Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
143 weergaven
18-5-2026
m
merelkerel12Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Wens je veel kracht en moed toe <3 (en ook gun ik je wat rust in die onmenselijke chaos)
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben momenteel zeer dicht op het moment dat ik de handdoek in de ring gooi wat betreft mijn huidige opname hier. Thuis Quetiapine pakken!

Puur omdat ik volledig ben uitgeput. Overdag ben ik zo moe dat geen prikkels kan verdragen. Geluid komt harder binnen, gesprekken kosten me verschrikkelijk veel energie en het lukt me gewoon niet meer om precies uit te leggen hoe slecht ik me voel. Ik heb er de energie niet voor. Vanaf het moment dat ik begon te slapen zonder wiet en Quetiapine is mijn slaapkwaliteit drastisch verminderd.

Ik sta eigenlijk weer op hetzelfde punt als 3 jaar geleden. Volledig opgebrand, ik kan het niet meer aan.
Al meermaals de noodklok geuit hier, help me alsjeblieft. Maar ik besef nu dat ik hier nu niet op de juiste plek ben. Ik weet dat ik niet meer kan gebruiken, ik weet dat ik verslaafd ben en ik weet wat er voor nodig is om clean te blijven. Maar dan moet ik daar wel de energie voor hebben.

Het paradoxale is dat ik 's nachts niet tot rust kan komen. De fysieke onrust blijft aanwezig, ik droom heel heftig en blijft maar draaien. Dit terwijl ik in een halve slaap / wakker trance verkeer. Elke dag voel ik me weer slechter dan de dag ervoor, nog vermoeider, nog meer pijn in mijn lijf.

Ik kan dit niet meer aan. Fack man. Hoe nu verder!? Ik heb al zoveel shit op me bordje gehad. Ten koste van wat? Langzaam begint het in te dalen dat ik misschien niet meer beter zal worden.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Aaah verdomme. Zó kut dit. 🥺 Mijn WhatsApp staat open voor je hè! Weet dat!!! Denk aan jou. ❤️‍🩹
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nooit opgeven kerel! Het wordt beter, maar dat heeft tijd nodig, je zit in de afkick. Maak je verwachtingen kleiner. Als een dag clean zijn nu het hoogst haalbare is, dan is dat maar zo en is het al een succesvolle dag.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
Ik kan dit niet meer aan. Fack man. Hoe nu verder!? Ik heb al zoveel shit op me bordje gehad. Ten koste van wat? Langzaam begint het in te dalen dat ik misschien niet meer beter zal worden.
Klik om te vergroten...
Het wordt sowieso beter. Lees jouw eigen topic maar eens door. Veel moeilijke momenten, desalniettemin weet jij je er ook telkens doorheen te slaan. Deze situatie is tijdelijk. Future you gaat je dankbaar zijn. Keep it up.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Raver zei:
Ik ben momenteel zeer dicht op het moment dat ik de handdoek in de ring gooi wat betreft mijn huidige opname hier. Thuis Quetiapine pakken!

Puur omdat ik volledig ben uitgeput. Overdag ben ik zo moe dat geen prikkels kan verdragen. Geluid komt harder binnen, gesprekken kosten me verschrikkelijk veel energie en het lukt me gewoon niet meer om precies uit te leggen hoe slecht ik me voel. Ik heb er de energie niet voor. Vanaf het moment dat ik begon te slapen zonder wiet en Quetiapine is mijn slaapkwaliteit drastisch verminderd.

Ik sta eigenlijk weer op hetzelfde punt als 3 jaar geleden. Volledig opgebrand, ik kan het niet meer aan.
Al meermaals de noodklok geuit hier, help me alsjeblieft. Maar ik besef nu dat ik hier nu niet op de juiste plek ben. Ik weet dat ik niet meer kan gebruiken, ik weet dat ik verslaafd ben en ik weet wat er voor nodig is om clean te blijven. Maar dan moet ik daar wel de energie voor hebben.

