Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
151 weergaven
18-5-2026
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn hart breekt hiervan man 😭
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zeebats zei:
Ik beschouw zelf de ashton manual als "heilig" omdat ik hier zelf succesvol mee heb afgebouwd. Maar ik ben gewoon benieuwd of we misschien iets missen, en dat bovenstaand nu de nieuwe of betere methode van afkicken van benzos is. Of dat het inderdaad de afkickklinieken zijn die onder druk staan.
Klik om te vergroten...
Het grote nadeel van afbouwen volgens Ashton is denk ik dat je zo lang afbouwt dat je nog lang nadat je begint met minderen je verslaving in stand houdt. Op een moment van zwakte gooien mensen dan al snel weer de dosis omhoog en dan zo blijven ze aanmodderen. Ik heb dat op dit forum al vaker zien gebeuren. Er is dus veel voor te zeggen om in de kliniek naar 0 te gaan.

Daarnaast heeft Ashton hoog ingezet. Ze ging eigenlijk voor geen ontwennings- en reboundverschijnselen. Het huidige inzicht is denk ik: gevaarlijke toestanden beperkt houden, maar een beetje pijn mag wel. Waarschijnlijk is een insult onder medische toezicht dan toch een acceptabel risico.

Sterkte @Raver Het zal allemaal niet makkelijk zijn, maar ik hoop dat dit voor jou toch de juiste weg is. Ik ben ook heel benieuwd hoe je je gaat voelen als je een tijdje op 0 zit.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb jouw topic ten tijde van je ghb afkick gevolgd en om nu dit te lezen. Ben er stil van. Ik schreef destijds nog dat ik door jouw topic nooit ghb zou gaan gebruiken en daar heb ik me aan gehouden. Je hebt me destijds echt inlaten zien wat een ongelofelijke troep dat is.

Maar om nu je verhaal te lezen en dat je jezelf door een nog zwaardere periode heen moet knokken. Damn kerel. Wat maak jij een ellende mee. Heel veel kracht en doorzettingsvermogen toegewenst.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor alle steun!

@OtherShore

Je uitleg over de Ashton sluit erg aan op mij. Het is top manier van afbouwen. Alleen mijn verslaving is zo destructief en actief als ik gebruik. En pammetjes slikken, ondanks op recept houdt m'n verslaving in stand.

Denk dat een tussenweg het beste is. Pijn doet het toch wel. Je kunt eenmaal verslaafd niet pijnloos van benzo's af. Belangrijkste is denk dat je niet doorgaat met afbouwen als de afkickverschijnselen ondragelijk zijn.

Als je sterk kunt blijven dan Ashton manier gebruiken. Maar die manier is zeker ook niet pijnloos. Daardoor kan het wel eindeloos gaan aanvoelen en dat is ook zwaar op z'n eigen manier.

Vandaag weer echt een focking hel. Echt bizar gewoon. Ik leef echt nu in het moment. Meer kan ik niet doen gewoon.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Golven van paniek, terror en pure hel op aarde wisselen zich af met overprikkeling en vermoeidheid. Overprikkeling komt echt plotseling. Heel eng. Warm, zweten, hoofdpijn, duizelig, misselijk en slapte. Ik kan gewoon niet meer op dat moment.
Vervolgens val ik in een soort hyper coma en de cirkel herhaalt zich weer. En wat voel ik me hier door vele mensen onbegrepen. Als een vis in de grote zee. Helemaal alleen.

Nachten zijn zeer onrustig. Ik slaap 3 a 4 uurtjes diep op Seroquel en daarna erg onrustig tot niet. Volledig uitgeput. Lijkwit. Kringen onder me ogen.

Alsjeblieft iedereen die dit leest en benzodiazepines gebruikt; dit is de keerzijde. Als ik me openingsbericht terug lees zie ik mezelf schrijven. "Bespaar me de waarschuwingen, ik weet wat ik doe oid". Nou absoluut NIET. Ik vind mezelf niet zielig en lijdt verder niet aan zelfmedelijden. Maar het helpt me gewoon om het van me af te schrijven hier. Schrijven wordt me altijd aangeraden; ik zeg dan, ik heb een forum waar ik alles kwijt kan. Nu heb ik weer even een rustig moment. Dus meteen even gebruik maken ervan om wat te posten. Niet alleen voor jullie, maar ook voor mezelf als herinnering aan deze HEL.

Gericht aan de toekomstige Raver, en alle mede DF'ers die benzo's slikken. Pas op. ⚠️
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Raver zei:
Golven van paniek, terror en pure hel op aarde wisselen zich af met overprikkeling en vermoeidheid. Overprikkeling komt echt plotseling. Heel eng. Warm, zweten, hoofdpijn, duizelig, misselijk en slapte. Ik kan gewoon niet meer op dat moment.
Vervolgens val ik in een soort hyper coma en de cirkel herhaalt zich weer. En wat voel ik me hier door vele mensen onbegrepen. Als een vis in de grote zee. Helemaal alleen.

