Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
109 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fijn voor je dat ze weinig tijd verspillen. Heb je nog genoeg medicatie?

Na twee dagen van 30 naar 20mg, wat een idioot. Probeer eens 27mg na twee weken. Je hebt het niet getroffen…

Accepteer niets minder dan het Ashton protocol kerel, je weet het zelf ook wel het beste denk ik.

Hoe gaat het nu op de hogere dosis Diazepam trouwens? Lees ik het goed dat je je slechter voelt dan gister?
Als je nou niet op korte termijn terecht kan, vraag dan naar de lokale crisisdienst.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
dupont zei:
Na twee dagen van 30 naar 20mg, wat een idioot. Probeer eens 27mg na twee weken. Je hebt het
Klik om te vergroten...

Dit. Sorry maar daar kon ik niet serieus op in gaan ook. Nog van de oude stempel.

Ik heb nog genoeg diazepam liggen gelukkig. Accepteer niets minder dan ashton manual en mijn eigen regie.
dupont zei:
Hoe gaat het nu op de hogere dosis Diazepam trouwens? Lees ik het goed dat je je slechter voelt dan gister?
Als je nou niet op korte termijn terecht kan, vraag dan naar de lokale crisisdienst.
Klik om te vergroten...

Nee voel me juist minder slecht. Nu vooral vermoeid vanwege slaaptekort uiteraard. Maar heb de hele ochtend eigenlijk prima gevoeld. Nu begint het langzaam minder te worden. Dus ga zo maar gewoon herdoseren. Meestal tussen 12 en 1 neem ik bij. Dat moment is nu aangebroken.

Ze zijn momenteel aan het overleggen of ik moet worden opgenomen op de crisisdienst. Dus die stap had ik al genomen. (:
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeker vooruitgedacht.

Ik hoef niet te worden opgenomen. Maar heb wel vanaf vandaag elke dag contact met mijn regie behandelaar. Maandag laatste afspraak met m'n huidige psychiater. Als hij niet mee wilt gaan in mijn voorstel tenminste!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Momenteel echt ff door heavy ontwenningsverschijnselen aant gaan. Echt niet relaxed dit. Ik twijfel echt om Lorazepam te nemen (had er nog een paar gevonden).

Vanacht ook al niet geslapen namelijk. En als ik zo de nacht in moet gaan. Mag trouwens nog 15mg Diazepam innemen vandaag. Ik heb besloten zelf te zoeken naar de sweet spot. Deze ontwenningsverschijnselen zijn erger dan die ik in de detox heb ervaren. Vele male heftiger. Dus zit gewoon veel te laag in m'n dosering. Maar durf dan ook weer niet ineens 30mg in 1 keer te nemen ofzo. Denk dat het beter is om dat over de dag te verspreiden. Of zit ik er dan naast?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
LucidLucy zei:
Sterkte de komende tijd man!
Klik om te vergroten...

Dankjewel Lucy!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ha @Raver, hoe is het er vandaag mee? Ik zou me niet al te druk maken over wat er gebeurt als je veel in 1 keer neemt. Je moet je ontwenningsverschijnselen de baas. Je nam altijd al equivalenten van 30 of 40mg Diazepam. Het maakt echt weinig uit welke benzo het is als de dosering maar juist voor jou is. Waarom wel met een gerust hart 2mg Alprazolam nemen en niet 40mg Diazepam? Als je fatsoenlijk wil kunnen taperen moet je wel een goed startpunt hebben bepaald.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
dupont zei:
Wanneer ga je de Lorazepam inleveren? Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten (was ook nog coke bij betrokken) en ik was wel een dag of twee à drie goed beroerd. Ik vermoed dat jij ook wel zoiets kunt verwachten ook al ben je nog niet echt aan het afbouwen (toch?).
Klik om te vergroten...

Morgen de Lorazepam inleveren bij de apotheek. Zsm van die shit af. Heeft vandaag nog duidelijk zijn nawerking ook. Dus verwacht wel iets van een ontwenning. Het is en blijft een gaba drug.

Nee ben niet aan het afbouwen nog. Stabiliseren alleen. Vanaf 21 december 65mg per dag over 3 doseringen. Toen functioneerde ik goed, maar merkte het echt wel bij mezelf dat ik m'n dosissen anders in ging nemen en geen Lorazepam meer erbij. Dus echt gewoon na 10 dagen stabiliseren een lorazepam terugval gehad. Wel best op een kut moment denk ik. Net beetje aant wennen en dan dit.

