Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWie heeft er weleens drugs/alcohol gebruikt tijdens werk?

Wie heeft er weleens drugs/alcohol gebruikt tijdens werk?

57 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
C
CeraLid
01-01-2024, 00:00
#1
073 zei:
Het komt wel is voor dat ik tot telaat door ga. zoals vandaag en bijna een gram(miauw) opgemaakt(9/10u tijd, maar hierdoor moet ik kiezen tussen of helemaal, moe , brak en chagerijnig op werk staan(horeca). of een bommetje nemen en paar keer naar het toilet om bij te pakken. Helaas kies ik weer eens voor het laatste wat ik zelf ook tever vind gaan.
Klik om te vergroten...
Beter speed. Dat houdt je echt wakker tot heel laat. En miauw werkt snel uit. En werkt weer net als Mdma op de serotonine. Wanneer je speed gebruikt dan sta je gewoon wakker en attent te werken. Wil niet zeggen dat je de volgende dag geen kater zou kunnen krijgen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk dat het heel simpel is;
Drugs en werk hoort niet samen.
Want ga je daar een gewoonte van maken is op den duur het hek van de dam.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik!

Koffie, de hele dag door, verstrekt door de werkgever.
Alcohol, op vrijdagmiddag, verstrekt door de werkgever.

Cannabis een enkele keer, ik kon niet slapen doordat ik die nacht een programmeerprobleem had doorgedacht en stond uiteindelijk om 4:00 maar gewoon op, zodat ik om 5:00 een kwart van een pure joint rookte op het bedrijventerrein zodat ik heerlijk met de muziek hard in een bubbel van absolute onverstoorbaarheid het probleem kon uitwerken. Tegen 8:00 was ik wel weer aardig geland, de rest van de dag was niet optimaal maar de start was geweldig, dus het was alsnog een productieve dag.

Stimulanten met enige regelmaat, maar altijd in dezelfde lage doseringen als dat mijn collega's het als ADHD medicatie voorgeschreven kregen, dit werkte bij mij meestal maar een paar dagen, daarna had ik er vrij weinig aan en moest ik OF hoger gaan doseren (wat ik nooit gedaan heb), OF gewoon weer de batterij opladen door rust te pakken...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
superlucy zei:
Hoi, ik weet dat er al een topic is met dit onderwerp maar deze komt uit 2019 dus bij deze nogmaals, wie heeft er weleens drugs/alcohol gebruikt onder werktijd? Ik zelf heb mij schuldig gemaakt aan beide, dat wil zeggen: onder invloed van phenibut die nog niet was uitgewerkt. En wijn gedronken tijdens een pauze van mijn werk omdat ik simpelweg de saaiheid en verveling van het veel te makkelijke werk niet meer aan kon 🙃
Klik om te vergroten...
Ik heb 8 jaar lang elk weekend bijgeklust met een baan die ik alleen stoned kon doen omdat het zo saai, frustrerend en nutteloos was.

Ik heb het na jaren ook wel eens nuchter geprobeerd en extra mijn best gedaan. Toen boekte ik andere resultaten waar ik best trots op was. Kreeg ik 2 weken later van de grote baas te horen dat ik het nooit meer zo mocht doen want dat was andermans werk...
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja. Ergste dat ik gedaan heb is MDMA op werk. Vrienden van een collega hadden een fles met MDMA water en m'n collega bood het me aan (al kaakschaatsend) dus ik dacht nou ok, is goed. Toen werden we onverwachts op een andere plek neergezet door gebrek aan personeel en moesten we ineens communiceren met festivalgangsters die iets van onze stand wilde. Dat was geen vibe.

En dat mijn collega heel de nacht met me probeerde te zoenen was 'm ook niet helemaal. :tearsofjoy:
0
073Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Tyel zei:
Beter speed. Dat houdt je echt wakker tot heel laat. En miauw werkt snel uit. En werkt weer net als Mdma op de serotonine. Wanneer je speed gebruikt dan sta je gewoon wakker en attent te werken. Wil niet zeggen dat je de volgende dag geen kater zou kunnen krijgen.
Klik om te vergroten...
Nooit pep geprobeert maar tot hoever ik mensen er over hoor praten neemt het wel een grootere tol op je lichaam dan meeste drugs
c
chemboyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oh ja guilty, was ook een van de eerste die de vrijmibo’s begon zo net na lunchtijd 🫠
T
TartarusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb 1 keer een bommetje met lichte dosering pep genomen voor het naar werk gaan omdat ik al bijna 2 nachten niet had geslapen en ik me futloos voelde. Heb gezworen achteraf het nooit meer te doen
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Spatsen zei:
Op een gegeven moment had ik daar gewoon geen last meer van. En als je gedrag al een langere tijd anders is, dan gaan mensen dat ook wel als normaal beschouwen.

