Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWie heeft er weleens drugs/alcohol gebruikt tijdens werk?

Wie heeft er weleens drugs/alcohol gebruikt tijdens werk?

57 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja, een collega had eens bier meegenomen op een vrijdagmiddag. Waren we al begonnen met drinken tijdens werktijd.

Was echt waardeloos werken op die manier.
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Spatsen zei:
Op een gegeven moment had ik daar gewoon geen last meer van. En als je gedrag al een langere tijd anders is, dan gaan mensen dat ook wel als normaal beschouwen.

Ook was ik een ster in het verbergen, manipuleren en bedriegen. Oogcontact vermijden en dat soort dingen. Kortaf reageren om het contact af te kappen. Nu ik dit berichtje zo zit te typen, besef ik me wel dat ik geen gezellig jochie was toendertijd 😅
Klik om te vergroten...
Heftig man! En interessant tegelijk. Hoe je beschrijft hoe je jou drugsgebruik in het dagelijks leven integreerde en hoe het relaties met collegas beïnvloedde. Poehhhh ben blij dat je er af bent 👍 Was je gewoon verslaafd of was het ook functioneel gebruik? Een beetje een rare vraag zeker weten. Niemand is gewoon verslaafd?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eigenlijk bijna niet, je vroeger toen ik jong was tijdens stage altijd stoned. En toen ik nog wel werkte de katers van de vorige avond🤣 En s avonds al ik thuis werkte. Mijn continu gebruik was altijd als ik niet werkte. Nu werk ik alleen nog maar continu niet.🥳
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
VOLLEDIG strak van de 6-apb, maar echt kameelkauwend en schotelogend naar een evaluatie gesprek om half 9 op school (ict kutopleiding) en ben voor het gesprek begonnen al met de deur in huis gevallen: ik heb teveel xtc (6-apb kennen ze toch niet) gebruikt dus ik wil dit gesprek of verplaatsen of ik stop met deze opleiding.

Hun reactie was dat het gesprek verplaatst kon worden, ze namen het echt verrassend goed op want het was écht een domme actie. Mocht zelfs doorgaan met de opleiding.

Hun vraag was meer, dat je het doet is niet het grootste probleem maar waarom vlak de avond voor dit gesprek?

“neem een beetje en je snapt het”. Dat zei ik niet maar dacht ik. Zo onverantwoord. Blij dat ik dat niet meer doe en beter beslissingen analyseer.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#5
Op kantoor wel eens speed en coke gebruikt na een nacht doorhalen. Verschrikkelijk! De hele tijd het gevoel dat mensen het doorhebben. Iets nuttigs doen lukt toch niet. Alleen maar naar de klok te kijken tot ik weer weg kan.

Ook wel meerdere keren stukjes spacecake gehad gedurende een dag op kantoor. Fysiek aanwezig, mentaal afwezig xd.

Ennn tja corona thuiswerken.. laat ik daar maar niet over beginnen 😅
T
TartarusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Koffieb00n zei:
Op kantoor wel eens speed en coke gebruikt na een nacht doorhalen. Verschrikkelijk! De hele tijd het gevoel dat mensen het doorhebben. Iets nuttigs doen lukt toch niet. Alleen maar naar de klok te kijken tot ik weer weg kan.

Ook wel meerdere keren stukjes spacecake gehad gedurende een dag op kantoor. Fysiek aanwezig, mentaal afwezig xd.

Ennn tja corona thuiswerken.. laat ik daar maar niet over beginnen 😅
Klik om te vergroten...
Ik ben al jaren van nature hyper bij mijn huidige collega’s. En ik slaap van nature heel slecht.
Die hadden dus daarom die ene keer totaal niet door dat ik stijve kaken had van de speed. Maar de schrik om gepakt te worden is zo groot, dat ik het nooit en te nimmer zou herhalen.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vroeger op school veelvuldig blowen en soms ook alcoholgebruik. Later tijdens het werk, (bijbaantje in de supermarkt) in de hoek van het magazijn eerst een halve liter adten en dan weer aan het werk. Productiviteit ging wel iets achteruit bleek al voelde dat niet zo.
Nu geen alcohol/drugs meer tijdens het werk, ik houd dat echt wel gescheiden.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben al meer dan 10 jaar afgekeurd en doe 6 uur in de week vrijwilligerswerk. Daarnaast doe ik nog vaak wel een cursus bij het herstelcentrum.

