Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe heeft drugs jou negatief beĂŻnvloed?

Hoe heeft drugs jou negatief beĂŻnvloed?

79 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedemorgen allemaal, nu een kopje koffie met 20mg 3-ho-pcp
En fijne paasdagen!😍
Peace ✌ â˜źïž
En pure sativa
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
31mg O-PCE met 60mg oxy (snelwerkende) en isotonitazene
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tijdloos zei:
Goedemorgen allemaal, nu een kopje koffie met 20mg 3-ho-pcp
En fijne paasdagen!😍
Peace ✌ â˜źïž
En pure sativa
Klik om te vergroten...
Goede morgen ,volgens mij zit je in het verkeerde topic :)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Soulassasins zei:
Goede morgen ,volgens mij zit je in het verkeerde topic :)
Klik om te vergroten...
Haha shit đŸ€Ł
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Manu76 zei:
Dat is de gevaarlijkste gedachte die er bestaat misschien. (Ik spreek over mijzelf dan). Want zolang ik verdoofd was, dacht ik tevreden te zijn. Ik nam dan laatste jaren 3 tot 5 gram wiet per dag oa.
En mij maakt het niet uit hoe je jezelf verdooft, kan alcohol zijn, wiet, simpel baantje aan het strand, harddrug ... maar het weerhoudt ons ervan echt doelgericht en positief te leven misschien.
Klik om te vergroten...

Hoe is een simpel baantje aan het strand verdovend? Ik begrijp die niet echt in dit lijstje.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
Hoe is een simpel baantje aan het strand verdovend? Ik begrijp die niet echt in dit lijstje.
Klik om te vergroten...
Misschien houdt dat simpele baantje aan het strand je af van verdere ambities/groei en is het in die zin verslavend.

Spoiler
Al denk ik eerder dat het de wiet is
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tijdloos zei:
31mg O-PCE met 60mg oxy (snelwerkende) en isotonitazene
Klik om te vergroten...

Zo zie je maar weer wat drugs bij mensen (en topics) aanrichten.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Hoe is een simpel baantje aan het strand verdovend? Ik begrijp die niet echt in dit lijstje.
Klik om te vergroten...
Als je het niet begrijpt, dan zul je wel goed bezig zijn. Wees er maar blij mee.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Manu76 zei:
Als je het niet begrijpt, dan zul je wel goed bezig zijn. Wees er maar blij mee.
Klik om te vergroten...
Pffff gelukkig nooit een strand baantje gehad.

Sounds rough...
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Pffff gelukkig nooit een strand baantje gehad.

Sounds rough...
Klik om te vergroten...
Probleem is niet de baan, maar dat je werk gebruikt om 15 jaar niet na te denken over het verwezenlijken van je dromen. Maar ook jij blijkt het niet te begrijpen, dus wees maar tevreden!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Manu76 zei:
Probleem is niet de baan, maar dat je werk gebruikt om 15 jaar niet na te denken over het verwezenlijken van je dromen. Maar ook jij blijkt het niet te begrijpen, dus wees maar tevreden!
Klik om te vergroten...
Ik begrijp het wel, zit wat te dollen. :wink:

Als zoiets echt in de weg staat van je dromen verwezenlijken, is het niet goed nee.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Manu76 zei:
Probleem is niet de baan, maar dat je werk gebruikt om 15 jaar niet na te denken over het verwezenlijken van je dromen. Maar ook jij blijkt het niet te begrijpen, dus wees maar tevreden!
Klik om te vergroten...

Het natuurlijk niet de bedoeling dat je geen bloedhekel krijgt aan je baan en je 'leuke' collega's en dat naarstige gedoe om te zoeken naar iemand om op neer te kijken alleen maar omdat je zelf zo laf bent om een keuze te maken om b.v. geen kantoorbediende te worden.

'Detecten' jullie ook wat issues bij mij over werken?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze Olifant zei:
Dat weet ik niet. Ligt aan je perspectief. Ik heb na twee zwaar toxische WO-banen (eerst wetenschap, toen hoger onderwijs) en twee major burn-outs nu met een PhD-achtergrond een ‘simpel baantje’ - om mezelf weer enigszins op de rails te krijgen na jaren ellende, stress, angst, depressies, therapieĂ«n, pillen.
Klik om te vergroten...

Genoot je niet juist van alle intriges?

Of was het desondanks nog ellendig?

Roze Olifant zei:
Het UWV ziet dat liever anders en vindt dus niet dat ik goed bezig ben met dat simpele baantje.
Klik om te vergroten...

In mijn ervaring is dat ze daar nog weleens achterlijk uit de hoek willen komen.

