Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
146 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Raver zei:
Je kunt zeggen van benzo's wat je wilt, maar het heeft me nu écht even uit de put getrokken. Althans, het heeft me rust gegeven waardoor ik zelf tot rust ben gekomen. Zo enorm gespannen en angstig geweest de afgelopen weken.
Klik om te vergroten...
Goed punt. Het is niet zo zwart/wit als: benzo's zijn per definitie verkeerd. Het zijn hulpmiddelen die je snel uit heel erge stress (of in mijn geval ook nek/rug pijn) kunnen halen.

Raver zei:
Pff echt weer controle verlies over m'n verslaving. Nu precies wanneer ik bezig ben met m'n behandeling bij de ggz.

Slik elke dag meer benzo's dan het voorschrift. Beloof mezelf elke ochtend het niet te doen. Weggooien ga ik ze niet doen want stel je voor dat ik ze nog nodig heb. Kut verslavingsgedachtes.

Eenmaal gebruikt is die verslaving weer helemaal terug. Machteloosheid tegenover jezelf.

3 dagen geleden bad trip gehad van wiet, in plaats van dat ik denk laat ik dat maar niet nog een keer doen. Blow ik sindsdien elke dag. Meerdere joints gelijk, voor werk, rijden in het verkeer met medicatie en half stoned.

CONTROLEVERLIES verslaving echt!

Wat nu weet je wel. Mijn terugvallen lopen vaak snel uit de hand. Dus verslavingszorg is belangrijker nu dan ggz denk ik. Heb al 1 kliniek gebeld; die nemen me niet op vanwege dubbele diagnose.

Tot zo ver

Raver ):
Klik om te vergroten...
Heb je aan de andere kant ook dat wanneer je een keer niet gebruikt, dat je dan juist dat machtgevoel over jezelf hebt? Want zo simpel kan het soms zijn: focussen op de keren dat het wél goed gaat. Net zoals je jezelf programmeert met je verslavingsgedachtes, kun je jezelf herprogrammeren door een keer bewust niet te nemen en dan ook (terecht) jezelf een schouderklopje te geven. Elke keer dat je dit doet, wis je dat verslavingspatroon verder uit, maak je nieuwe neurale netwerken aan die gezond gedrag herproduceren.

Waarschijnlijk omschrijft dit het uit een benzo verslaving komen wat te makkelijk en heb je die verslavingszorg ook nodig, maar het geestelijke deel van verslaving komt hier in essentie wel op neer, op die switch maken naar focussen op de keren dat het goed gaat en zo langzaam overstappen op meer van dat gedrag en nog meer "macht over eigen handelingen" gevoel. Dat bouw je met herhaling namelijk steeds meer op. Je bent het ook niet meteen kwijt na 1 of 2 keer "terugvallen".

Zelfde geldt ook voor wiet of andere dingen...
b
buddha31Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Benzos en wiet zijn met respect totaal niet te vergelijken. De afkick en rebound van benzos is gruwelijk. Je helpt jezelf daar echt niet mee door te focussen op de keren dat je het kan weerstaan. De enige oplossing voor een echte stevige benzoverslaving is de spiegel geleidelijk naar beneden brengen.

Met wiet is de afkick wel in een tijdsframe te plaatsen. Hele zware benzoverslavingen de zwarte periode zeg maar kan 2 maanden of 2 jaar duren. 2 jaar met wiet een gitzwarte periode heb ik niet eerder gehoord.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Heb je aan de andere kant ook dat wanneer je een keer niet gebruikt, dat je dan juist dat machtgevoel over jezelf hebt? Want zo simpel kan het soms zijn: focussen op de keren dat het wél goed gaat. Net zoals je jezelf programmeert met je verslavingsgedachtes, kun je jezelf herprogrammeren door een keer bewust niet te nemen en dan ook (terecht) jezelf een schouderklopje te geven. Elke keer dat je dit doet, wis je dat verslavingspatroon verder uit, maak je nieuwe neurale netwerken aan die gezond gedrag herproduceren.
Klik om te vergroten...

Het lukt dus alleen gewoon niet om te stoppen. Elke dag beloof ik mezelf het niet meer te doen. Dan krijg ik die cravings en ik zit gewoon teveel in de fuck it modus om daar tegenin te gaan. Soort machteloosheid tegenover jezelf.

