Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNachten wakker blijven

Nachten wakker blijven

130 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
A
AzraëlLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
Wil je een echte, zware burn-out krijgen, dan moet je nachtenlang achter elkaar wakker blijven.
Dan lukt dit. Absoluut!

Hallucineren, idem dito.
Na enkele nachten doorhalen, komen ze vanzelf. Heb je geen middelen meer nodig om te trippen!
Lekker goedkoop....
Maar, je loopt wel schade op.

In oorlogssituatie is het wakker houden van de vijand één van de beste methodes om het moreel van zijn troepen te breken.
Voeg daarbij een zeer onrechtmatig voedsel verstrekken toe, (schakel de fourier zo mogelijk uit,) dat werkt ook zeer demoraliserend.
Niet weten of, en wanneer je je eten krijgt, dus.

Deze beide methodes zijn dan ook vaste prik bij het opleiden van speciale eenheden...
En regent het dan, nou, dat is een goede ondersteuning om dat moreel nog eens extra sneller te kunnen breken...

Ik heb nog altijd een bloedhekel aan natregenen.
Ooit eens 3 weken zowat achter elkaar in de regen moeten oefenen.
sowieso vaal in de regen gezeten maar die ene keer, is een trauma geworden!..

Alles, echt alles wat je bij je hebt, wordt zeiknat, er gaan spullen roesten, en het slapen kan je dan ook wel vergeten
Totdat je zo kapot bent, dat je toch in slaap dondert.
Regen, of geen regen.
Dat boeit je dan helemaal niet meer...

De een heeft meerdere uren slaap nodig, dan de ander.
Als je ouder wordt, schijn je met veel minder uren slaap toe te kunnen overigens.

Ikzelf maak 5 tot 6 uur per nacht. Dat is voor mij voldoende.
Klik om te vergroten...
T
TeveelKaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als ik 3mmc heb gebruikt kan ik echt niet die nacht slapen dus wacht ik gewoon tot de volgende nacht
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ga weleens een nachtje door, maar meer dan dat zou ik niet kunnen. Ik besluit vaak bewust om wakker te blijven als ik voel dat ik toch niet kan slapen. Een tijd geleden probeerde ik altijd wel te gaan slapen, maar ik heb nu vaak iets van ik blijf liever met zin wakker dan dat ik naar bed ga en naar het plafond ga zitten staren..

En of ik ermee wil stoppen? Wil het eigenlijk niet zo vaak meer doen omdat ik tegenwoordig ook al weer naar school moet en ik maandag's dan echt kapot zou zijn. Maar als ik maandag's niks zou hebben dan zou ik geen probleem hebben met een nachtje doorgaan, vind het soms echt lekker om een nachtje lekker te gaan op pep.

En het gevaar? Daar ga ik me niet zo druk om maken. Ik leef maar 1 keer en ik leef nu pas echt eindelijk vind ik dus.
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben ook echt geen ‘doorzetter’ met betrekking tot nachten doorhalen.

ik heb sws na een paar uur gebruikt te hebben een gevoel dat ik er wel weer klaar mee ben, en dat ik lekker naar huis wil. Soms komt dat als het ‘s ochtends licht wordt, soms gewoon ‘s nachts of na een festival.

