Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGelijk gaan werken na een nachtje doorhalen

Gelijk gaan werken na een nachtje doorhalen

42 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
M
MisterDopamineLid
01-01-2024, 00:00
#1
FredKroket zei:
Je dacht dat je nergens last van had maar kan me niet voorstellen dat je na een nacht doorhalen nog meer drugs gebruikt en dezelfde prestaties levert.
Klik om te vergroten...
Wel bij mij was het bijna standaard om tussen 2 werkdagen niet te slapen en te blijven gebruiken (ook op het werk). Je zag geen verschil in het aantal werk dat ik gedaan kreeg op een dag of aan de kwaliteit. Was pas de 3de dag dat je begint te merken dat het allemaal zo soepel niet meer gaat en je meer moeite moet doen.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vind het triest om je ziek te melden. Omdat je per se wilde gebruiken en je te pussy bent om te gaan werken je maar af melden zodat je collega's extra veel moeten doen en later klaar zijn? Bij pakken is ook niks voor mij, dus gewoon gaan werken, positief blijven denken en het is zo over.
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik probeer altijd een lege agenda te hebben the day after, maar het is wel eens gebeurt dat ik op bv 1 januari moest werken...gewoon gaan en denk maar bij jezelf dat ook aan deze dag een einde komt... :rock:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gezien mijn werk kan ik dit niet maken. In mijn studentenleven deed ik dit wel regelmatig.
Doortrekken, en dan gewoon doen of er niks aan de hand was :P
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vroeger we heel veel gedaan. Zaterdagavond beginnen met speed/xtc en dan zondag de laatste paar lijnen, rekenen dat als ik nu die lijn neem ik om 23.00 kan gaan slapen en dan om 03.00 s'nachts nog wakker liggen met een bonkend hart en dan besluiten dat je gewoon wakker blijft, opstaat nog een lijn neemt en een film gaat kijken. Ik was dan wel altijd zwaar op tijd op mijn werk. En de eerste uren gaan nog maar tegen etenstijd werd het zwaar. Later interesseerde het me geen ene fluit, toen was ik toch al erg verslaafd aan de pep en nam ik vaak op de wc nog een paar sleutelpunten of een snuif uit mijn bullit.

Je collega's merken het op den duur ook wel. Afvallen, diep liggende ogen, afwezigheid en fouten maken op je werk. Ik heb zelfs 1 keer een enorme deuk in de bus van het werk gereden omdat ik niet op zat te letten bij het achteruit rijden. Ook het wakker blijven als ik aan het rijden was werd steeds lastiger. Ik heb mezelf wel eens keihard op mijn gezicht geslagen omdat ik bijna in slaap viel op de snelweg.
En dan krijg je ook wel opmerkingen en mensen gaan insinuaties maken in je richting. Ik praatte ook wel eens over de feesten waar ik heen ging en mensen maken dan snel de link tussen house feesten en drugs. Plus dat je er redelijk naar de klote uitziet is de conclusie snel getrokken.

Op het laatst werd ik (natuurlijk) werkloos en snoof ik 24/7. Toen woog ik ook nog maar 58 kilo (mensen die mij kennen weten hoe ik nu ben, nu ben ik te zwaar maar 58 kilo is echt veel te licht voor iemand van 1.80, ik ben liever zoals ik nu ben, dan dat gratenpakhuis van toen).

Ik zorg er nu voor dat ik relaxed twee dagen vrij heb nadat ik drugs gebruikt heb. Sowieso wil ik altijd op mijn gemak uitbrakken en niet stressen dat ik moet werken. Ik heb genoeg vrije dagen en dan neem ik gewoon de maandag vrij als ik zeg dat ik een feestje heb. Meestal weten ze op mijn werk dan wel hoe laat het is. Ik heb nu de verantwoordelijkheid voor mijn werk en voor de dingen die ik moet presteren.
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#6
vaak genoeg gedaan...
a
aXXisLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben zo iemand die zich nooit ziek meld na een avondje plezier. Natuurlijk sta ik daar als een natte krant. Kotsen, bijna outgaan, niet logisch kunnen nadenken zijn veelvoorkomende eigenschappen. Ik probeer het dan ook vaak te vermijden, maar soms gebeurd het nog welles. Gewoon doorgaan, no way dat ik me ziekmeld.
M
MagicalwomanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vaak genoeg gedaan
Maar nu echt niet meer.
Kwaliteit van je werk gaat zo achteruit, vergeetachtig en je maakt fouten.
Slaap is zo belangrijk:)
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Laatst gebeurd, maar dit komt zeer sporadisch voor. opzich nog wel goed wakker van de pep alleen merkde ik wel dat ik enorm veel vergat en nogal chaotisch was, maar dat hoort erbij.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wel eens gebeurd, maar dat was niet de fijnste dag :)
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#11
En hoe is je werkdag ?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#12
Is toen ik nog speed gebruikte heel vaak voorgekomen. Ik snoof dan tijdens mijn werk ook gewoon nog een paar puntjes en dan trok ik het allemaal wel... :rolleyes:
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik hou van slapen en ik slaap dan ook altijd voor ik ga werken. Heb 1x 1 uur geslapen voordat ik ging werken maar toen was ik vrijwel nuchter gebleven maar kwam ik gewoon pas om 9 uur thuis ofzo.
Ook een keer vol onder de pillen gezeten, mijn werk afgebeld en toen met een andere gozer meegegaan om zijn krantenwijk te lopen :P
B
BeeebLid
01-01-2024, 00:00
#14
Thanks voor jullie reacties!

Ik zal zelf als TS ook maar even een reactie geven. :grin:

Ik probeer het ook zo te plannen dat ik de dag erna geen verplichtingen heb. Maar toch heb je van die onverwachte avondjes dat het toch later wordt dan gepland. Ik ga dan ook maar naar mijn werk en voer de niks-aan-de hand-show op. Maar liever niet. Ik zit liever fris en fruitig op mijn werk. Ik trek dat tegenwoordig toch minder dan vroeger.

Beeeb
d
de GTLid
01-01-2024, 00:00
#15
mijn motto is: savonds een vent, sochtends brak in bed.
verwen je lichaam maar lekker terug nadat het jou heeft verwend met het fijne gevoel (op commando van de drugs).
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#16
youperdepoep zei:
mijn motto is: savonds een vent, sochtends brak in bed.
verwen je lichaam maar lekker terug nadat het jou heeft verwend met het fijne gevoel (op commando van de drugs).
Klik om te vergroten...

Bij het lezen van de berichten dat ik ongeveer hetzelfde:
's avonds een vent, 's ochtends een dweil.

Een heel weekend uittrekken is het lekkerste, maar dat gaat niet altijd. De day after beter geen plannen maken, maar het kan zijn dat je op een avond iets te vrijmoedig bent geweest en de gevolgen niet goed hebt ingeschat. Tja, dan is het toch effe door de zure appel heen bijten.
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#17
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#18
SperSIZEboon zei:
Klik om te vergroten...

Ik vind dat als je een aantal dagen op voorhand vraagt of je de maandag vrijaf kan nemen rekeninghoudend met je drugsgebruik zeer logisch.

Maar teveel nemen & op het laatste moment afzeggen dat is zwaar kut. Zeker voor die ene die dan wél moet werken.
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik ben gewoon standaard vrij op maandag :grin:
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#20
SperSIZEboon zei:
ik ben gewoon standaard vrij op maandag :grin:
Klik om te vergroten...

Zo moet het. Komt ook beter uit qua feesten imo. En maandag thuiszitten met een blowtje blijft voor mij gewoon ge-wel-dig. Iets aan maandag en blowen gaat perfect samen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."