Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
148 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik tel bijna 8 maanden cleantijd.

Vandaag was ik op een grote beurs in Duitsland voor zaken. Nadat de dag voorbij was gingen we even langs de gezelligheid voor wat gratis eten en wat drinken.

Er bleken alcoholfreie cocktails te zijn. Ik zeg tegen mijn collega prima hoor, als daar geen alcohol in zit.

Krijg het glas in mijn handen, neem een slok via het rietje en verrekte, alcohol!!!!!

Heb dus best een grote slok op, bleken ze de verkeerde aan me collega te hebben gegeven. Voel me er zo kut over maar ik was me echt van geen kwaad bewust gewoon. Is dit een terugval???

Edit : nadat ik besefte dat het alcohol bleek te bevatten direct glas terug gebracht uiteraard. Super naïef misschien dat ik in Duitsland uit ga van alcoholvrije cocktails. Dan zou het ook een mocktail heten toch.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Raver zei:
Ik tel bijna 8 maanden cleantijd.

Vandaag was ik op een grote beurs in Duitsland voor zaken. Nadat de dag voorbij was gingen we even langs de gezelligheid voor wat gratis eten en wat drinken.

Er bleken alcoholfreie cocktails te zijn. Ik zeg tegen mijn collega prima hoor, als daar geen alcohol in zit.

Krijg het glas in mijn handen, neem een slok via het rietje en verrekte, alcohol!!!!!

Heb dus best een grote slok op, bleken ze de verkeerde aan me collega te hebben gegeven. Voel me er zo kut over maar ik was me echt van geen kwaad bewust gewoon. Is dit een terugval???
Klik om te vergroten...
Dit soort dingen gebeuren. Het kan iets in gang zetten maar je kunt er niets aan doen. Het belangrijkste is dat je het herkent en
het drankje meteen weg zet en niet verder drinkt. Het wordt pas een terugval als je bewust (door) drinkt of gebruikt.

Maar wees op je hoede - alcoholvrij drinken nuttigen kan sowieso een trigger zijn. Alles is aanwezig behalve de alcohol zelf: de kleur, de geur, de verpakking, de sfeer, de smaak, het parapluutje op je cocktail, ga zo maar door. Op mijn werk hebben we wel eens gechargeerd de vergelijking gemaakt met lijntjes poedersuiker snuiven. Dat is toch geen drug? Maar in feite is het natuurlijk een soort drooggebruiken. Alleen is Alcohol voor velen mentaal toch iets anders :wink:
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Geen terugval hoor, lieve Raver!! Die hoef je echt niet mee te tellen. Domme fout van ze, en een wijze les voor jou. Het zal je écht niet nog eens overkomen.

Bijna acht maanden man!! Zo goed van je!!! 😎✨
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#4
_shikantaza zei:
Alles is aanwezig behalve de alcohol zelf: de kleur, de geur, de verpakking, de sfeer, de smaak, het parapluutje op je cocktail, ga zo maar door.
Klik om te vergroten...
Indd zo gaat dat .heb het ook eens gezegd over 0,0% bier.
Zelfde setting zelfde probleem ,heel dat alcohol moet verboden worden ipv een sigaretje.

@Raver er is niets fout gegaan bij jou ,je heb het drankje keurig gedumpt.
Ik denk dat het wel even schrikken was ,maar je volle verstand heb het over genomen dus een ongevraagde overwinning!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
Ik tel bijna 8 maanden cleantijd.

Vandaag was ik op een grote beurs in Duitsland voor zaken. Nadat de dag voorbij was gingen we even langs de gezelligheid voor wat gratis eten en wat drinken.

Er bleken alcoholfreie cocktails te zijn. Ik zeg tegen mijn collega prima hoor, als daar geen alcohol in zit.

Krijg het glas in mijn handen, neem een slok via het rietje en verrekte, alcohol!!!!!

Heb dus best een grote slok op, bleken ze de verkeerde aan me collega te hebben gegeven. Voel me er zo kut over maar ik was me echt van geen kwaad bewust gewoon. Is dit een terugval???

Edit : nadat ik besefte dat het alcohol bleek te bevatten direct glas terug gebracht uiteraard. Super naïef misschien dat ik in Duitsland uit ga van alcoholvrije cocktails. Dan zou het ook een mocktail heten toch.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat een terugval twee dingen moet bevatten; innemen van een middel EN dit bewust doen. Bij jou zeker geen sprake van. Jij dacht juist aan geen alcohol nemen.

