Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNachten wakker blijven

Nachten wakker blijven

130 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
O ja en nog een reden om geen speed te nemen is dat ik geen nacht over wil slaan! Slaap is erg belangrijk voor me.
Klik om te vergroten...
Maar je kunt overdag nemen toch? Ik haal ook zelden of nooit door. Slaap vind ik ook erg belangrijk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Dunne zei:
Maar je kunt overdag nemen toch? Ik haal ook zelden of nooit door. Slaap vind ik ook erg belangrijk.
Klik om te vergroten...
Oh dat kan dus wel, dat je vroeg genoeg neemt om nog te kunnen slapen? Dacht dat het te lang werkte daarvoor.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb misschien twee keer een nacht doorgehaald, maar ben niet van plan dat nog eens te doen. Opzich kan ik goed tegen weinig slaap, maar ik zie er niet echt een voordeel in. De volgende dag weer fit zijn vind ik een stuk belangrijker. Ik gebruik ook nooit stimulanten, misschien dat het dan anders zou zijn.

Ik maak het wel geregeld een uur of 4/5, maar dan vind ik het wel mooi geweest. Als het zo gezellig is dat ik dan nog door wil gaan spreek ik gewoon snel nog eens af.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Oh dat kan dus wel, dat je vroeg genoeg neemt om nog te kunnen slapen? Dacht dat het te lang werkte daarvoor.
Klik om te vergroten...
Ja dat kan maar dat ligt ook aan de hoeveelheid. Voor 14.00 stoppen en niet veel nemen.
Meesen nemen heel veel en dan slaap je niet.
S
Someone20Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Max 1 nacht doorhalen (meestal met speed op) en dat betekend helaas gelijk ook de opvolgende nacht wel in bed liggen maar slapen lukt dan nog steeds niet, zelfs niet met zoplicon. Ben dan ook de rest van de week kapot. Daarom ook niet te vaak, kan ik me niet permiteren qua werk en kids.
T
TheGozdLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Ik krijg er echt energie van ja. Zeker de eerste helft van de trip. Het kan misschien ook zijn dat de LSD me zo positief maakt dat het die energie in mezelf vrijmaakt. Zodra ik mentaal wat moe wordt maar lichamelijk nog gestimuleerd wordt, ervaar ik het als een soort opgefokt gevoel.

Maar ik heb geen ervaring met speed en coke en dergelijke (wel mdma) dus ik kan niet vergelijken daarmee.
Klik om te vergroten...
''Het kan misschien ook zijn dat de LSD me zo positief maakt dat het die energie in mezelf vrijmaakt.''

PRECIES DIT. Je doet hetzelf. Dat vind ik er ook heel erg ''fijn'' aan. Als ik me gelukkig op LSD voel, dan doe ik dat zelf, wat tegenstrijdig is met dingen als xtc omdat xtc gewoon meer seretonine vrij geeft waardoor je een soort van nep blij voelt. Hierdoor neem ik ook grote afstand van dingen als xtc omdat ik dan kunstmatig blij ben, en ondanks dat ik wel weet dat je een leuke tijd op xtc kan hebben, staat dit idee mij totaal niet aan.
Als ik een euforische staat op LSD bereik, dan doe ik dat zelf als in dat in naar een ruimte ben toegelopen wat er dan heel mooi uit ziet of dingen in mijn hoofd heb beredeneert enzo. Dat vind ik heel fijn
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
TheGozd zei:
''Het kan misschien ook zijn dat de LSD me zo positief maakt dat het die energie in mezelf vrijmaakt.''