ik heb vrienden die wel eens een lang weekend ervan maken maar ik zou persoonlijk doodongelukkig worden omdat ik mij schuldig voel.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Vroeger deed ik dit wel vaker, vooral op speed had ik er helemaal geen moeite mee. De moeheid kwam gewoon niet. Mijn max is 2 nachten doorhalen en dan op dag 3 vroeg in de avond gaan slapen. Sleep dan gelijk 15 uur lang aan 1 stuk door als een blok. Outgaan gelukkig nooit ervaren, in ieder geval nooit van slapeloosheid. Als je lang wakker bent en je lichaam gaat echt tegenwerken herken je dit wel en moet je gewoon je rust pakken. Je kan dan bijv gaan hallucineren. Heb het nachten doorhalen nu alleen nog soms door slapeloosheid van cravings en geen quatiapine innemen. Vooral zonder quatiapine heb ik de hele nacht lang zenuwen door me lijf en in slaap komen doet dan ook echt pijn. Had het paar weken geleden dat ik 2 dagen lang geen quatiapine in kon nemen. Was overdag wel een beetje moe maar verder niks gemerkt. Op dag 3 was ik het spuugzat en was in rond 12 uur na me quatiapine inname in slaap gevallen. Af en toe nachtjes doorhalen kan je lichaam denk wel normaal handelen als je er inderdaad maar geen misbruik van gaat maken! Als je verder gezond ben moet dit wel één keer kunnen vind ik.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
whitesugar zei:
En het gevaar? Daar ga ik me niet zo druk om maken. Ik leef maar 1 keer en ik leef nu pas echt eindelijk vind ik dus.
Klik om te vergroten...

Voor mij juist de reden om wél te slapen. Dan heb en hou je de energie en gezondheid om het meeste uit je dagen te halen. De "yolo" filosofie draait daar imo helemaal niet om, maar om max plezier proberen te hebben en ondertussen de ogen te sluiten voor de gevolgen, of de afweging te maken: zoveel gezondheid inleveren voor zoveel plezier. Hedonisme dus eigenlijk.

Maar goed, ik ben dus niet echt een stimulant gebruiker. Als ik aan de speed zat bijvoorbeeld, had ik waarschijnlijk ook problemen gehad met plafonddienst en in dat geval kan ik begrijpen dat je ervoor kiest om een nacht door te halen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Voor mij juist de reden om wél te slapen. Dan heb en hou je de energie en gezondheid om het meeste uit je dagen te halen. De "yolo" filosofie draait daar imo helemaal niet om, maar om max plezier proberen te hebben en ondertussen de ogen te sluiten voor de gevolgen, of de afweging te maken: zoveel gezondheid inleveren voor zoveel plezier. Hedonisme dus eigenlijk.

Maar goed, ik ben dus niet echt een stimulant gebruiker. Als ik aan de speed zat bijvoorbeeld, had ik waarschijnlijk ook problemen gehad met plafonddienst en in dat geval kan ik begrijpen dat je ervoor kiest om een nacht door te halen.
Klik om te vergroten...
Ik sluit me aan bij jou mindset. Het kan wel één keertje dit doen, maar tegelijkertijd moet je je realiseren dat je lichaam het belangrijkste is in deze wereld wat je hebt. En het enige wat van jou is. Je wilt het leven zo fijn mogelijk mee maken en dat vereist care. Het is stoerder om gezond te leven dan je lichaam verneuken en met gezondheids problemen te moeten leven, die we immers allemaal wel een keer tegen gaan komen. Zoek ze alleen niet op!
V
VoeljijalietsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het langste wat ik ben doorgegaan is 1.5 nacht, constant 3mmc doseren. Voelde me op het eind een kasplantje die voor 20% functioneerd. Het was een bewuste keuze, ik weet dat het slecht is en probeer te compenseren via voeding en supplementen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Voeljijaliets zei:
Het langste wat ik ben doorgegaan is 1.5 nacht, constant 3mmc doseren. Voelde me op het eind een kasplantje die voor 20% functioneerd. Het was een bewuste keuze, ik weet dat het slecht is en probeer te compenseren via voeding en supplementen.
Klik om te vergroten...
Voeding compenseert slaaptekort niet he...
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Voor mij juist de reden om wél te slapen. Dan heb en hou je de energie en gezondheid om het meeste uit je dagen te halen. De "yolo" filosofie draait daar imo helemaal niet om, maar om max plezier proberen te hebben en ondertussen de ogen te sluiten voor de gevolgen, of de afweging te maken: zoveel gezondheid inleveren voor zoveel plezier. Hedonisme dus eigenlijk.