Ondertussen ben ik een ssri aan het opbouwen, wat tot nu toe nog meevalt. Hoop dat het zo blijft maar gebruik het pas een weekje. Heb alleen echt 0 eetlust, en motorisch onrustig. Zal vast vaker in paniek ofzo zijn geraakt als ik die benzo's niet erbij zou slikken. Alleen ik houd me nooit aan het voorschrift. Heb echt veel lorazepam ernaast geslikt. Dus geen idee wat nu de onderhoudsdosering moet zijn. Al zal ik zelf altijd mezelf vertellen dat die te laag is. Bij elk ongemak slik ik die troep wel. Zeker meer dan 1,5mg lorazepam dag, soms xanax 0,5mg en standaard 15 of 20mg Diazepam.

Nu dus daarnaast sinds 3 of 4 dagen elke avond zo stoned als 'n aap. Als t op is meteen nieuwe halen. M'n verslaving heeft me weer te pakken. Alleen het voelt gewoon nog niet alsof ik ermee wilt stoppen. Terwijl ik zooooooo goed weet dat het beter is van niet omdat al mijn terugvallen bij GHB zijn geëindigd zijn. Dat wil ik echt gewoon niet die troep. Maar het wel de angst dat m'n verslaving vaak erg heftig is tijdens een terugval.

Nooit gedacht dat ik na zo'n lange tijd (ruim 3 jaar clean) weer hiermee zou moeten struggelen. Straf mezelf er enorm voor echt. M'n familie niemand weet er nog van ook. Dat hangt ook boven m'n hoofd.

Verslaving is gewoon in moment van gebruik geen keuze meer te hebben. Althans zo voelt het voor mij op t moment.

Raver (:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Het lukt dus alleen gewoon niet om te stoppen. Elke dag beloof ik mezelf het niet meer te doen. Dan krijg ik die cravings en ik zit gewoon teveel in de fuck it modus om daar tegenin te gaan. Soort machteloosheid tegenover jezelf.

Ondertussen ben ik een ssri aan het opbouwen, wat tot nu toe nog meevalt. Hoop dat het zo blijft maar gebruik het pas een weekje. Heb alleen echt 0 eetlust, en motorisch onrustig. Zal vast vaker in paniek ofzo zijn geraakt als ik die benzo's niet erbij zou slikken. Alleen ik houd me nooit aan het voorschrift. Heb echt veel lorazepam ernaast geslikt. Dus geen idee wat nu de onderhoudsdosering moet zijn. Al zal ik zelf altijd mezelf vertellen dat die te laag is. Bij elk ongemak slik ik die troep wel. Zeker meer dan 1,5mg lorazepam dag, soms xanax 0,5mg en standaard 15 of 20mg Diazepam.

Nu dus daarnaast sinds 3 of 4 dagen elke avond zo stoned als 'n aap. Als t op is meteen nieuwe halen. M'n verslaving heeft me weer te pakken.
Klik om te vergroten...
Hè wat een ellende joh... :(

Raver zei:
Alleen het voelt gewoon nog niet alsof ik ermee wilt stoppen.
Klik om te vergroten...
Maar alleen het feit al dat je dat ziet, is een enorm iets! Dat voelt nu waarschijnlijk niet zo(?) maar dat betekent dat dat proces van bewustwording van je verslaving in volle gang is.

Raver zei:
Terwijl ik zooooooo goed weet dat het beter is van niet omdat al mijn terugvallen bij GHB zijn geëindigd zijn. Dat wil ik echt gewoon niet die troep. Maar het wel de angst dat m'n verslaving vaak erg heftig is tijdens een terugval.
Klik om te vergroten...
En dat ook! Je weet het wel, maar er naar handelen is er nog niet echt bij. Ik zal nooit beweren dat ik weet wat je precies doorgaat nu, maar ik herken dat wat je zegt in mijn vorige verslavingen: dondersgoed weten wat goed en slecht voor me is en dan tóch de slechte weg kiezen... Het is niet rationeel... Maar ook hier weer: je wéét het, je weet het zelfs heel goed zeg je zelf. Dus je bent je al super bewust aan het worden van deze dingen. Helaas is het zo, dat met meer bewustheid, de boel ook intenser beleefd wordt. Eigenlijk ook wel logisch: je wordt je letterlijk bewuster van wat je doet, van je pijn, etc. "Bewustzijn" is dan ook niet één of ander abstract iets, maar letterlijk: meer en dieper voelen. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het mooie aan dit proces, is dat dit samenkomt met meer intelligentie. Nogmaals... ik weet dat het juist compleet andersom kan lijken en voelen in het moment, want je ziet hoe je de fout weer in gaat en straft jezelf daar bovenop ook nog eens keihard af. Je oordeelt over jezelf en dat is compleet begrijpelijk. Helaas is het pad vaak zo pijnlijk...

