Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dit geeft me alleen maar heel veel hoop, kracht en motivatie. bizar goed omschreven. Het moet toch ook ergens verdomd goed voelen om zo eerlijk alles uit te spreken. ik moet zelf nog beginnen, maar hoop de stap naar abstinentie nu snel te kunnen maken en mijn eerste meeting te gaan pakken. helaas had ik dit enkele maanden geleden moeten doen. Maar we blijven vooruit kijken.. respect."
"LucidLucy zei: Fijn om te horen dat dit anderen kan helpen. Dat is ook waarom ik mijn ervaring graag deel! Trust me, dat voelt het ook! Die eerlijkheid geeft een bepaalde soort vrijheid die heel erg fijn voelt. Mij heeft het tot nu toe enkel mooie dingen opgeleverd. Dat hoeft niet voor iedereen zo te gelden natuurlijk. Ik zou zeggen: zoek er een uit en plan hem in! Dan heb je vast een afspraak met jezelf. Het kan ook fijn zijn om van tevoren het nummer even te bellen dat erbij staat. Dan heb je vast iemand gesproken en heb je een bekende stem als je aankomt. Je kan dan ook voorstellen lekker optijd te komen. Dan kunnen ze je vast wegwijs maken. Het is meestal veel minder spannend dan je van tevoren denkt! Klik om te vergroten... Bedankt voor de reactie! Ik vind het alleen zo lastig dat vanaf de plek waar ik woon kan ik niet zo even een meeting ergens opzoeken. Natuurlijk kan het allemaal online ook maar mn gevoel zegt dat ik fysiek heen moet gaan, en daar heb ik zelf ook de voorkeur bij. Zeker voor zo’n eerste meeting. heeft iemand tips waar ik het beste kan kijken voor meetings? Want ik kom van alles tegen. En anders maar online proberen te beginnen.."
"_shikantaza zei: Je kunt bij de verschillende fellowships kijken. Ik raad een fysieke meeting zeker wel aan boven een online meeting, zoals je zelf ook al aanvoelt. NA: https://www.nanederland.nl/ CA: https://ca-holland.nl/ AA: https://aa-nederland.nl/ En dan ook nog non-12-step groepen: RD: https://recoverydharma.org/ Iriscovery: https://www.iriszorg.nl/iriscovery Dan ga ik er van uit dat je een middelenverslaving hebt. Er zijn ook 12 stappen fellowships voor eten, gokken, gamen, sex, naasten, etc etc. Klik om te vergroten... helemaal top! bedankt. zo denk er zelf ook over helaas is vanaf waar ik woon dit vrijwel niet mogelijk, zonder reistijden van zo'n 2 tot 3 uur heen en dan hetzelfde terug... ik ga er in ieder geval mee bezig!"
"De Zandman zei: Ik vind het verstrekken van diclofenac voor K- cramps in de maagstreek werkelijk onbegrijpelijk. Je ruikt de ene maagverwoester gewoon voor een andere in! Diclofenac is een aanslag voor je maag, al helemaal als je geen maagbeschermer neemt... onbeschrijfelijk om dit middel bij cramps van ketamine voor te schrijven! Hieruit blijkt imo wel dat veel artsen maar weinig weten over drugs en hun bijwerkingen. Helaas! Klik om te vergroten... Het 'grappige' is dat zelfs mijn behandelaar bij verslavingszorg geen idee wat ketamine nou eigenlijk is. Dat je nog moet gaan uitleggen wat voor type middel het is en de effecten ervan. Ook in de kliniek wisten ze hier niet tot onvoldoende over. Helaas is het zo dat er hooguit een beetje generale weet (kennis zullen we het maar noemen..) van de welbekende standaard drugs is; zelfs die kennis is vaak onvoldoende. het is toch fijn dat als je hulp zoekt voor je middelenverslaving, dat degene tegenover je iig enigzins weet waarover die het heeft."