Mrja, ik zie t wel. Ik kom er wel doorheen! Ik hou jullie op de hoogte.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hey allemaal.

Vandaag de afbouw medicatie gehaald. Vanaf morgen naar 60mg Diazepam. Dat dan 2 weken aanhouden.

We gaan 't zien, niet de eerste keer dat ik ga afbouwen. Hopelijk wel de laatste keer!

Updates volgen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Geen echte duidelijk merkbare klachten. Alleen de derealisatie en depersonalisatie is iets erger dan het eerst was.

Dus ben er hopelijk goed doorheen gekomen!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vandaag gesprek gehad met m'n verslavingsarts. Vanaf maandag gaan we zakken naar 60mg. Ik durf deze stap aan en wil ervoor gaan. Slik nu 15 dagen stabiel 65mg. Wel die lorazepam met oudjaarsdag bijgeslikt maar dat gaat volgens de arts geen invloed hebben.

Over 2,5 week gaan we evalueren hoe het is gegaan. Ik heb het mail adres van m'n verslavingsarts als ik vragen heb oid.

Volgens m'n verslavingsarts is deze stap zeker weten mogelijk. Ik vertrouw enorm ik haar dus we gaan het zien.

Moet wekelijks me medicijnen ophalen bij de verslavingzorg. Heb echt alles ingeleverd wat ik nog had en me huis onderste boven gekeerd om te zoeken naar resten of losse tabletjes. Niks gevonden. Dus heb écht alleen nog maar de afbouw medicatie.

Greetz,

Raver (:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Top, goed bezig 👍
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
Hey allemaal.

Vandaag de afbouw medicatie gehaald. Vanaf morgen naar 60mg Diazepam. Dat dan 2 weken aanhouden.

We gaan 't zien, niet de eerste keer dat ik ga afbouwen. Hopelijk wel de laatste keer!

Updates volgen.
Klik om te vergroten...
Dat is het betere werk! open er een documentje bij en dagelijks even wat gevoelens wegschrijven doet mij goed deze maanden.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hey allemaal.

Ff wat van me af schrijven!

Die derealisatie en depersonalisatie blijft een dingetje.

Even wat opsommen;

Muziek klinkt anders, alles wat vroeger "normaal" was ziet er nu vervreemd uit. M'n kleding voelt soms anders of vaag aan en m'n armen en benen voelen soms aan alsof ze niet van mij zijn.
Als ik in de supermarkt sta lijkt het soms echt alsof ik er gewoon niet ben ofzo. Ik heb geen waanideeën of paranoïde gedachten, dus weet gewoon dat dit geen psychotische verschijnselen zijn.

Dit is echt begonnen na die ontwenningsverschijnselen van een paar weken geleden.

Nu dag 5 op 60mg. Fysiek merk ik (nog) niets. Komt allemaal nog wel. Alleen die derealisatie etc kan voor me gevoel niet erger dan nu. Heel storend is het.

Gr
Raver
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Herkenbaar hoor, hoewel de derealisatie bij mij pas tijdens PAWS kwam (daar was ook Lorazepam bij betrokken). Ik vond het ook super irritant en het duurde onwijs lang. Maar het gaat over. Probeer er niet tegen te vechten maar het te accepteren. Klinkt vaag maar het scheelt wel als het je lukt.
E
ErionicsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jow Raver. Ik heb net even dit draadje doorgelezen. En ik wil even heel duidelijk benoemen, hoe fucking knap het is dat je de GHB hebt laten staan de afgelopen periode. Ook al gaan dingen soms niet zoals je wil, of is het leven af en toe gewoon ronduit kut. Dat zijn wel hele bewuste, goede keuzes die je maakt om er voor te zorgen dat je uiteindelijk weer uit de shit komt.

Ik heb afgelopen jaar zelf geworsteld met paniekaanvallen icm een serieuse GHB/GBL verslaving, en wow, op deze manier kom je er wel maat. Volhouden en doorzetten. En niet vergeten wat geduld te hebben, ook met jezelf. XX
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Erionics zei:
hoe fucking knap het is dat je de GHB hebt laten staan de afgelopen periode. Ook al gaan dingen soms niet zoals je wil, of is het leven af en toe gewoon ronduit kut.
Klik om te vergroten...

