Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
156 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Raver zei:
....... Nu is het vooral de vraag hoelang ik last blijf houden van de PAWS.
Klik om te vergroten...

Proficiat! Je bent goed op weg, @Raver !
Je zult nog even de tanden op elkaar moeten houden, ik weet niet hoelang en hoeveel benzo's je gebruikt hebt, ik denk dat je nog enkele weken last hebt van ontwenningsverschijnselen. Toen ik stopte duurde deze echt lastige periode ongeveer 6 weken, klinische ontwenningsverschijnselen meegerekend.
Ik zat 6 weken in de kliniek.
Houd vol, kerel, je leven wordt zoveel beter straks!
Alle sterkte toegewenst!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
_shikantaza zei:
Ga aan de slag met jezelf kerel. Stop met drinken en pak therapie op.
Klik om te vergroten...

Dat ga ik doen kerel. Ik pak alles met beide armen aan. Ik ben gestopt met drinken, blowen en uiteraard met alle andere middelen. (Buiten voorschrift medicijnen)

Ik ben erachter gekomen dat ik me liever slecht voel van de afkick en het nuchter zijn dan slecht voelen door de drugs. Wat een ellende.

Dat ik afgelopen weekend ben doorgekomen is voor mij een godswonder. Drinken, benzo's én GHB gecombineerd in hoge doseringen. 💀 Pure* Cocaïne en wat amfetamine erbij gesnoven. Bovenop de Citalopram en Quetiapine die al in m'n bloed zat. Dit nadat ik 6 jaar geen harddrugs heb aangeraakt meteen deze cocktail van middelen. Ik zal niet de eerste verslaafde zijn geweest die dit niet meer kon navertellen.

Dit resulteerde in dat ik ben out gegaan voor uren en uren lang. Kotsend in me out ben gered door de vrouw waar ik op dat moment samen mee was. Ik kwam kotsend bij. Compleet verward. Ambulance gebeld. ECG afwijkend; overleg met cardiologie ziekenhuis. Gelukkig hoefde ik niet mee aangezien het ECG niet gevaarlijk afweek. Nu heb ik aankomende week een afspraak bij de huisarts voor een verwijzing naar de cardiologie voor een nacontrole. Dit is controleverlies. Ik ben gewoon zó verslaafd. Ik kan echt helemaal niets controleren of beheersen. Dat wist ik allang, maar ik zie het echt als een zoveelste kans die ik nu heb gekregen om me leven om te gooien!

* aldus dealer. Duurste versie van zijn menu.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Raver zei:
Dat ga ik doen kerel. Ik pak alles met beide armen aan. Ik ben gestopt met drinken, blowen en uiteraard met alle andere middelen. (Buiten voorschrift medicijnen)

Ik ben erachter gekomen dat ik me liever slecht voel van de afkick en het nuchter zijn dan slecht voelen door de drugs. Wat een ellende.

Dat ik afgelopen weekend ben doorgekomen is voor mij een godswonder. Drinken, benzo's én GHB gecombineerd in hoge doseringen. 💀 Pure* Cocaïne en wat amfetamine erbij gesnoven. Bovenop de Citalopram en Quetiapine die al in m'n bloed zat. Dit nadat ik 6 jaar geen harddrugs heb aangeraakt meteen deze cocktail van middelen. Ik zal niet de eerste verslaafde zijn geweest die dit niet meer kon navertellen.

Dit resulteerde in dat ik ben out gegaan voor uren en uren lang. Kotsend in me out ben gered door de vrouw waar ik op dat moment samen mee was. Ik kwam kotsend bij. Compleet verward. Ambulance gebeld. ECG afwijkend; overleg met cardiologie ziekenhuis. Gelukkig hoefde ik niet mee aangezien het ECG niet gevaarlijk afweek. Nu heb ik aankomende week een afspraak bij de huisarts voor een verwijzing naar de cardiologie voor een nacontrole. Dit is controleverlies. Ik ben gewoon zó verslaafd. Ik kan echt helemaal niets controleren of beheersen. Dat wist ik allang, maar ik zie het echt als een zoveelste kans die ik nu heb gekregen om me leven om te gooien!