Gefeliciteerd met je 8 maanden
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Raver zei:
Ik tel bijna 8 maanden cleantijd.

Vandaag was ik op een grote beurs in Duitsland voor zaken. Nadat de dag voorbij was gingen we even langs de gezelligheid voor wat gratis eten en wat drinken.

Er bleken alcoholfreie cocktails te zijn. Ik zeg tegen mijn collega prima hoor, als daar geen alcohol in zit.

Krijg het glas in mijn handen, neem een slok via het rietje en verrekte, alcohol!!!!!

Heb dus best een grote slok op, bleken ze de verkeerde aan me collega te hebben gegeven. Voel me er zo kut over maar ik was me echt van geen kwaad bewust gewoon. Is dit een terugval???

Edit : nadat ik besefte dat het alcohol bleek te bevatten direct glas terug gebracht uiteraard. Super naïef misschien dat ik in Duitsland uit ga van alcoholvrije cocktails. Dan zou het ook een mocktail heten toch.
Klik om te vergroten...

Hahaha, ik had precies hetzelfde één of anderhalf jaar geleden in Shanghai. Mijn collega kreeg mijn mocktail, ik haar cocktail. Met de eerste slok had ik meteen door, dit klopt niet.

Haar ook laten proeven en het was vrij snel duidelijk. Ze waren omgewisseld.

Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Het was niet intentioneel. Tegelijkertijd is het wel goed om in de gaten te houden of je nu meer gerbuikersgedachten gaat ervaren. Bij mij was dat niet het geval. Maar het is altijd goed om er scherp op te blijven.

Alcoholvrij bier en al die dingen, doe ik niet meer aan mee. Mocktails nog wel. Voor mij brengen die weinig associaties met zich mee. Ik heb zelden cocktails gedronken in gebruik. Wel veel bier, dus dat brengt wel associaties met zich mee.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#7
Volgensmij heb je precies gedaan wat je hoort te doen.

Die slok waar alcohol in zat is niet wat de focus moet zijn.

Wat in mijn ogen de focus zou moeten hebben:

1. Je nam de juiste beslissing voor een mocktail
2. Zodra je jezelf bewust werd van de situatie heb je daarop geacteerd.
3. Je baalt er ontzettend van (positief!!)

Goed bezig hoor kerel, wees trots op jezelf💪
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Inderdaad mensen! Late reactie, maar het is geen terugval.
Toen ik dit las was ik eigenlijk alweer vergeten dat het gebeurd was.

Wilde gewoon even een update geven hoe het gaat. Het gaat goed, ben aan het werk. Ga naar mijn meetings, en spreek m'n sponsor regelmatig. Misschien heb ik meer meetings nodig, en meer contact met fellows. Want...

Ik word geteisterd door trek , was even weg maar de laatste tijd is het weer terug. Getriggerd door mijn hobby; karpervissen. Blowende vrienden gezien en vandaag tijdens een wandeling in de duinen iemand zien blowen. En dat vond ik zo fijn, stoned buiten zijn. Terwijl de realiteit is, dat ik nog maar amper buiten kwam..

De trek voelt alsof ik de acceptatie nog niet helemaal gemaakt heb met fases. Kan ik dan echt nooit meer wiet roken? Kan ik dan nooit meer het genot ervaren van wiet kweken etc. Zo irritant, waarom is dat zo'n ding voor mij. Terwijl het nuchtere leven zoveel te bieden heeft weet je wel.

Dan hoor ik soms andere fellows delen, hoe fijn ze het vinden dat ze clean zijn. En hoe dankbaar ze zijn dat ze niet meer hoeven te gebruiken. Voor mij is t soms andersom als ik dat hoor, als ik trek heb dan tenminste.

Ja tot zover. Wel 9 maanden clean.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dank voor je update! Moest van de week nog ff aan je denken. Fijn dat het goed met je gaat, op de trek na dan. Ik snap wel dat je het vergelijkt met andere fellows, maar It's a part of your process. En dat is helemaal oke. Blijf vooral de dingen doen waarvan je weet dat ze voor je werken. En ja een keertje vaker de telefoon pakken en bellen kan zeker geen kwaad :wink:

Kan ook wel een beetje met de verandering van het seizoen te maken hebben, en het mooie weer van de afgelopen tijd wat trek op roept. Bij mij kwamen tijdens het mooie weer ook ineens gedachtes en herinneringen in de vorm van beelden van de leuke momenten met drugs. Feestjes/festivals. in het park met vrienden, terras in de stad, buiten hangen. Naja goed herken het bij mezelf dat ik dit in de voorgaande jaren in herstel ook zo heb ervaren, zwakt overigens wel af met de jaren en is nu na een aantal dagen wel minder/weg.