"Hallo iedereen, Vandaag tegen mezelf gezegd dat we er nu toch echt voor gaan... Een periode van een paar jaar heb ik elke dag (uitzonderingen daargelaten) gedronken, en veel. De laatste maand is dit extreem geworden door een hele situatie waarin alles op de kop is komen te staan, ook geen werk meer. Ik werd snachts wakker door stress, begon te malen en kwam niet meer in slaap. Doordat ik me ellendig voelde en het een beetje waat had opgegeten ging dan als ik 2 of 3 uur wakker was gelijk alweer een blik bier open. Ik had constant een voorraad op mn slaapkamer staan en zat vaak boven op bed voor de tv zodat ze niet door hadden hoeveel ik dronk als ik steeds naar beneden moest lopen om bier te pakken. dus dan vanaf snachts tot de avond zat ik aan het bier, helemaal kapot en vaak overdag even liggen op bed voor de tv. toen ik langzaam aan weer beter sliep en sochtends wakker werd, begon ik dan alsnog direct met drinken. geen idee hoeveel het was veel en waarschijnlijk 16 halve liters op een dag, vaak haalde ik na een paar dagen alleen van nast mn bed al 30 blikken weg. op een gegeven moment werd het wel wat minder, omdat mn lichaam begon tegen te werken. ik moest ineens vaak overgeven en en kwam erachter dat ik een maagbloeding had... dus ik kreeg niet meer zoveel weg. Het is een hele enge gewaarwording geweest dat ik ondanks dit nog steeds maar bleef drinken om de confrontatie met de realiteit uit de weg te gaan. Tot ik tot het punt kwam van dit kan echt niet meer. Direct een afspraak gemaakt bij de huisarts en kon snel langskomen. Hele verhaal gedaan. wat voor mijn gevoel echt hielp dat deze persoon oprecht geinteresseerd was en bezorgd. Doorverwijzing gekregen en ze vroeg me wat ik in de tussentijd nodig had en of we contact konden houden. 10 minuten consult werd 30 minuten. Ik zou die dag niet drinken, ik wou er direct mee stoppen. niet gelukt. Direct naar de winkel gefietst (gesprek was sochtends) en een tas vol bier gehaald. Helaas. Vanochtend dus besloten van we gaan het echt doen, het moet anders. zo gezegd zo gedaan, Vandaag niet gedronken. Geprobeerd dingen op te pakken en niet voor de TV te gaan hangen. Ook dat gelukt en dat moest ook wel, ik moet mezelf wel echt afleiden. Later op de dag voelde ik me wat raar en slap ineens, ik dacht wat is dit? Toen begon ik ergens bang te worden dat ik misschien al lichamelijk verslaafd ben geraakt.. Vooral omdat ik dus hier op het forum een forum bekeek voor tips over afkicken, waarin herhaaldelijk mensen zeiden niet in 1 keer te stoppen met alcohol. Hierdor begon ik al half in paniek te raken, ik wil echt niet drinken, maar als dit klopt.. straks moet ik? Ik heb hier nooit last van gehad eerdere keren dat ik even niet dronk, laatste tijd was dat denk ik wel maximaal 1 dag. Nu had ik vanochtend weinig gegeten en vanmiddag was ik vergeten te eten, wel van alles gedaan. Ik denk dat dat het is geweest. Hoop ik. Ik weet ook niet na hoelang je nog kan gaan merken dat je afkickverschijnselen krijgt. anyway, het is me tot nu toe gelukt! Nu de nacht nog doorkomen. Vanavond weer eens gaan sporten, wat me erg goed heeft gedaan, even onder de mensen weer. Merk dat ik dat wel echt mis. Hopelijk zaterdag na een eerste meeting, het is alleen lastig met het reizen en is lang reizen. Ben je wel meer dan je have dag kwijt.. maarja. Die eerste meeting wil ik gewoon perse fysiek doen om te kijken hoe het is en hoe het werkt. Daarna maar online verder helaas... Voor de mensen die dit lezen, bedankt. Ergens voelt het gewoon goed dat je niet de enige bent die met dit soort dingen te maken heeft ."