* aldus dealer. Duurste versie van zijn menu.
Klik om te vergroten...
😢
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Wellicht wel een beetje ja. Kan het pas zeker zeggen over een paar dagen. Ik ben inderdaad nogal uit balans geraakt door afgelopen weekend wat @Koffieb00n al aangeeft.

Ik kan me niet helemaal vinden in de paradoxale reactie op benzodiazepines ivm de agressie/onredelijkheid die daarbij gepaard gaat. Dat is absoluut niet aan de orde. Ik ga t maar gewoon loslaten vanaf nu en proberen acceptatie te vinden in me gevoelens.
Klik om te vergroten...
Geef het een paar dagen. Volgens mij heb je van 't weekend ook een andere Benzo gehad, toch? Dan is Diazepam wel even wennen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
Wellicht wel een beetje ja. Kan het pas zeker zeggen over een paar dagen. Ik ben inderdaad nogal uit balans geraakt door afgelopen weekend wat @Koffieb00n al aangeeft.

Ik kan me niet helemaal vinden in de paradoxale reactie op benzodiazepines ivm de agressie/onredelijkheid die daarbij gepaard gaat. Dat is absoluut niet aan de orde. Ik ga t maar gewoon loslaten vanaf nu en proberen acceptatie te vinden in me gevoelens.
Klik om te vergroten...
je hoeft natuurlijk niet alle paradoxale reacties te hebben
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
En was je ook gestopt met wiet na meerdere dagen thc toch? (en best hoge hoeveelheden).
Ik had trouwens ook meer stress op bepaalde uren van de dag met of zonder medicatie.. en als laatste puntje.., vaak voordat het lichaam tot rust komt, kon ik wel even een half uurtje extra stress voelen na wat Benzodiazepines.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Raver stop toch met die alcohol.
Je wordt er misschien eventjes "lekker' van, maar al vrij snel word je onrustig en dan ga je weer aan de benzo's om die onrust weer te onderdrukken.
Alcohol leidt tot niets dan ellende als je er niet mee kunt omgaan en ik denk dat het in jouw situatie beter is om het niet te nemen.
Sterkte met je herstel!
Jij kunt dit!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zeker ben ermee gestopt @De Zandman

Alle middelen behalve Citalopram, Seroquel en Diazepam.

Helaas ben ik toch tot de conclusie gekomen dat ik onrustig word van m'n diazepam. Waarschijnlijk veroorzaakt door een verstoorde GABA balans in m'n brein en de tolerantie die direct weer opkomt. Ik had natuurlijk al een hoge tolerantie.

Ik slik nu dus niet meer 3 maal daags Diazepam. Maar 1 maal daags. Morgen beginnen met afbouwen. Van 15mg naar 12,5mg. Zsm eraf.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat hecht ik veel waarde aan een topic zoals deze.

Ik heb zojuist de arts weer gesproken. Mijn situatie is helaas weer te complex geworden (afkickverschijnselen, lastig stabiel te worden) om ambulant nog door te zetten.

Daarom is er besloten dat ik ondersteund word in medicatie tot ik weer word opgenomen. Dit zal betekenen dat ik heel veel ga kwijt raken wat me lief is. Maar als dat nodig is om uiteindelijk echt voor herstel te gaan dan maakt dat me niet meer uit. Want op deze manier verder. gaan, ik zie t niet zitten.

Raver.

Edit; het is denk ik vooral belangrijk dat ik me volledig ga focussen op m'n herstel. Ik ben al die tijd bezig om op zoveel andere vlakken 10 ballen proberen hoog te houden wat me enorm veel stress en angst geeft. Herstel komt daardoor gewoon niet op 1.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
Wat hecht ik veel waarde aan een topic zoals deze.

Ik heb zojuist de arts weer gesproken. Mijn situatie is helaas weer te complex geworden (afkickverschijnselen, lastig stabiel te worden) om ambulant nog door te zetten.