PRECIES DIT. Je doet hetzelf. Dat vind ik er ook heel erg ''fijn'' aan. Als ik me gelukkig op LSD voel, dan doe ik dat zelf, wat tegenstrijdig is met dingen als xtc omdat xtc gewoon meer seretonine vrij geeft waardoor je een soort van nep blij voelt. Hierdoor neem ik ook grote afstand van dingen als xtc omdat ik dan kunstmatig blij ben, en ondanks dat ik wel weet dat je een leuke tijd op xtc kan hebben, staat dit idee mij totaal niet aan.
Als ik een euforische staat op LSD bereik, dan doe ik dat zelf als in dat in naar een ruimte ben toegelopen wat er dan heel mooi uit ziet of dingen in mijn hoofd heb beredeneert enzo. Dat vind ik heel fijn
Klik om te vergroten...
Magisch hè!

Klinkt wat vaag, maar het voelt voor mij alsof ik veel makkelijker een open verbinding krijg en hou met mijn hart/gevoel. Heel soms lukt dit ook middels meditatie. Zolang die verbinding er is, is het net alsof ik aan de netstroom ga in plaats van op mijn batterijtje die nog vaak weleens leeg is. Ik word overladen met energie, vitaliteit en een geluk die echt van binnenuit mezelf komt. Waarvan ik ook weet dat de uiteindelijke bron daarvan onuitputtelijk is.

Heel anders dan bijvoorbeeld mdma ja, dat meer voelt als een kunstmatige rush die van buiten mezelf komt. En die allesbehalve onuitputtelijk is.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zeelanddude zei:
Maar, ken al wel meerdere vehalen dat de 3mmc kater bij somminge mensen als goed/prettig/rustgevend?verdvoend werken, het kan 2 wken na een bninge periode van 4 weken, behoorlijk met je emoties fucken
Klik om te vergroten...

Jup, ik vind de kater van 3-mmc heerlijk. En dan binge ik niet eens. Ik heb het max 4/5 dagen op een rij gebruikt zonder nachten doorhalen en had dan al een stevige kater van een week tot 10 dagen.

Maar die kater is heerlijk. Helpt niet echt om het spul links te laten liggen in ieder geval.

OT; ik haal bijna nooit door. Soms wordt het wel de volgende dag, maar dan pak ik een paar uur slaap rond de middag en dan 's avonds weer gewoon naar bed.

Vorig jaar nog weleens nachten overgeslagen maar ik vind de dag erna dan zo lang duren en ik kan dan helemaal niks. Zo frustrerend. Dan slaap ik liever een paar uurtjes. M'n ritme blijft gewoon goed ondanks dat.
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeelanddude zei:
haha ja dan voel je je kut, of down, of sip, op pleeft zelfmoord.... oke, daar kan je uren over dicuseren. E net als flower zegt ervaart iedereen het anders. wit ik oke vind kan iemand anders verontrustend vind oid.
Maar, ken al wel meerdere vehalen dat de 3mmc kater bij somminge mensen als goed/prettig/rustgevend?verdvoend werken, het kan 2 wken na een bninge periode van 4 weken, behoorlijk met je emoties fucken.
Klik om te vergroten...
Jup dat herken ik wel, maar er zit wel een maar bij. Ik kan niet rustig nuchter worden van 3mmc als ik weer dat er nog wat in het zakje zit. Ik moet het echt opmaken en dan heb ik er vrede mee dat het ‘afgelopen’ is. Dan vind ik de kater ook niet erg.
Helaas heeft 3mmc zo erg die controle over m’n mind dat ik dat niet los kan laten. Gebruik het daarom ook bijna niet meer

Ben nu ook een nachtje wakker op pep, straks het laatste en dan ga ik vanavond goed slapen. Met pep kan ik het gelukkig wel, tegen mezelf zeggen dat het genoeg is

Heb wel echt nachten gehad waar ik nul sliep, gelukkig is er iets in me geklikt en doe ik dat niet meer. Komt denk ik door de antidepressiva. Voel me ook blij zonder drugs dus heb geen behoefte om door te gebruiken want ik weet dat ik toch weer in een ‘goede’ plek kom.
Met 3mmc weet ik dat niet want dat wil ik dan weer liever niet met AD
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vaak 1.
Soms 2.
Zelden 3.
Nooit 4.

