinkt, roken heeft me wel geholpen. Zo heb ik mijn vrienden ontmoet, ben ik socialer geworden en kwam ik veel meer buiten. Het is altijd iets geweest dat me helpt een dag door te komen. Toen ik op de middelbare zat al, eindeloos les maar ik had dat sjekkie in de pauze om op vooruit te kijken. En regelmatig een joint erbij dan maar goed shag heeft me ook echt wel veel goeds gebracht.
Klik om te vergroten...
Wat een goeie, haast romantische opvatting van een nicotineafhankelijkheid. Het raakt ook echt zowel de ups en de lows even zuiver zegmaar…
Nee je posts zijn heel fijn om te lezen maar daarnaast, heb je sigaretten nog altijd nodig om in zulke sociale dingetjes deel te nemen? Of denk je dat je inmiddels al zonder zou kunnen zonder dat het al te veel ongemak veroorzaakt (een beetje is ok!)?


StraatPiraat zei:
Ik ben zware shag eigenlijk best dankbaar voor de stappen die ik erdoor heb gezet.
Klik om te vergroten...
I get it… Maar het is shag. Shag veroorzaakt kanker en vasculaire problemen. Ik weet niet hoe shag zich verhoudt tegen sigaretten in prijs. Als het sigaretten waren, was het in ieder geval ook nog fucking duur…

Fuck shag, hij klinkt als een lul.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#17
StraatPiraat zei:
Mij is altijd verteld, nicotine is vergif. Het merk tabak etc. dat iemand lekker vind is afhankelijk van waarmee je gewend bent jezelf vergif toe te dienen. Smaak zou puur afhankelijk zijn van hoe je je lichaam het makkelijkst vergif toediend.
Klik om te vergroten...
Doesn’t look like that helped much… 😅
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#18
Flualhamdulillam zei:
heb je sigaretten nog altijd nodig om in zulke sociale dingetjes deel te nemen? Of denk je dat je inmiddels al zonder zou kunnen zonder dat het al te veel ongemak veroorzaakt (een beetje is ok!)?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat ik zou overleven zonder, maar dat wil ik gewoon niet. Dat lichtpuntje waar ik op vooruit kan kijken wil ik nog steeds gebruiken. Nu met werk, en binnenkort weer naar school. Tis een momentje voor mezelf, het gaat veel verder dan alleen nicotine denk ik.
Het is dat je er even tussen uit stapt, een momentje van rust en van zelfreflectie en om even af te vragen wat ik hoor wat ik zie wat ik voel, mijn omgeving in me op te nemen. Het sjekkie is hierbij in mijn ogen vooralsnog onmisbaar.
A
AlteredState5862Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Van de eerste keer 3mmc, shit is bizar wat het met je kan doen
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#20
AlteredState5862 zei:
Van de eerste keer 3mmc, shit is bizar wat het met je kan doen
Klik om te vergroten...
Mijn eerste keren met 3mmc zitten in mijn hoofd als een ladder. Ik dacht op die ladder omhoog te klimmen maar in de realiteit was het een weg naar beneden, naar een ongekende leegte waar ik me toen niet bewust van was. Op n gegeven moment was de ladder versleten en klom ik niet meer naar beneden of omhoog. Ik zat in die leegte. Dat werd mijn 'normaal' en ik ben er nog steeds niet terug uitgekomen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...8910111213
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."