Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchreeuw je cravings en frustratie eruit!

Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

1856 antwoorden
214 weergaven
18-5-2026
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vanmorgen tijdens een fietstocht zag ik een mooie Amerikaanse pick-up truck. Daardoor kreeg ik trek in Roggewhisky. Hoe sneaky kunnen triggers zijn? 🤣
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ulixes zei:
Ik hoop dat je er van genoten hebt, maar wel kan inzien hoe makkelijk het kan zijn. Dat je er elke keer weer in kan trappen zeg maar 🙈
Klik om te vergroten...

Ja helemaal nu we het weer een paar keer gebruikt hebben afgelopen weken is de knop weer helemaal aan. Eerst vond ik coke amper wat aan en had ik echt veel liever pep (alhoewel ik 2 jaar geleden wel de erfenis van mn pa vooral aan coke opgesnoven heb). Maar nu een paar hele "goede" ervaringen met coke gehad de laatste tijd. En vorig weekend weer een nieuwe dealer gevonden via een maatje die ook op die verjaardag was. Normaal hebben we al goed spul, maar dit was nog weer wat beter. En nou willen we toch weer omdat het zo lekker was...
Dus we zitten nu weer op precies hetzelfde punt als vorige week. En ik ben gewoon eerlijk dat ik voor 90% al weet hoe het zaterdag gaat lopen.

@Mevrouw Pløp en @dupont Ik weet het, maar het is gewoon zo lastig voor me omdat ik er dus nog wel zoveel voordelen uithaal ook. Anders was dat besluit veel makkelijker gemaakt. En met pep wegen nu de nadelen wel op tegen de voordelen. Dat heb ik nu al bijna 2 maanden niet gebruikt en heb ik ook echt geen trek naar. En ik kan het allemaal wel heel goed rationaliseren en omdenken. Maar mijn verslaafde brein kiest toch weer voor het korte termijn genot.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Perenijsje zei:
Ja helemaal nu we het weer een paar keer gebruikt hebben afgelopen weken is de knop weer helemaal aan. Eerst vond ik coke amper wat aan en had ik echt veel liever pep (alhoewel ik 2 jaar geleden wel de erfenis van mn pa vooral aan coke opgesnoven heb). Maar nu een paar hele "goede" ervaringen met coke gehad de laatste tijd. En vorig weekend weer een nieuwe dealer gevonden via een maatje die ook op die verjaardag was. Normaal hebben we al goed spul, maar dit was nog weer wat beter. En nou willen we toch weer omdat het zo lekker was...
Dus we zitten nu weer op precies hetzelfde punt als vorige week. En ik ben gewoon eerlijk dat ik voor 90% al weet hoe het zaterdag gaat lopen.

@Mevrouw Pløp en @dupont Ik weet het, maar het is gewoon zo lastig voor me omdat ik er dus nog wel zoveel voordelen uithaal ook. Anders was dat besluit veel makkelijker gemaakt. En met pep wegen nu de nadelen wel op tegen de voordelen. Dat heb ik nu al bijna 2 maanden niet gebruikt en heb ik ook echt geen trek naar. En ik kan het allemaal wel heel goed rationaliseren en omdenken. Maar mijn verslaafde brein kiest toch weer voor het korte termijn genot.
Klik om te vergroten...
Sorry hoor maar zie je die eeuwige vicieuze cirkel nou echt niet of wil je het niet zien?

Ga aan jezelf werken want je bent alleen maar verder aan het wegzakken en het enige wat je doet is je verslaving goed praten en gaat van het ene middel na het andere…

Je hebt de regie in eigen handen maar het komt over op mij alsof je het allemaal wel prima vind en je het allemaal maar laat gebeuren.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Torchic zei:
Sorry hoor maar zie je die eeuwige vicieuze cirkel nou echt niet of wil je het niet zien?