Raver zei:
Nooit gedacht dat ik na zo'n lange tijd (ruim 3 jaar clean) weer hiermee zou moeten struggelen. Straf mezelf er enorm voor echt. M'n familie niemand weet er nog van ook. Dat hangt ook boven m'n hoofd.
Klik om te vergroten...
Ja, je straft jezelf er dus inderdaad voor af. Echt als een soort mentale zelfkastijding. Ik ken het gevoel helaas al te goed. Het kan soms ook echt onmogelijk lijken om het niet te doen. Toch hoop ik dat je misschien een klein beetje sympathie voor jezelf kan opwekken, want zou je dat ook niet voor een ander kunnen doen? Kijk, voor mij ben jij een ander en ik weet maar al te goed dat het voor mij nu makkelijk praten is, omdat ik jouw situatie van buitenaf bekijk. Maar ik weet ook hoe het is om dat te moeten doen voor mezelf. En dat is andere koek... Maar als ik het voor een ander kan doen en jij het (waarschijnlijk) voor een ander kan doen, dan kun je het toch ook voor jezelf doen? Het hoeft maar een heeel klein beetje te zijn. Bijvoorbeeld: ja, ik ben in de fout gegaan, maar kijk eens hoe vreselijk ik me voelde op dat moment. Het was begrijpelijk dat ik dat deed... Probeer misschien een beetje op die manier tegen jezelf te praten. Probeer iets zachter voor jezelf te zijn. Dat kan echt zo'n immens verschil maken.

Raver zei:
Verslaving is gewoon in moment van gebruik geen keuze meer te hebben. Althans zo voelt het voor mij op t moment.

Raver (:
Klik om te vergroten...
Zo kan het zeker voelen ja. Dat ben ik met je eens.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ondertussen paar weken verder, nog steeds benzos dagelijks. 25mg gemiddeld aan diazepam en 1.5mg lorazepam gemiddeld.

Gestart met citalopram; nu 16mg volgens mij. Vooraf erg angstig voor maar valt reuze mee. Heb wel wat bijwerkingen maar geen paniekaanvallen of toename van angst waar ik bang voor was. Geen idee hoe dat zou zijn zonder die benzo's.

Momenteel een week of langer al weer aan het blowen. Echt direct heel veel en veel sterke sativa wiet. Soms 3 of 4 joints in me eentje per avond.

Merk dat ik maatschappelijk gezien ook direct gevolgen ervaar van het gebruik (verslaving). Kom al meerdere keren te laat op opdrachten aan. Werk voor mezelf dus is niet echt een goed visite kaartje. Bovendien werk ik in de zorg en ik voel gewoon aan mezelf dat ik in verslaving zit ofzo. Ik verbreek afspraken met mezelf direct wanneer ik me onrustig voel of niet prettig. Dan neem ik rustig 'n halve 2.5mg tablet. Voel het amper meer inwerken dus behoorlijke tolerantie al. Merk alleen aan mezelf dat ik nogal wankel word van benzos. Slap gevoel ofzo.

Naja end of story ik ben gewoon zo bang dat ik weer aan de GHB ga. Maar het zou zomaar kunnen dat die angst ervoor me er juist naartoe gaat brengen. M'n verslaving is echt heel sterk en sluw. Ik wil het gewoon NIET gebruiken. Al ben ik op momenten GHB gebruik aan het verheerlijken. Alleen ik weet gewoon als ik aan die shit dan ga ik echt in de problemen raken. Ik dacht immers benzos ook in controle te kunnen houden, niet gelukt. Met wiet verlies ik direct de controle en is t weer elke dag. Uitleven naar het moment om volledig uit de wereld te zijn.

Ben gewoon bang dat ik de kracht niet meer kan opbrengen om tegen die verslaving te vechten ofzo. Was ruim 4 jaar uit deze waanzin. Tussendoor 2 keer een benzo gebruikt maar toen direct doorgegaan met de NA groepen.

Deze terugval is gewoon zoals alle andere die me naar de ellende bracht. Maar wil dit keer echt van de GHB afblijven.

Maandag verwijzing vragen van de psychiater voor de verslavingzorg. Ik denk gewoon dat ik de detox in moet ofzo. Zelf lukt het niet om te stoppen.