Kan er ook niet meer tegen zoals vroeger.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Lees op het forum vaker dat er 2 ,3 4 soms zelfs meer nachten worden doorgetrokken...wow

Net zoals bij G er word gesproken over 'out gaan..
(is daadwerkelijke een comateuze toestand of 'mini-coma)
Is ook 'ineens slapen' niet juist.
Na lang wakker blijven in 1 x in slaap donderen(collapsen). Niet meer weten waarom je op die plek wakker word of plots omvallen..
Dat is dus geen slapen, maar bewusteloosheid.

Afijn,.naast de belerende volwassene (so be it) leer je het meest van mensen die open en eerlijk zijn. Heb 100x meer aan een eerlijk verhaal van iemand die wel doortrekt, dan een theoretische factsheet.

*Blijven of bleven jullie weleens wakker? Hoeveel nachten?
*Toeval of serieuze planning om zo lang mogelijk vol te houden?

Eerlijke vraag:
*Zijn jullie bewust van het gevaar
*Wil je hier mee stoppen (beetje als slaapmisbruik ipv drugs) of niet?
*Wat weten jullie over het gevaar (of niet) hiervan.


Vragen,vragen, maar oprecht benieuwd..
Soms denk ik..Ai post dit nou niet..voor je het weet idealiseer je het, hou je het probleem in stand, of denkt een ander...wil ik ook..maar als je die Disclaimer zou gebruiken hef je de kracht van DF op, toch?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Waar ligt jullie grens?
Ik zou zeggen 1 nacht, maar dan wel slapen in de ochtend.
Is dat dan nog doortrekken?

Simpel..mijn lichaam geeft het aan..

Ik lees nu wel truckjes om door de trekken (specifieke combinaties) maar ben eigenlijk blij dat ik dat niet eerder wist.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mrloverdj zei:
Blijven of bleven jullie weleens wakker? Hoeveel nachten?
Klik om te vergroten...
Max is 3 nachten doorhalen op 3mmc
Mrloverdj zei:
Toeval of serieuze planning om zo lang mogelijk vol te houden?
Klik om te vergroten...
Tijd ging vanzelf voorbij, het werd donker, toen weer licht, en opeens was het weeral licht, en daarna werdt het gewoon weer licht 🤔🤔
Mrloverdj zei:
En eerlijke vraag:
*Zijn jullie bewust van het gevaar
*Wil je hier mee stoppen (beetje als slaapmisbruik ipv drugs) of niet?
*Wat weten jullie over het gevaar (of niet) hiervan.
Klik om te vergroten...
tuurlijk ben ik daar nuchter bewust van, maar logica is ver te zoeken compleet waus van 3mmc
Mrloverdj zei:
Simpel..mijn lichaam geeft het aan..
Klik om te vergroten...
mijn geest geeft het aan, lichaam heeft niks te willen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik schrik er ook van, vooral van de 11 dagen waar ik net over las...

Mijn grens ligt bij 0 nachten, of wat jij @Mrloverdj zegt eigenlijk: minimaal wel slapen in de ochtend. Ben altijd al slecht gegaan op korte nachten draaien, dus ik zie de zin er niet van in om een nacht over te slaan. Maar ik ben dan ook niet van de stimulanten. Al is mdma ook een stimulant, maar daar zorg ik ervoor dat ik het niet te laat neem. Hetzelfde met LSD, dat is ook een vrij stimulerend tripmiddel, dus begin ik er zo vroeg mee (in de ochtend) dat ik op een min of meer normale tijd kan gaan slapen.

Het is ook zo dat juist wanneer je drugs doet, je lichaam slaap het hardst nodig heeft. Ik ben ervan overtuigd dat je je lichaam per definitie schade aandoet door nachten over te slaan.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Ik schrik er ook van, vooral van de 11 dagen waar ik net over las...

