Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik ben er ook even uit geweest, maar uit mijn NUTSSS tijd kan ik me supervlieg niet echt herinneren. Hebben we elkaar dan misgelopen?"
"Wat je niet weet is dat echte lichamelijke verslaving, zoals bij heroïne, betekent dat je lichaam ziek wordt als je stopt. Ziek, pijn, extreem en niet te vermijden. Erger dan dat wij ons voor kunnen stellen. Alsof je doodgaat. Maar dan erger want je gaat niet dood. Dagen, weken en langer. Haast onmogelijk om dat zonder hulp te doorstaan. Het enige wat dan helpt is weer gebruiken. Of goede hulp met zowel tranquillizers en bijvoorbeeld methadon in een langdurig traject van afbouw en ontwenning. Alcohol richt fysieke schade toe die vaak niet meer te herstellen is. Stoppen is dan zelfs levensgevaarlijk! Als drugs is alcohol zwaar onderschat maar ook een bewijs van dat we zelf over het algemeen best met de middelen om kunnen gaan en dat het de oorzaken zijn die de focus moeten hebben. Verslavingen zijn meestal het gevolg van het laatste wat je kan doen om MACHT over je ONMACHT te krijgen. De maatschappij is opgebouwd rondom macht over onmacht. Zolang je dan macht over anderen hun onmacht hebt lijkt het nog OK, als je alleen staat dan rest slechts kriminaliteit, depressie, drugs of een eenzaam onbegrepen bestaan. Alle andere genoemde psychische ontwenningssymptomen zoals bij speed en coke die stellen eigenlijk maar weinig voor als je ze hiermee vergelijkt maar alles is relatief..."
"Goed verslag. Het probleem met hash-brownies/cake/etc is de dosering. Je merkt veel te laat pas dat je dat tweede plakje misschien niet had moeten nemen en zo. Maar goed gedoseerd is het voor mij een reeks heerlijke herinneringen aan het samenzijn met mijn toenmalige vriendin die de hashcake ook zelf bakte. Zweven, gonzen, samensmelten en lachen, lachen en lachen en vaak werd er ook veel gelachen. Het is net zoiets als speed snuiven of een bommetje nemen."
"Probeer het eens! Je mist het allermooiste zo denk ik!"
"Ik wordt altijd even misselijk als ik na een joint de eerste gewone sigaret aansteek. Heel vreemd. Leuk die overgang in het verhaal van lalala alles ok naar ineens overal het woord KOTS en zo! haha. Verder blijven posten en verslag doen maar probeer de ENTER knop wat vaker te vinden tussendoor, zodat het wat makkelijker doorleest!"
"Heerlijk om zo'n verslag te lezen, die eerste keren die blijven je altijd bij! Gelukkig was het een positieve ervaring en ik heb het met plezier gelezen en 'meegevoeld'. Lang geleden alweer voor mij persoonlijk, XTC. zeker anderhalf jaar en eigenlijk denk ik al een jaar of drie, vier geleden want die laatste keer was iets van mdma-kristal maar werkte niet naar behoren. Geniet van de volgende keer en schrijf weer een verslag!"
"Ik heb ook eens Salvia geprobeerd een paar jaar geleden. Ook omdat je het gewoon kon kopen in de smartshop. De eerste paar pogingen leverden niets op. Toen steeds iets meer en langer inhouden en zo tot opeens: BAM Ik voelde alles aan me trekken naar één kant toe, alsof je aan een STARTREK beam vast zit, heel onprettig, ondertussen werd de kamer verkleind tot madurodam formaat en was het onmogelijk om te bewegen of iets te doen anders dan wachten en hopen dat het niet te lang zou duren... en het duurde ook niet langer dan een paar minuten maar het was ook meteen de laatste keer. Paddo's, LSD, MDMA, you name it, no problemo maar Salvia, nee daar blijf ik vanaf. Dacht ik toen. maar nu ik er over praat wordt ik weer nieuwsgierig..."
""
"zowel te weinig als te veel geven een rotgevoel. Er wordt wel gezegd dat je heel snel 'out' gaat als je iets over de optimale dosis gaat maar ik vond dat nogal meevallen. Wacht iig een half uur of een uur en als je dan nauwelijks dat vage, zweverige, 'dronken' gevoel hebt maar helder blijft dan wat bijnemen. De sterkte is zo variabel ook."
"SmartieAndMe zei: Ik snap absoluut dat je niet naar je huisarts wilt met klachten van drugsgebruik, want die weten er toch vaak niet zo veel van. Een spreekuur als deze is ideaal voor veel mensen met klachten! Klik om te vergroten... Helemaal mee eens. huisartsen zullen al snel gaan doorverwijzen naar GGZ en dergelijke en als je daar eenmaal in het drugs hokje geplaatst wordt, dan is alles en iedereen ANTI-jou-en-ANTI-drugs en is het verdomd moeilijk om daar weer vanaf te komen."