Naja lang verhaal

Raver (;
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Update

Dagelijks blowen gemiddeld 3 gram per dag denk ik. Daarbij 25 tot 30mg diazepam per dag en tot 2.5mg lorazepam erbij.

Ik heb alleen wel echt de wens om weer te stoppen met de benzo's en dat begint bij de dosis te stabiliseren. Heb echt geslikt als snoepjes de afgelopen weken.
Maar heb t idee dat me echt verdoofd en ik daar een beetje een somber gevoel van krijg.

Kan ik ontwenning van de Lorazepam op zich verwachten als ik daar mee stop ondanks dat ik 30mg diazepam per dag slik. Of zou ik meer diazepam moeten nemen om die lorazepam tolerantie op te vangen.

Ben in ieder geval doorgestuurd naar de verslavingszorg. En ben ik clean van andere drugs. Veel uppers wil ik niet combineren met m'n citalopram en GHB is gewoon levensgevaarlijk me. Dus rook m'n jointjes gewoon. En heb t idee dat de citalopram ook zijn werk een beetje begint te doen. 4 weken en 'n beetje nu gebruik ik het. En nu een week op 20mg ongeveer. Streefdosering volgens m'n psychiater.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het gaat beginnen!

Ik ga beginnen met het afbouwen van mijn benzodiazepine gebruik.

Mijn startdosering zal zijn 50mg diazepam. Updates sowieso hiero.

Heb 5mg tabletten gekregen van m'n psychiater. Dus dat is top.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Raver zei:
Hey allemaal.

Momenteel veel last van afkickverschijnselen.

- slaapproblemen
- irrationele gedachten / angsten
- extreme nervositeit (vooral bij ontwaken)*
- trillen / trillend gevoel in me lijf
- tintelingen door me armen en benen
- misselijkheid
- hoofdpijn
- wazig in me hoofd
- futloosheid en extreme vermoeidheid.

*Vooral de ochtenden zijn nu het zwaarste. Zo ontzettend veel spanning in me lijf als ik wakker wordt. Alsof me cortisol echt sky high is ofzo. Dan voelt de dag echt enorm uitzichtloos aan. "Hoe ga ik vandaag dan weer doorkomen". "Gaat dit ooit over!?".

Heeft er iemand ervaring met deze spanning in de ochtenden bij benzodiazepine afkick? Voelt beetje alsof ik er alleen in ben weer haha. De rest van de afkickverschijnselen zijn vrij voor de hand liggend maar ahh ahh die stress is echt VRESELIJK. Ik verlang dan echt naar 5mg Lorazepam ofzo om mezelf volledig plat te leggen.

Huidige situatie. Ik zit al 3 weken op 20mg. Alleen heb ik vorige week zoals ik denk al eerder had gedeeld 2 keer 5mg extra genomen en 1 dag 6 bier gedronken. Dus 3 dagen achter elkaar mezelf uit balans gebracht.

Ik hoop tenminste dat die ochtendspanning benzo afkick is. Anders weet ik niet hoe ik nog me leven normaal moet lijden hoor. 😅

Greetz
Klik om te vergroten...
Ik herken me volledig in jouw klachten! Laat ik je eerst goed nieuws brengen: deze gaan over! Het kan helaas wel een paar maanden duren..

Ik had zelf ook veel spanningen in de ochtenden. Deze vlakten tegen het einde van de ochtend weer af en kwamen in de loop van de middag tot het avondeten weer terug. In de avond werden ze dan weer minder. Ik kan me nog goed herinneren dat ik hier bijna de klok op kon gelijkzetten. Heel apart. Wat ik er over heb kunnen vinden, zijn dit waarschijnlijk glutamaat'stormen'. Door het tekort aan GABA in je lijf, zijn er bepaalde momenten op de dag dat de glutamaatconcentraties naar verhouding veel hoger worden dan je GABA-concentraties. Een tip hiervoor: koop glycinepoeder en doseer circa 8 à 10 gram. Dit is gewoon een voedingssupplementen, maar tempert glutmaat een beetje. Werkte bij mij heel goed, zonder dat het met je GABA-systeem aan de haal gaat.

