Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums*WAARSCHUWING 3-MMC* Zenuwschade

*WAARSCHUWING 3-MMC* Zenuwschade

45 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
ns4402 zei:
- Geheugenverlies
- Slecht kortetermijngeheugen
Klik om te vergroten...
Heul kort wel

Pittig man, dank voor de waarschuwing en succes met je herstel.
L
Levensgenieter23Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik kan dit beamen. Ik heb hier ook nog steeds last van. Precies wat jij zegt.
Ruis in zicht, nabeelden, floaters, gevoeligheid voor licht. Het is klote spul en zorgt voor blijvende schade. Ik ben benieuwd wanneer het weggaat. Ik zit op 2 maanden niet gebruik bijna en heb er nog steeds last van. Niet eens heftig gebruikt.

veel sterkte gewenst!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heel erg veel sterkte gewenst! Wat verschrikkelijk!
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
Pittig verhaal. En ik geloof ook dat veel drugs / alcohol je zenuwen kapot kunnen maken. Ze zijn heel fragiel.

Maar als ik het zo lees heb je gegoogled op je klachten en daar een kaartje aan gehangen. Goed dat je dit hier deelt, en nog beter dat je er mee naar de arts gaat. Ik hoop dat we erna een follow up van je krijgen
Klik om te vergroten...

Heb dit soort dingen ook weleens, maar tot nu toe is het altijd weer weg getrokken.

Er zijn wel drugs die je zicht tijdelijk aantasten, zo was mijn huisgenoot in de jaren negentig van datura twee weken 'blind' geworden.

Het laatste wat ik had/heb is dat na Keulen en Düsseldorf twee weken geleden, het scherpstellen van mijn ogen niet meer op dezelfde manier werkt.

Het lijkt wel of ik minder bijziend geworden ben.

Normaal heb ik dat niet.
n
ns4402Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Levensgenieter23 zei:
Ik kan dit beamen. Ik heb hier ook nog steeds last van. Precies wat jij zegt.
Ruis in zicht, nabeelden, floaters, gevoeligheid voor licht. Het is klote spul en zorgt voor blijvende schade. Ik ben benieuwd wanneer het weggaat. Ik zit op 2 maanden niet gebruik bijna en heb er nog steeds last van. Niet eens heftig gebruikt.

veel sterkte gewenst!
Klik om te vergroten...
Jammer om te horen, sterkte! Is dit ook na 3-mmc gebruikt te hebben?

Ik heb zelf een beetje verlichting van mijn klachten gekregen toen ik zorgde voor genoeg slaap, beweging, eiwitten (voor het slapen) en vitamines en mineralen die goed zijn voor de zenuwen. Ik kan niet zeggen welk van deze aanpassingen uiteindelijk heeft geholpen, maar het helpt een beetje! Ik heb al iets minder last van ruis, nabeelden en gevoeligheid voor licht
n
ns4402Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Casrus zei:
Heb dit soort dingen ook weleens, maar tot nu toe is het altijd weer weg getrokken.

Er zijn wel drugs die je zicht tijdelijk aantasten, zo was mijn huisgenoot in de jaren negentig van datura twee weken 'blind' geworden.

Het laatste wat ik had/heb is dat na Keulen en Düsseldorf twee weken geleden, het scherpstellen van mijn ogen niet meer op dezelfde manier werkt.

Het lijkt wel of ik minder bijziend geworden ben.

Normaal heb ik dat niet.
Klik om te vergroten...
Oei… Datura heb ik ooit eens voorbij zien komen. Dat is geen drugs, maar praktisch gif van een bloem, toch? Van wat ik mij herinner. Dat is inderdaad spelen met vuur. Gelukkig was de blindheid niet permanent

Een verandering in het scherpstellen van je ogen is het waard om na te laten kijken. Wanneer het op ogen en ons zicht aankomt, is het niet iets wat ik zou willen afwachten
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ongelijke pupillen zijn een teken van een ernstig probleem vaak. De overige klachten heeft men ook wel eens na veelvuldig mdma misbruik
n
ns4402Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hebbenzekezine? zei:
Ongelijke pupillen zijn een teken van een ernstig probleem vaak. De overige klachten heeft men ook wel eens na veelvuldig mdma misbruik
Klik om te vergroten...
Klopt. Kan zenuwschade of slechte doorbloeding zijn. Heb het ooit geprobeerd bij mijn huisarts aan te geven, maar ze keek me voor een gek aan toen ik het omschreef, en wilde me dus niet verder helpen? (Ik was eerlijk over mijn drugsgebruik). Dit is nu een half jaar geleden, het duurde zo’n 4 maanden voor mijn pupillen om weer normaal te worden. Ik nam dit voor lief en 5 raves in december hebben het weer erger gemaakt. Maar nu ben ik volledig gestopt