Raver zei:
vandaag tijdens een wandeling in de duinen iemand zien blowen. En dat vond ik zo fijn, stoned buiten zijn. Terwijl de realiteit is, dat ik nog maar amper buiten kwam..
Klik om te vergroten...
Ja bijzonder he dat je eigen hoofd je zo voor de gek kan houden he. Zeer herkenbaar joh. Als ik op dat soort momenten mn stap 1 er maar weer eens bijpak dan ben ik gauw genezen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
Ik word geteisterd door trek , was even weg maar de laatste tijd is het weer terug. Getriggerd door mijn hobby; karpervissen. Blowende vrienden gezien en vandaag tijdens een wandeling in de duinen iemand zien blowen. En dat vond ik zo fijn, stoned buiten zijn. Terwijl de realiteit is, dat ik nog maar amper buiten kwam..
Klik om te vergroten...
Mooi die laatste zin. Houd je herstel eens tegen het licht om te kijken of je nog wat extra kunt doen of misschien heb je iets laten vallen.

Trek is ook OK. Je hoeft er niks mee. Laat dat hoofd maar lullen 😅
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Raver zei:
Het gaat goed
Klik om te vergroten...

Fijn om te horen.
En knap hoe je dankzij trek sterk in je schoen blijft staan
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
Inderdaad mensen! Late reactie, maar het is geen terugval.
Toen ik dit las was ik eigenlijk alweer vergeten dat het gebeurd was.

Wilde gewoon even een update geven hoe het gaat. Het gaat goed, ben aan het werk. Ga naar mijn meetings, en spreek m'n sponsor regelmatig. Misschien heb ik meer meetings nodig, en meer contact met fellows. Want...

Ik word geteisterd door trek , was even weg maar de laatste tijd is het weer terug. Getriggerd door mijn hobby; karpervissen. Blowende vrienden gezien en vandaag tijdens een wandeling in de duinen iemand zien blowen. En dat vond ik zo fijn, stoned buiten zijn. Terwijl de realiteit is, dat ik nog maar amper buiten kwam..

De trek voelt alsof ik de acceptatie nog niet helemaal gemaakt heb met fases. Kan ik dan echt nooit meer wiet roken? Kan ik dan nooit meer het genot ervaren van wiet kweken etc. Zo irritant, waarom is dat zo'n ding voor mij. Terwijl het nuchtere leven zoveel te bieden heeft weet je wel.

Dan hoor ik soms andere fellows delen, hoe fijn ze het vinden dat ze clean zijn. En hoe dankbaar ze zijn dat ze niet meer hoeven te gebruiken. Voor mij is t soms andersom als ik dat hoor, als ik trek heb dan tenminste.

Ja tot zover. Wel 9 maanden clean.
Klik om te vergroten...
Das toch wel leip he hoe je verlaagde brein het rooskleurige van drugs naar boven kan halen terwijl de realiteit het tegenovergestelde is vaak. Blowen is voor jou toch ook de gateway naar de rest dacht ik?

Dat gevoel van anderen horen vertellen hoe fijn clean zijn was ken ik wel ja, dat heeft bij mij - mede door slaaplroblemafiek - echt heeeeel lang geduurd.

Toch is dat vaak een soort sober high en uiteindelijk gaat dat ook weer weg en raak je daar ook weer gewend aan en . Bij vroeg herstel hard ik altijd van die bipo episodes ook extreem goed voelen en dan weer extreem rot. Maar ook dat ging weer voorbij. Die extreem goed waren voor ook vaak weer triggers waarin ik soms terugviel.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Koffieb00n zei:
Ja bijzonder he dat je eigen hoofd je zo voor de gek kan houden he. Zeer herkenbaar joh. Als ik op dat soort momenten mn stap 1 er maar weer eens bijpak dan ben ik gauw genezen.
Klik om te vergroten...

Haha ja die stap 1 is goed genezend ja !!

_shikantaza zei:
Mooi die laatste zin. Houd je herstel eens tegen het licht om te kijken of je nog wat extra kunt doen of misschien heb je iets laten vallen.