En je komt echt alleen van de benzo’s af als je je 100% aan je afbouwschema houdt en ook geen andere GABA-drugs gebruikt (dus ook geen alcohol). Het is echt even een paar maanden op de blaren zitten, maar het komt echt goed! Ik zag het zelf vaak ook niet meer zitten en dacht ook dat het nooit meer goed zou komen, maar dat is toch echt gebeurd!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Raver zei:
Je kunt zeggen van benzo's wat je wilt, maar het heeft me nu écht even uit de put getrokken. Althans, het heeft me rust gegeven waardoor ik zelf tot rust ben gekomen. Zo enorm gespannen en angstig geweest de afgelopen weken.
Klik om te vergroten...
En dit is idd precies waar benzo's voor bedoeld zijn. Fijn dat het je wat meer stabiliteit en rust geeft. Het is altijd afwegen wat de pro's en cons zijn bij benzo's. Maar je hebt ervaring en zelfkennis genoeg om die afweging te maken, leid ik uit je eerdere posts af.

Benzo's zijn shit, maar wanneer ingezet op een min of meer verantwoorde manier, zeker een prettig hulpmiddel. Ook goed om dat soort verhalen op DF te delen. Horrorverhalen zijn er al genoeg (en ook terecht, want bij oneigenlijk gebruik kom je er nauwelijks zelfstandig uit), maar ook de positieve aspecten mogen best benadrukt worden.

Succes wederom.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Javelin zei:
Citalopram kan je klachten verergeren maar dat geldt voor een paar weken. In mijn geval had ik helemaal er geen last van maar ik kreeg sws Oxazepam van mn HA als het niet goed zou gaan.
Ik wens je veel succes met de AD behandeling en hoop dat je heel gauw jezelf beter gaat voelen.
Klik om te vergroten...

Dankjewel! Dat weet ik inderdaad daarom ben ik er een beetje angstig voor.

Ik heb diazepam, lorazepam en xanax voor die periode.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hey allemaal.

Raver hier, enkele jaren geleden vaste bezoeker hier om mijn ellende in GHB verslaving te delen.

Inmiddels ruim 4 jaar clean van de GHB maar benzodiazepines blijven de grootste duivel in mijn ogen.

Afgelopen jaar enorm veel gebeurd in mijn leven. Toxic relatie, relatiebreuk, plots dakloos en geen eigen woning meer. Eigen zaak begonnen en me daar volledig ingestort. Hierdoor minder tijd vrij gemaakt voor herstel door dmv zelfhulpgroepen (NA, CA).

Hierdoor is mijn angst en paniekstoornis weer in hevige mate terug gekomen waardoor ik in 3 weken tijd 3 maal de HAP gebeld heb, 2 keer op de crisisdienst gezeten en 1 maal in paniek de ambu aan de stop gehad. Suïcidale gedachtes begonnen in heftige mate zijn weg te vinden in mijn brein.

Toen besloten benzo's te kopen op de zwarte markt voor zelfmedicatie. "Nood breekt wet" dacht ik.

Alleen even "vergeten" dat een verslaafde zoals ik niet tijdelijk kan gebruiken. 1 is teveel en 1000 nooit genoeg.

Nu slik ik dus weer bijna een week weer benzo's en heb enorme plannen om weer aan de GHB te gaan en andere middelen te gebruiken. Niet dat ik dat wil alleen verslaving is zoooooo ontzettend sterk. Echt een vreselijke stem in m'n hoofd die me KAPOT wilt maken gewoon.

Wil zoals vroeger weer hier mijn gevoelens van me af schrijven en hopelijk de weg terug naar herstel te vinden.

Raver
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hey allemaal!

Gisteren 2mg Lorazepam op en vanochtend weer 'n kwart van 2,5mg.

Alsnog zo angstig met vlagen helaas.

Aankomende week starten met Citalopram, waar ik (je verwacht het niet) ook enorm angstig voor ben. Maar hopelijk kan dit me op lange termijn een leven bieden zonder al teveel belemmering door angst.

Ik heb voor de echte momenten van crisis Xanax 2mg tabs in huis.

Merk het nu ook als ik benzo's gebruik dat ik gewoon kan leven zoals ik wil leven. Daarom lukt het me ook gewoon niet om ze niet te nemen.

Tot dusver update nummer 1.