Ik ben inmiddels verhuisd en gelukkig heb ik een nieuwe huisarts, dus ga nog eens proberen mijn klachten aan te geven
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
ns4402 zei:
Klopt. Kan zenuwschade of slechte doorbloeding zijn. Heb het ooit geprobeerd bij mijn huisarts aan te geven, maar ze keek me voor een gek aan toen ik het omschreef, en wilde me dus niet verder helpen? (Ik was eerlijk over mijn drugsgebruik). Dit is nu een half jaar geleden, het duurde zo’n 4 maanden voor mijn pupillen om weer normaal te worden. Ik nam dit voor lief en 5 raves in december hebben het weer erger gemaakt. Maar nu ben ik volledig gestopt

Ik ben inmiddels verhuisd en gelukkig heb ik een nieuwe huisarts, dus ga nog eens proberen mijn klachten aan te geven
Klik om te vergroten...
wat denk je dat die HA gaat zeggen ik kan een gok doen : voorlopig geen drugs
n
ns4402Lid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
wat denk je dat die HA gaat zeggen ik kan een gok doen : voorlopig geen drugs
Klik om te vergroten...
Ja pipo, ik was toen ook gestopt. En nu ook. December was alleen jammer. Dus wat is je punt?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
ns4402 zei:
Ja pipo, ik was toen ook gestopt. En nu ook. December was alleen jammer. Dus wat is je punt?
Klik om te vergroten...
dat herstel van zulk soort dingen lange tijd (soms meer dan 1 jaar , wat ik lees op reddit e.d ) geen gebruik van drugs vergt ( er vanuit gaand dat er geen permanente zenuwschade is )
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#12
ns4402 zei:
Klopt. Kan zenuwschade of slechte doorbloeding zijn. Heb het ooit geprobeerd bij mijn huisarts aan te geven, maar ze keek me voor een gek aan toen ik het omschreef, en wilde me dus niet verder helpen? (Ik was eerlijk over mijn drugsgebruik). Dit is nu een half jaar geleden, het duurde zo’n 4 maanden voor mijn pupillen om weer normaal te worden. Ik nam dit voor lief en 5 raves in december hebben het weer erger gemaakt. Maar nu ben ik volledig gestopt

Ik ben inmiddels verhuisd en gelukkig heb ik een nieuwe huisarts, dus ga nog eens proberen mijn klachten aan te geven
Klik om te vergroten...

In Nederland zijn we héél goed in het doen of mensen die bepaalde problemen beschrijven totaal gek zijn.

En dan ondertussen er zélf héél bang voor zijn.

Vooral vrouwen denken daarmee weg te komen.

Achterbakse trutten (die vrouwen die dat doen, niet per se vrouwen in het algemeen).

Maar mannelijke politici kunnen er ook wat van.

[Edit: bovenstaande terzijde]

Heb ervaren dat sommige artsen niet altijd goed op de hoogte zijn over bepaalde specialismen.

Vooral als MSM merk ik dat artsen van bepaalde zaken geen weet hebben.

Wacht een paar maanden, gebruik geen drugs, en ga op consult bij een andere arts.
n
ns4402Lid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
dat herstel van zulk soort dingen lange tijd (soms meer dan 1 jaar , wat ik lees op reddit e.d ) geen gebruik van drugs vergt ( er vanuit gaand dat er geen permanente zenuwschade is )
Klik om te vergroten...
Ja, ik zei toch dat ik gestopt ben? 😅En ik weet dat herstel niet van de een op de andere dag is? December was helaas een terugval maar zo gaat dat vaker bij drugsgebruikers voor als je dat nog niet wist