Roze Olifant zei:
Ikzelf? Blij? Ja, misschien een beetje “blij” dat ik eindelijk m’n gezondheid noodgedwongen voorop zet, al had/heb ik geen keuze. Maar m’n droom? Ik weet inmiddels niet eens meer wat m’n dromen zijn, of ik die ĂŒberhaupt nog heb, m’n hele identiteit is weggevaagd door die tig grenzen die ik altijd maar over ben gegaan. En ik dacht destijds juist dat ik mijn ‘droom’ (vind dat qua werk sowieso een groot woord tho) aan het najagen was op carriĂšrevlak.
Klik om te vergroten...

Wauw! Dromen van een bijrolletje als bediende voor een ander!
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#14
Casrus zei:
Het natuurlijk niet de bedoeling dat je geen bloedhekel krijgt aan je baan en je 'leuke' collega's en dat naarstige gedoe om te zoeken naar iemand om op neer te kijken alleen maar omdat je zelf zo laf bent om een keuze te maken om b.v. geen kantoorbediende te worden.

'Detecten' jullie ook wat issues bij mij over werken?
Klik om te vergroten...
Nee totaal niet. Volgens mij ben jij iemand die dol is op keihard werken.....maar dan wel met, op en in mannen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Manu76 zei:
Als je het niet begrijpt, dan zul je wel goed bezig zijn. Wees er maar blij mee.
Klik om te vergroten...

Dat weet ik niet. Ligt aan je perspectief. Ik heb na twee zwaar toxische WO-banen (eerst wetenschap, toen hoger onderwijs) en twee major burn-outs nu met een PhD-achtergrond een ‘simpel baantje’ - om mezelf weer enigszins op de rails te krijgen na jaren ellende, stress, angst, depressies, therapieĂ«n, pillen.

Het UWV ziet dat liever anders en vindt dus niet dat ik goed bezig ben met dat simpele baantje. Ikzelf? Blij? Ja, misschien een beetje “blij” dat ik eindelijk m’n gezondheid noodgedwongen voorop zet, al had/heb ik geen keuze. Maar m’n droom? Ik weet inmiddels niet eens meer wat m’n dromen zijn, of ik die ĂŒberhaupt nog heb, m’n hele identiteit is weggevaagd door die tig grenzen die ik altijd maar over ben gegaan. En ik dacht destijds juist dat ik mijn ‘droom’ (vind dat qua werk sowieso een groot woord tho) aan het najagen was op carriĂšrevlak.

Misschien begreep ik je gewoon verkeerd en kwam dat het daarom wat gevoeliger aan, ofzo. Ik denk dat ik best wel behoorlijk wat heb leren te begrijpen de afgelopen jaren, tot op het zeer pijnlijke af.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Casrus zei:
Genoot je niet juist van alle intriges?

Of was het desondanks nog ellendig?
Klik om te vergroten...

Ik zie niet in hoe dit nĂ­et ellendig zou moeten zijn. Waarom zou ik ervan genoten hebben? Ik heb mezelf helemaal kapot gemaakt. Mijn idee van genieten is toch anders.

Casrus zei:
In mijn ervaring is dat ze daar nog weleens achterlijk uit de hoek willen komen.
Klik om te vergroten...

Jep, al heb ik het nog redelijk goed getroffen tot nu toe qua hoe ik benaderd word, maar het blijft een wantrouwige organisatie waar je voor je gevoel steeds tegen moet ‘strijden’, niet fijn als dat strijden juist is waar je zo moe van bent geworden.

Casrus zei:
Wauw! Dromen van een bijrolletje als bediende voor een ander!
Klik om te vergroten...

Bedoel je dit sarcastisch? Ik heb mijn proefschrift geschreven over het verbeteren van communicatie rond de zorg voor terminale kankerpatiĂ«nten, op zowel internationaal als nationaal niveau. Tuurlijk is het altijd maar een heel klein stukje van het grote geheel. Maar mijn ‘droom’ - ik zou eerder zeggen: ambitie - was om de zorg te helpen verbeteren, om iets te doen voor kwetsbaren. Je kunt niet in je eentje de wereld verbeteren, wel iets bijdragen. Ik heb m’n best gedaan dat te doen, en ik heb het ook afgemaakt. Weliswaar teveel ten koste van m’n eigen gezondheid.