Greetz,

Raver. (:
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#13
Citalopram kan je klachten verergeren maar dat geldt voor een paar weken. In mijn geval had ik helemaal er geen last van maar ik kreeg sws Oxazepam van mn HA als het niet goed zou gaan.
Ik wens je veel succes met de AD behandeling en hoop dat je heel gauw jezelf beter gaat voelen.
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sterkte!!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ontstaat er ook tolerantie voor het anxiolytische effect van benzo's of alleen het sederende effect?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Raver zei:
Ontstaat er ook tolerantie voor het anxiolytische effect van benzo's of alleen het sederende effect?
Klik om te vergroten...
Er ontstaat tolerantie voor ALLE effecten.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
Er ontstaat tolerantie voor ALLE effecten.
Klik om te vergroten...
Alleen ontstaat de tolerantie voor het hypnotische effect veel sneller dan het anxyolitische effect. Respectievelijk 2 weken tot 2 maanden (in algemene zin en bij benadering)
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Diazepam helpt alleen de eerste 2 a 3 uur na inname, daarna gewoon weer nerveus en kan amper functioneren. Pas na inname Lorazepam naast de Diazepam voel ik me "normaal".

Moet ik eerst een spiegel opbouwen van Diazepam? Of is de dosering gewoon te laag? (5mg per inname) Het zijn legit tabletten van een bekend merk.

Ik accepteer de risico's die horen bij langdurig benzo gebruik (6 tot 8 weken). Maar voor nu is dit de enige manier om een leefbaar leven te hebben.

Vanaf donderdag starten met Citalopram. Druppels, starten met 4mg en per 3 dagen opbouwen met 2mg extra. Dat is hopelijk de oplossing voor de lange termijn.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Raver zei:
Moet ik eerst een spiegel opbouwen van Diazepam? Of is de dosering gewoon te laag? (5mg per inname) Het zijn legit tabletten van een bekend merk.
Klik om te vergroten...
Diazepam heeft een halfwaardetijd van ong 24 uur. Dat betekent dus dat je bij een dagelijkse inname gaat stapelen en je dus ook een spiegel opbouwt. Dit duurt idd enkele dagen. 5 mg diazepam is echter wel een relatief lage dosis. Relatief, omdat ik niet weet wat je 'normaal' slikt. Maar ik zie je hierboven ook posten dat je 2.5 mg lorazepam slikt of hebt geslikt. Daar kan 5 mg diazepam niet tegenop natuurlijk. Dat staat min of meer gelijk aan 25 mg diazepam.

Even voor de duidelijkheid: wat is nu precies je doel? Ik heb je openingspost gelezen en begrijp wat er staat, maar het is me niet duidelijk wat je voornemens zijn wat betreft het slikken van de benzo's. Wil je een stabiele dosis slikken om je tijdelijk door deze periode heen te krijgen? Of wil je naar gelang behoefte slikken? Of wil je met zo min mogelijk ontwenningsverschijnselen juist weer stoppen met benzo's?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zanza zei:
Even voor de duidelijkheid: wat is nu precies je doel? Ik heb je openingspost gelezen en begrijp wat er staat, maar het is me niet duidelijk wat je voornemens zijn wat betreft het slikken van de benzo's. Wil je een stabiele dosis slikken om je tijdelijk door deze periode heen te krijgen? Of wil je naar gelang behoefte slikken? Of wil je met zo min mogelijk ontwenningsverschijnselen juist weer stoppen met benzo's?
Klik om te vergroten...

Thnx voor je reply sowieso.

Dan zal ik de beschreven klachten linken aan de te lage dosering Diazepam.

Mijn doel is om een zo kalm mogelijk leven te lijden tot het moment dat de Citalopram zijn werk doet. Dan langzaam de benzo's afbouwen via taperingstrips of die ene manual. Verslaving aan benzo's heb ik eerder overwonnen.

Voor nu zoek ik gewoon een beetje naar de juiste dosering hiervoor. Beetje ongemak en spanning is niet ongewenst uiteraard en onrealistisch om alles maar te verdoven.

Neig nu naar;

08.00 5 of 10mg diazepam

15.00 0,5mg Lorazepam

22.00 5 of 10mg diazepam.

Tijdens periode's van heftige paniek tijdens Citalopram opbouw heb ik Alprazolam 2mg tabs of kan ik extra Lorazepam nemen. Maar ik weet ook dat een zo stabiel mogelijke dosering het beste werkt. Maar wil ook niet meteen te hoog in gaan zitten ivm snellere gewenning aan hoge doseringen.

En bespaar me alsjeblieft de waarschuwingen voor verslaving en gewenning etc. Voor nu is dit de keuze die ik maak. Deze fase gaat uiteindelijk ook weer voorbij.

Raver.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1718192021...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."