Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchreeuw je cravings en frustratie eruit!

Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

1856 antwoorden
216 weergaven
18-5-2026
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Misschien wat een directe vraag, maar hoe gaat het verder in je leven?

Ik merk namelijk zelf dat als ik al niet zo relaxed of happy ben, een biertje me begint te roepen. En wanneer alles goed of in ieder geval beter gaat, die "zucht" (dat is wat overdreven) er niet is. Dan kan alcohol me juist echt tegen gaan staan. Ik zie het toch wat als een middel met een low vibe, die dus ook resoneert met mijn eigen lagere vibe soms.

Misschien dat het met coke anders is en die zucht minder afhankelijk is van je eigen staat(?)
Klik om te vergroten...
Hmm ja ik denk dat je wel een puntje hebt, ik kan erg slecht tegen de winter, ga elk jaar in een dip,
Heb over t algemeen dan juist minder zin om de drinken, maar miss dat dit hier wel een aandeel in de hang naar coke heeft, want ik ga niet heel lekker op t moment, t is tijd voor zomer
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
@Don Draper wees niet te streng voor jezelf en kijk gewoon wat per dag wel lukt.

Sending some big hugs 🤗 💖
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#3
@N3K0 vitamine d is een goed idee! Heb het al weer even niet genomen
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#4
OtherShore zei:
Spoel het anders nu even door de WC. Dan weet je zeker dat je het niet gaat gebruiken.
Klik om te vergroten...

Nah, t is nu een principe kwestie, ik heb t net ook terug gelegd, het blijft nog 2, 5 week liggen!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
miles zei:
Nah, t is nu een principe kwestie, ik heb t net ook terug gelegd, het blijft nog 2, 5 week liggen!
Klik om te vergroten...
Was ook maar een grapje 🙃 Maar je klinkt nu al een stuk zelfverzekerder, dus goed zo!
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het lukt me eigenlijk altijd wel, die paar weken zonder, maar dan is het eigenlijk makkelijk, in mijn vaste vriendengroep gebruikt er niemand, de drugs momentjes zijn met andere mensen en op andere plaatsen, ik hoef dus alleen maar die plaatsen te mijden.

Dit is de eerste keer dat ik het doe terwijl ik wel coke in huis heb, en ik vind het wel een interessante uitdaging.
Overigens ligt de kluis vol met van alles en nogwat, wel bijzonder hoe dat werkt, veel van die dingen zijn veel leuker als coke, en toch is die behoefte er totaal niet, gek eigenlijk
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#7
OtherShore zei:
Was ook maar een grapje 🙃 Maar je klinkt nu al een stuk zelfverzekerder, dus goed zo!
Klik om te vergroten...
Ik wilde dit eigenlijk zonder grap zeggen. Waarom gooi je het niet weg? Scheelt een hoop gezeur en getwijfel in je hoofd. Voor die 2 tientjes.. Ik merk dat als wij thuis iets hebben liggen dat ik er de hele tijd (met name bij elk lastig moment) over na gaan denken en twijfelen om te pakken, geeft echt veel onrust. Dus daarom wil ik ook niks meer in huis hebben.

Maar het is een leuk experiment :wink:
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Pompoen zei:
Ik wilde dit eigenlijk zonder grap zeggen. Waarom gooi je het niet weg? Scheelt een hoop gezeur en getwijfel in je hoofd. Voor die 2 tientjes.. Ik merk dat als wij thuis iets hebben liggen dat ik er de hele tijd (met name bij elk lastig moment) over na gaan denken en twijfelen om te pakken, geeft echt veel onrust. Dus daarom wil ik ook niks meer in huis hebben.

Maar het is een leuk experiment :wink:
Klik om te vergroten...
Ik denk dat de grap vooral is dat ik dit van de week nog tegen iemand anders heb gezegd op dit forum🤣

Overigens ben ik nooit echt verslaafd geweest denk ik, afgelopen jaar wel een paar momenten gehad dat het wat te veel werd, maar altijd zonder veel problemen weer kunnen minderen als t me echt te gek werd.
Ik denk dat als ik echt een zware periode gehad zou hebben waarin het mn leven beheerst zou hebben, dat ik het wel weggegooid zou hebben.
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#9
miles zei:
Ik denk dat de grap vooral is dat ik dit van de week nog tegen iemand anders heb gezegd op dit forum🤣