Trek is ook OK. Je hoeft er niks mee. Laat dat hoofd maar lullen 😅
Klik om te vergroten...

Ja kan er veel meer aan doen. Ben te snel content met "het gaat toch goed?". Maar ik ontneem mezelf daarin verdere groei. De balans tussen werk, vriendin, hobby's en herstel is elke dag weer opnieuw een uitdaging.

Kordie zei:
Fijn om te horen.
En knap hoe je dankzij trek sterk in je schoen blijft staan
Klik om te vergroten...

Bedankt !

Brakka Mang zei:
Das toch wel leip he hoe je verlaagde brein het rooskleurige van drugs naar boven kan halen terwijl de realiteit het tegenovergestelde is vaak. Blowen is voor jou toch ook de gateway naar de rest dacht ik?
Klik om te vergroten...

Een gateway naar een ellendig bestaan.

Het is ongekend hoe ver ik al ben gekomen. Als je kijkt naar van hoe ver ik kom. Die ellendige benzodiazepine ontwenning, dacht dat het nooit over ging. Maar wonderbaarlijk gaat het zo goed tegenwoordig. Het is vooral de trek en de romantische gedachtes over wiet die het me soms nog lastig maken. Verlangens naar anders drugs zijn er gelukkig niet. Ik mag blij zijn dat ik na alles überhaupt nog leef. Het voelt als de zoveelste kans die ik krijg op een beter leven. Heb meerdere verslavingen overwonnen; GHB, benzos, amfetamine en nu wiet. Ik kan het mezelf gewoon niet meer wijsmaken dat ik nog kan gebruiken. Soms denk ik wel eens kan ik dan niet gecontroleerd wiet gebruiken?

Het antwoord is gewoon nee, ik heb dat al talloze keren geprobeerd. Ik verlies die strijd in me hoofd al direct na de eerste keer gebruiken.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Raver zei:
Maar wonderbaarlijk gaat het zo goed tegenwoordig.
Klik om te vergroten...
Geeft me werkelijk een goed gevoel dit te lezen bij iemand die ook zo'n strijd heeft moeten leveren.
Ben werkelijk blij voor je ! Strijder !
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb het gewoon opgegeven omte willen stoppen met blowen. 😇

Ik wou graag stoppen met roken van tabak dat is gelukt.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat is slaap toch waardevol hé @Alinde !
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
LucidLucy zei:
Succes man! Je kan dit!

Wat gaf de doorslag dat je weer gaat afbouwen?
Klik om te vergroten...

Dankjewel! Zal zwaar worden maar niet onmogelijk. Met de juiste wil.

Meerdere redenen.

Ik ben bang dat ik ga terugvallen in de GHB, de Citalopram doet zijn werk, en tot slot hoe langer ik benzos blijf slikken hoe meer ontwenning ik ga krijgen.

Ik leefde eerst echt uit naar me Diazepam of andere benzo. Sinds de Citalopram werkt is die nervositeit en verlangen naar benzos verdwenen. Omdat ik simpelweg geen angsten en spanningen meer heb. Paniekaanvallen al helemaal niet meer. Ik heb de benzos niet meer nodig! Ik wil écht weer voor herstel gaan.

Tot slot. Zijn er mensen die geïnteresseerd zijn in mijn afbouw ervaring en traject? Dan zal ik blijven posten. Zo niet, dan sporadisch bij grote veranderingen.

Raver (:
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dag 2 op 45mg Diazepam tot nu.

Merk echt dat ik het alvast moet klaarleggen omdat ik dus niet meer weet of ik t wel of niet heb ingenomen. Wist echt ff niet meer of ik de 5mg van 18.00 wel of niet had genomen net 😅
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Just out of curiosity: is dat dan door vergeetachtigheid van de benzo's of juist moeite met concentreren en verwarring door de afbouw?

Ik vergeet altijd dat verwarring een van de symptomen is van benzo withdrawal. Pfoeh... Brengt me wel weer ff terug naar mijn eigen afbouw. Af en toe snapte ik er helemaal niets meer van. (Was ook psychotisch omdat ik wel door bleef gebruiken aan pyros en andere uppers, dat hielp vast niet mee)

Schrijf je dosissen op zou ik zeggen!
Of als het echt lastig wordt misschien aan de apotheek vragen of ze de boel in een baxterrol kunnen doen ofzo?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Je kan het topper

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1617181920...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."