Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGelijk gaan werken na een nachtje doorhalen

Gelijk gaan werken na een nachtje doorhalen

42 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Netjes meid .... zo hoort het :rock:
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik probeer altijd een lege agenda te hebben the day after, maar het is wel eens gebeurt dat ik op bv 1 januari moest werken...gewoon gaan en denk maar bij jezelf dat ook aan deze dag een einde komt... :rock:
B
BeeebLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nou? Ik ben wel benieuwd eigenlijk!

Doen jullie dat wel eens, na een nachtje doorhalen meteen door maar je werk zonder te pitten en wellicht nog niet helemaal fris en fruitig naar je werk. Onder het motto 's avond een vent, s ochtends een vent zeg maar en wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.

Of plannen jullie altijd goed van te voren, zodat je de dag erna geen vervelende verplichtingen hebt? Ik doe mijn best maar soms wint mijn gevoel het van mijn verstand en zal ik een hele lange zware vertiefde dag op het werk moeten doorstaan.

Ik ben benieuwd of dit jullie weleens overkomt en wat je dan doet. Ziekmelden? Gewoon werken en de niets aan de hand show opvoeren? Of gaan werken en nog iets bijpakken om de dag door te komen?

Beeeb

Beeeb
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik probeer het toch altijd wel zo te regelen dat ik de dag erna vrij ben want mijn lichaam en geest hebben dan wel de rust nodig .

Maar ik heb het wel eens gehad dat ik de volgende dag moest werken en ja dan proberen de dag zo snel mogelijk door te komen met heel veel koffie
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb een vriend en die deed dat ook altijd. Ik zou dat niet kunnen, maar ook niet willen.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik deed het vaak in de periode dat ik verslaafd was. Nu zou ik het niet op kunnen brengen, ik zorg sowieso dat ik de dag erna vrij ben. Anders gebruik ik niet.
m
megatrippieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb het eerder genoeg gedaan.
Tegenwoordig nooit meer.
Natuurlijk komt het nog wel eens voor dat ik door een te kort aan slaap en rust behoorlijk brak ben als ik aan mijn verplichtingen moet voldoen.
echter "snachts een man overdag een man" dus ziek melden is er niet bij.
gewoon doorzetten.
net zoals bij trippen komt er vanzelf een einde aan de werkdag en kan je weer lekker naar huis om daar uit te brakken :kots:
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dreuge zei:
Vind het triest om je ziek te melden.
Klik om te vergroten...
Ik ook. Het motto 's avonds een vent, 's ochtends een vent vind ik wel belangrijk. Ik ben er alleen achter gekomen dat ik 's ochtends dan nooit meer een vent ben xD Ik zorg dus ook voor een vrije agenda.

Ik heb me 1 keer, midden in een LSA trip ziek gemeld voor de volgende ochtend. Het was een helse ervaring en een van de dingen die goed dwars lagen was het feit dat ik de volgende ochtend om 7uur moest werken. Ik heb mn meeste verrote stem opgezet en gezegd dat ik ziek was. godzijndank kon er iets geregeld worden en kreeg ik groenlicht om thuis te blijven, je wilt niet weten wat voorn opluchting dat gaf!

Verder heb ik altijd een groot verantwoordelijkheids gevoel tegenover me werk (meer dan tegenover school) en vind ik het gewoon niet kunnen om helemaal de kloot daar te staan.

Heb wel een keer een hele gezellige BBQ bij een collega'tje thuis gehad, met het hele team en daar lekker van 4 in de middag tot 3 in de nacht zitten tetteren. Ook toen moest ik om 8u 's ochtends weer op mn werk zijn... Dat was ik, maar na 10 minuten moest ik rennen voor de WC :kots: Terwijl ik daar lekker zit te barfen komt die collega die de BBQ had georganiseerd ff op de WC deur kloppen "'s Ochtends een vent, 's avonds een vent, toch?". Ze hebben me maar naar huis gestuuurd :rolleyes:
P
PatrickBatemanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik doe het andersom, ik gebruik alleen maar als ik zeker twee dagen erna geen verplichtingen heb. In het verleden ben ik wel een paar keer met een kater van de drank gaan werken, maar dat is slopend.. met een kater van andere drugs werken heb ik tot op heden geen ervaring, en ik was eerlijk gezegd van plan dat zo te houden.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zorg altijd dat ik de dag erna geen verplichtingen heb als ik een nachtje doorhaal.
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vorig jaar deed ik dit elk weekend, vrijdag aan de pep/coke/xtc/wiet (soms combi's ervan, soms alleen xtc, soms alleen pep). Dan moest ik de volgende dag om 14u werken, meestal kwam ik dan iets te laat. En liep ik in de supermarkt rond met nog grote ogen, bleke smoel en wallen waar je u tegen zegt. Het werken was opzich niet zo heel vervelend, werkte altijd samen met vrienden. Maar m'n lichaam voelde dan gewoon echt niet goed aan, en m'n gedachtes dwaalde steed weg. Concentratie van 0 enzo.
Zelfs nog een keer na een nachtje doorhalen door gegaan naar een ontbijt in een restaurant (verjaardag van een kennis) met m'n ouders. Voor ik erheen ging nog een lijntje pep, pff zat ik daar dan. Was echt vreselijk, kon niet wachten om naar huis te gaan. De oma van een vriendin schrok zelfs van me.
Maargoed, dat is nu gelukkig allemaal verleden tijd, t is t niet waard. Nu slaap ik gewoon altijd het klokje rond na een nachtje drugs, en word ik helemaal fit wakker. Veeel beter!
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb ooit wel eens een nacht doorgetrokken (alleen maar gedronken)