Daarom is er besloten dat ik ondersteund word in medicatie tot ik weer word opgenomen. Dit zal betekenen dat ik heel veel ga kwijt raken wat me lief is. Maar als dat nodig is om uiteindelijk echt voor herstel te gaan dan maakt dat me niet meer uit. Want op deze manier verder. gaan, ik zie t niet zitten.

Raver.

Edit; het is denk ik vooral belangrijk dat ik me volledig ga focussen op m'n herstel. Ik ben al die tijd bezig om op zoveel andere vlakken 10 ballen proberen hoog te houden wat me enorm veel stress en angst geeft. Herstel komt daardoor gewoon niet op 1.
Klik om te vergroten...
Verstandige keus 🫡

Als je je verslaving niet aanpakt loop je 't risico om nog veel meer kwijt te raken.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
_shikantaza zei:
Verstandige keus 🫡

Als je je verslaving niet aanpakt loop je 't risico om nog veel meer kwijt te raken.
Klik om te vergroten...

In principe ben ik al failliet. Alles kwijt. Bijna me leven kwijt dit weekend. Wat moet er nog gebeuren?

Ik ben dankbaar voor de inzichten die ik heb gekregen en de bereidwilligheid om ervoor te gaan. Dit keer zal het niet alleen een detox zijn, maar een vervolgbehandeling intern en waarschijnlijk uitstromen in een safehouse.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
In principe ben ik al failliet. Alles kwijt. Bijna me leven kwijt dit weekend. Wat moet er nog gebeuren?

Ik ben dankbaar voor de inzichten die ik heb gekregen en de bereidwilligheid om ervoor te gaan. Dit keer zal het niet alleen een detox zijn, maar een vervolgbehandeling intern en waarschijnlijk uitstromen in een safehouse.
Klik om te vergroten...

Klinkt misschien stom, maar ik ben blij voor je. Blij dat je de inzichten opdoet en dat er in je berichten een heel andere toon zit. (Die van overgave; en ergens ook een soort vertrouwen dat het wel goed komt als je je best blijft doen. Die mindset brengt mij altijd erg veel)

Als ik heel eerlijk ben had ik eerder al vraagtekens bij de ballen die je probeert hoog te houden. Ik snap het wel hoor. Zeker als je al een keer vanalles hebt moeten laten om herstel te pakken. Ik had ongetwijfeld ook geprobeerd al die ballen hoog te houden.

Nu ff alles op alles zetten. En dan ga je vanzelf weer de vruchten plukken. Wat dat betreft geeft herstel echt wat je er zelf in steekt.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Raver zei:
Aangemeld voor een 12 stappen kliniek. Of dat in het buitenland of binnenland is laat ik in het midden.

Ik hoor volgende week meer daarover.
Klik om te vergroten...
Je blijft door strijden legend
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Veel sterkte, @Raver. 🍀 Het is bepaald geen makkelijke weg, met veel steile hellingen, ravijnen en wilde rivieren om over te steken, doolhoven om in te verdwalen, maar het is zeker niet onmogelijk. Vallen en opstaan. Vaker dan je zou willen, maar je hebt ook meer kracht dan je misschien zelf denkt. Zeker met de juiste hulp. Goed dat je die actief zoekt. Wij leven hier met je mee. Take care.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
Veel sterkte, @Raver. 🍀 Het is bepaald geen makkelijke weg, met veel steile hellingen, ravijnen en wilde rivieren om over te steken, doolhoven om in te verdwalen, maar het is zeker niet onmogelijk. Vallen en opstaan. Vaker dan je zou willen, maar je hebt ook meer kracht dan je misschien zelf denkt. Zeker met de juiste hulp. Goed dat je die actief zoekt. Wij leven hier met je mee. Take care.
Klik om te vergroten...
Absoluut
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Detox gaat geen optie worden. De opname kan maximaal 4 weken zijn en ik ga niet nogmaals die hel door om er vervolgens met een nog ergere paws weer uit te komen. Ik ben met de verslavingsarts tot die beslissing gekomen.