Ga aan jezelf werken want je bent alleen maar verder aan het wegzakken en het enige wat je doet is je verslaving goed praten en gaat van het ene middel na het andere…

Je hebt de regie in eigen handen maar het komt over op mij alsof je het allemaal wel prima vind en je het allemaal maar laat gebeuren.
Klik om te vergroten...
Hier ben ik het echt mee eens. Ik heb even door Perenijsje zijn/haar topics gelezen en het lijkt al minstens 2 jaar bezig te zijn. Wil je hier niet uit? Ik vraag me dan ook echt af welke “voordelen” jij hier nog in ziet. Ik zie ze namelijk niet, en heb toch echt mijn bril op… Wellicht een beetje hard maar ik heb echt het beste met je voor. Wellicht ook een idee om de relatie met je partner eens goed te bekijken want jullie lijken elkaar er onwijs in mee te trekken.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Torchic zei:
Sorry hoor maar zie je die eeuwige vicieuze cirkel nou echt niet of wil je het niet zien?
Klik om te vergroten...

Als iemand nog voordeel haalt uit gebruiken en niet wilt stoppen, dan is dat ook gewoon zo toch? 🤷‍♂️
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#6
LucidLucy zei:
Als iemand nog voordeel haalt uit gebruiken en niet wilt stoppen, dan is dat ook gewoon zo toch? 🤷‍♂️
Klik om te vergroten...
I guess 😄
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#7
LucidLucy zei:
Als iemand nog voordeel haalt uit gebruiken en niet wilt stoppen, dan is dat ook gewoon zo toch? 🤷‍♂️
Klik om te vergroten...
Wie niet horen wil moet maar voelen…

Vervelende manier maar zo werkt het (helaas) vaak wel.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zin in een sigaretje maar is niet zo handig met Corona denk ik.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alinde zei:
Zin in een sigaretje maar is niet zo handig met Corona denk ik.
Klik om te vergroten...
Kun je inderdaad beter niet doen met corona.

Zonder corona is het al niet echt handig, maar goed het is een drugsforum. 🙂
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb echt cravings 😅 ik ben ook de hele dag alleen vandaag. Ik heb mijn telefoon beneden in de brievenbus gedaan, dan kan ik in ieder geval niemand bellen. Had het niet aan zien komen zo na bijna 2 maanden clean. Des te meer reden om het dus niet te doen. Focus op werk en draaien vandaag.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat rot zeg @Ulixes dat je na 2 maanden nu cravings hebt. Maar dat is wel een lastige periode vaak als je clean bent om het vol te houden. Goed dat je je telefoon in de brievenbus hebt gelegd. Succes vandaag👍

Ik wou dat ik zo verstandig was als jij. Vorige week hadden we het er nog over dat coke bij ons niet zoals pep een "plan-drugs" is, maar dat we het impulsief bestellen op de dag zelf.

Mijn "verstandige ik" had van de week ook juist een toffe hoodie gekocht, zodat ik iets heb waar ik meer aan heb dan coke, en dat ik dan geen geld voor coke meer zou hebben.

Maar omdat we vorig weekend die nog betere coke hadden ontdekt en dan toch weer snel een avond wilden doen🙈 heeft mn vriend toch gisteren alvast 3 gram besteld voor van het weekend. En hoef ik van hem maar een halve mee te betalen.
En zoals al gezegd werd in de vorige reacties van jullie, ik zie de vicieuze cirkel wel, ik weet dat ik de regie zelf terug kan pakken, ik weet dat mn vriend en ik elkaar weer ontzettend aan het meetrekken zijn.

Ik weet dat ik mn grenzen meer aan moet geven (want ik zei zelf 2-2.5 gram maar toen had hij toch 3 gram besteld omdat hij dan altijd bang is dat het te weinig is en hij dan chagrijnig wordt omdat het "te vroeg" afgelopen is. Maar het is ook altijd dat alles op moet dan natuurlijk)
Maar mn verslaafde hoofd vind het idd allemaal wel dikke prima zo.

De enige afspraak die ik wel met hem gemaakt heb is dat hij het als hij het vanavond al heeft opgehaald moet verstoppen. Want morgenmiddag hebben we eerst nog verjaardag van mijn nichtje. En in het verleden heb ik al verjaardagen gemist vanwege gebruik, en daar echt mega spijt van. Dus dat wil ik iig niet meer. Dus niet dat we dan vanavond al gaan beginnen en morgen moeten afzeggen. En ik maandagochtend gewoon moet beginnen op mn nieuwe werk.