Heb ik enorm veel spijt van gehad, ik stond te trillen op men benen die dag... Brrr
s
sarcasmLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb een maand lang niet anders gedaan... Zelfs met mijn ADHD trok ik het niet.... Ik had twee baantjes, eentje had ik al, en dat was achter de bar staan in een cafe in Rotterdam, en als soort van bijbaantje trok ik ook nog rabarbers op het veld van een boer, twaalf uur per dag, zes dagen in de week... Dat waren LANGE dagen en hele korte nachten. Ik moest om 5 uur klaarstaan om opgehaald te worden voor het veldwerk, maar was pas tegen drie uur klaar met het barwerk. Tegen de tijd dat ik thuis was, was het al zo goed tijd om op te staan. Gelukkig was het een flink stuk rijden naar dat veld (anderhalf uur heen en anderhalf uur terug) want dat was zo ongeveer de enige slaap die ik kreeg. Maar ik had iig wel genoeg geld om speed te blijven kopen... Maar na nog geen maand was ik kapot. Dan moet ik er wel even bij vermelden dat ik bijna een maand lang iets van 20 uur per dag heb gewerkt, 6 dagen in de week...

Tegenwoordig (ik ben natuurlijk al wat ouder) kan ik probleemloos gaan werken na een dagje doorhalen zolang ik maar nuchter ben gebleven, als ik ga zuipen dan ben ik wel brak en als ik iets anders doe dan ben ik gewoon afwezig, oftewel ziek thuis.
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja doe ik wel.. alleen als ik speed of coke heb anders trek ik het niet op het end.. :grin:
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#15
bah moet dr niet aan denken om na n nachte doorhalen met pep om dan te werken, ik wil dan alleen maar liggen en sterven als ik dan moet werken en denken gaat het fout
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gezien mijn werk kan ik dit niet maken. In mijn studentenleven deed ik dit wel regelmatig.
Doortrekken, en dan gewoon doen of er niks aan de hand was :P
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vroeger we heel veel gedaan. Zaterdagavond beginnen met speed/xtc en dan zondag de laatste paar lijnen, rekenen dat als ik nu die lijn neem ik om 23.00 kan gaan slapen en dan om 03.00 s'nachts nog wakker liggen met een bonkend hart en dan besluiten dat je gewoon wakker blijft, opstaat nog een lijn neemt en een film gaat kijken. Ik was dan wel altijd zwaar op tijd op mijn werk. En de eerste uren gaan nog maar tegen etenstijd werd het zwaar. Later interesseerde het me geen ene fluit, toen was ik toch al erg verslaafd aan de pep en nam ik vaak op de wc nog een paar sleutelpunten of een snuif uit mijn bullit.

Je collega's merken het op den duur ook wel. Afvallen, diep liggende ogen, afwezigheid en fouten maken op je werk. Ik heb zelfs 1 keer een enorme deuk in de bus van het werk gereden omdat ik niet op zat te letten bij het achteruit rijden. Ook het wakker blijven als ik aan het rijden was werd steeds lastiger. Ik heb mezelf wel eens keihard op mijn gezicht geslagen omdat ik bijna in slaap viel op de snelweg.
En dan krijg je ook wel opmerkingen en mensen gaan insinuaties maken in je richting. Ik praatte ook wel eens over de feesten waar ik heen ging en mensen maken dan snel de link tussen house feesten en drugs. Plus dat je er redelijk naar de klote uitziet is de conclusie snel getrokken.

Op het laatst werd ik (natuurlijk) werkloos en snoof ik 24/7. Toen woog ik ook nog maar 58 kilo (mensen die mij kennen weten hoe ik nu ben, nu ben ik te zwaar maar 58 kilo is echt veel te licht voor iemand van 1.80, ik ben liever zoals ik nu ben, dan dat gratenpakhuis van toen).

Ik zorg er nu voor dat ik relaxed twee dagen vrij heb nadat ik drugs gebruikt heb. Sowieso wil ik altijd op mijn gemak uitbrakken en niet stressen dat ik moet werken. Ik heb genoeg vrije dagen en dan neem ik gewoon de maandag vrij als ik zeg dat ik een feestje heb. Meestal weten ze op mijn werk dan wel hoe laat het is. Ik heb nu de verantwoordelijkheid voor mijn werk en voor de dingen die ik moet presteren.
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#18
vaak genoeg gedaan...
a
aXXisLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben zo iemand die zich nooit ziek meld na een avondje plezier. Natuurlijk sta ik daar als een natte krant. Kotsen, bijna outgaan, niet logisch kunnen nadenken zijn veelvoorkomende eigenschappen. Ik probeer het dan ook vaak te vermijden, maar soms gebeurd het nog welles. Gewoon doorgaan, no way dat ik me ziekmeld.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vind het triest om je ziek te melden. Omdat je per se wilde gebruiken en je te pussy bent om te gaan werken je maar af melden zodat je collega's extra veel moeten doen en later klaar zijn? Bij pakken is ook niks voor mij, dus gewoon gaan werken, positief blijven denken en het is zo over.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."