Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNachten wakker blijven

Nachten wakker blijven

130 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Waar ligt jullie grens?
Ik zou zeggen 1 nacht, maar dan wel slapen in de ochtend.
Is dat dan nog doortrekken?

Simpel..mijn lichaam geeft het aan..

Ik lees nu wel truckjes om door de trekken (specifieke combinaties) maar ben eigenlijk blij dat ik dat niet eerder wist.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mrloverdj zei:
Blijven of bleven jullie weleens wakker? Hoeveel nachten?
Klik om te vergroten...
Max is 3 nachten doorhalen op 3mmc
Mrloverdj zei:
Toeval of serieuze planning om zo lang mogelijk vol te houden?
Klik om te vergroten...
Tijd ging vanzelf voorbij, het werd donker, toen weer licht, en opeens was het weeral licht, en daarna werdt het gewoon weer licht 🤔🤔
Mrloverdj zei:
En eerlijke vraag:
*Zijn jullie bewust van het gevaar
*Wil je hier mee stoppen (beetje als slaapmisbruik ipv drugs) of niet?
*Wat weten jullie over het gevaar (of niet) hiervan.
Klik om te vergroten...
tuurlijk ben ik daar nuchter bewust van, maar logica is ver te zoeken compleet waus van 3mmc
Mrloverdj zei:
Simpel..mijn lichaam geeft het aan..
Klik om te vergroten...
mijn geest geeft het aan, lichaam heeft niks te willen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik schrik er ook van, vooral van de 11 dagen waar ik net over las...

Mijn grens ligt bij 0 nachten, of wat jij @Mrloverdj zegt eigenlijk: minimaal wel slapen in de ochtend. Ben altijd al slecht gegaan op korte nachten draaien, dus ik zie de zin er niet van in om een nacht over te slaan. Maar ik ben dan ook niet van de stimulanten. Al is mdma ook een stimulant, maar daar zorg ik ervoor dat ik het niet te laat neem. Hetzelfde met LSD, dat is ook een vrij stimulerend tripmiddel, dus begin ik er zo vroeg mee (in de ochtend) dat ik op een min of meer normale tijd kan gaan slapen.

Het is ook zo dat juist wanneer je drugs doet, je lichaam slaap het hardst nodig heeft. Ik ben ervan overtuigd dat je je lichaam per definitie schade aandoet door nachten over te slaan.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Ik schrik er ook van, vooral van de 11 dagen waar ik net over las...

Mijn grens ligt bij 0 nachten, of wat jij @Mrloverdj zegt eigenlijk: minimaal wel slapen in de ochtend. Ben altijd al slecht gegaan op korte nachten draaien, dus ik zie de zin er niet van in om een nacht over te slaan. Maar ik ben dan ook niet van de stimulanten. Al is mdma ook een stimulant, maar daar zorg ik ervoor dat ik het niet te laat neem. Hetzelfde met LSD, dat is ook een vrij stimulerend tripmiddel, dus begin ik er zo vroeg mee (in de ochtend) dat ik op een min of meer normale tijd kan gaan slapen.

Het is ook zo dat juist wanneer je drugs doet, je lichaam slaap het hardst nodig heeft. Ik ben ervan overtuigd dat je je lichaam per definitie schade aandoet door nachten over te slaan.
Klik om te vergroten...

Dat niet alleen. Ik lees dat hier zo ontzettend veel mensen slaapproblemen hebben. Ik ben er van overtuigd dat drugs en doorhalen daar de oorzaak van is.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb al moeite met 1 nacht... Vind er niks aan ook. Voel me vreselijk als ik doorhaal en heb er achteraf altijd spijt van.

Ik waardeer m’n slaap iets te erg. Persoonlijk ga ik die nachten doorhalen gewoon nooit begrijpen. Ik trek dat niet... Dus ga het ook niet forceren, luister liever naar m’n lichaam.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik was altijd de partypooper die ze om 4 uur s'nachts in een dekentje rolde.

