Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"4MMC maakt alsnog aanspraak op je serotonine, bovendien heb je daar veel meer de neiging tot bijnemen van als ik de verhalen moet geloven. Helaas is alles wat op xtc lijkt toch echt ook een serotonine slurper en zal je alsnog rekening moeten houden met de hersteltijd die daarbij hoort."
"Herkenbaar inderdaad. Nu zijn de dagen dat ik 2-3x in de week de kroeg in dook en lam zoop wel vervlogen na de studententijd. Maar als ik ga stappen zingt er altijd zo'n gedachte door mijn achterhoofd van "dit zou leuker kunnen zijn met dit of dat op". Aan de ene kant vind ik dat wel een beetje zonde, omdat het dus kennelijk niet speciaal genoeg meer is zonder. Aan de andere kant gebruik ik nu ook bij langer na niet te vaak om me er zorgen over te maken. Ik bedoel, ik ga met regelmaat een speciaalbiertje drinken zonder die drang, gewoon 1-3 biertjes. Zodra het om echt stappen gaat, wat misschien 1x per 1-2 maand gebeurt, dan is alsnog de helft van de keren gewoon op alchohol. Al met al, heel herkenbaar. Is het jammer? misschien, daar ben ik nog niet over uit. Vind het publiek op feestjes nu eenmaal ook een stuk gezelliger dan in een random kroeg."
"Vooral in de auto alert blijven op je eigen gedrag. Genoeg meegemaakt dat mensen lekker half slapend liggen te smakken. Ook al hadden ze niet veel gebruikt."
"Als je in je enthousiastme een tweede grote punt K schept op de wc tijdens een feestje. Jezelf direct realiseert wat je gedaan hebt en je weer braaf bij de groep toevoegt. 10 minuten later in een compleet eigen wereld zijn tussen je vrienden, waarbij je niet eens meer kunt voelen of je staat, zit of ligt. Helemaal opgezogen in de lichtshow van het podium. Verschrikkelijk vette ervaring, wel een schrik/leermomentje"
"Dat zijn wel forse hoeveelheden! En je weet ook zeker dat je broer je dit niet gezegd heeft, omdat hij schrok van wat je hem vertelde en hij je even een lesje wilt leren?"
"Op je 15e al 4 jaar aan de drugs zitten en nu zelfs 2 weken achter elkaar dagelijks gebruikt? Sorry, maar hoe ben je in godsnaam op zo'n jonge leeftijd al in aanraking hiermee gekomen? Als ik dat mag vragen uit nieuwsgierigheid. Je zult je hersencellen nog genoeg nodig hebben komende jaren. Denk eens goed na over wat drugs je de afgelopen jaren heeft gebracht / komende jaren gaat brengen. Wellicht een beter idee om je ergens anders op te storten!"
"6APB zowel op een dagfestival als op een avondfeest gebruikt en ik moet zeggen dat ik er wel enthousiast over was/ben! De come-up is rustiger dan XTC, net als dat de piek net iets minder heftig is. Daar tegenover wel veel constanter en langer. Daarnaast het goedje alleen gebruikt en ook eens gecombineerd met een kwartje xtc na aantal uren. Alleen volstaat het middel zeker om je een gehele dag te vermaken en ik hoef combineren niet te promoten. Mocht je toch nieuwsgierig zijn, het was wel een leuke toevoeging aan de dag ! Overall is het middel sterk te vergelijken met mdma/xtc en maakt het ook serotonine los. Houd dus ook hiermee een verstandige tussenpoze aan (3 maanden) voordat je weer aan de xtc of iets gaat. De kater vond ik zelf best wel meevallen! Ik combineer uppers nooit met alcohol, dat scheelt natuurlijk wel.."
"Zelf nooit verslaafd geweest, enkel wat verhalen/ervaring uit de omgeving. Dus misschien mag ik niet oordelen, maar voor mijn gevoel mis ik een optie. Het is een beetje een alles of niets vergelijking tussen niet/wel kunnen hier.. Terwijl zelfs bij andere substanties volgens mij mag worden gezegd dat het een risico'tje blijft voor mensen die verslavingsgevoelig blijken te zijn."