Nachten zijn zeer onrustig. Ik slaap 3 a 4 uurtjes diep op Seroquel en daarna erg onrustig tot niet. Volledig uitgeput. Lijkwit. Kringen onder me ogen.

Alsjeblieft iedereen die dit leest en benzodiazepines gebruikt; dit is de keerzijde. Als ik me openingsbericht terug lees zie ik mezelf schrijven. "Bespaar me de waarschuwingen, ik weet wat ik doe oid". Nou absoluut NIET. Ik vind mezelf niet zielig en lijdt verder niet aan zelfmedelijden. Maar het helpt me gewoon om het van me af te schrijven hier. Schrijven wordt me altijd aangeraden; ik zeg dan, ik heb een forum waar ik alles kwijt kan. Nu heb ik weer even een rustig moment. Dus meteen even gebruik maken ervan om wat te posten. Niet alleen voor jullie, maar ook voor mezelf als herinnering aan deze HEL.

Gericht aan de toekomstige Raver, en alle mede DF'ers die benzo's slikken. Pas op. ⚠️
Klik om te vergroten...
Ja het is heftig man maar het komt goed.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#7
Raver zei:
Golven van paniek, terror en pure hel op aarde wisselen zich af met overprikkeling en vermoeidheid. Overprikkeling komt echt plotseling. Heel eng. Warm, zweten, hoofdpijn, duizelig, misselijk en slapte. Ik kan gewoon niet meer op dat moment.
Vervolgens val ik in een soort hyper coma en de cirkel herhaalt zich weer. En wat voel ik me hier door vele mensen onbegrepen. Als een vis in de grote zee. Helemaal alleen.

Nachten zijn zeer onrustig. Ik slaap 3 a 4 uurtjes diep op Seroquel en daarna erg onrustig tot niet. Volledig uitgeput. Lijkwit. Kringen onder me ogen.

Alsjeblieft iedereen die dit leest en benzodiazepines gebruikt; dit is de keerzijde. Als ik me openingsbericht terug lees zie ik mezelf schrijven. "Bespaar me de waarschuwingen, ik weet wat ik doe oid". Nou absoluut NIET. Ik vind mezelf niet zielig en lijdt verder niet aan zelfmedelijden. Maar het helpt me gewoon om het van me af te schrijven hier. Schrijven wordt me altijd aangeraden; ik zeg dan, ik heb een forum waar ik alles kwijt kan. Nu heb ik weer even een rustig moment. Dus meteen even gebruik maken ervan om wat te posten. Niet alleen voor jullie, maar ook voor mezelf als herinnering aan deze HEL.

Gericht aan de toekomstige Raver, en alle mede DF'ers die benzo's slikken. Pas op. ⚠️
Klik om te vergroten...
Doet pijn om te lezen wat je schrijft.
Wil graag m’n steun uitspreken en je veel kracht toewensen. Je komt hier doorheen ❤️
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#8
RnB_fan zei:
En het verdwijnt uiteindelijk allemaal weer! Onthoud dat!
Klik om te vergroten...
Word alleen maar beter man
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hey kerel, alle respect voor datgene waar jij je nu doorheen slaat. Ondanks dat je schrijft dat je je slecht kunt concentreren en vervreemd voelt, vind ik dat je je gevoel goed onder woorden kunt brengen. Hopelijk geeft het je wat verlichting om dit van je af te schrijven. Hoe dan ook ben je een inspiratie voor anderen, want ongetwijfeld dat de vele lezers hier lessen uit zullen trekken.

Keep it up, je gaat de goede kant op!
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heel veel respect dat je hier doorheen gaat, man. Ik herbeleef die gevoelens van mijn eigen benzo ontwenning in de kliniek weer helemaal door jouw posts. Voor mij nogmaals een reminder om er nooit, maar dan ook nooit meer aan te zitten! Wat een hel inderdaad.. Sterkte en komt goed!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mooie wisselwerking zo. Bedankt voor de steun DF! 🍀

Vanavond laatste dosis 2,5mg diazepam.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#12
IMG_3320.jpeg

Hou vol! Je kunt het!💕
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#13
Raver zei:
Mooie wisselwerking zo. Bedankt voor de steun DF! 🍀

Vanavond laatste dosis 2,5mg diazepam.
Klik om te vergroten...
Ik bewonder je moed , wilskracht en vastberadenheid. Heel veel succes!!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Acceptatie met momenten zorgt ervoor dat ik de dag vandaag met minder paniek ben begonnen. Vanacht de eerste nacht zonder dosis benzodiazepines sinds september 2022.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
@Raver hoe gaat het vandaag? Nacht okay doorgekomen?
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb niet de hele topic gelezen maar de laatste reacties en echt super heftig wat jij allemaal hebt meegemaakt met die insulten enzo. Echt respect dat je zo snel moest afbouwen naar 0 in de kliniek, ook al vind ik het levensgevaarlijk hoe ze het gedaan heb ben.