Dus ik ga een afbouwtraject in. Nogmaals, voor hopelijk de allerlaatste keer. Ik lijk gekke henkie wel, ik blijf afbouwen. Maar goed. Me dosis nu is.

2mg Lorazepam per dag verdeeld over 4 keer 0,5mg

25mg Diazepam verdeeld over 3 doseringen.

Ben sinds enkele dagen aan het stabiliseren. Ik ben angstiger, nerveuzer, meer zweethanden. Maar ik denk dat dat helaas ook samenhangt met m'n wietgebruik. Dus beetje lastig te zeggen. De tolerantie is inmiddels flink toegeslagen.

Het traject gaat zwaar worden. Wil het niet langer laten duren dan dat ik t gebruik. Zal ongeveer 13 a 14 weken zijn.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zet ‘m op @Raver 👍
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#18
Raver zei:
Maar ik denk dat dat helaas ook samenhangt met m'n wietgebruik.
Klik om te vergroten...
Stating the obvious: ik vermoed dat je wietgebruik de situatie nu niet ten goede komt en je wietgebruik hoef je verder ook niet af te bouwen. Dus is het geen mogelijkheid om daar alvast mee te stoppen? Of zit dat er nu echt even niet in?

Het hele cannabis gedeelte voelt toch een beetje onnodig. Dat doe je echt jezelf aan nu. Alle begrip voor je situatie hoor 😅, maar begrijp je wat ik bedoel? Het wietgebruik is een stukje van het verhaal dat je wel in eigen hand hebt. Je zit nu even vast aan de benzos, maar zeker niet aan de wiet.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Raver zei:
De verslavingszorg wilt ook dat ik stop met blowen. Maar dat is gewoon erg lastig. Alsof t een soort keuze is. Mwah zo gemakkelijk zou ik dat niet classificeren. Anders had t me wel al gelukt.
Klik om te vergroten...
Herstel is ook niet makkelijk. Maar het kan wel, alleen niet alleen zoals je 't steeds hebt gedaan als ik het me goed herinner.

Lijkt me ook beter dan je stopt, maar alles in één keer maakt het wel extra lastig. Aan de andere kant ben je stoned waarschijnlijk niet op z'n weerbaarst... en zou je zomaar wat anders kunnen gaan gebruiken, want ahhh joh, relaxed man! Sowieso vind ik blowen geen al te beste strategie om te ontspannen. Dat kan ook prima zonder middelen. Uiteindelijk is het jouw keuze, maar ik zou je van harte aanbevelen om te gaan luisteren en de adviezen op te volgen, want het beste dat jouw hoofd tot nu toe heeft kunnen bedenken is waar je nu op uitgekomen bent.

Lees de berichten in deze thread maar eens terug. Ik heb 't zelf niet gedaan maar ik denk dat veel van de waarschuwingen die je hebt gekregen uiteindelijk ook zijn uitgekomen... Zoals weer terug aan het werk met alleen een detox zonder je verslaving aan te pakken. En vast nog wel wat andere dingen. Probeer er eens objectief naar te kijken, dan weet je ook naar wie je kunt gaan luisteren :wink:
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#20
OtherShore zei:
Ik vraag me toch wel af of elke dag blowen gezond is, lichamelijk en geestelijk. Daar kunnen we over discussiëren, maar ik heb in ieder geval wel het idee dat er bij @Raver sprake is van misbruik, omdat er vaak geen rem is (zo lijkt het tenminste) en ook omdat de intentie, zoals hij zelf zegt ‘ontsnappen uit de realiteit’ is. Dan gaat het niet meer over een verrijking van het leven. Dat is gewoon verslaving.

Verder snap ik wel dat het niet zomaar even gefixt is @Raver Van een verslaving ben je niet zomaar even af. Maar ik hoop toch wel dat het jouw langetermijnvisie is om te stoppen met alles, want anders blijf je denk ik toch het ene middel vervangen met het andere.
Klik om te vergroten...
Ik mag ook niet blowen maar er zit een verschil tussen blowen en blowen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2021222324...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."