Vroeger was dit wél het geval vaak. Na benzo terugval weer aan de GHB uiteindelijk.

Alleen nu wil ik het gewoon niet meer. GHB heeft me zoveel ellende bezorgd, en een keer op randje dood gebalanceerd. GHB = NEE!

Ga niet ontkennen dat ik er verlangens naar had aan het begin van m'n terugval. Maar ik schrok daar toen zó van dat ik besloten heb om gewoon no matter what geen GHB te halen. Vrij snel is dat over gegaan in geen GHB meer willen ipv het niet mogen.

En überhaupt wat gaat GHB eraan doen om deze situatie leefbaar te maken? Niets, maakt het alleen maar erger. Dus nee geen GHB voor mij.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#17
Raver zei:
Vroeger was dit wél het geval vaak. Na benzo terugval weer aan de GHB uiteindelijk.

Alleen nu wil ik het gewoon niet meer. GHB heeft me zoveel ellende bezorgd, en een keer op randje dood gebalanceerd. GHB = NEE!

Ga niet ontkennen dat ik er verlangens naar had aan het begin van m'n terugval. Maar ik schrok daar toen zó van dat ik besloten heb om gewoon no matter what geen GHB te halen. Vrij snel is dat over gegaan in geen GHB meer willen ipv het niet mogen.

En überhaupt wat gaat GHB eraan doen om deze situatie leefbaar te maken? Niets, maakt het alleen maar erger. Dus nee geen GHB voor mij.
Klik om te vergroten...
Raar hoe dit werkt. Ik ben zelf zonder middelen van de g af gekomen. Ik wilde juist nooit mijn vingers branden aan benzodiazepinen. En nu ik dit lees, blijf ik ook mooi van ze af!!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hey allemaal. Update.

40mg Diazepam totaal vandaag op; nog 20mg te gaan.
Stuk of 5 a 6 jointjes verder. Blowen is ook echt 'n dingetje hoor. Verlies echt de controle ook daar weer in. Als ik halverwege de joint ben denk ik alweer aan de volgende. 1 is teveel en 1000 nooit genoeg. Weet het als de beste, ken mezelf zo goed. Alleen het is een soort gevecht die ik niet kan of wil aangaan nu. Het leven voelt nu alweer aan alsof ik drugs nodig heb om erin te kunnen functioneren.

Ik weet dat stoppen of minderen beter is. Dat neem ik mezelf dan ook soms aan, maar die valse geloften aan mezelf worden al weer snel verbroken. Zoals niet overdag blowen, niet teveel erin gooien, max 1gr per dag. Frusterend gewoon om weer dat pijnlijke besef te hebben en voelen dat ik verstrikt zit in een web van wiet verslaving én ook nog eens die benzo's.

Soms blow ik ook gewoon tegen m'n eigen wil in.

Als voorbeeld; sochtends word ik er bijna altijd onrustig van. Maar toch als ik de tijd ervoor heb doe ik het. Voel me er dan niet eens prettig bij. Machteloosheid is dat gewoon.


Wat betreft de benzodiazepines. Nu langer dan een week op 60mg. Fysiek nu alleen zweethanden. Mentaal niet perse echt iets merkbaars nog. Op de derealisatie en depersonalisatie na. Maar dat weten jullie inmiddels wel. Zit nog wel eventjes op deze 60mg als t goed is.

Lekker rustig aan; terwijl ik aan de andere kant denk. Hoe langer ik het ga rekken deste groter de kans dat m'n verslaving volledig uit de hand loopt. Ik weet gewoon hoe destructief ik kan zijn. Ik vermijd familie etc en breng m'n tijd het liefste alleen door.

Het rotte eraan is dat je een benzo afbouw niet te snel moet willen afbouwen.

Gr;

Raver (:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Prima stap van 60 naar 55. 10% reductie he, praise Heather Ashton. Dat zou ik ook echt blijven aanhouden. Dus ook vanaf de 40 steeds 4 eraf en bij 30 steeds 3 eraf. Ja je bent lang bezig op die manier maar het is dan wel draaglijk. Leg jezelf geen deadlines op. Het komt zoals het komt. Just for today.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb het gewoon opgegeven omte willen stoppen met blowen. 😇

Ik wou graag stoppen met roken van tabak dat is gelukt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."