Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNachten wakker blijven

Nachten wakker blijven

130 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
KlaasVaak zei:
Tegenwoordig kap ik er uiterlijk 5-6 uur 's nachts mee, maar meestal eerder, uur of 3. Ben inmiddels ouder dan 30 en ben een halve week van slag na zo'n avond.
Klik om te vergroten...
Same...

Toch wel heel verschil met toen ik nog in mijn 20's was en ik de klappen veel beter opving. Ik wil écht niet weten wat een nachtje zuipen tot in de vroege ochtend met me zou doen. Zou daar gewoon bang voor zijn. :sweatsmile:

Roze Olifant zei:
Volgens mij is het idee van hedonisme niet ‘zoveel gezondheid inleveren voor zoveel plezier’. Je kunt ook prima hedonist zijn zonder je gezondheid ervoor op te offeren. Lijkt mij dan?
Klik om te vergroten...

Nou, het gaat erom dat genot als het allerhoogste wordt gezien. Dus iemand met een puur hedonistische levensstijl plaatst dat boven gezondheid. Natuurlijk is het bijna nooit zo zwart/wit en geven de meeste mensen echt wel om hun gezondheid. Maar we maken soms gewoon een hedonistische keuze denk ik, door ons genot even prioriteit te maken. En in zo'n geval lever je denk ik wel bijna altijd gezondheid in ja.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Voeljijaliets zei:
ik vind het erg knap dat jij rond 5-6 een streep eronder kan zetten, bij sommige drugs is het namelijke enorm verleidelijk om door te gaan.
vooral bij 3MMC. heb je misschien tips hoe jij dit doet?
Klik om te vergroten...

Ik bepaal bij 3-MMC gewoon op voorhand de dosis (bijvoorbeeld maximaal 150-250 mg afhankelijk van hoeveel plannen ik heb de dagen erna) en hou me daar aan. En ik geef niet aan eventuele cravings toe. Oraal nemen helpt ook. Ik snap zelf niet zo waarom zoveel mensen hier zo’n moeite mee hebben, maar blijkbaar is dat stemmetje vaak heel sterk.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#3
Voeljijaliets zei:
ik vind het erg knap dat jij rond 5-6 een streep eronder kan zetten, bij sommige drugs is het namelijke enorm verleidelijk om door te gaan.
vooral bij 3MMC. heb je misschien tips hoe jij dit doet?
Klik om te vergroten...
Kan ik je vrees ik niet bij helpen. Ik voel die verleiding niet zo sterk denk ik. Op een gegeven moment is de lol er voor mij wel af.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Same...

Toch wel heel verschil met toen ik nog in mijn 20's was en ik de klappen veel beter opving. Ik wil écht niet weten wat een nachtje zuipen tot in de vroege ochtend met me zou doen. Zou daar gewoon bang voor zijn. :sweatsmile:



Nou, het gaat erom dat genot als het allerhoogste wordt gezien. Dus iemand met een puur hedonistische levensstijl plaatst dat boven gezondheid. Natuurlijk is het bijna nooit zo zwart/wit en geven de meeste mensen echt wel om hun gezondheid. Maar we maken soms gewoon een hedonistische keuze denk ik, door ons genot even prioriteit te maken. En in zo'n geval lever je denk ik wel bijna altijd gezondheid in ja.
Klik om te vergroten...
Het helpt wel om minder te zuipen. Zelfs als je in plaats daarvan meer drugs gebruikt houd je netto minder kater over.
S
SheairaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Voor mij is 1 nacht overslaan wel de max. Ik vind 1 nacht niet slapen niet erg maar de volgende avond/nacht wil ik wel weer gewoon slapen. Ik vind het voor mezelf ook gewoon onverantwoordelijk om meer nachten wakker te blijven, ik wil toch wel graag oud worden ofzo. Ik doe dan meestal de vrijdagnacht overslaan zodat ik de zaterdagnacht en zondagnacht weer genoeg slaap heb ingehaald en maandag weer fit aan het werk kan. Deze regel heb ik altijd al gehad voor mezelf.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#6
whitesugar zei:
25
Klik om te vergroten...
Ja toen was het voor mij ook geen probleem!
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#7
CuriousExplorer zei:
Hangt ook af van wanneer je start imo.
Als je om 20u begint haal je sowieso een nachtje door. Ik kan althans niet zeggen op een zaterdag om 6u 's morgens...En nu ga ik gaan slapen.
Dus dan trek je door tot 21u en dan pas slapen.
Klik om te vergroten...
Ah ik ben echt een watje dan zo te lezen😂
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
KlaasVaak zei:
Ja toen was het voor mij ook geen probleem!
Klik om te vergroten...
Ik ben die leeftijd en ik kan het niet? 😂 Voel me net 60 na doorhalen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mrloverdj zei:
Nee geen problemen? En ook geen ontkenning lol