Eenmaal wakker... mijn vrienden als blije dolle aapjes(nuchter bekijk je t soms ineens met verbazing) feest aan het vieren.

En kom nuchter en wakker maar eens op het niveau van de groep..
Allemaal leuke verhalen die ik gemist heb.
Ik zag het als een gegeven..zat er gewoon niet in bij mij.

Maar voor die ene speciale gelegenheid per jaar. Of dat superfeest.. ja ik wil dat ook meemaken..zo'n super weekend met m'n vrienden.

Door DF weet ik nu tips en trucs waardoor het wel kan lukken. Dus ga ik het ook proberen.

Ik praat het voor mijzelf recht door te zeggen dat het 1, 2 keer per jaar prima is.. dat verdien ik..Ik doe het toch niet alleen?

Best hypocriet als ik het opsom.
Ik twijfel nog even verder.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@Zeelanddude
*Mijn geeft geeft het aan, mijn lichaam heeft niets te willen*

Ja bij mij is dat precies andersom(al zou ik het anders willen)

Hou je dat puur op 3mmc 3 nachten vol?
L
Lid 151097Lid
01-01-2024, 00:00
#8
1 nacht is echt het maximum. Daarbij voel ik al aan m'n lichaam dat slaap nodig is en ga ik dan ook lekker slapen. Luister naar je lichaam!
Ik heb 1x 3 nachten doorgehaald en dat doe ik echt never nooit meer... Wat een ellende... Maarja ik ben er zelf bij en heb het zelf in de hand dus max 1 nacht of lekker gaan slapen in de (vroege) ochtend
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ga weleens een nachtje door, maar meer dan dat zou ik niet kunnen. Ik besluit vaak bewust om wakker te blijven als ik voel dat ik toch niet kan slapen. Een tijd geleden probeerde ik altijd wel te gaan slapen, maar ik heb nu vaak iets van ik blijf liever met zin wakker dan dat ik naar bed ga en naar het plafond ga zitten staren..

En of ik ermee wil stoppen? Wil het eigenlijk niet zo vaak meer doen omdat ik tegenwoordig ook al weer naar school moet en ik maandag's dan echt kapot zou zijn. Maar als ik maandag's niks zou hebben dan zou ik geen probleem hebben met een nachtje doorgaan, vind het soms echt lekker om een nachtje lekker te gaan op pep.

En het gevaar? Daar ga ik me niet zo druk om maken. Ik leef maar 1 keer en ik leef nu pas echt eindelijk vind ik dus.
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben ook echt geen ‘doorzetter’ met betrekking tot nachten doorhalen.

ik heb sws na een paar uur gebruikt te hebben een gevoel dat ik er wel weer klaar mee ben, en dat ik lekker naar huis wil. Soms komt dat als het ‘s ochtends licht wordt, soms gewoon ‘s nachts of na een festival.

ik heb vrienden die wel eens een lang weekend ervan maken maar ik zou persoonlijk doodongelukkig worden omdat ik mij schuldig voel.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Vroeger deed ik dit wel vaker, vooral op speed had ik er helemaal geen moeite mee. De moeheid kwam gewoon niet. Mijn max is 2 nachten doorhalen en dan op dag 3 vroeg in de avond gaan slapen. Sleep dan gelijk 15 uur lang aan 1 stuk door als een blok. Outgaan gelukkig nooit ervaren, in ieder geval nooit van slapeloosheid. Als je lang wakker bent en je lichaam gaat echt tegenwerken herken je dit wel en moet je gewoon je rust pakken. Je kan dan bijv gaan hallucineren. Heb het nachten doorhalen nu alleen nog soms door slapeloosheid van cravings en geen quatiapine innemen. Vooral zonder quatiapine heb ik de hele nacht lang zenuwen door me lijf en in slaap komen doet dan ook echt pijn. Had het paar weken geleden dat ik 2 dagen lang geen quatiapine in kon nemen. Was overdag wel een beetje moe maar verder niks gemerkt. Op dag 3 was ik het spuugzat en was in rond 12 uur na me quatiapine inname in slaap gevallen. Af en toe nachtjes doorhalen kan je lichaam denk wel normaal handelen als je er inderdaad maar geen misbruik van gaat maken! Als je verder gezond ben moet dit wel één keer kunnen vind ik.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
whitesugar zei:
En het gevaar? Daar ga ik me niet zo druk om maken. Ik leef maar 1 keer en ik leef nu pas echt eindelijk vind ik dus.
Klik om te vergroten...