"Bima zei: Hoe is het nu? Lukt het slapen? Ik ben anderhalve week geleden gestopt met drinken. Niet helemaal vergelijkbaar met jou. Maar ik dronk wel elke dag en de laatste maand ook wel vaak bijna een fles of fles wijn op een dag. Ik ben gestopt omdat ik ga starten met therapie en dat eigenlijk een voorwaarde was. Het kost mij niet heel veel moeite, gelukkig. Ik probeer te leren wat ik nu voel, zonder drank. Ik vind dat wel moeilijk. Heel eerlijk gezegd gaat het niet drinken makkelijker dan ik dacht Voor de rest experimenteel en bewust gebruik van alles waar ik nieuwsgierig naar ben. Dat is pas sinds het laatste halve jaar ontstaan. En, ik vind het heel leuk en verrijkend. Tot nu toe vind ik xtc echt het leukste, maar daar begon ik 3 jaar geleden mee en ben nu eind veertig. Heel veel succes en sterkte en hopelijk lukt slapen Klik om te vergroten... Ik stel het naar bed gaan wat uit, zodat ik goed moe ben als ik ga liggen. Hopen dat mn hoofd niet weer op hol slaat over de klote situatie waar ik op dit moment in zit.. maar komt vast goed! Maarja eerste nacht is denk ik altijd klote als je lang elke keer in slaap viel na veel alcohol. mooi dat je het probleem dan in de kiem hebt kunnen smoren! 100% beter om therapie te gaan volgen en aan jezelf te gaan werken dan steeds verder weg te zakken door gebruik. En uiteindelijk een verslaving ontwikkelen wat alleen maar meer problemen op de stapel legt. zegt natuurlijk iedereen altijd… maar experimenteren is natuurlijk prima. Maar pas goed op met wat je doet! Expirimenteren vond ik geweldig en ben zo met veel middelen in aanraking gekomen, zeker 6 middelen gehad waar ik mee in de problemen kwam en verslaafd aan ben geraakt. Nu is dat ook mijn persoonlijke verslavingsgevoeligheid en het geen rem hebben, maar wou het toch even zeggen! heel veel succes iig met je therapie!"
"Bima zei: Lief! Dankjewel 🙏. Als je toch nog wakker bent😁 Ik ben me ook echt bewust van de gevaren. Maar het uitproberen wat wat doet en in welke hoeveelheid vind ik super intrigerend. Het ene middel doet meer met me, dan het andere. Alcohol vind ik heeeel fijn om te dempen, is denk ik toch een (gedeelde) nummer 1, daarom heb ik het ook jaren gebruikt, net als jij, maar dus nog geen enorme moeite om nu gestopt te zijn. XTC geeft me zo’n fijn gevoel waarin ik ook helemaal kan zakken. GHB is leuk, volgens mij vooral in combinatie met andere middelen. Ik denk dat ik er met een beetje speed erbij heel goed op ga. Maar doet me niet heel veel losstaand, ik heb niet het gevoel er meer van te willen. Cocaine laatst geprobeerd, we hadden samen 1 gram. Ik merkte direct dat ik meer wilde, maar het effect was heel matig. Ik was er echt door teleurgesteld. 50 euro (mag ik dat hier noemen?) en niet eens een leuk gevoel 👎. Mijn volgende experiment wordt volgende week zaterdag met ketamine en dan op de manier zoals hier ergens op de site wordt beschreven, heel voorzichtig, met stapelen. Eerste keer moest ik overgeven, was weinig, tweede keer had ik veel te veel in 1 keer en was heel naar. Dus nu met beleid. Ook de eerste keer speed was raar en niet fijn (had ik een topic voor geopend). Nu een paar keer gebruikt met veel mindere dosis (30-50 mg in een vloeitje en dat geeft wel het effect dat ik prettig vind. Maar zoals met alles, niet te veel en het zeker niet normaal gaan vinden. Niet zoals alcohol dus normaal was!!! Dat sluipt er zo makkelijk in dat dat normaal is. Ik kan ook niet eentje en ook niet 1 dag twee of drie en dan weer niet. Dus dan maar gewoon helemaal niet. Zet hem op deze nacht daar in Friesland 🍀 de eerste nacht is altijd het ergste. Klik om te vergroten... haha ik snap het helemaal! En ik wil nu absoluut niet gaan doen alsof ik weet wat het beste is. ik zou alleen eerlijkgezegd oppassen met wat je doet, zeker als er onderliggende dingen spelen waar je nog aan moet werken. Als je wil dat therapie werkt heb je toch wel de hoogste slagingskans als je niet gebruikt. al met al is dit natuurlijk je eigen keus. Wil alleen waarschuwen, verslaving is geen pretje. Voorkomen is dus beter dan genezen. Zou wat je ook doet iig heel erg oppassen met GHB 😅 ook door de grote kans op lichamelijke verslaving. Voor de rest veel plezier op je ontdekkingreis haha."