Heb wel ooit verslaving aan medicatie gehad. Verder betreft mijn werkgebied verslaving en psychiatrie. Misschien wekt dat soms de indruk dat ik zelf die ervaring van verslaving zou hebben.

Ben verder ook between 25-45
Geen jongere meer. Maar op die leeftijd wil je gewoon niet alle weekenden thuis zitten. Toen ervaarde ik de druk om niets te willen missen, veel meer. Niet zozeer met anderen een stapweekend willen missen maar meer die grote pieken in je beleving..dat hele euforische, alle energie in 1 feest eruitknallen..etc..

Maar ik ben het serene en kalme van een stabiel leven pas gaan waarderen nadat ik zelf grote pieken(en dalen) mee had gemaakt. Geld dat niet voor bijna iedereen?
Klik om te vergroten...
Volg je mij vergis ik mij met de andere mrlover
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rivalrie zei:
Volg je mij vergis ik mij met de andere mrlover
Klik om te vergroten...
Is er nog eentje?
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#11
Spyro zei:
Is er nog eentje?
Klik om te vergroten...
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hahaha
Mrloverlovùrr
Voortaan graag alleen mijn naam zo uitspreken
En dan alle meisjes sexy dansen enzo
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mrloverdj zei:
Hahaha
Mrloverlovùrr
Voortaan graag alleen mijn naam zo uitspreken
En dan alle meisjes sexy dansen enzo
Klik om te vergroten...
Boombastic🤣
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mrloverdj zei:
Hahaha
Mrloverlovùrr
Voortaan graag alleen mijn naam zo uitspreken
En dan alle meisjes sexy dansen enzo
Klik om te vergroten...
En dan voortaan altijd als je word beschuldigd van iets zeggen: it wasn't me 😝
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Na 1 nacht doorhalen voel ik ook een erg sterke drang om te slapen..
Kan me niet voorstellen dat ik meerdere dagen wakker zou blijven.

Ik hou van slapen, heerlijk het lichaam laten opladen :hearteyes:
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mrloverdj zei:
*Blijven of bleven jullie weleens wakker? Hoeveel nachten?
*Toeval of serieuze planning om zo lang mogelijk vol te houden?

Eerlijke vraag:
*Zijn jullie bewust van het gevaar
*Wil je hier mee stoppen (beetje als slaapmisbruik ipv drugs) of niet?
*Wat weten jullie over het gevaar (of niet) hiervan.
Klik om te vergroten...
Mijn max zonder enige slaap is ca 36u, dit was dan bij gebruik 4-fa, bij elke ander middelen gebruik was dit opmerkelijk korter. Voor de rest, heb ik geen stabiel slaapritme.
Wanneer ik 4-fa na, wist ik ondertussen dat ik er wel heel lang op kon wakker blijven, niet echt moe werd.
Ik heb ook nog nooit bijgepakt bij stims, buiten 4f-mph, omdat deze laatste ook pak mildere rush is, maar bijnemen, is ook hier eerder de uitzondering. Dus ik neem bewust niet bij als het gaat om afmetamines, mdma en 6-APB. Ook combo's zijn mee meer onbekend dan gekend.
Aangezien het bij mij hoogstens om 1 nacht doordoen gaat en ook niet wekelijks, eerder misschien 1x in de maand, dus is stoppen niet direct nodig lijkt me.
Je lichaam heeft nu eenmaal zn dagelijkse/nachtelijke rust nodig, dagen aan een stuk zonder enige vorm van slaap, is ongezond, zeker als dit een regelmatig doen is.
En nog, ik heb nog liever 4u lichte slaap, dan dagelijks slaappillen pakken om dan 8-12u diep en vast te slapen.
F
FineCrystallineLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mrloverdj zei:
Lees op het forum vaker dat er 2 ,3 4 soms zelfs meer nachten worden doorgetrokken...wow

Net zoals bij G er word gesproken over 'out gaan..
(is daadwerkelijke een comateuze toestand of 'mini-coma)
Is ook 'ineens slapen' niet juist.
Na lang wakker blijven in 1 x in slaap donderen(collapsen). Niet meer weten waarom je op die plek wakker word of plots omvallen..
Dat is dus geen slapen, maar bewusteloosheid.