"Fenne zei: Fijn om te horen dat het herkenbaar is. Heb niet veel mensen in mijn omgeving die gebruiken en op een bepaald level erover willen praten. Ik merk aan mijzelf dat ik het wil snappen, andere invalshoeken wil horen en zo beter mijn keuzes te kunnen maken. Ik wil niet pretenderen dat ik een verstandige gebruiker ben....Maar wel een verstandig iemand. Snappen jullie het nog? Ik ben niet op zoek naar een leuk feest om te kunnen gebruiken. Maar de feestjes komen sneller achter elkaar dan ik zou willen. Natuurlijk kan ik niet gaan of ervoor kiezen om te gaan en niet te gebruiken. Maar het laatste vind ik dus heel moeilijk. Zeker als het gezelschap en het feestje ernaar is. Ik heb een bepaald gevoel van 'missing out'. Heb het feesten en gebruiken 'nu pas' ontdekt. Ik durf van mijzelf te zeggen dat ik iets te veel van het genieten ben.... Lekker eten, veel en goede sex en ook dus xtc. Verder niet verslavingsgevoelig overigens. Moeilijke nee-zegger denk ik. Maar kan bv wel stoïcijns standaard coke afslaan. Dat vind ik gewoon echt troep. En kan niet teveel drinken. Ik hou vanzelf op na een paar drankjes. Die grens kan ik nog niet over. En natuurlijk, laten we realistisch zijn dat het leven niet Luilekkerland kan zijn en 1 groot feest. Dat wil ik niet eens, want wat is daar nu leuk aan? En daarnaast gewoon ongezond....Wat ik al zei, ik wil nog lang kunnen feesten en ben zuinig op de inhoud van mijn mooie hoofd Maar ik wil wel vaker....Niet elke week. Maar met de planning in het verleden en oog op de toekomst, lijkt de frequentie te liggen op eens per maand, 2 maanden. Fysiek en cognitief kan ik het aan zoals het nu lijkt. Maar voor hoe lang? Ik wil geen schade oplopen en dan bedenken dat ik nu een stapje terug moet doen. Maar misschien ben ik van het wie niet wil horen, moet maar voelen type in deze. Verder inderdaad een leuke baan en leuke collega's. Alleen een zware en verantwoordelijke baan waar ik veel ellende zie. Heb niet zozeer de neiging om te vluchten hoor, ben gelukkig Eerder work hard, play hard idee. Denk dat wij wel een high five kunnen geven wat dat betreft Klik om te vergroten... Hoi Fenne, Allemaal heel erg herkenbaar wat je schrijft, van de anderen ook overigens. Zelf gebruik ik nu zo'n 5 jaar? Ook altijd met (voldoende) tussenpozen van 2-3 maanden. Alhoewel het ook heus wel eens voor kwam, bijvoorbeeld in de zomer, dat 2 feestjes elkaar iets sneller opvolgden. Daarna pakte ik dan bijv 5 maanden ter compensatie. Ook heb ik het geluk dat mijn relatie hier hetzelfde over denkt en we er regelmatig samen van kunnen genieten (maar ook voorpret & napret hebben). Omdat ik nog regelmatig ga, blijven de contacten met mede-partygangers ook goed onderhouden en gaan de uitnodigingen voor alle mooie feestjes over en weer. De verhouding vinden tussen wel gaan/niet gaan of wel gebruiken/niet gebruiken blijft een lastig dingetje.. Ik ben echt liefhebben van de sfeer en de muziek an sich. De muziek luister ik ook uren in thuissetting of elders. Maar de sfeer van zo'n feestje is gewoon fantastisch en toch het leuks als je daar zelf ook in op gaat. Het is daarom een topic wat mijzelf en mensen om mij heen weleens bezig houdt: Wat zijn onze intenties nou eigenlijk? Nog steeds zijn we er van overtuigd dat deze goed liggen, de sociale controle is bij ons ook wel goed. We letten op elkaar tijdens feestjes, spreken af wat er gebruikt wordt. Niet dat er druk op ligt, juist iedereen voelt zich vrij om te doen wat hij/zij wil, alleen ik meld het bijv wel als ik wat bijpak zodat iemand het weet. Daardoor is er ook eigenlijk nog nooit wat naars binnen onze groep gebeurd of dat iemand tegen verslaving aan raakt. Ik ben van plan hier zeker nog een paar jaar van te genieten. Tuurlijk, de magie van de eerste paar keer is wel iets anders inmiddels. Daar tegenover geniet ik misschien meer van het genot dat ik om me heen zie en voel. Daar ben ik me bewuster van. En ik probeer ook wel eens iets anders uit, in mijn nieuwsgierigheid, wat het weer spannend maakt of nieuwe impuls aan een avondje geeft. Conclusie: Geniet er gewoon van, zolang als jij er van wilt genieten. Zolang je het 'verstandig' doet en het de rest van je doelen niet ondermijnt in het leven, waarom niet?"
"Maar voelt het alsof je zo doet en zoveel controle hebt, of heb je dit ook daadwerkelijk in de spiegel gecheckt? Want voor mijn gevoel gaan dingen soms nog wel goed en zijn mijn bewegingen helemaal één met de kosmos terwijl de persoon naast me dan staat te kijken met een blik van 'waar the fuck ben jij mee bezig'"