"mrorange zei: Dit is mijn conclusie na jaren van herstel en terugval: https://drugsforum.nl/threads/opname-in-een-kliniek.74723/page-2#post-1968208 Ik hoop dat je hier iets mee kan. laat je niet wegjagen, niet door jezelf en niet door de hulpverlening. Klik om te vergroten... Ik snap je.. in de algemene psychische zorg moet je ook echt zelf achter dingen aan of met dingen komen. Je hebt op dat moment hulp nodig, de drempel overgestapt om het daadwerkelijk te doen, wat zeker de eerste keer heel lastig is. En vervolgens krijg je een slappe start en soms ook vervolg op je hulpvraag. Jammer. Zelf ook mee te maken gehad. Zeker toen ik toendertijd nog zo verschrikkelijk onzeker was en ook niet echt dingen durfde te vragen of opperen. voor de rest wil ik zeggen dat ik ook zeker goede zorg heb ervaren! Wel minder dan de mindere goede zorg helaas 😅 Moet wel zeggen ik zat in Heerenveen in de klinniek van VNN, 3 maanden gezeten toen. Maar kwa zorg naast alleen de verslaving werd daar ook echt gewerkt aan je psyche. door oefenen met je uit te spreken in de groep en ook anderen eerlijk op dingen wijzen, persoonlijke gesprekken en therapie als dit nodig was. voor de rest is mn ervaring met VNN helaas niet al te best 😅 en tijdens de opname kreeg ik een nieuwe begeleider, die niks van me wist, terwijl ik het hele voortraject en contact vanuit klinniek met hem had gedaan…"
"Dirkjan zei: Toen ik wist dat alcohol de oorzaak van mijn problemen waren was eigenlijk het enige vervelende wat ik echt moeilijk vond was het niet kunnen slapen, maar het komt goed. 5 dagen wakker is taai maar je krijgt er zoveel voor terug en je zult versteld staan van de kracht van je lichaam en geest. Alcohol verandert niet. Het blijft de oorzaak, niet de oplossing van je probleem. Succes je kunt het Klik om te vergroten... 100%. Als ik kijk naar alles wat alcohol voor mij gedaan heeft, is dat alleen maar ellende creëren.. er komt niks goeds van. voor het eerst denk ik nu ook, ik wil eigenlijk gewoon nooit meer alcohol drinken. Het was alleen zo na afgekickt te zijn van alle drugs, roken etc. Was dit de sociaal geaccepteerde drug waardoor je alsnog kan gebruiken. Maar ik kan er gewoon helemaal niet mee overweg. op weg naar een volledig sober leven. Ik kijk er dus heel erg naar uit, wil het al langer. maar het vooruitzicht van dat je altijd je best moet blijven om iets NIET te doen, staat me ergens gewoon tegen.. Maar beter dan wel doen en moeten leven met de cosequenties. Ik heb slapen voor vannacht iig opgegeven en ben maar naar beneden gegaan. 5 dagen?! Hoopte er wel op dat door vermoeidheid ik vannacht beter slaap. heb je echt 5 nachten wakker gelegen of gewoon belabberd geslapen/ klote inslapen. wil graag wel een beetje fris zijn voor een sollicitatie vrijdag 😅 want geen werk hebben helpt ook zeker niet mee. dankjewel voor t geloof 👌🏽"
"Ik ben benieuwd hoe mensen de omslag ervaren. wanneer je er genoeg van hebt en zegt, dit moet anders. het kantelpunt en dat je dan in 1 keer de knop om zet om (weer) volledig niet te gebruiken, niks meer. hoe gaan jullie hiermee om?"