Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Is het mogelijk fysiek (niet geestelijk!) verslaafd te raken aan 3-mmc bij wekelijks gebruik? Ps. Ik zie nu dat er een topic verslaving is. Sorry! ik heb in een periode van 2 jaar zo’n 70 keer gebruikt op raves in de weekenden. Ik heb geen drang naar het middel, ik denk er niet aan en had juist zin om een tijdje te stoppen. Nu ben ik ruim een maand gestopt t.o.v. bijna wekelijks gebruik. Ik merkte acne uitbraak, constipatie, honger, soms rillen, slaapproblemen en niet kunnen ontspannen. Ik dacht dat ik ziek aan het worden was, maar ik heb geen koorts of loopneus. Sinds gister en vandaag lijken ‘opeens’ mijn klachten weg te gaan. Kan het zijn dat mijn lichaam fysiek verslaafd was aan 3-mmc, en dat dit dus ontwenningsverschijnselen waren?"
"Damius zei: Mijn stelling: iemand die geen drang naar een middel heeft gebruikt dat middel dan ook niet wekelijks. Verder heeft veelvuldig 3mmc gebruik simpelweg negatieve impact op je cardiovasculaire huishouden, hormonale balans, spijsverteringsstelsel en je immuniteitssysteem. Of het een directe 'afkick' is of niet is eigenlijk irrelevant. Wekelijks aan de 3mmc is op de middellange en lange termijn gewoon schadelijk voor je lichaam. Klik om te vergroten... Ik ga de laatste tijd daarom vaker nuchter naar raves omdat het de gezondheidsklachten niet waard zijn. 7 uur dansen is voor een stopsporter nog lastig, dus om daar te staan is inderdaad een trigger. Ik sta op een punt dat als ik nooit meer een rave gepland zou hebben staan, ik ook nooit meer drang zou hebben, maar helaas is mijn hele sociale leven rondom raves opgebouwd, dus blijf ik om die reden gaan en niet per se de drugs. Periode van veel gebruiken ligt gelukkig lang achter me en ben er uit aan het groeien"
"FredKroket zei: Meestal als men dit vraagt is het al zo ver.. Klik om te vergroten... Context bestaat ook. In die periode van 2 jaar ben ik steeds minder gaan gebruiken, minder drang, vaker nuchter. Nu dat ik eigenlijk helemaal geen zin meer heb en een ruim een maand ben gestopt, merkte ik deze klachten wat blijkbaar met gewenning van het zenuwstelsel/tolerantie te maken heeft en niet verslaving. Omdat ik minder merkte, had ik ook minder motivatie om te gebruiken i.p.v. meer, en ik geloof dat dat ook laat zien dat ik niet verslaafd ben"
"_shikantaza zei: Stop er gewoon mee joh. Je voelt dat het niet goed is. Klik om te vergroten... Ik vind dat als men ermee om kan gaan en verder gezond leeft, best eens alcohol of drugs mag gebruiken. Het hoeft niet het een of het ander te zijn. Voor een verslaafde is het echter belangrijk te stoppen omdat gebruik weer tot probleemgebruik kan leiden"
"Best mensen, ik wilde graag mijn klachten delen die ik heb gekregen na gebruik van 3-mmc. Gemiddeld om het weekend, 1 gram per feest. Twee of driedubbele als ik zou afteren. Ik gebruik bijna nooit iets ernaast, soms ketamine. Ik wil binnenkort een verwijzing naar een neuroloog aanvragen, en wellicht krijg ik een MRI. Ik heb last van; - Ruis in zicht - Gevoeligheid voor licht - ‘Floaters’ - Nabeelden Dit kan wellicht HPPD zijn. Er is geen verder onderzoek gedaan naar deze aandoening. Ook heb ik last van: - Ongelijke pupillen (rechter pupil is verwijd) - Pijnlijke spieren rondom rechter oog - mijn rechter oog is meer naar buiten gaan staan, bij veraf focussen. Dit kan wellicht duiden op schade aan de derde hersenzenuw. en zoals we allemaal kennen: - Geheugenverlies - Slecht kortetermijngeheugen Beschadigde hippocampus. mijn bevindingen moeten bevestigd worden door een professional, maar ik wilde niet tot die tijd wachten om dit te delen om anderen te waarschuwen voor de zenuwschade die 3-mmc kan veroorzaken. En dan heb ik het nog niet over de andere lichamelijke klachten, waar ik zelfs een hartecho voor heb laten maken en bloedonderzoek had laten doen. Precieze oorzaak van mijn klachten hadden ze nooit gevonden. Dit was onder anderen haarverlies, bleek/geel zien, flauwvallen, blauwe lippen, tintelingen in ledematen, hartkloppingen en -overslagen, hard kloppend hard, minder smaak proeven, geen eetlust, etc… deze klachten verdwenen na een half jaar gezond, genoeg en gevarieerd te eten ja, ik ben gestopt met 3-mmc. Mijn huidig doel is om een half jaar niet te gebruiken. Dit is makkelijk na te streven, dan ‘ik stop nu volledig met drugs’, dan gooi ik mezelf in het diepe waardoor het lastiger is om nee tegen drugs te zeggen"
"Casrus zei: Dank je. Kwam die 3-MMC van een vendor, en heb je hem laten testen? Klik om te vergroten... Mijn eigen 3-mmc was getest (3-mmc, vaak 98%-99% puur) maar heb ook vaak ongetest van anderen gebruikt. Misschien ben ik stom maar wat is een vendor precies? ik haalde mijn 3-mmc samen met een vriend van me in een grote bestelling, waarna hij het bij zijn dealer zou ophalen. Ik kennde dealer niet"
"Levensgenieter23 zei: Ik kan dit beamen. Ik heb hier ook nog steeds last van. Precies wat jij zegt. Ruis in zicht, nabeelden, floaters, gevoeligheid voor licht. Het is klote spul en zorgt voor blijvende schade. Ik ben benieuwd wanneer het weggaat. Ik zit op 2 maanden niet gebruik bijna en heb er nog steeds last van. Niet eens heftig gebruikt. veel sterkte gewenst! Klik om te vergroten... Jammer om te horen, sterkte! Is dit ook na 3-mmc gebruikt te hebben? Ik heb zelf een beetje verlichting van mijn klachten gekregen toen ik zorgde voor genoeg slaap, beweging, eiwitten (voor het slapen) en vitamines en mineralen die goed zijn voor de zenuwen. Ik kan niet zeggen welk van deze aanpassingen uiteindelijk heeft geholpen, maar het helpt een beetje! Ik heb al iets minder last van ruis, nabeelden en gevoeligheid voor licht"
"Casrus zei: Heb dit soort dingen ook weleens, maar tot nu toe is het altijd weer weg getrokken. Er zijn wel drugs die je zicht tijdelijk aantasten, zo was mijn huisgenoot in de jaren negentig van datura twee weken 'blind' geworden. Het laatste wat ik had/heb is dat na Keulen en Düsseldorf twee weken geleden, het scherpstellen van mijn ogen niet meer op dezelfde manier werkt. Het lijkt wel of ik minder bijziend geworden ben. Normaal heb ik dat niet. Klik om te vergroten... Oei… Datura heb ik ooit eens voorbij zien komen. Dat is geen drugs, maar praktisch gif van een bloem, toch? Van wat ik mij herinner. Dat is inderdaad spelen met vuur. Gelukkig was de blindheid niet permanent Een verandering in het scherpstellen van je ogen is het waard om na te laten kijken. Wanneer het op ogen en ons zicht aankomt, is het niet iets wat ik zou willen afwachten"
"Hebbenzekezine? zei: Ongelijke pupillen zijn een teken van een ernstig probleem vaak. De overige klachten heeft men ook wel eens na veelvuldig mdma misbruik Klik om te vergroten... Klopt. Kan zenuwschade of slechte doorbloeding zijn. Heb het ooit geprobeerd bij mijn huisarts aan te geven, maar ze keek me voor een gek aan toen ik het omschreef, en wilde me dus niet verder helpen? (Ik was eerlijk over mijn drugsgebruik). Dit is nu een half jaar geleden, het duurde zo’n 4 maanden voor mijn pupillen om weer normaal te worden. Ik nam dit voor lief en 5 raves in december hebben het weer erger gemaakt. Maar nu ben ik volledig gestopt Ik ben inmiddels verhuisd en gelukkig heb ik een nieuwe huisarts, dus ga nog eens proberen mijn klachten aan te geven"