Maar goed, ik ben dus niet echt een stimulant gebruiker. Als ik aan de speed zat bijvoorbeeld, had ik waarschijnlijk ook problemen gehad met plafonddienst en in dat geval kan ik begrijpen dat je ervoor kiest om een nacht door te halen.
Klik om te vergroten...
Dat kan, is mening verschillen. Ik ben de eerste dagen ook wel kapot na een nachtje door, maar daarin tegen voel ik me wel de hele nacht fijn. Beetje muziek luisteren, praatkick, heerlijk! En in het begin zei ik trouwens ook dat ik nooit een nachtje door zou kunnen gaan maar dat is nu wel anders..
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heb vroeger weleens een nacht doorgehaald om de de avond erop te gaan slapen. De hele dag zitten blowen, tegen de avond sloeg ik alleen nog maar wartaal uit. Vergat ik halverwege een zin wat ik wilde zeggen.

Maar meestal hield ik het om een uur of 12 's middags wel voor gezien. Die afters zijn dan ook helemaal niet leuk meer. Meestal zit er zo'n figuur bij die niet kan stoppen met lullen en alleen maar onzin uitkraamt. De rest zegt amper nog iets. Zelf voel je je ook niet al te best meer. Dan is het hoogtepunt wel geweest wat mij betreft.

Tegenwoordig kap ik er uiterlijk 5-6 uur 's nachts mee, maar meestal eerder, uur of 3. Ben inmiddels ouder dan 30 en ben een halve week van slag na zo'n avond.

Mensen die 2 of meer nachten doorhalen zijn mijns inziens niet goed wijs.
V
VoeljijalietsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rivalrie zei:
Voeding compenseert slaaptekort niet he...
Klik om te vergroten...
weet ik , ik had de nadruk meer op 'probeer' moeten leggen. als in ik probeer zo goed mogelijk voor mijn lichaam te zorgen als kan na een binge
V
VoeljijalietsLid
01-01-2024, 00:00
#13
KlaasVaak zei:
Heb vroeger weleens een nacht doorgehaald om de de avond erop te gaan slapen. De hele dag zitten blowen, tegen de avond sloeg ik alleen nog maar wartaal uit. Vergat ik halverwege een zin wat ik wilde zeggen.

Maar meestal hield ik het om een uur of 12 's middags wel voor gezien. Die afters zijn dan ook helemaal niet leuk meer. Meestal zit er zo'n figuur bij die niet kan stoppen met lullen en alleen maar onzin uitkraamt. De rest zegt amper nog iets. Zelf voel je je ook niet al te best meer. Dan is het hoogtepunt wel geweest wat mij betreft.

Tegenwoordig kap ik er uiterlijk 5-6 uur 's nachts mee, maar meestal eerder, uur of 3. Ben inmiddels ouder dan 30 en ben een halve week van slag na zo'n avond.

Mensen die 2 of meer nachten doorhalen zijn mijns inziens niet goed wijs.
Klik om te vergroten...
ik vind het erg knap dat jij rond 5-6 een streep eronder kan zetten, bij sommige drugs is het namelijke enorm verleidelijk om door te gaan.
vooral bij 3MMC. heb je misschien tips hoe jij dit doet?
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mrloverdj zei:
Ik was altijd de partypooper die ze om 4 uur s'nachts in een dekentje rolde.

Eenmaal wakker... mijn vrienden als blije dolle aapjes(nuchter bekijk je t soms ineens met verbazing) feest aan het vieren.

En kom nuchter en wakker maar eens op het niveau van de groep..
Allemaal leuke verhalen die ik gemist heb.
Ik zag het als een gegeven..zat er gewoon niet in bij mij.

Maar voor die ene speciale gelegenheid per jaar. Of dat superfeest.. ja ik wil dat ook meemaken..zo'n super weekend met m'n vrienden.

Door DF weet ik nu tips en trucs waardoor het wel kan lukken. Dus ga ik het ook proberen.

