#1
Heul kort wel- Geheugenverlies
- Slecht kortetermijngeheugen
Pittig man, dank voor de waarschuwing en succes met je herstel.
Heul kort wel- Geheugenverlies
- Slecht kortetermijngeheugen
Pittig verhaal. En ik geloof ook dat veel drugs / alcohol je zenuwen kapot kunnen maken. Ze zijn heel fragiel.
Maar als ik het zo lees heb je gegoogled op je klachten en daar een kaartje aan gehangen. Goed dat je dit hier deelt, en nog beter dat je er mee naar de arts gaat. Ik hoop dat we erna een follow up van je krijgen
Jammer om te horen, sterkte! Is dit ook na 3-mmc gebruikt te hebben?Ik kan dit beamen. Ik heb hier ook nog steeds last van. Precies wat jij zegt.
Ruis in zicht, nabeelden, floaters, gevoeligheid voor licht. Het is klote spul en zorgt voor blijvende schade. Ik ben benieuwd wanneer het weggaat. Ik zit op 2 maanden niet gebruik bijna en heb er nog steeds last van. Niet eens heftig gebruikt.
veel sterkte gewenst!
Oei… Datura heb ik ooit eens voorbij zien komen. Dat is geen drugs, maar praktisch gif van een bloem, toch? Van wat ik mij herinner. Dat is inderdaad spelen met vuur. Gelukkig was de blindheid niet permanentHeb dit soort dingen ook weleens, maar tot nu toe is het altijd weer weg getrokken.
Er zijn wel drugs die je zicht tijdelijk aantasten, zo was mijn huisgenoot in de jaren negentig van datura twee weken 'blind' geworden.
Het laatste wat ik had/heb is dat na Keulen en Düsseldorf twee weken geleden, het scherpstellen van mijn ogen niet meer op dezelfde manier werkt.
Het lijkt wel of ik minder bijziend geworden ben.
Normaal heb ik dat niet.
Klopt. Kan zenuwschade of slechte doorbloeding zijn. Heb het ooit geprobeerd bij mijn huisarts aan te geven, maar ze keek me voor een gek aan toen ik het omschreef, en wilde me dus niet verder helpen? (Ik was eerlijk over mijn drugsgebruik). Dit is nu een half jaar geleden, het duurde zo’n 4 maanden voor mijn pupillen om weer normaal te worden. Ik nam dit voor lief en 5 raves in december hebben het weer erger gemaakt. Maar nu ben ik volledig gestoptOngelijke pupillen zijn een teken van een ernstig probleem vaak. De overige klachten heeft men ook wel eens na veelvuldig mdma misbruik
wat denk je dat die HA gaat zeggen ik kan een gok doen : voorlopig geen drugsKlopt. Kan zenuwschade of slechte doorbloeding zijn. Heb het ooit geprobeerd bij mijn huisarts aan te geven, maar ze keek me voor een gek aan toen ik het omschreef, en wilde me dus niet verder helpen? (Ik was eerlijk over mijn drugsgebruik). Dit is nu een half jaar geleden, het duurde zo’n 4 maanden voor mijn pupillen om weer normaal te worden. Ik nam dit voor lief en 5 raves in december hebben het weer erger gemaakt. Maar nu ben ik volledig gestopt
Ik ben inmiddels verhuisd en gelukkig heb ik een nieuwe huisarts, dus ga nog eens proberen mijn klachten aan te geven
Ja pipo, ik was toen ook gestopt. En nu ook. December was alleen jammer. Dus wat is je punt?wat denk je dat die HA gaat zeggen ik kan een gok doen : voorlopig geen drugs
dat herstel van zulk soort dingen lange tijd (soms meer dan 1 jaar , wat ik lees op reddit e.d ) geen gebruik van drugs vergt ( er vanuit gaand dat er geen permanente zenuwschade is )Ja pipo, ik was toen ook gestopt. En nu ook. December was alleen jammer. Dus wat is je punt?
Klopt. Kan zenuwschade of slechte doorbloeding zijn. Heb het ooit geprobeerd bij mijn huisarts aan te geven, maar ze keek me voor een gek aan toen ik het omschreef, en wilde me dus niet verder helpen? (Ik was eerlijk over mijn drugsgebruik). Dit is nu een half jaar geleden, het duurde zo’n 4 maanden voor mijn pupillen om weer normaal te worden. Ik nam dit voor lief en 5 raves in december hebben het weer erger gemaakt. Maar nu ben ik volledig gestopt
Ik ben inmiddels verhuisd en gelukkig heb ik een nieuwe huisarts, dus ga nog eens proberen mijn klachten aan te geven
Ja, ik zei toch dat ik gestopt ben? 😅En ik weet dat herstel niet van de een op de andere dag is? December was helaas een terugval maar zo gaat dat vaker bij drugsgebruikers voor als je dat nog niet wistdat herstel van zulk soort dingen lange tijd (soms meer dan 1 jaar , wat ik lees op reddit e.d ) geen gebruik van drugs vergt ( er vanuit gaand dat er geen permanente zenuwschade is )
Ja, ik zei toch dat ik gestopt ben? 😅En ik weet dat herstel niet van de een op de andere dag is? December was helaas een terugval maar zo gaat dat vaker bij drugsgebruikers voor als je dat nog niet wist
Het zou riskant zijn van mij om maar van herstel uit te gaan zonder voor de zekerheid eerst een neuroloog te hebben gezien. De schade moet geconstateerd worden en wie weet is er behandeling. Is iets betrouwbaarder dan Reddit. Ga je hier nou echt mensen belachelijk maken voor naar de huisarts te willen gaan
Lijkt me verstandig met deze klachten om eerst het een en ander uit te sluiten voordat het gegooid word op dat je lichaam maar moet herstellen.dat herstel van zulk soort dingen lange tijd (soms meer dan 1 jaar , wat ik lees op reddit e.d ) geen gebruik van drugs vergt ( er vanuit gaand dat er geen permanente zenuwschade is )
ik ben benieuwd of een huisarts je überhaupt door zal sturen als die weet van drugsgebruik (als is dit meer gebaseerd op eigen ervaring op een andere niveau van gebruik : namelijk al mijn leverwaarde zijn 3x hoger dan wat ze mogen zijn, daar is medicatie voor echter HA schrijft deze niet uit ivm eigenwijs toch drugs blijven gebruiken)Lijkt me verstandig met deze klachten om eerst het een en ander uit te sluiten voordat het gegooid word op dat je lichaam maar moet herstellen.
Dus omdat je klachten hebt wat voortkomt uit drugsgebruik zou het niet serieus genomen moeten worden? Ik kan me voorstellen dat dit helaas wel gebeurd in de praktijk.ik ben benieuwd of een huisarts je überhaupt door zal sturen als die weet van drugsgebruik (als is dit meer gebaseerd op eigen ervaring op een andere niveau van gebruik : namelijk al mijn leverwaarde zijn 3x hoger dan wat ze mogen zijn, daar is medicatie voor echter HA schrijft deze niet uit ivm eigenwijs toch drugs blijven gebruiken)
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."