#1
Ik zie niet in hoe dit níet ellendig zou moeten zijn. Waarom zou ik ervan genoten hebben? Ik heb mezelf helemaal kapot gemaakt. Mijn idee van genieten is toch anders.
Als ik naar mijn eigen situatie kijk, heb ik daar op bepaalde momenten wel degelijk van genoten. Ik heb met periodes 70-80 uur per week gewerkt. Ik werd daar niet voor betaald. Er was ook niemand die dat van me vroeg. Dat deed ik zelf, om zoveel mogelijk gedaan te krijgen.
Enerzijds misschien als compensatie tegenover mijn angsten en onzekerheden. Zodat ik aan de wereld kon laten zien hoe goed ik wel niet was. Anderzijds ging ik er denk ik gewoon heel erg goed op. Ook werk was op dat punt gewoon verdoving om niet bezig te hoeven zijn met het aanpakken van de oorzaak van die angsten en onzekerheden.
Het was m'n comfort zone geworden. Daaruit stappen was misschien nog wel oncomfortabeler dan erin zitten. En die rush van dat harde werken, ik ging daar best goed op en dus genoot ik ervan. Ook met alle bijwerkingen van dien.
Voor m'n drugsgebruik gold dat niet anders. Ik genoot ervan. Maar iedereen die mijn achtergrond een beetje kent, weet dat mijn gebruik eigenlijk diep triest was.
The shit stinks, but it's warm zullen we maar zeggen 😅
Tegenwoordig kan ik mijn grenzen veel beter aanvoelen en aangeven. Terwijl er nu juist meer van me gevraagd wordt dan toen, blijf ik veel meer rond die 40 uur. Als ik daar overheen ga, zijn het uitzonderingen, is het niet structureel en gaat het om hooguit 8 uur meer.