Ik praat het voor mijzelf recht door te zeggen dat het 1, 2 keer per jaar prima is.. dat verdien ik..Ik doe het toch niet alleen?

Best hypocriet als ik het opsom.
Ik twijfel nog even verder.
Klik om te vergroten...
Je moet ook niet forceren om wakket te blijven, het moet gewoon gebeuren zegmaar. Als ik aan de pep zit bijvoorbeeld vliegt de tijd voorbij en voor ik het weet is het 7 uur in de ochtend. Vervolgens besluit ik vaak om wakker te blijven omdat ik niet moe genoeg ben, maar als ik kon slapen had ik dat zeker gedaan! Maar ik weet dat dat er bij mij vaak niet inzit..
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Voor mij juist de reden om wél te slapen. Dan heb en hou je de energie en gezondheid om het meeste uit je dagen te halen. De "yolo" filosofie draait daar imo helemaal niet om, maar om max plezier proberen te hebben en ondertussen de ogen te sluiten voor de gevolgen, of de afweging te maken: zoveel gezondheid inleveren voor zoveel plezier. Hedonisme dus eigenlijk.

Maar goed, ik ben dus niet echt een stimulant gebruiker. Als ik aan de speed zat bijvoorbeeld, had ik waarschijnlijk ook problemen gehad met plafonddienst en in dat geval kan ik begrijpen dat je ervoor kiest om een nacht door te halen.
Klik om te vergroten...

Volgens mij is het idee van hedonisme niet ‘zoveel gezondheid inleveren voor zoveel plezier’. Je kunt ook prima hedonist zijn zonder je gezondheid ervoor op te offeren. Lijkt mij dan?

Ik haal zo nu en dan wel eens een nacht door. Zelden twee, en mijn max ooit is drie, omdat ik een deadline af wilde werken, dit was echter niet bepaald voor herhaling vatbaar. :’) De kast smolt voor mijn ogen, er wandelden schaduwen en er kringelde rook door mijn kamer, de douchekop speelde vrolijk carnavalsmuziek en ik dacht steeds dat ik rechts in mijn kamer zat terwijl dat links was, kortom ik snapte er allemaal niet perse heel veel meer van. Ik begrijp nog altijd niet hoe ik in die staat een paper heb kunnen afschrijven, maar goed. Er stonden wel wat meer typfouten in dan normaal. :’D

Ik vind een nacht doorhalen prima te doen als je die slaap inhaalt, maar meer doe ik echt niet meer tegenwoordig, vind het echt geen prettig gevoel, alsof je hersenen zwaar mishandeld worden. (Wat ook zo is.) Als ik wil trippen neem ik wel LSD ofzo.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
KlaasVaak zei:
Tegenwoordig kap ik er uiterlijk 5-6 uur 's nachts mee, maar meestal eerder, uur of 3. Ben inmiddels ouder dan 30 en ben een halve week van slag na zo'n avond.
Klik om te vergroten...
Same...

Toch wel heel verschil met toen ik nog in mijn 20's was en ik de klappen veel beter opving. Ik wil écht niet weten wat een nachtje zuipen tot in de vroege ochtend met me zou doen. Zou daar gewoon bang voor zijn. :sweatsmile:

Roze Olifant zei:
Volgens mij is het idee van hedonisme niet ‘zoveel gezondheid inleveren voor zoveel plezier’. Je kunt ook prima hedonist zijn zonder je gezondheid ervoor op te offeren. Lijkt mij dan?
Klik om te vergroten...

Nou, het gaat erom dat genot als het allerhoogste wordt gezien. Dus iemand met een puur hedonistische levensstijl plaatst dat boven gezondheid. Natuurlijk is het bijna nooit zo zwart/wit en geven de meeste mensen echt wel om hun gezondheid. Maar we maken soms gewoon een hedonistische keuze denk ik, door ons genot even prioriteit te maken. En in zo'n geval lever je denk ik wel bijna altijd gezondheid in ja.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Voeljijaliets zei:
ik vind het erg knap dat jij rond 5-6 een streep eronder kan zetten, bij sommige drugs is het namelijke enorm verleidelijk om door te gaan.
vooral bij 3MMC. heb je misschien tips hoe jij dit doet?
Klik om te vergroten...