Voor mij juist de reden om wél te slapen. Dan heb en hou je de energie en gezondheid om het meeste uit je dagen te halen. De "yolo" filosofie draait daar imo helemaal niet om, maar om max plezier proberen te hebben en ondertussen de ogen te sluiten voor de gevolgen, of de afweging te maken: zoveel gezondheid inleveren voor zoveel plezier. Hedonisme dus eigenlijk.

Maar goed, ik ben dus niet echt een stimulant gebruiker. Als ik aan de speed zat bijvoorbeeld, had ik waarschijnlijk ook problemen gehad met plafonddienst en in dat geval kan ik begrijpen dat je ervoor kiest om een nacht door te halen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Voor mij juist de reden om wél te slapen. Dan heb en hou je de energie en gezondheid om het meeste uit je dagen te halen. De "yolo" filosofie draait daar imo helemaal niet om, maar om max plezier proberen te hebben en ondertussen de ogen te sluiten voor de gevolgen, of de afweging te maken: zoveel gezondheid inleveren voor zoveel plezier. Hedonisme dus eigenlijk.

Maar goed, ik ben dus niet echt een stimulant gebruiker. Als ik aan de speed zat bijvoorbeeld, had ik waarschijnlijk ook problemen gehad met plafonddienst en in dat geval kan ik begrijpen dat je ervoor kiest om een nacht door te halen.
Klik om te vergroten...
Ik sluit me aan bij jou mindset. Het kan wel één keertje dit doen, maar tegelijkertijd moet je je realiseren dat je lichaam het belangrijkste is in deze wereld wat je hebt. En het enige wat van jou is. Je wilt het leven zo fijn mogelijk mee maken en dat vereist care. Het is stoerder om gezond te leven dan je lichaam verneuken en met gezondheids problemen te moeten leven, die we immers allemaal wel een keer tegen gaan komen. Zoek ze alleen niet op!
V
VoeljijalietsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het langste wat ik ben doorgegaan is 1.5 nacht, constant 3mmc doseren. Voelde me op het eind een kasplantje die voor 20% functioneerd. Het was een bewuste keuze, ik weet dat het slecht is en probeer te compenseren via voeding en supplementen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Voeljijaliets zei:
Het langste wat ik ben doorgegaan is 1.5 nacht, constant 3mmc doseren. Voelde me op het eind een kasplantje die voor 20% functioneerd. Het was een bewuste keuze, ik weet dat het slecht is en probeer te compenseren via voeding en supplementen.
Klik om te vergroten...
Voeding compenseert slaaptekort niet he...
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Voor mij juist de reden om wél te slapen. Dan heb en hou je de energie en gezondheid om het meeste uit je dagen te halen. De "yolo" filosofie draait daar imo helemaal niet om, maar om max plezier proberen te hebben en ondertussen de ogen te sluiten voor de gevolgen, of de afweging te maken: zoveel gezondheid inleveren voor zoveel plezier. Hedonisme dus eigenlijk.

Maar goed, ik ben dus niet echt een stimulant gebruiker. Als ik aan de speed zat bijvoorbeeld, had ik waarschijnlijk ook problemen gehad met plafonddienst en in dat geval kan ik begrijpen dat je ervoor kiest om een nacht door te halen.
Klik om te vergroten...
Dat kan, is mening verschillen. Ik ben de eerste dagen ook wel kapot na een nachtje door, maar daarin tegen voel ik me wel de hele nacht fijn. Beetje muziek luisteren, praatkick, heerlijk! En in het begin zei ik trouwens ook dat ik nooit een nachtje door zou kunnen gaan maar dat is nu wel anders..
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heb vroeger weleens een nacht doorgehaald om de de avond erop te gaan slapen. De hele dag zitten blowen, tegen de avond sloeg ik alleen nog maar wartaal uit. Vergat ik halverwege een zin wat ik wilde zeggen.