Maar ik denk dat ik misschien maar beter even niet meer kan posten hierover verder. Want het is voor zowel jullie als mij frustrerend hoe het nu gaat. Ik weet dat jullie het beste met je voor hebben en dat vind ik echt super lief. En het komt wel binnen, maar ik stel iedereen daarom toch alleen maar teleur zo elke keer omdat het niet lukt om er wat mee te doen😓
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Perenijsje zei:
Wat rot zeg @Ulixes dat je na 2 maanden nu cravings hebt. Maar dat is wel een lastige periode vaak als je clean bent om het vol te houden. Goed dat je je telefoon in de brievenbus hebt gelegd. Succes vandaag👍

Ik wou dat ik zo verstandig was als jij. Vorige week hadden we het er nog over dat coke bij ons niet zoals pep een "plan-drugs" is, maar dat we het impulsief bestellen op de dag zelf.

Mijn "verstandige ik" had van de week ook juist een toffe hoodie gekocht, zodat ik iets heb waar ik meer aan heb dan coke, en dat ik dan geen geld voor coke meer zou hebben.

Maar omdat we vorig weekend die nog betere coke hadden ontdekt en dan toch weer snel een avond wilden doen🙈 heeft mn vriend toch gisteren alvast 3 gram besteld voor van het weekend. En hoef ik van hem maar een halve mee te betalen.
En zoals al gezegd werd in de vorige reacties van jullie, ik zie de vicieuze cirkel wel, ik weet dat ik de regie zelf terug kan pakken, ik weet dat mn vriend en ik elkaar weer ontzettend aan het meetrekken zijn.

Ik weet dat ik mn grenzen meer aan moet geven (want ik zei zelf 2-2.5 gram maar toen had hij toch 3 gram besteld omdat hij dan altijd bang is dat het te weinig is en hij dan chagrijnig wordt omdat het "te vroeg" afgelopen is. Maar het is ook altijd dat alles op moet dan natuurlijk)
Maar mn verslaafde hoofd vind het idd allemaal wel dikke prima zo.

De enige afspraak die ik wel met hem gemaakt heb is dat hij het als hij het vanavond al heeft opgehaald moet verstoppen. Want morgenmiddag hebben we eerst nog verjaardag van mijn nichtje. En in het verleden heb ik al verjaardagen gemist vanwege gebruik, en daar echt mega spijt van. Dus dat wil ik iig niet meer. Dus niet dat we dan vanavond al gaan beginnen en morgen moeten afzeggen.

Maar ik denk dat ik misschien maar beter even niet meer kan posten hierover verder. Want het is voor zowel jullie als mij frustrerend hoe het nu gaat. Ik weet dat jullie het beste met je voor hebben en dat vind ik echt super lief. En het komt wel binnen, maar ik stel iedereen daarom toch alleen maar teleur zo elke keer omdat het niet lukt om er wat mee te doen😓
Klik om te vergroten...
Dankjewel perenijsje. Als ik dit zo lees, daar wil ik echt niet meer naar terug. Jezelf voor de gek houden, bang zijn mensen teleur te stellen. Ik hoop dat je uiteindelijk toch de moed vindt om echt serieus hulp te zoeken. Al helemaal omdat je diep van binnen blijkbaar toch wel gefrustreerd bent.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Perenijsje zei:
heeft mn vriend toch gisteren alvast 3 gram besteld voor van het weekend. En hoef ik van hem maar een halve mee te betalen.
Klik om te vergroten...
Dit is vrij toxic. Eerst maken jullie afspraken over een dure hoodie kopen zodat je dan geen geld mee hebt voor drugs en daarna haalt hij alsnog drugs en hoef jij maar 1/6e deel mee te betalen. Het is heel simpel, als je clean wil worden zul je afscheid van hem moeten nemen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
@Perenijsje ik vind het eerder zielig voor jou en pijnlijk om te zien hoe jouw verslaving en je BF jou gevangen houden en dat je er steeds maar weer in blijft trappen. Het is voor mij ook wel een heel krachtige thread omdat ik hiermee helder voor mezelf kan houden waar ik niet meer naar terug wil.