Ik ga binnenkort de detox-kliniek in maar bij mij hebben ze al gezegd dat we twee/ drie weken in de kliniek gaan afbouwen en dat ik daarna thuis ambulant ga afbouwen met een detox verpleegkundige die elke dag even langskomt. Dus dat geeft me wel rust want met jou is overkomen dat zou ik echt niet willen meemaken. Heel veel sterkte en succes thuis en ik ben benieuwd hoe je je voelt dan.

Edit: en dit is dan weer zo'n vergeetachtigheid dingetje van benzo's dat ik nu pas teruglees dat ik dit hier al had gereageerd 🙈
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Damius zei:
@Raver hoe gaat het vandaag? Nacht okay doorgekomen?
Klik om te vergroten...

Zeer slecht. Slaap amper. Kan niet veel meer dan liggen op bed en lijden. Fock dit echt. Hoe ga ik dit doorkomen dan!?

Echt insane derealisatie. Me extreem bewust van ALLES. Hierop focussen maakt me al overprikkeld en paniekerig.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#18
Raver zei:
Zeer slecht. Slaap amper. Kan niet veel meer dan liggen op bed en lijden. Fock dit echt. Hoe ga ik dit doorkomen dan!?

Echt insane derealisatie. Me extreem bewust van ALLES. Hierop focussen maakt me al overprikkeld en paniekerig.
Klik om te vergroten...
Misschien een domme vraag maar ik weet niet hoe het allemaal werkt, maar mag je bezoeken ontvangen?
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Raver zei:
Zeer slecht. Slaap amper. Kan niet veel meer dan liggen op bed en lijden. Fock dit echt. Hoe ga ik dit doorkomen dan!?

Echt insane derealisatie. Me extreem bewust van ALLES. Hierop focussen maakt me al overprikkeld en paniekerig.
Klik om te vergroten...
Mij hielp het om een soort acceptatie te vinden in het lijden. Het accepteren van de dood, of misschien nog wel erger de lijdensweg waar je doorheen gaat?

Ik kan het niet goed uitleggen. Het is een soort overgave aan de situatie, waarbij je geen behoefte meer aan uitzicht omarmt. Laat het gewoon gebeuren. Hoe lastig dat ook lijkt..

Het wordt een lange strijd, man. Bereid je daar op voor. Maar je gaat hem winnen. En daarna voel je je fucking herboren.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
Psychiater gesproken. A.s maandag afspraak. Tot die tijd moet ik zoveel mogelijk proberen te beschrijven hoeveel ik wanneer gebruikt heb.

Daar moet ik dus even de tijd voor nemen.

Mijn eerlijkheid waardeerde hij. Ik vertelde wel dat hij niet moest schrikken van m'n doseringen. Als antwoord; maak je niet druk haha, ik ben wel wat gewend.

Dus hoop voor maandag! Maar duidelijk is wel dat ik sinds ik ben gestopt met xanax (lorazepam eerder mee gestopt) ik me dus ben zo gaan voelen. Elke dag een beetje erger. Dus advies van psychiater was om diazepam te blijven nemen 5mg elk uur tot het gevoel weg is. Dit met een korreltje zout uiteraard maar moest wel op mezelf letten. En mag dus zo nodig diazepam 5mg pakken onbeperkt tot maandag. En nee hier ga ik dus niet lekker gebruik van maken. Ongemak is soms ook goed om mezelf te herrineren hoe fucking kut benzo verslaving is als je er zelf mee kloot (zoals ik).

Maar goed, ik was vandaag weer op plekken die zo bekend voor me zijn maar het voelt echt alsof ik er niet ben. Echt zo'n vaag gevoel. Als iemand me appt moet ik even denken waar ik die gene ook alweer van ken. Had ik net bij een maat van me. Die ik al jaren ken weet je wel.

Denk niet dat dit psychotische verschijnselen zijn. Aangezien ik geen wanen heb of paranoïde ben naar andere mensen. Psychiater vroeg hier ook naar. Meer gewoon heftige derealisatie en depersonalisatie. Gepaard met trillen, nervositeit, hoofdpijn, mispercepties, zware geheugen problemen etc.
Klik om te vergroten...
Klinkt naar waar je doorheen gaat. Ik herken het wel van toen ik CT van 3mg Lorazepam per dag was afgehaald door een incompetente psychiater in opleiding.

ik wil je aanraden om je sweet spot te vinden met alleen Diazepam. Dat je je OK voelt maar niet te suf of lekker. Mocht je toch nog andere benzo’s nemen dan kun je omrekenen naar Diazepam via https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm (en er is hier op het forum ook een goede zo niet betere omrekentabel). Niet alle psychiaters rekenen goed om, dus doe dat zelf.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1819202122...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."