#1
Dag naasten, eerst zou ik graag willen vermelden dat ik niet meteen vertrouwd ben met dergelijke forums. Ik heb begrepen dat we allemaal meer dan volwassen mannen/vrouwen zijn met vele vragen of antwoorden. Maar sommige dingen dat ik hier lees vind ik persoonlijk verontrustend (en dan zit ik nog maar in de relatine afdeling). Als je twijfelt over het al dan niet hebben van ad(h)d => Doe simpelweg de test, het kost je misschien wat centen maar het is de enige manier om een startpunt te hebben. kom ik in aanmerking, zoja hoe kunnen we verer, zonee krijg zelfvertrouwen en twijfel niet in jezelf. Persoonlijk stond ik enorm sceptisch ten opzichte van de ADD/ADHD-plakker op mensen te kleven, het werd wel eens bij mij gedaan en de argumenten dat ze aanhaalden vond ik perfect veralgemeenbaar dus wimpelde het af. Door een 1ste jaar hoger onderwijs met 12 herexamens te beeindigen had ik niet veel keus om met mijn ouders (18j die tijd) mee te gaan naar een psycholoog. De bevraging dat ik daar kreeg was niet in de vorm van (zoals eerder vermeld) "vergeet je wel al eens iets?", "durf je al eens dagdromen?". Nee absoluut niet alleen dat, veel specifieker. Hoe ver terug het ging (ad(h)d heb je dat krijg je niet) en of mijn vrienden op de fiets naar de fuif weleens durfden te vragen "luister je wel?". Of waarom mijn tweeling broer beide zwem- en voetbaltassen moest klaarmaken en ik ze uitladen omdat er anders iets zou ontbreken. Het heeft me enorm veel duidelijkheid gegeven en nadien ook veel vragen beantwoord. Dus als je denkt in aanmerking te komen neem aub gewoon de test af. Je leest alvast dat ik niet de grootste spreker ben maar ik ben bezorgd in de laksheid rondom relatine. Ik heb fouten gemaakt; mijn vrienden en ikzelf al eens een pilletje laten snuiven maar geloof het is ook iets dat mij door de 12 herexamens geholpen heeft in dat eerste jaar (11/12 geslaagd). Ik nam het en verschoot dat de tijd vloog. 2u later ga ik voor een sigaret pauze en merk ik pas hoe enorm veel leerstof ik verwerkt heb in die tijd. Ik hoop niet dat je denkt dat ik hier wil lopen stoefen maar er is wel een reden waarom bepaalde mensen het mogen gebruiken MAAR zeker ook een reden waarom het enkel op voorschrift is
Moest het helpen, ik merk dat ik zeer begaan ben geworden met dit onderwerp en zal ook zo snel mogelijk antwoorden op bijkomende vragen van jullie. Groetjes sd