Afijn,.naast de belerende volwassene (so be it) leer je het meest van mensen die open en eerlijk zijn. Heb 100x meer aan een eerlijk verhaal van iemand die wel doortrekt, dan een theoretische factsheet.

*Blijven of bleven jullie weleens wakker? Hoeveel nachten?
*Toeval of serieuze planning om zo lang mogelijk vol te houden?

Eerlijke vraag:
*Zijn jullie bewust van het gevaar
*Wil je hier mee stoppen (beetje als slaapmisbruik ipv drugs) of niet?
*Wat weten jullie over het gevaar (of niet) hiervan.


Vragen,vragen, maar oprecht benieuwd..
Soms denk ik..Ai post dit nou niet..voor je het weet idealiseer je het, hou je het probleem in stand, of denkt een ander...wil ik ook..maar als je die Disclaimer zou gebruiken hef je de kracht van DF op, toch?
Klik om te vergroten...

De laatste weekenden, sinds half januari haal ik regelmatig een weekend door van vrijdag avond tot zondag ochtend, aan pep of 3-mmc.
Het is dan dat ik niet denk aan slapen, het komt gewoon niet in me op zo van "oh damn 2e nacht al achter de rug, laat ik eens gaan pitten".
Heel afentoe aan de pep vraag ik mezelf wel eens af "stoppen of toch nog even re-dosen?" En vaak word dat dan re-dosen.
Als de poeders op zijn en ik geslapen heb, dan pas heb ik het besef waar ik mee bezig was, en hoe slecht het eigenlijk is.

Of ik er mee wil stoppen?
Als ik me wat meer bewust zou zijn over de gevolgen op het moment dat ik aan de stims zit wel, maar wel lastig voor mij, ik denk dan meer aan herdoseren in plaats van slapen.

Ik ben me er ook van bewust dat zo vaak zo lang doorhalen mentaal en ook fysiek niet goed is, kans op psychoses en/of lichamelijke klachten.
Ik zal m'n best doen om te denken aan slapen als ik aan de stims zit, makkelijker gezegd dan gedaan in mijn geval.

Het langste dat ik heb doorgehaald is 5 nachten, en nee fijn was dat niet. Mentaal draaide ik ook even door op dat moment, super spichtig denkend dat ik overal mensen hoor, gemompel waar ik geen zin of woord uit kan halen, maar er van uit gaat dat het over mij gaat.
Voor m'n hart was het sws ook niet goed merkte ik, hele harde onregelmatige kloppen, soms weer wat zwakke klopjes waardoor ik dan dacht dat m'n hart niet meer klopte en overal ging voelen voor een hartslag.

Na 4 dagen wakker, recent nog, ik denk 3 weken terug, viel ik onbewust in slaap zonder dat ik merkte dat ik moe was of iets, gwn poef, en ik was gone. Toen besefte ik mij wel dat ik zo lang doorhalen moet voorkomen, dat was even een teken van m'n lichaam en geest dat het genoeg was. Denken ging moeilijk, woorden in zinnen haalde ik door elkaar, en begreep soms niks van een simpele zin of iets wat iemand vertelde.

Maar nu gemiddeld is het 2 dagen wakker in het weekend, met soms een uitschieter doordeweeks, ook 2 dagen. Achja ik moet er maar eens vaker op gaan letten.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Interessant draadje .
Toen ik vastliep vanwege het op ruim 200 km afstand van mijn toenmalige gezin waar afschuwelijke narigheden waren, moest werken vanuit een pension, heb ik vele nachten niet kunnen slapen.
En na een nachtje of 10 maar rond een uurtje te hebben kunnen slapen, dat gaat dus fout.
Echt goed fout.
Ik ging op een gegeven moment overdag hallucineren, ik zag allerlei voorwerpen die er in werkelijkheid niet waren, en had herbelevingen, en durfde dus niet meer auto te rijden omdat achter het stuur ik in een soort slaap sukkelde.
Ik realiseerde me wel, dat in die toestand gaan rijden levensgevaarlijk was. Dus werkte ik me het leplazer vanuit mijn kamer, soms 17 tot 18 uur per dag.
Dan voelde ik de narigheden niet..
Nu ik dit schrijf, komt deze diep zwarte sneeuw tijd weer boven, ik zal er verder over ophouden.