Ik bepaal bij 3-MMC gewoon op voorhand de dosis (bijvoorbeeld maximaal 150-250 mg afhankelijk van hoeveel plannen ik heb de dagen erna) en hou me daar aan. En ik geef niet aan eventuele cravings toe. Oraal nemen helpt ook. Ik snap zelf niet zo waarom zoveel mensen hier zo’n moeite mee hebben, maar blijkbaar is dat stemmetje vaak heel sterk.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#18
Voeljijaliets zei:
ik vind het erg knap dat jij rond 5-6 een streep eronder kan zetten, bij sommige drugs is het namelijke enorm verleidelijk om door te gaan.
vooral bij 3MMC. heb je misschien tips hoe jij dit doet?
Klik om te vergroten...
Kan ik je vrees ik niet bij helpen. Ik voel die verleiding niet zo sterk denk ik. Op een gegeven moment is de lol er voor mij wel af.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Same...

Toch wel heel verschil met toen ik nog in mijn 20's was en ik de klappen veel beter opving. Ik wil écht niet weten wat een nachtje zuipen tot in de vroege ochtend met me zou doen. Zou daar gewoon bang voor zijn. :sweatsmile:



Nou, het gaat erom dat genot als het allerhoogste wordt gezien. Dus iemand met een puur hedonistische levensstijl plaatst dat boven gezondheid. Natuurlijk is het bijna nooit zo zwart/wit en geven de meeste mensen echt wel om hun gezondheid. Maar we maken soms gewoon een hedonistische keuze denk ik, door ons genot even prioriteit te maken. En in zo'n geval lever je denk ik wel bijna altijd gezondheid in ja.
Klik om te vergroten...
Het helpt wel om minder te zuipen. Zelfs als je in plaats daarvan meer drugs gebruikt houd je netto minder kater over.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Voor mij juist de reden om wél te slapen. Dan heb en hou je de energie en gezondheid om het meeste uit je dagen te halen. De "yolo" filosofie draait daar imo helemaal niet om, maar om max plezier proberen te hebben en ondertussen de ogen te sluiten voor de gevolgen, of de afweging te maken: zoveel gezondheid inleveren voor zoveel plezier. Hedonisme dus eigenlijk.

Maar goed, ik ben dus niet echt een stimulant gebruiker. Als ik aan de speed zat bijvoorbeeld, had ik waarschijnlijk ook problemen gehad met plafonddienst en in dat geval kan ik begrijpen dat je ervoor kiest om een nacht door te halen.
Klik om te vergroten...

Mijn gezondheid dwingt me tot verantwoording.
Eigenlijk alles wat je moet toepassen om verantwoord te gebruiken ( vitamines, slaap inhalen, extra water, niet bijpakken etc) is voor mij een must.

Als ik echt zou moeten leven zoals de arts het voorschrijft, moet ik 8 uur slapen, geen drugs(geen alcohol geen caffeine) en zero uitspattingen.


Maar dat is mijn lichamelijke gezondheid. Geestelijk wil ik geen kasplantje zijn. De verrijking van inzichten, de spirituele reizen.. de memorabele nachten als levensgenieters jongere..
Ik heb het er allemaal voor over. Het verrijkt me geestelijk en fysiek.. Geen spijt van achteraf.

Een ander ziet dat ook als goed praten.

Het verschil tussen een keer om 6.00 gaan slapen of 96 uur wakker blijven. Is voor mij spierscheuring na een zware training of mijn botten breken.

Dus ja.. wat is de grens tussen YOLO en onverantwoord.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."