Overigens ben ik nooit echt verslaafd geweest denk ik, afgelopen jaar wel een paar momenten gehad dat het wat te veel werd, maar altijd zonder veel problemen weer kunnen minderen als t me echt te gek werd.
Ik denk dat als ik echt een zware periode gehad zou hebben waarin het mn leven beheerst zou hebben, dat ik het wel weggegooid zou hebben.
Klik om te vergroten...
Aaah oké haha. Ik dacht dit, omdat je het toch nog ff uit de kluis had gehaald vandaag. Dus dacht dat je het er lastig mee had. Maar lekker laten liggen dan, mooie bevestiging naar jezelf toe als het lukt 😊
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb al een week niks gebruikt (behalve m'n benzo's en medicatie), maar heb al besloten dat ik zaterdag op een feestje wel iets ga drinken of iets van drugs pak (niet te gek) en heb al dagen enorme cravings. Maar gek genoeg vooral naar TAART!!! 😬😂

Ik eet nooit taart, ik houd in principe helemaal niet van taart, ik heb niets met zoetigheid, maar nu ik niet vape, niet drink, geen drugs gebruik, NIKS doe, heeft mijn lijf onmiddellijk zin in iets anders, en dat is dus FUCKING TAART. 🍰🍰🍰

Ik heb het niet in huis en ik ga het ook niet halen, maar ik zou echt een moord doen voor een tompoes. Weird, hoe verslaving zich kan manifesteren.
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Jazz35 zei:
Heb al een week niks gebruikt (behalve m'n benzo's en medicatie), maar heb al besloten dat ik zaterdag op een feestje wel iets ga drinken of iets van drugs pak (niet te gek) en heb al dagen enorme cravings. Maar gek genoeg vooral naar TAART!!! 😬😂

Ik eet nooit taart, ik houd in principe helemaal niet van taart, ik heb niets met zoetigheid, maar nu ik niet vape, niet drink, geen drugs gebruik, NIKS doe, heeft mijn lijf onmiddellijk zin in iets anders, en dat is dus FUCKING TAART. 🍰🍰🍰

Ik heb het niet in huis en ik ga het ook niet halen, maar ik zou echt een moord doen voor een tompoes. Weird, hoe verslaving zich kan manifesteren.
Klik om te vergroten...
Klinkt gek en mischien totaal geen vergelijking, maar zelfs nu ik eens voor de gein even geen caffeïne tot me toe neem ben ik dit ook erg gaan vervangen met suiker. Je brein zoekt altijd wel iets anders lijkt het wel.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Gelato43 zei:
Klinkt gek en mischien totaal geen vergelijking, maar zelfs nu ik eens voor de gein even geen caffeïne tot me toe neem ben ik dit ook erg gaan vervangen met suiker. Je brein zoekt altijd wel iets anders lijkt het wel.
Klik om te vergroten...
Ja écht hè. Zo pijnlijk zichtbaar ineens.
G
GroenRookLid
01-01-2024, 00:00
#13
Met een lichte maagbloeding op bed liggen, rillend met een ziek gevoel.
Omdat je alles hebt verkloot, bent teruggevallen met ketamine, vriendin kwijt bent en je woonsituatie weer volledig op zn kop ligt terwijl je eindelijk zou verhuizen.
En vooral niet weten waar te beginnen.. omdat je weer op dezelfde plek zit als een paar jaar geleden.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#14
GroenRook zei:
Met een lichte maagbloeding op bed liggen, rillend met een ziek gevoel.
Omdat je alles hebt verkloot, bent teruggevallen met ketamine, vriendin kwijt bent en je woonsituatie weer volledig op zn kop ligt terwijl je eindelijk zou verhuizen.
En vooral niet weten waar te beginnen.. omdat je weer op dezelfde plek zit als een paar jaar geleden.
Klik om te vergroten...
Waarom heb je alles weer verkloot terwijl je wist dat het in het verleden je leven geen plezier deed? En kun je in de toekomst iets doen om niet weer de verkeerde keuzes te maken?
Sterkte en ik wens je een langdurig herstel toe.
G
GroenRookLid
01-01-2024, 00:00
#15
Manu76 zei:
Waarom heb je alles weer verkloot terwijl je wist dat het in het verleden je leven geen plezier deed? En kun je in de toekomst iets doen om niet weer de verkeerde keuzes te maken?
Sterkte en ik wens je een langdurig herstel toe.
Klik om te vergroten...
Wanhoop? Een kansloze toevlucht.
Ik heb zelf dingen verkloot, dit niet direct toegegeven, me daardoor heel schuldig gevoeld en steeds meer gaan drinken tot het punt kwam dat ik weer ketamine ging gebruiken als de kansloze niet werkende uitweg die alles alleen maar erger maakt …
Ik weet hoe het werkt en toch doe ik het..
Het is het denken op korte termijn, even vluchten, maar dat heeft de situatie zoveel erger gemaakt.

