Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Heel youtube afzoeken achter dat ene liedje dat ik ooit gehoord heb š"
""
"Dag iedereen, ik gebruik dus regelmatig speed en wat ik 1 van de beste dingen vind aan speed is dat ik altijd zoān lekker tintelend gevoel krijg in mijn hoofd, alsof ik een āorgasmeā in mān brein heb. Ik dacht dus dat dit bij iedereen zo was. Nu ben ik er dus achtergekomen dat ik de enige ben (van de mensen die ik ken) die dit heeft. Ook kan ik de tintelingen triggeren door een slok cola te nemen. Ik heb al proberen opzoeken hoe dit komt maar vind niet echt een antwoord op mijn vraag. Nu is mijn vraag voor jullie of er nog mensen zijn die van die tintelingen hebben en/of dat iemand zou kunnen uitleggen hoe dit juist komt."
"Joran zei: Zuipen, rukken en muziek maken. Klik om te vergroten... Wat voor muziek? kan je misschien iets laten horen. Nieuwe muziek is altijd welkom."
"Joran zei: Wat wil je horen? anders kan ik me sounclound wel doorpassen Klik om te vergroten... Alles wat je hebt en dat vind ik een strak plan vanje."
"PsyTekz zei: Dat noemen ze gelukstofjes die vrij komen in je hersenen. Misschien ben je supergevoelig en voel je die neuronen en axonen helemaal los gaan in jouw hersenen. Klik om te vergroten... En die gelukstofsjes, is dit dan dopamine? Want mijn naam heeft wel dopamine erin staan maar is gewoon omdat ik adhd heb en weet dat ik speed neem voor het dopamine tekort. Maar in geval het de dopamine is wist ik niet dat je dit zo goed kon voelen. Big D-licious zei: Ik heb dit ook! Heerlijk is het. Vooral op het achterhoofd Klik om te vergroten... En heb je ook als iets frisdrank drinkt dat je dit hevig voelt voor een paar seconden, ik heb het wel juist nog maar met coca cola. Andere cola of frisdrank creƫert dit effect niet bij mij."
"Manu76 zei: Mensen met adhd moeten extra oppassen met zelfmedicatie omdat ze supersnel verslaafd raken. Verder niets mis mee, maar misschien kun je beter de "speed" voorgeschreven krijgen via de dokter, dat is misschien een makkelijkere manier van leven op de langere termijn. Enjoy the dopamine rush! Klik om te vergroten... Wel was (en is nog altijd) niet de bedoeld om speed als zelfmedicatie te gebruiken. Maar merkte wel dat ik er ārustigerā van werd (ik kon eindelijk aan iets beginnen en het ook afmaken) en ben het dan meer beginnen gebruiken om taken af te maken. Natuurlijk achter een paar keer ging ik beetje experimenteren met een beetje meer, en dat bleek dan nog leuker. Dus ben ondertussen wel verslaafd geworden en struggle wel een beetje om er af te blijven."
"Manu76 zei: Precies, maar daarom misschien interessant om te vragen naar de stimulerende middelen die de medische wereld weer ontwikkeld. Niet dat ik een fan ben van drugs en zonder kunnen leven is denk ik het fijnste.. maar ik vroeg chat gpt weer even en die zegt dat ie geen dokter is.., maar ik haal dit eruit: De meest voorgeschreven medicijnen voor ADHD zijn stimulerende medicijnen, zoals methylfenidaat en dexamfetamine. Deze medicijnen kunnen de concentratie, het focusvermogen en de impulscontrole verbeteren. Klik om te vergroten... Heb het er daarnet over gehad hier thuis, en ben dus van plan om te kijken voor iets van medicatie maar dit kan dus nog even duren want heb nooit een diagnose gehad voor adhd (moest je je afvragen of ik dan wel echt zeker ben van de adhd, uiteindelijk 100% zeker kan ik niet zeggen tot ik een test heb afgenomen, maar ben het wel 99% zeker want het is een familiedingetje, en mijn broer heeft wel een diagnose gehad en als we de symptomen beginnen vergelijken lijkt het wel alsof het op sommige vlakken erger is bij mij ) maar deze komt er dus wel aan, want blijven speed pakken is geen optie meer. De voordelen zijn de nadelen niet meer waard, en heb dit wel al eerder geprobeerd maar had dan niets meer die de tekort aanvult, en ben ik dus weer vertrokken met het niet kunnen uitvoeren van alles die moet gedaan worden (meestal omdat er iets veel interessanter leek). Uiteindelijk kwam ik er dan maar op uit om gewoon opnieuw te gebruiken omdat ik echt iets moest doen en zo kwam ik elke keer in hetzelfde cyclus. Dus hoop ook dat dit me helpt bij de speedverslaving want heb verder van de rest niets anders meer dat ik nog doe. Heb een paar jaar zwaar geblowd (wat ook 1 van de redenen was waarom speed zo geniaal leek in me ogen: "wauw, ik kan een hele dag blowen als een gek, en toch nog alles afwerken zonder te stoppen) en ben dit gestopt omdat ik wist dat als ik wou stoppen met speed gebruik ik dit ook ging moeten laten, en heb me tot nu toe (en ben nu wel zo heel lang nog niet gestopt, iets voor nieuwjaar) toch nog kunnen houden aan het niet blowen, dus hoop dat met de medicatie ik het speedgebruik ook onder controle kan krijgen."
"Neo-Shulginist zei: Dit is een vrij algemene sensatie die inderdaad voorkomt bij het stimuleren van dopamine-neuronen in het striatum (waar ook het genotscentrum zit). Hoe precies die tintelingen ontstaan, dat is een goede vraag. Ik denk dat er een mega-complex mechanisme achter zit. Dus ik ga niet pretenderen dat ik dat weet. Maar het zou bijvoorbeeld kunnen dat er door de speed iets veranderd in de bloedsomloop waardoor er een tintelend gevoel ontstaat (net zoals vlinders in je buik als je verliefd bent). Maar het zou ook kunnen zijn dat er neuronen in je hoofdhuids worden geprikkeld en dat je daardoor een soort fantoomsensatie ervaart. Klik om te vergroten... Wel ik weet niet of het klopt wat ik nu ga zeggen want heb soms moeite met weten of een bron betrouwbaar is maar ergens had ik gelezen dat speed kan zorgen voor minder zuurstof in het bloed, en dat dit kan zorgen voor prikkelingen in de hersenen, denk je dat het daar iets mee te maken zou kunnen hebben?"