"Neo-Shulginist zei: In de klassieke opvatting: nee, je raakt niet fysiek verslaafd aan stimulerende middelen (zoals 3-MMC, speed, of cocaine). MAAR Je vraagt komt vanuit de aanname dat je een strikt onderscheid kunt maken tussen lichaam en geest. In realiteit bestaat dat onderscheid niet. Intuitief zou je dat al kunnen weten. Want doordat je een drug zoals 3-MMC inneemt (lichamelijk), verandert er iets in je humeur (geestelijk). Met verslaving is die wisselwerking er dus ook! De bijwerkingen die je noemt zijn inderdaad allemaal een gevolg van 3-MMC: En die klachten hangen samen met het feit dat je je zenuwstelsel zo sterk hebt geprikkeld, dat je lichaam onvoldoende reageert op natuurlijke prikkels. Daardoor ontstaan de klachten die je noemt. In feite kun je dat inderdaad zien als een lichamelijke respons op gewenning aan een drug. Als je dat lichamelijke afhankelijkheid noemt, dan zou je dus best een punt hebben. Normaal gesproken wordt er met lichamelijke verslaving bedoeld dat je last kunt krijgen van levensbedreigende ontwenningsverschijnselen. Als je verslaafd bent aan benzo's bijvoorbeeld dan kun je zware epileptische aanvallen krijgen of een hersenbloeding als je zomaar stopt met gebruiken. Bij opioïden loop je kans op een hartstilstand als je plots stopt met gebruiken. En als je zomaar stopt met GHB dan kun je in een delier terechtkomen waarin je jezelf zeer ernstig kunt bezeren zonder dat je daar controle over hebt. Daarom moet je bij zulke lichamelijke verslavende drugs heel langzaam minderen voordat je kunt stoppen. Bij stimulerende middelen is dat niet het geval. Sterker nog: je kunt bij stimulerende middelen beter in een keer stoppen met gebruiken. Doordat drugs zoals 3-MMC cravings veroorzaken is het niet zo'n goed idee om te proberen minder te gebruiken. Dat gaat eigenlijk niet. Zodra je 3-MMC neemt wil je MEER. Als je stopt met stimulerende drugs dan kun je eerst een opleving in vervelende effecten merken. Je bent moe, je hebt last van allerlei zware emoties, je hebt geen hongergevoel of je eet juist heel veel, je slaapt veel of kunt juist helemaal niet slapen, je kunt last krijgen van obstipatie en/of diarree, je afweersysteem werkt minder goed waardoor je gemakkelijker ziek kunt worden, en zo zijn er nog een hele trits gezondheidsklachten die je kunt ervaren bij het uitwerken van stimulerende drugs. De ernstigste klachten duren 1 tot 2 weken, en daarna wordt het snel beter. Soms kun je 6 tot 8 weken na laatste gebruik nog steeds de nasleep voelen. Daarna zou het een stuk beter moeten gaan. Wat helpt om de vervelende klachten tegen te gaan is door goed op je slaapritme te letten. Ga op tijd naar bed, zet je wekker, en sta op als de wekker gaat (ook als je niet goed hebt geslapen). Wees actief overdag, eet gezond, zorg goed voor jezelf (tanden poetsen, douchen, opruimen, schoonmaken), en zorg voor ontspanning aan het einde van de dag (muziek maken, schilderen, wandelen, een boek lezen, thee drinken). Als je zo'n ritme goed vol blijft houden dan gaat het snel een stuk beter. Klik om te vergroten... Super bedankt voor je bericht!"