Ook ben ik weer gevallen en is er weer een raam gesneuveld…
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
GroenRook zei:
Wanhoop? Een kansloze toevlucht.
Ik heb zelf dingen verkloot, dit niet direct toegegeven, me daardoor heel schuldig gevoeld en steeds meer gaan drinken tot het punt kwam dat ik weer ketamine ging gebruiken als de kansloze niet werkende uitweg die alles alleen maar erger maakt …
Ik weet hoe het werkt en toch doe ik het..
Het is het denken op korte termijn, even vluchten, maar dat heeft de situatie zoveel erger gemaakt.

Ook ben ik weer gevallen en is er weer een raam gesneuveld…
Klik om te vergroten...
Zoek hulp. Bel je huisarts.
G
GroenRookLid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
Zoek hulp. Bel je huisarts.
Klik om te vergroten...
Direct, maar redelijk haha.
Jaa ik was al van plan om weer hulp te gaan zoeken. Ben het lang uit de weg gegaan, maar het is wel duidelijk dat ik een best probleem heb voor mezelf 😅
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#18
miles zei:
Kutje, net een halfje wit in de auto gevonden, terwijl het de bedoeling is dat ik pas weer over 3 weken op zn vroegst iets gebruik, kon wel eens lastig worden...
Maar goed t ligt in de kluis, en ik doe het niet...
Klik om te vergroten...
Gefaald, ik ben toch zwakker als ik dacht,
Vrijdag had ik een feestje van een opdrachtgever, werk al een half jaar regelmatig voor dit bedrijf en ken het personeel wel aardig dus.
Dacht ik
Op het feestje vrijdag bleek dat er een man of 6 waren die coke gebruikten en ik heb vrolijk meegedaan , en toen ik na de tijd thuiskwam heb ik dat beetje wat nog in de kluis lag opgemaakt, gelukkig was het minder als ik dacht.
En nu vanmiddag heb ik om 5 uur, en zojuist de 2mmc gepakt die ik nog overhad van m'n experimentje laatst, heb nog een klein lijntje, dat maak ik zo op en dan weer terug naar 0, opnieuw beginnen aan m'n maand niks gebruiken, en deze keer echt, ook maar even geen alcohol, dat is m'n grootste valkuil denk ik..
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik verbaas me er overigens wel vaker over hoe veel jongeren van 20/25 er zijn die gebruiken, voor mijn gevoel was dit 15 jaar geleden toen ik zo oud was veel minder, in elk geval in mijn regio
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#20
miles zei:
Gefaald, ik ben toch zwakker als ik dacht,
Vrijdag had ik een feestje van een opdrachtgever, werk al een half jaar regelmatig voor dit bedrijf en ken het personeel wel aardig dus.
Dacht ik
Op het feestje vrijdag bleek dat er een man of 6 waren die coke gebruikten en ik heb vrolijk meegedaan , en toen ik na de tijd thuiskwam heb ik dat beetje wat nog in de kluis lag opgemaakt, gelukkig was het minder als ik dacht.
En nu vanmiddag heb ik om 5 uur, en zojuist de 2mmc gepakt die ik nog overhad van m'n experimentje laatst, heb nog een klein lijntje, dat maak ik zo op en dan weer terug naar 0, opnieuw beginnen aan m'n maand niks gebruiken, en deze keer echt, ook maar even geen alcohol, dat is m'n grootste valkuil denk ik..
Klik om te vergroten...
Join the club. Ik ga na een fijn drank/drugsavontuurtje óók weer voor een maand lang nul komma nul. 😬 Starting: now.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7475767778...93
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."