Het zou riskant zijn van mij om maar van herstel uit te gaan zonder voor de zekerheid eerst een neuroloog te hebben gezien. De schade moet geconstateerd worden en wie weet is er behandeling. Is iets betrouwbaarder dan Reddit. Ga je hier nou echt mensen belachelijk maken voor naar de huisarts te willen gaan
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#14
ns4402 zei:
Ja, ik zei toch dat ik gestopt ben? 😅En ik weet dat herstel niet van de een op de andere dag is? December was helaas een terugval maar zo gaat dat vaker bij drugsgebruikers voor als je dat nog niet wist

Het zou riskant zijn van mij om maar van herstel uit te gaan zonder voor de zekerheid eerst een neuroloog te hebben gezien. De schade moet geconstateerd worden en wie weet is er behandeling. Is iets betrouwbaarder dan Reddit. Ga je hier nou echt mensen belachelijk maken voor naar de huisarts te willen gaan
Klik om te vergroten...

Denk dat het nog te vroeg is..
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Sterkte!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
3-MMC is neurotoxisch.


NEE?!
IMG_9600.gif
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
dat herstel van zulk soort dingen lange tijd (soms meer dan 1 jaar , wat ik lees op reddit e.d ) geen gebruik van drugs vergt ( er vanuit gaand dat er geen permanente zenuwschade is )
Klik om te vergroten...
Lijkt me verstandig met deze klachten om eerst het een en ander uit te sluiten voordat het gegooid word op dat je lichaam maar moet herstellen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
Torchic zei:
Lijkt me verstandig met deze klachten om eerst het een en ander uit te sluiten voordat het gegooid word op dat je lichaam maar moet herstellen.
Klik om te vergroten...
ik ben benieuwd of een huisarts je überhaupt door zal sturen als die weet van drugsgebruik (als is dit meer gebaseerd op eigen ervaring op een andere niveau van gebruik : namelijk al mijn leverwaarde zijn 3x hoger dan wat ze mogen zijn, daar is medicatie voor echter HA schrijft deze niet uit ivm eigenwijs toch drugs blijven gebruiken)
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
ik ben benieuwd of een huisarts je überhaupt door zal sturen als die weet van drugsgebruik (als is dit meer gebaseerd op eigen ervaring op een andere niveau van gebruik : namelijk al mijn leverwaarde zijn 3x hoger dan wat ze mogen zijn, daar is medicatie voor echter HA schrijft deze niet uit ivm eigenwijs toch drugs blijven gebruiken)
Klik om te vergroten...
Dus omdat je klachten hebt wat voortkomt uit drugsgebruik zou het niet serieus genomen moeten worden? Ik kan me voorstellen dat dit helaas wel gebeurd in de praktijk.

Het lijkt me zinvol om als huisarts naast de doorverwijzing voor het lichamelijke aspect ook in te zetten op bijvoorbeeld verslavingszorg als er sprake is van middelenmisbruik.

Maar het ligt er natuurlijk ook aan met wat voor klachten iemand bij de huisarts komt maar met de klachten van TS lijkt het me geen optie om maar af te wachten en hopen op herstel van je lichaam.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hey @ns4402

Je hebt de afgelopen maanden al meerdere keren gepost over allerlei klachten die je toeschrijft aan je 3-mmc gebruik (bijvoorbeeld hier en hier). Je noemt hele waslijsten met nogal uiteenlopende klachten. Of jouw klachten echt toe te schrijven zijn aan je gebruik is een beetje de vraag. Daar was in je vorige topics al aardig wat discussie over, want je gebruik (frequentie en hoeveelheid) viel eigenlijk wel mee, de symptomen die je noemt komen niet altijd overeen met wat we weten over de gevolgen van 3-mmc gebruik, tot nu toe zag je (oude) huisarts geen reden voor onrust en medische onderzoeken leveren weinig tot niets op. Desondanks blijf je volharden in je overtuiging.

Je hebt al eerder aangegeven dat je dacht dat angst een rol kon spelen in dit hele verhaal en daarom heb ik al eerder geopperd dat er misschien sprake is van een stukje hypochondrie. Ik zie gewoon een soort hyperfocus op allerlei vage klachten die op mij niet gezond overkomt. Het valt me ook op dat je elke keer weer andere theorieën hebt over wat er precies aan de hand is en dat je symptomen veranderen naar aanleiding van je laatste theorieën. Daarom zeg ik: er zit denk ik een belangrijke psychologische component aan je klachten.

Maar goed, daar wil je dus niet aan, en nu beweer je weer heel stellig dat het allemaal door de 3-mmc komt. Ik vraag me echt af of dat waar is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."