Het paradoxale is dat ik 's nachts niet tot rust kan komen. De fysieke onrust blijft aanwezig, ik droom heel heftig en blijft maar draaien. Dit terwijl ik in een halve slaap / wakker trance verkeer. Elke dag voel ik me weer slechter dan de dag ervoor, nog vermoeider, nog meer pijn in mijn lijf.

Ik kan dit niet meer aan. Fack man. Hoe nu verder!? Ik heb al zoveel shit op me bordje gehad. Ten koste van wat? Langzaam begint het in te dalen dat ik misschien niet meer beter zal worden.
Klik om te vergroten...

Wat shit om te lezen. Niet kunnen slapen is ook echt een energie vreten. En juist nu heb je die energie hard nodig.
Maar als je naar huis zou gaan; zou het dan beter zijn?

Vanuit mijn eigen behandeling herken ik wat te weinig slaap doet. Ik heb toen op een slapeloze nacht precies uitgeschreven wat ik denk hoe ze me in die ptss kliniek konden helpen. En daar gingen ze in mee.
Misschien bij jou ook?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Houd vooral vol @Raver !
Geloof me, het wordt beter! Je hebt een hele tijd gebruikt, dan kan je helaas niet verwachten dat je er direct klaar mee bent.
Het lichaam moet opnieuw wennen aan de nieuwe omstandigheden, dwz. een situatie van afwezigheid van een aantal stoffen en dat weet je net zo goed, als ik....
Dit nare gevoel hoort bij de afkick.
Je zult je over enige tijd wel 10 x bedenken, om ooit weer die stoffen te gaan gebruiken.
Houd je hoofd omhoog, ontloop teveel prikkels!
Alle sterkte toegewenst!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#8
O @Raver, je bent zo goed bezig. Je bent momenteel ook inspiratie voor mij. Ik zit in een nabij buitenland zonder cannabis, maar zou eigenlijk ook het dagelijks blowen na thuiskomst vaarwel willen zeggen.

Hou vol gozer!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hou vol @Raver ook hier kom je wel weer doorheen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn ervaring was dat het afbouwen van alle middelen ongeveer even lastig waren, maar na die laatste heb je even geen poot meer om op te staan. Even aantal maanden volhouden en het komt zeker goed (er komt verbetering).

Maar je hebt nog altijd een sterk middel als ik me niet vergis, dus je zult nogmaals door de ontwenning moeten over een jaar of x. (De antidepressiva slik je nog toch?)

Maar nu zul je nog wel een paar maanden onrustig zijn als je zonder de quetiapine (en zonder wiet) niet toch rust kunt komen... Blijf dagelijks bewegen, eet overdreven gezond, zuip flink wat water en ga steeds meer dromen van een toekomst zonder afhankelijkheid..

Succes en mediteerze!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#11
En misschien tóch ook die test aanvragen. @Raver . Want als je inderdaad bipolair bent, dan is quetiapine gewoon een prima rustgever. Ik dacht eerst ook dat ik ervanaf wilde, maar na al die tests van de afgelopen tijd, herzie ik mijn mening en blijf ik het voorlopig lekker gebruiken voor de nodige rust in de tent. Sterkte!!! ❤️‍🩹😘
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Allerbelangrijkste is nu om níet naar de wiet te grijpen. En vanzelfsprekend niet naar de benzo's, maar daar heb ik sowieso alle vertrouwen in.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb veel aan jullie steun! Stuk voor stuk.

Ik zal clean blijven. Maar momenteel is het gewoon overleven. Dag voor dag.

Het is telkens 1 stap vooruit, 2 stappen terug.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Raver zei:
Per slot van rekening net ook m'n dealer moeten afbetalen. Weer in dezelfde woning, dezelfde geuren en gesprekken. Geen trek, maar wel een vervelend gevoel erbij.
Klik om te vergroten...