Hoe veel je ook vervangt, de verslaving vindt altijd een weg. Speed, coke, gokken, eten of dure kleren het gaat allemaal hetzelfde - en het eindigt ook in de shit, puur een kwestie van tijd. Pak jezelf aan dan kun je de persoon worden die je altijd al had willen zijn.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Perenijs van mij mag je gewoon posten hoor! Het is echt aan ons zelf of we het ons aantrekken of niet.

Ik heb de tweede verjaardag van mijn neefje gemist. Was doodmoe, had in principe nog kunnen regelen dat ik met iemand kon meerijden maar dat deed ik niet, ik appte af en ging met mijn middelen in bed liggen.

Dacht dat een twee-jarige die dingen niet merkte. Maar mijn ouders kwamen op die verjaardag en het eerste wat neefje zei was: Linde niet.

Laat alsjeblieft dat soort dingetjes een reden zijn om een andere weg in te slaan. Ze zijn 1 x per jaar jarig, ze willen zo graag dat je er bent en dan zit jij aan de middelen. Wel goed trouwens dat je niet onder invloed daarheen gaat.

Je vriend helpt ook niet echt mee.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
Perenijsje zei:
Wat rot zeg @Ulixes dat je na 2 maanden nu cravings hebt. Maar dat is wel een lastige periode vaak als je clean bent om het vol te houden. Goed dat je je telefoon in de brievenbus hebt gelegd. Succes vandaag👍

Ik wou dat ik zo verstandig was als jij. Vorige week hadden we het er nog over dat coke bij ons niet zoals pep een "plan-drugs" is, maar dat we het impulsief bestellen op de dag zelf.

Mijn "verstandige ik" had van de week ook juist een toffe hoodie gekocht, zodat ik iets heb waar ik meer aan heb dan coke, en dat ik dan geen geld voor coke meer zou hebben.

Maar omdat we vorig weekend die nog betere coke hadden ontdekt en dan toch weer snel een avond wilden doen🙈 heeft mn vriend toch gisteren alvast 3 gram besteld voor van het weekend. En hoef ik van hem maar een halve mee te betalen.
En zoals al gezegd werd in de vorige reacties van jullie, ik zie de vicieuze cirkel wel, ik weet dat ik de regie zelf terug kan pakken, ik weet dat mn vriend en ik elkaar weer ontzettend aan het meetrekken zijn.

Ik weet dat ik mn grenzen meer aan moet geven (want ik zei zelf 2-2.5 gram maar toen had hij toch 3 gram besteld omdat hij dan altijd bang is dat het te weinig is en hij dan chagrijnig wordt omdat het "te vroeg" afgelopen is. Maar het is ook altijd dat alles op moet dan natuurlijk)
Maar mn verslaafde hoofd vind het idd allemaal wel dikke prima zo.

De enige afspraak die ik wel met hem gemaakt heb is dat hij het als hij het vanavond al heeft opgehaald moet verstoppen. Want morgenmiddag hebben we eerst nog verjaardag van mijn nichtje. En in het verleden heb ik al verjaardagen gemist vanwege gebruik, en daar echt mega spijt van. Dus dat wil ik iig niet meer. Dus niet dat we dan vanavond al gaan beginnen en morgen moeten afzeggen. En ik maandagochtend gewoon moet beginnen op mn nieuwe werk.

Maar ik denk dat ik misschien maar beter even niet meer kan posten hierover verder. Want het is voor zowel jullie als mij frustrerend hoe het nu gaat. Ik weet dat jullie het beste met je voor hebben en dat vind ik echt super lief. En het komt wel binnen, maar ik stel iedereen daarom toch alleen maar teleur zo elke keer omdat het niet lukt om er wat mee te doen😓
Klik om te vergroten...
ik heb je verhaal altijd heel erg meegelezen en om updates gevraagd met hoe het nu met je gaat
maar het blijft moeilijk een verslaving (ondanks dat andere zeggen dat je bij hem weg moet, denk ik niet echt dat je dat zou willen ) en het blijft ook moeilijk om te lezen hoe het nu dan werkelijk gaat (flinke hoeveelheden gebruike, soms nachten doorhalen, ) ik zeg dit echt niet om met de vinger te wijzen alleen pas op voor mentale problemen (ben er zelf wel bekend mee , randje psychose na 2 a 3 dagen wakker zonder slaap, waanbeelden e.d)