Ik ben altijd onder invloed van benzo's.
Qua werk of school heb ik nooit echt problemen gehad maar ik heb wel een keer net voor traumatherapie gesnoven. En een keer net voordat ik mijn verjaardag ging vieren en er ook kinderen zouden komen maar ik er totaal geen zin in had.
Zo had ik voor mezelf wel allerlei regels bedacht maar ging ik die steeds meer over. En heb ik uiteindelijk bij verslavingszorg gemeld omdat het echt mijn traumaherapie ook echt in de weg stond

En bij mijn vrijwilligerswerk zijn ze ook heel makkelijk als ik tussen 9 en 13 uur maar 2 uurtjes kon werken ongeveer is het goed. En bij mijn andere vrijwilligerswerk weten ze gewoon van alles af.
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ging zonder speed niet eens naar mn werk. Dus altijd onder invloed gewerkt.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zojuist nog in een late night bar. Ben invalkracht als een hobby. Hartstikke leuk !
Veel fris en water maar ook een gin tonic en een shotje sambuca. Dat laatste om een goede klant te belonen.
Van tevoren had ik me voorgenomen om hier geen alcohol te gebruiken.
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#11
Thuis werkend aan dingen vaak, op de plek aanwezig ook wel een aantal keer. Ookal niet met opzet (behalve 1 keer 4-FMA binge). Ik kan soms onverwachts opgeroepen worden, dan zeg ik wel dat ik onder invloed ben. Het is vrij subtiel en locaal werk. Goed te doen ookal moet je soms wel wat dingen onthouden, tijden, nummers etc.

Van drugs categorieen goed functioneren naar slecht op het werk:
Lysergamides (microdosis, minder dan 25ug)
Amphetamines
Cathinonen
Empactogenen
Phenethylamines
Lysergamides (150ug+)
Tryptamines
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Een keer stoned achter de kassa bij de plus gezeten. Beetje per ongeluk😂😬

En zeker wel eens een flaconnetje meegenomen naar werk met collega's. Niet genoeg om onder invloed te zijn, we hadden vooral even een verzetje nodig. Ook wel eens een biertje gehad toen we vet moesten overwerken hahaha.
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Vroeger moesten we na avond openstelling de kas tellen. Dit gebeurde altijd a.d.h.v. een biertje, een sigaretje en borrelnootjes. Bij huidige werkzaamheden is het alleen de VrijMiBo die om 16h begint. Meestal drink ik dan twee Erdingers of twee honing trippel biertjes voor het eten gaan.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een héél klein beetje NEP gebruikt om me te helpen bij het 's ochtends wakker blijven.

Een héél klein beetje 4F-MAR om dezelfde reden.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Liters koffie echt niet normaal!
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Harry In De Warrie zei:
Liters koffie echt niet normaal!
Klik om te vergroten...
Dat natúúrlijk ook. Koste toen 25 cent en zat in een kuttig geribbeld plastic bekertje. En góór dat het was!
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#17
ja, echt wel.... 150 mg diazepam per dag voor een jaar of 3

en toen moest ik afkicken.... de hel, en dat is een understatement
A
AstronautLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vroeger speedbommetjes en dan schoffelen. Ik heb nog nooit zo hard gewerkt hahah
D
Danny053Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja ik toen ik lichamelijk verslaafd aan de g was ook regelmatig out gegaan op werk
D
Danny053Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Het was op zich geen verkeerde gast, maar het was moeilijk om hem te respecteren. Door zijn gebrek aan autoriteit zaten wij altijd met slechte opdrachten opgescheept. En daarnaast was hij samen met zijn partner baas in het bedrijf (nooooit doen mensen!) en zij had duidelijk de broek aan in de relatie.

En om het tussendoor toch even wat ontopic te houden:

Ik had daar ook collega's die daar vaak stoned op het werk zaten. Zelf nooit gedaan omdat ik enkel 's avonds wiet rookte. Kan me ook helemaal niet voorstellen dat stoned werken relaxed is. Zeker niet kantoor werk, wat dit was.

Kon het toch niet laten even een Jiskefet met Storm op te zoeken:



Blijft geniaal :tilttearlaugh:
Klik om te vergroten...
superlucy zei:
Hoi, ik weet dat er al een topic is met dit onderwerp maar deze komt uit 2019 dus bij deze nogmaals, wie heeft er weleens drugs/alcohol gebruikt onder werktijd? Ik zelf heb mij schuldig gemaakt aan beide, dat wil zeggen: onder invloed van phenibut die nog niet was uitgewerkt. En wijn gedronken tijdens een pauze van mijn werk omdat ik simpelweg de saaiheid en verveling van het veel te makkelijke werk niet meer aan kon 🙃
Klik om te vergroten...
MetalGuy zei:
Dus VrijMiBo's zaten er niet in begrijp ik? :tilttearlaugh:


Dat is nou grappig dat je daarover begint. Wij hebben er een collega bij, al zolang ik bij mijn huidige werkgever ben, die loopt elke pauze weg om een paar trekjes van zijn joint te nemen. En als hij dan terugkomt, merk je niks aan hem. Ook geen rode oogjes, meliger of dat hij minder functioneert na die tijd.

Dat ik denk, hoe dan? Als ik stoned zou moeten werken, krijg ik niks meer uit handen.:sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Zo iemand werkten ook bij mij hij deed het voor z'n MS en werd ook geaccepteerd

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."