Ik begrijp niet precies wat je met je opmerking wil zeggen. Als jij ‘met je werk graag willen bijdragen aan het verbeteren van de zorg voor kwetsbaren’ ziet als ‘een bijrolletje als bediende voor een ander’, tja. Dat kan, al vind ik dat wel een beetje een gek statement.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Dat weet ik niet. Ligt aan je perspectief. Ik heb na twee zwaar toxische WO-banen (eerst wetenschap, toen hoger onderwijs) en twee major burn-outs nu met een PhD-achtergrond een ‘simpel baantje’ - om mezelf weer enigszins op de rails te krijgen na jaren ellende, stress, angst, depressies, therapieĂ«n, pillen.

Het UWV ziet dat liever anders en vindt dus niet dat ik goed bezig ben met dat simpele baantje. Ikzelf? Blij? Ja, misschien een beetje “blij” dat ik eindelijk m’n gezondheid noodgedwongen voorop zet, al had/heb ik geen keuze. Maar m’n droom? Ik weet inmiddels niet eens meer wat m’n dromen zijn, of ik die ĂŒberhaupt nog heb, m’n hele identiteit is weggevaagd door die tig grenzen die ik altijd maar over ben gegaan. En ik dacht destijds juist dat ik mijn ‘droom’ (vind dat qua werk sowieso een groot woord tho) aan het najagen was op carriĂšrevlak.

Misschien begreep ik je gewoon verkeerd en kwam dat het daarom wat gevoeliger aan, ofzo. Ik denk dat ik best wel behoorlijk wat heb leren te begrijpen de afgelopen jaren, tot op het zeer pijnlijke af.
Klik om te vergroten...
Herkenbaar dit.

Ik denk dat het ook niet altijd tijd is om dromen na te jagen. Nadat mijn identiteit was weggevaagd door de vele grenzen die ik was overgegaan (door gaslighting, maar ook door het niet luisteren naar mezelf), was het eerst zaak om mezelf enigszins weer bijeen te rapen. Toen ik daar de tijd voor had genomen kwam het moment waarop ik klaar was te beginnen dromen na te jagen. En dat proces is nog gaande en stopt hopelijk nooit.

Uiteraard is wanneer en of dat moment komt voor eenieder persoonlijk.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#18
10mg 3-ho-pcp met 6mg bromazolam
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Ik zie niet in hoe dit nĂ­et ellendig zou moeten zijn. Waarom zou ik ervan genoten hebben? Ik heb mezelf helemaal kapot gemaakt. Mijn idee van genieten is toch anders.
Klik om te vergroten...

Heb je er niet iets van geleerd?

Mijn werdegang aan Bouwkunde TUDELFT (en die andere twee universiteiten) was achteraf hilarisch.

Roze Olifant zei:
Jep, al heb ik het nog redelijk goed getroffen tot nu toe qua hoe ik benaderd word, maar het blijft een wantrouwige organisatie waar je voor je gevoel steeds tegen moet ‘strijden’, niet fijn als dat strijden juist is waar je zo moe van bent geworden.
Klik om te vergroten...

Naar het UWV gaan is ook hilarisch.. als je niet blijft hangen in verbijstering rond de manier waarop sommige dingen uitgevoerd worden.

Roze Olifant zei:
Bedoel je dit sarcastisch? Ik heb mijn proefschrift geschreven over het verbeteren van communicatie rond de zorg voor terminale kankerpatiĂ«nten, op zowel internationaal als lokaal niveau. Tuurlijk is het altijd maar een heel klein stukje van het grote geheel. Maar mijn ‘droom’ - ik zou eerder zeggen: ambitie - was om de zorg te helpen verbeteren, om iets te doen voor kwetsbaren. Je kunt niet in je eentje de wereld verbeteren, wel iets bijdragen. Ik heb m’n best gedaan dat te doen, en ik heb het ook afgemaakt. Weliswaar teveel ten koste van m’n eigen gezondheid.
Klik om te vergroten...

Ja, maar ik keek niet verder dan mijn eigen neus lang was en mijn eigen -af en toe jammerlijke- belevenissen in mijn mini-hoekjes van de economie.

Roze Olifant zei:
Ik begrijp niet precies wat je met je opmerking wil zeggen. Als jij ‘met je werk graag willen bijdragen aan het verbeteren van de zorg voor kwetsbaren’ ziet als ‘een bijrolletje als bediende voor een ander’, tja. Dat kan, al vind ik dat wel een beetje een gek statement.
Klik om te vergroten...

Sorry. Ik dacht aan mijn situatie en jij hebt het natuurlijk over de jouwe. Natuurlijk is er ook écht zinvol werk.
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heb zoveel xtc pillen op toen ik jong was, dat ik al jaren niet meer 'goed' waus word. Had beter moeten doseren, dan kon ik er misschien nog steeds echt van genieten. Alcohol is evil, maar kan toch niet zonder biertje. Verder geen regrets :sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."