Ook was ik een ster in het verbergen, manipuleren en bedriegen. Oogcontact vermijden en dat soort dingen. Kortaf reageren om het contact af te kappen. Nu ik dit berichtje zo zit te typen, besef ik me wel dat ik geen gezellig jochie was toendertijd 😅
Klik om te vergroten...
Heftig man! En interessant tegelijk. Hoe je beschrijft hoe je jou drugsgebruik in het dagelijks leven integreerde en hoe het relaties met collegas beïnvloedde. Poehhhh ben blij dat je er af bent 👍 Was je gewoon verslaafd of was het ook functioneel gebruik? Een beetje een rare vraag zeker weten. Niemand is gewoon verslaafd?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eigenlijk bijna niet, je vroeger toen ik jong was tijdens stage altijd stoned. En toen ik nog wel werkte de katers van de vorige avond🤣 En s avonds al ik thuis werkte. Mijn continu gebruik was altijd als ik niet werkte. Nu werk ik alleen nog maar continu niet.🥳
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
VOLLEDIG strak van de 6-apb, maar echt kameelkauwend en schotelogend naar een evaluatie gesprek om half 9 op school (ict kutopleiding) en ben voor het gesprek begonnen al met de deur in huis gevallen: ik heb teveel xtc (6-apb kennen ze toch niet) gebruikt dus ik wil dit gesprek of verplaatsen of ik stop met deze opleiding.

Hun reactie was dat het gesprek verplaatst kon worden, ze namen het echt verrassend goed op want het was écht een domme actie. Mocht zelfs doorgaan met de opleiding.

Hun vraag was meer, dat je het doet is niet het grootste probleem maar waarom vlak de avond voor dit gesprek?

“neem een beetje en je snapt het”. Dat zei ik niet maar dacht ik. Zo onverantwoord. Blij dat ik dat niet meer doe en beter beslissingen analyseer.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#12
Op kantoor wel eens speed en coke gebruikt na een nacht doorhalen. Verschrikkelijk! De hele tijd het gevoel dat mensen het doorhebben. Iets nuttigs doen lukt toch niet. Alleen maar naar de klok te kijken tot ik weer weg kan.

Ook wel meerdere keren stukjes spacecake gehad gedurende een dag op kantoor. Fysiek aanwezig, mentaal afwezig xd.

Ennn tja corona thuiswerken.. laat ik daar maar niet over beginnen 😅
T
TartarusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Koffieb00n zei:
Op kantoor wel eens speed en coke gebruikt na een nacht doorhalen. Verschrikkelijk! De hele tijd het gevoel dat mensen het doorhebben. Iets nuttigs doen lukt toch niet. Alleen maar naar de klok te kijken tot ik weer weg kan.

Ook wel meerdere keren stukjes spacecake gehad gedurende een dag op kantoor. Fysiek aanwezig, mentaal afwezig xd.

Ennn tja corona thuiswerken.. laat ik daar maar niet over beginnen 😅
Klik om te vergroten...
Ik ben al jaren van nature hyper bij mijn huidige collega’s. En ik slaap van nature heel slecht.
Die hadden dus daarom die ene keer totaal niet door dat ik stijve kaken had van de speed. Maar de schrik om gepakt te worden is zo groot, dat ik het nooit en te nimmer zou herhalen.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vroeger op school veelvuldig blowen en soms ook alcoholgebruik. Later tijdens het werk, (bijbaantje in de supermarkt) in de hoek van het magazijn eerst een halve liter adten en dan weer aan het werk. Productiviteit ging wel iets achteruit bleek al voelde dat niet zo.
Nu geen alcohol/drugs meer tijdens het werk, ik houd dat echt wel gescheiden.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben al meer dan 10 jaar afgekeurd en doe 6 uur in de week vrijwilligerswerk. Daarnaast doe ik nog vaak wel een cursus bij het herstelcentrum.

Ik ben altijd onder invloed van benzo's.
Qua werk of school heb ik nooit echt problemen gehad maar ik heb wel een keer net voor traumatherapie gesnoven. En een keer net voordat ik mijn verjaardag ging vieren en er ook kinderen zouden komen maar ik er totaal geen zin in had.
Zo had ik voor mezelf wel allerlei regels bedacht maar ging ik die steeds meer over. En heb ik uiteindelijk bij verslavingszorg gemeld omdat het echt mijn traumaherapie ook echt in de weg stond

En bij mijn vrijwilligerswerk zijn ze ook heel makkelijk als ik tussen 9 en 13 uur maar 2 uurtjes kon werken ongeveer is het goed. En bij mijn andere vrijwilligerswerk weten ze gewoon van alles af.
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ging zonder speed niet eens naar mn werk. Dus altijd onder invloed gewerkt.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zojuist nog in een late night bar. Ben invalkracht als een hobby. Hartstikke leuk !
Veel fris en water maar ook een gin tonic en een shotje sambuca. Dat laatste om een goede klant te belonen.
Van tevoren had ik me voorgenomen om hier geen alcohol te gebruiken.
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#18
Thuis werkend aan dingen vaak, op de plek aanwezig ook wel een aantal keer. Ookal niet met opzet (behalve 1 keer 4-FMA binge). Ik kan soms onverwachts opgeroepen worden, dan zeg ik wel dat ik onder invloed ben. Het is vrij subtiel en locaal werk. Goed te doen ookal moet je soms wel wat dingen onthouden, tijden, nummers etc.

Van drugs categorieen goed functioneren naar slecht op het werk:
Lysergamides (microdosis, minder dan 25ug)
Amphetamines
Cathinonen
Empactogenen
Phenethylamines
Lysergamides (150ug+)
Tryptamines

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."