Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Niets kan bereikt worden zonder inspanning. In een vastberaden inspanning om de gedachten vast te stellen, de dag in te delen, een vaste bezigheid te vinden of te doen, op te staan en iets te doen, vindt men vooral de mechanische middelen om een betere mentaliteit te creëren. Charles Dickens"
"yes! alvorens het snuiven van cocaïne, standaard poepen.."
"Anunnaki zei: Klik om te vergroten... Een passender gifje als deze bestaat niet, heerlijk😆😆"
"Wat een verhaal dit. Te bizar voor woorden. Sinds december niets gebruikt, bloed geeft 0.0 aan en dan vrolijk zeggen dat je nog gebruikt. Schiet mij maar lek. Volgens mij is die psychiater zelf aardig doorgedraaid! Sterkte man.."
"ik ben regelmatig in galop de K-hole in gerend. De mooiste sport naar mijn idee 😄"
"Mindless zei: Echte vriendschap kenmerkt zich denk ik toch wel door niet transactioneel te zijn Klik om te vergroten... Inderdaad. Op het moment dat er verwachtingen zijn, "ik deed dat toen voor jou, nu wil ik dat je dit voor mij doet", is geen vriendschap maar een kenmerk van handel. Mindless zei: Toen hij een vriendin kreeg had hij opeens bijna geen tijd meer voor mij Klik om te vergroten... Dit is dus het grappige. Ik ben diegene die de vriendschap in stand lijkt te houden. Kom met voorstellen en wanneer ik dat niet doe, hoor ik niets van hem. Wanneer hij het druk heeft en ik doe een voorstel om af te spreken kan hij zelfs kwaad worden omdat ik geen rekening houdt met zijn "drukke schema". Heel bizar. Mindless zei: Wat ik in jouw stukje lees, doet het wel laten lijken alsof er wat meer aan de hand is met je vriend. Klik om te vergroten... Dat idee heb ik zeer sterk ja. Mindless zei: Maar bijvoorbeeld alleen al die opmerking over jouw 2 weken stoppen met wiet. Dat is geen vriendschap meer. Klik om te vergroten... Die opmerking raakte mij ook echt en heeft er aan bijgedragen dat ik het hier neer gepend heb."
"Manu76 zei: Zijn ups en downs..: Gebruikt hij nog veel uppers en downers? Zit hij in de clinch met zijn werk? Klik om te vergroten... Het enige wat hij dagelijks doet en zo goed als de hele dag is wiet roken. Sporadisch een lijntje coke, maar dat is eigenlijk te verwaarlozen. Manu76 zei: Sterkte en veel vrienden ga eigen richting totdat kinderen het huis uit zijn en dan gaan ze weer leuke dingen samen doen. Klik om te vergroten... Dankjewel. Ik blijf proberen het te combineren maar zijn gedrag maakt het erg lastig voor me, omdat het veel energie kost. En zoals hier boven al beschreven heb ik mijn handen vol aan het gezinsleven en mijn eigen koers stabiel te houden. Maargoed, loyaliteit staat bij mij zeer hoog op de agenda en ik laat hem dan ook niet zomaar vallen. Vrienden door dik en dun."
"De afgelopen tijd heb ik veel gelezen over persoonlijkheidsstoornissen, omdat dit mij al langer bezig houdt. Ondanks dat ik heel voorzichtig ben met het geven van labels, lijkt het er sterk op dat Jaap misschien wel eens last zou kunnen hebben van een Narcistische persoonlijkheidsstoornis. Maarja, uit literatuur blijkt dat zoiets al vanaf de geboorte in je systeem zit, dus zou zijn negatieve afwijkende gedrag had dan al veel eerder opgevallen moeten worden. En buiten dat heeft hij ook vaak momenten dat hij wel degelijk met kritiek op zijn persoon aan de gang gaat.. Heel erg lastig. Vooral wanneer je er niet voor geleerd hebt."
"Mindless zei: want hoe graag je iemand ook wilt behouden en vergeven, er zijn bepaalde grenzen aan iemand's gedrag. Klik om te vergroten... Inderdaad. Het elastiekje wordt steeds verder opgerekt, maar er komt een moment dat de rek er uit is en het knapt."
"Wie is de Nol.."