Maar meestal hield ik het om een uur of 12 's middags wel voor gezien. Die afters zijn dan ook helemaal niet leuk meer. Meestal zit er zo'n figuur bij die niet kan stoppen met lullen en alleen maar onzin uitkraamt. De rest zegt amper nog iets. Zelf voel je je ook niet al te best meer. Dan is het hoogtepunt wel geweest wat mij betreft.

Tegenwoordig kap ik er uiterlijk 5-6 uur 's nachts mee, maar meestal eerder, uur of 3. Ben inmiddels ouder dan 30 en ben een halve week van slag na zo'n avond.

Mensen die 2 of meer nachten doorhalen zijn mijns inziens niet goed wijs.
V
VoeljijalietsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rivalrie zei:
Voeding compenseert slaaptekort niet he...
Klik om te vergroten...
weet ik , ik had de nadruk meer op 'probeer' moeten leggen. als in ik probeer zo goed mogelijk voor mijn lichaam te zorgen als kan na een binge
V
VoeljijalietsLid
01-01-2024, 00:00
#19
KlaasVaak zei:
Heb vroeger weleens een nacht doorgehaald om de de avond erop te gaan slapen. De hele dag zitten blowen, tegen de avond sloeg ik alleen nog maar wartaal uit. Vergat ik halverwege een zin wat ik wilde zeggen.

Maar meestal hield ik het om een uur of 12 's middags wel voor gezien. Die afters zijn dan ook helemaal niet leuk meer. Meestal zit er zo'n figuur bij die niet kan stoppen met lullen en alleen maar onzin uitkraamt. De rest zegt amper nog iets. Zelf voel je je ook niet al te best meer. Dan is het hoogtepunt wel geweest wat mij betreft.

Tegenwoordig kap ik er uiterlijk 5-6 uur 's nachts mee, maar meestal eerder, uur of 3. Ben inmiddels ouder dan 30 en ben een halve week van slag na zo'n avond.

Mensen die 2 of meer nachten doorhalen zijn mijns inziens niet goed wijs.
Klik om te vergroten...
ik vind het erg knap dat jij rond 5-6 een streep eronder kan zetten, bij sommige drugs is het namelijke enorm verleidelijk om door te gaan.
vooral bij 3MMC. heb je misschien tips hoe jij dit doet?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Lees op het forum vaker dat er 2 ,3 4 soms zelfs meer nachten worden doorgetrokken...wow

Net zoals bij G er word gesproken over 'out gaan..
(is daadwerkelijke een comateuze toestand of 'mini-coma)
Is ook 'ineens slapen' niet juist.
Na lang wakker blijven in 1 x in slaap donderen(collapsen). Niet meer weten waarom je op die plek wakker word of plots omvallen..
Dat is dus geen slapen, maar bewusteloosheid.

Afijn,.naast de belerende volwassene (so be it) leer je het meest van mensen die open en eerlijk zijn. Heb 100x meer aan een eerlijk verhaal van iemand die wel doortrekt, dan een theoretische factsheet.

*Blijven of bleven jullie weleens wakker? Hoeveel nachten?
*Toeval of serieuze planning om zo lang mogelijk vol te houden?

Eerlijke vraag:
*Zijn jullie bewust van het gevaar
*Wil je hier mee stoppen (beetje als slaapmisbruik ipv drugs) of niet?
*Wat weten jullie over het gevaar (of niet) hiervan.


Vragen,vragen, maar oprecht benieuwd..
Soms denk ik..Ai post dit nou niet..voor je het weet idealiseer je het, hou je het probleem in stand, of denkt een ander...wil ik ook..maar als je die Disclaimer zou gebruiken hef je de kracht van DF op, toch?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."