Nu lig Ik weleens een nacht wakker vanwege teveel koffie te hebben gedronken, of de seroquel te zijn vergeten...
Voor een feest een nacht doorhalen, alleen in Italia in Number One, deze is open van 24.00 uur tot 06.00 uur en daar wil ik geen minuut van missen...
Verder? Ik kan niet tegen te weinig slaap, nu ik wat ouder ben.

In mijn militaire tijd was vooral in de begintijd het een onderdeel van de trainingen om te weinig slaap te krijgen.
Dat nekt iedereen...vroeg of laat.
Daar was exact ingecalculeerd, hoeveel slaap je kreeg, en wanneer.
Red je dit niet, adieu Legion Etrangere.
Dat wil je dan wel maar dat loopt "anders".

Ik vergeet deze tijd echt nooooit van mijn leven.
Nee.
w
wapboyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nachtje doorhalen op 6apb lukt nog redelijk, 's avonds beginnen en dan 12 uur later stoppen. Dan proberen paar uurtjes te slapen en de volgende nacht een gewone goede nachtrust.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het maximum wat ik ooit wakker was? Van vrijdag tot en met zaterdag het volgende weekend met 4 vrienden. De 1ste dag gestart met MDMA en daarna speed, bier en wietjoints de hele week door. Was toen best nog jong, begin de 20tiger jaren. We hadden een veel te grote berg speed gekocht met een shitload aan wiet en teveel bier in de kelder. Vanaf dag 3 begon ik toch wel rare dingen op te merken zoals bewegende gordijnen, schimmen, de kat die er nooit was, de hond die altijd maar rondjes liep terwijl er geen hond was. Op dag 5 zijn we een aap in een afgelegen bos gaan najagen. Welke aap? Denk dat we gemiddeld 16u in dat bos gedwaald hebben met rugzakje en aan elk bankje een nieuwe lijn met een biertje, jointje of peukje. In de nachten waren we meestal bouwwerven of bossen aan het verkennen met nachtlampen. Overdag ouwehoeren op zonnige plekjes. Elk appart een paadje op tot we elkaar terug tegen kwamen. Bizar maar we vonden elkaar altijd terug. Schaduw gozers waren fel aanwezig. Dag 6, 7 en 8 was 1 waas. Niet meer weten na 1 seconde wat er gezegd was als er uberhaubt wel gepraat werd. Alles ging waaien, bewegen, ronddwalen. Echt wel parra gedoe. Toch 3 weken recup hiervoor nodig gehad en 24u aan 1 stuk geslapen na deze binge. Wel een gouden ervaring die mijn geheugen naar het hiernamaals meeneemt.

Daarna nooit nog zo'n sessie gehad. Wel nog veel van vrijdagavond tot zondagavond op snuif of xtc. Daarna wel es een weekend door op 3mmc of coke. Maar hoe ouder ik word hoe meer ik mijn slaap waardeer. 1 nachtje is een maximum en meestal moet ik al even gaan liggen tussen 6 a 8 en 12u in de morgen. De volgende nacht ga ik meestal wel 10u k.o. dan. Als ik nog wat neem start ik nu liever overdag of vroeg in de avond zodat er in de late nacht of vroege morgen toch nog wat te slapen valt.

Als je echt kickt op hard rushen, wazig doorgaan (ik vind het wel zijn charmes hebben) kan je wel es 1 sessie in je leven wat dagen nemen. Zorg gewoon dat je in goede conditie bent, gezond en ken je grenzen. Ook als die grenzen door de drugs verlegd worden, stel ze voorop. Maak er geen gewoonte van anders doe je aan roofbouw op je lichaam die langdurige gevolgen kan hebben. Weken aan een stuk doorgaan met amper 1 nachtje rust tussen is een no-go.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."