Mijn grens ligt bij 0 nachten, of wat jij @Mrloverdj zegt eigenlijk: minimaal wel slapen in de ochtend. Ben altijd al slecht gegaan op korte nachten draaien, dus ik zie de zin er niet van in om een nacht over te slaan. Maar ik ben dan ook niet van de stimulanten. Al is mdma ook een stimulant, maar daar zorg ik ervoor dat ik het niet te laat neem. Hetzelfde met LSD, dat is ook een vrij stimulerend tripmiddel, dus begin ik er zo vroeg mee (in de ochtend) dat ik op een min of meer normale tijd kan gaan slapen.

Het is ook zo dat juist wanneer je drugs doet, je lichaam slaap het hardst nodig heeft. Ik ben ervan overtuigd dat je je lichaam per definitie schade aandoet door nachten over te slaan.
Klik om te vergroten...

Dat niet alleen. Ik lees dat hier zo ontzettend veel mensen slaapproblemen hebben. Ik ben er van overtuigd dat drugs en doorhalen daar de oorzaak van is.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb al moeite met 1 nacht... Vind er niks aan ook. Voel me vreselijk als ik doorhaal en heb er achteraf altijd spijt van.

Ik waardeer m’n slaap iets te erg. Persoonlijk ga ik die nachten doorhalen gewoon nooit begrijpen. Ik trek dat niet... Dus ga het ook niet forceren, luister liever naar m’n lichaam.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik was altijd de partypooper die ze om 4 uur s'nachts in een dekentje rolde.

Eenmaal wakker... mijn vrienden als blije dolle aapjes(nuchter bekijk je t soms ineens met verbazing) feest aan het vieren.

En kom nuchter en wakker maar eens op het niveau van de groep..
Allemaal leuke verhalen die ik gemist heb.
Ik zag het als een gegeven..zat er gewoon niet in bij mij.

Maar voor die ene speciale gelegenheid per jaar. Of dat superfeest.. ja ik wil dat ook meemaken..zo'n super weekend met m'n vrienden.

Door DF weet ik nu tips en trucs waardoor het wel kan lukken. Dus ga ik het ook proberen.

Ik praat het voor mijzelf recht door te zeggen dat het 1, 2 keer per jaar prima is.. dat verdien ik..Ik doe het toch niet alleen?

Best hypocriet als ik het opsom.
Ik twijfel nog even verder.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@Zeelanddude
*Mijn geeft geeft het aan, mijn lichaam heeft niets te willen*

Ja bij mij is dat precies andersom(al zou ik het anders willen)

Hou je dat puur op 3mmc 3 nachten vol?
L
Lid 151097Lid
01-01-2024, 00:00
#19
1 nacht is echt het maximum. Daarbij voel ik al aan m'n lichaam dat slaap nodig is en ga ik dan ook lekker slapen. Luister naar je lichaam!
Ik heb 1x 3 nachten doorgehaald en dat doe ik echt never nooit meer... Wat een ellende... Maarja ik ben er zelf bij en heb het zelf in de hand dus max 1 nacht of lekker gaan slapen in de (vroege) ochtend
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ga weleens een nachtje door, maar meer dan dat zou ik niet kunnen. Ik besluit vaak bewust om wakker te blijven als ik voel dat ik toch niet kan slapen. Een tijd geleden probeerde ik altijd wel te gaan slapen, maar ik heb nu vaak iets van ik blijf liever met zin wakker dan dat ik naar bed ga en naar het plafond ga zitten staren..

En of ik ermee wil stoppen? Wil het eigenlijk niet zo vaak meer doen omdat ik tegenwoordig ook al weer naar school moet en ik maandag's dan echt kapot zou zijn. Maar als ik maandag's niks zou hebben dan zou ik geen probleem hebben met een nachtje doorgaan, vind het soms echt lekker om een nachtje lekker te gaan op pep.

En het gevaar? Daar ga ik me niet zo druk om maken. Ik leef maar 1 keer en ik leef nu pas echt eindelijk vind ik dus.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."