Dit vind ik echt knap van je. Respect.
De dealer onder ogen zien, mogelijk in een huis waar je wiet rookt.
Maar sowieso een setting waar je veelvuldig bent geweest.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
Dit vind ik echt knap van je. Respect.
De dealer onder ogen zien, mogelijk in een huis waar je wiet rookt.
Maar sowieso een setting waar je veelvuldig bent geweest.
Klik om te vergroten...

Thanks man.

Ja ik kwam daar de laatste maanden bijna elke dag. Om resin te halen en wiet uiteraard. Mijn dagelijkse uitje was daar een pure joint roken en dan knetter naar huis. Wel meteen uitgesproken dat ik niet meer van plan ben om daar nog wiet te komen halen. Vanwege een kliniekopname en stoppen met blowen.

Waarop hij wel antwoordde; jammer, had net een halve Kg Amerikaanse wiet binnen. En wiet alleen is toch het probleem niet..? 😅
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Raver zei:
Thanks man.

Ja ik kwam daar de laatste maanden bijna elke dag. Om resin te halen en wiet uiteraard. Mijn dagelijkse uitje was daar een pure joint roken en dan knetter naar huis. Wel meteen uitgesproken dat ik niet meer van plan ben om daar nog wiet te komen halen. Vanwege een kliniekopname en stoppen met blowen.

Waarop hij wel antwoordde; jammer, had net een halve Kg Amerikaanse wiet binnen. En wiet alleen is toch het probleem niet..? 😅
Klik om te vergroten...
Wat een fucking asshole. Bah. Onwetendheid natuurlijk, maar tóch.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Intense brainfog.

Mijn brein voelt echt nog zo ver van hoe het geweest is. De brainfog na een heftige nacht vol delirant achtige dromen. Zo niet hoe ik mezelf ken. Het is net alsof ik niet het volledige potentieel van m'n brein kan gebruiken. Alsof ik hersenschade heb.


Zo eng. Nu 10 maanden ongeveer, herkenbaar voor andere mensen?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Raver zei:
herkenbaar voor andere mensen?
Klik om te vergroten...

Brainfrog?
Dat herken ik heel erg goed.
Bij mij ontstaan door de PTSS en klappen op het hoofd.

Raver zei:
Alsof ik hersenschade heb.
Klik om te vergroten...

Deze eens aanvragen via je arts: https://www.lumc.nl/afdelingen/oude...n-behandelingen/neuropsychologisch-onderzoek/
Gaf mij veel duidelijkheid zo'n NPO. Op een scan was niks te zien. Heel veel hersenschade niet. Ondanks dat dat wel altijd wordt gedacht (maar dan heb je het vooral over bloedingen).

Interessante site: https://www.hersenstichting.nl/gevo...i4TD8cy47DPj7aNFdzRQfuxgXUlPlf3AaAi-XEALw_wcB

En ja, ik heb wel vaker gehoord dat het ook kan komen door drugsgebruik.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
En ja, ik heb wel vaker gehoord dat het ook kan komen door drugsgebruik.
Klik om te vergroten...

Dit is veroorzaakt door benzodiazepine ontwenningsverschijnselen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
Intense brainfog.

Mijn brein voelt echt nog zo ver van hoe het geweest is. De brainfog na een heftige nacht vol delirant achtige dromen. Zo niet hoe ik mezelf ken. Het is net alsof ik niet het volledige potentieel van m'n brein kan gebruiken. Alsof ik hersenschade heb.


Zo eng. Nu 10 maanden ongeveer, herkenbaar voor andere mensen?
Klik om te vergroten...
Ja man! Dat vond ik echt één van de vervelendste verschijnselen. Alsof ik een grote glazen helm op had die niet af kon. Maar ook dat is over gegaan. En het zou nog Benzo ontwenning kunnen zijn, dat verloopt grillig. Kan zijn dat het over een paar dagen over is of later terug komt.

Ook dit overleef je wel weer!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1516171819...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."