wat ik vooral wil zeggen dat ik je heel veel liefde en motivatie wilt meegeven dat je ooit van die verslaving afkomt
(en ik zie je verhaal als een soort van motivatie voor mij hoe ik niet wil dat mijn leven wordt op bepaalde vlakken icm verslaving )
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Perenijsje zei:
Wat rot zeg @Ulixes dat je na 2 maanden nu cravings hebt. Maar dat is wel een lastige periode vaak als je clean bent om het vol te houden. Goed dat je je telefoon in de brievenbus hebt gelegd. Succes vandaag👍

Ik wou dat ik zo verstandig was als jij. Vorige week hadden we het er nog over dat coke bij ons niet zoals pep een "plan-drugs" is, maar dat we het impulsief bestellen op de dag zelf.

Mijn "verstandige ik" had van de week ook juist een toffe hoodie gekocht, zodat ik iets heb waar ik meer aan heb dan coke, en dat ik dan geen geld voor coke meer zou hebben.

Maar omdat we vorig weekend die nog betere coke hadden ontdekt en dan toch weer snel een avond wilden doen🙈 heeft mn vriend toch gisteren alvast 3 gram besteld voor van het weekend. En hoef ik van hem maar een halve mee te betalen.
En zoals al gezegd werd in de vorige reacties van jullie, ik zie de vicieuze cirkel wel, ik weet dat ik de regie zelf terug kan pakken, ik weet dat mn vriend en ik elkaar weer ontzettend aan het meetrekken zijn.

Ik weet dat ik mn grenzen meer aan moet geven (want ik zei zelf 2-2.5 gram maar toen had hij toch 3 gram besteld omdat hij dan altijd bang is dat het te weinig is en hij dan chagrijnig wordt omdat het "te vroeg" afgelopen is. Maar het is ook altijd dat alles op moet dan natuurlijk)
Maar mn verslaafde hoofd vind het idd allemaal wel dikke prima zo.

De enige afspraak die ik wel met hem gemaakt heb is dat hij het als hij het vanavond al heeft opgehaald moet verstoppen. Want morgenmiddag hebben we eerst nog verjaardag van mijn nichtje. En in het verleden heb ik al verjaardagen gemist vanwege gebruik, en daar echt mega spijt van. Dus dat wil ik iig niet meer. Dus niet dat we dan vanavond al gaan beginnen en morgen moeten afzeggen. En ik maandagochtend gewoon moet beginnen op mn nieuwe werk.

Maar ik denk dat ik misschien maar beter even niet meer kan posten hierover verder. Want het is voor zowel jullie als mij frustrerend hoe het nu gaat. Ik weet dat jullie het beste met je voor hebben en dat vind ik echt super lief. En het komt wel binnen, maar ik stel iedereen daarom toch alleen maar teleur zo elke keer omdat het niet lukt om er wat mee te doen😓
Klik om te vergroten...
Hoodie? Hoo dieeee?


Dit is toch de perfecte hoodie voor jou. 🎉🫠😂
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Perenijsje energie kick van de lorazepam is ook nog niet gekomen. lig voornamelijk te relaxen
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
goed bezig
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Had je oud bruin willen kopen dan, als ze de goede hadden gehad?

Bij mij zelf komt langzaam het besef dat speciaal bier er ook niet meer in zit en dat terwijl ik zelf proeverijen georganiseerd heb… maar ik ga er dan ook maar niet meer naar kijken.

‘gelukkig’ staat de smaak van witte wijn mij inmiddels echt tegen. Dat dronk ik voornamelijk, dat gaf de minste vlekken en ook de minste darmklachten.

Dan eentje met een knipoog. Mijn allerliefste broertje heeft een reep chocola in mijn brievenbus gegooid. Straks heb ik een nieuwe verslaving….

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7677787980...93
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."