#1
Mijn hart breekt hiervan man 😭
Het grote nadeel van afbouwen volgens Ashton is denk ik dat je zo lang afbouwt dat je nog lang nadat je begint met minderen je verslaving in stand houdt. Op een moment van zwakte gooien mensen dan al snel weer de dosis omhoog en dan zo blijven ze aanmodderen. Ik heb dat op dit forum al vaker zien gebeuren. Er is dus veel voor te zeggen om in de kliniek naar 0 te gaan.Ik beschouw zelf de ashton manual als "heilig" omdat ik hier zelf succesvol mee heb afgebouwd. Maar ik ben gewoon benieuwd of we misschien iets missen, en dat bovenstaand nu de nieuwe of betere methode van afkicken van benzos is. Of dat het inderdaad de afkickklinieken zijn die onder druk staan.
Ja het is heftig man maar het komt goed.Golven van paniek, terror en pure hel op aarde wisselen zich af met overprikkeling en vermoeidheid. Overprikkeling komt echt plotseling. Heel eng. Warm, zweten, hoofdpijn, duizelig, misselijk en slapte. Ik kan gewoon niet meer op dat moment.
Vervolgens val ik in een soort hyper coma en de cirkel herhaalt zich weer. En wat voel ik me hier door vele mensen onbegrepen. Als een vis in de grote zee. Helemaal alleen.
Nachten zijn zeer onrustig. Ik slaap 3 a 4 uurtjes diep op Seroquel en daarna erg onrustig tot niet. Volledig uitgeput. Lijkwit. Kringen onder me ogen.
Alsjeblieft iedereen die dit leest en benzodiazepines gebruikt; dit is de keerzijde. Als ik me openingsbericht terug lees zie ik mezelf schrijven. "Bespaar me de waarschuwingen, ik weet wat ik doe oid". Nou absoluut NIET. Ik vind mezelf niet zielig en lijdt verder niet aan zelfmedelijden. Maar het helpt me gewoon om het van me af te schrijven hier. Schrijven wordt me altijd aangeraden; ik zeg dan, ik heb een forum waar ik alles kwijt kan. Nu heb ik weer even een rustig moment. Dus meteen even gebruik maken ervan om wat te posten. Niet alleen voor jullie, maar ook voor mezelf als herinnering aan deze HEL.
Gericht aan de toekomstige Raver, en alle mede DF'ers die benzo's slikken. Pas op. ⚠️
Doet pijn om te lezen wat je schrijft.Golven van paniek, terror en pure hel op aarde wisselen zich af met overprikkeling en vermoeidheid. Overprikkeling komt echt plotseling. Heel eng. Warm, zweten, hoofdpijn, duizelig, misselijk en slapte. Ik kan gewoon niet meer op dat moment.
Vervolgens val ik in een soort hyper coma en de cirkel herhaalt zich weer. En wat voel ik me hier door vele mensen onbegrepen. Als een vis in de grote zee. Helemaal alleen.
Nachten zijn zeer onrustig. Ik slaap 3 a 4 uurtjes diep op Seroquel en daarna erg onrustig tot niet. Volledig uitgeput. Lijkwit. Kringen onder me ogen.
Alsjeblieft iedereen die dit leest en benzodiazepines gebruikt; dit is de keerzijde. Als ik me openingsbericht terug lees zie ik mezelf schrijven. "Bespaar me de waarschuwingen, ik weet wat ik doe oid". Nou absoluut NIET. Ik vind mezelf niet zielig en lijdt verder niet aan zelfmedelijden. Maar het helpt me gewoon om het van me af te schrijven hier. Schrijven wordt me altijd aangeraden; ik zeg dan, ik heb een forum waar ik alles kwijt kan. Nu heb ik weer even een rustig moment. Dus meteen even gebruik maken ervan om wat te posten. Niet alleen voor jullie, maar ook voor mezelf als herinnering aan deze HEL.
Gericht aan de toekomstige Raver, en alle mede DF'ers die benzo's slikken. Pas op. ⚠️
Word alleen maar beter manEn het verdwijnt uiteindelijk allemaal weer! Onthoud dat!
Ik bewonder je moed , wilskracht en vastberadenheid. Heel veel succes!!Mooie wisselwerking zo. Bedankt voor de steun DF! 🍀
Vanavond laatste dosis 2,5mg diazepam.
@Raver hoe gaat het vandaag? Nacht okay doorgekomen?
Misschien een domme vraag maar ik weet niet hoe het allemaal werkt, maar mag je bezoeken ontvangen?Zeer slecht. Slaap amper. Kan niet veel meer dan liggen op bed en lijden. Fock dit echt. Hoe ga ik dit doorkomen dan!?
Echt insane derealisatie. Me extreem bewust van ALLES. Hierop focussen maakt me al overprikkeld en paniekerig.
Mij hielp het om een soort acceptatie te vinden in het lijden. Het accepteren van de dood, of misschien nog wel erger de lijdensweg waar je doorheen gaat?Zeer slecht. Slaap amper. Kan niet veel meer dan liggen op bed en lijden. Fock dit echt. Hoe ga ik dit doorkomen dan!?
Echt insane derealisatie. Me extreem bewust van ALLES. Hierop focussen maakt me al overprikkeld en paniekerig.
Klinkt naar waar je doorheen gaat. Ik herken het wel van toen ik CT van 3mg Lorazepam per dag was afgehaald door een incompetente psychiater in opleiding.Psychiater gesproken. A.s maandag afspraak. Tot die tijd moet ik zoveel mogelijk proberen te beschrijven hoeveel ik wanneer gebruikt heb.
Daar moet ik dus even de tijd voor nemen.
Mijn eerlijkheid waardeerde hij. Ik vertelde wel dat hij niet moest schrikken van m'n doseringen. Als antwoord; maak je niet druk haha, ik ben wel wat gewend.
Dus hoop voor maandag! Maar duidelijk is wel dat ik sinds ik ben gestopt met xanax (lorazepam eerder mee gestopt) ik me dus ben zo gaan voelen. Elke dag een beetje erger. Dus advies van psychiater was om diazepam te blijven nemen 5mg elk uur tot het gevoel weg is. Dit met een korreltje zout uiteraard maar moest wel op mezelf letten. En mag dus zo nodig diazepam 5mg pakken onbeperkt tot maandag. En nee hier ga ik dus niet lekker gebruik van maken. Ongemak is soms ook goed om mezelf te herrineren hoe fucking kut benzo verslaving is als je er zelf mee kloot (zoals ik).
Maar goed, ik was vandaag weer op plekken die zo bekend voor me zijn maar het voelt echt alsof ik er niet ben. Echt zo'n vaag gevoel. Als iemand me appt moet ik even denken waar ik die gene ook alweer van ken. Had ik net bij een maat van me. Die ik al jaren ken weet je wel.
Denk niet dat dit psychotische verschijnselen zijn. Aangezien ik geen wanen heb of paranoïde ben naar andere mensen. Psychiater vroeg hier ook naar. Meer gewoon heftige derealisatie en depersonalisatie. Gepaard met trillen, nervositeit, hoofdpijn, mispercepties, zware geheugen problemen etc.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."