Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchreeuw je cravings en frustratie eruit!

Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

1856 antwoorden
270 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
goed bezig
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Had je oud bruin willen kopen dan, als ze de goede hadden gehad?

Bij mij zelf komt langzaam het besef dat speciaal bier er ook niet meer in zit en dat terwijl ik zelf proeverijen georganiseerd heb… maar ik ga er dan ook maar niet meer naar kijken.

‘gelukkig’ staat de smaak van witte wijn mij inmiddels echt tegen. Dat dronk ik voornamelijk, dat gaf de minste vlekken en ook de minste darmklachten.

Dan eentje met een knipoog. Mijn allerliefste broertje heeft een reep chocola in mijn brievenbus gegooid. Straks heb ik een nieuwe verslaving….
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alinde zei:
Had je oud bruin willen kopen dan, als ze de goede hadden gehad?
Klik om te vergroten...
Ik weet eigenlijk niet wat ik er nu mee wilde. Geen idee wat ik had gedaan als het 2,5% alcohol zou bevatten.
Alinde zei:
Bij mij zelf komt langzaam het besef dat speciaal bier er ook niet meer in zit en dat terwijl ik zelf proeverijen georganiseerd heb… maar ik ga er dan ook maar niet meer naar kijken.
Klik om te vergroten...
Ik bezocht trouw meerdere bierfestivals per jaar en dronk elke dag erg veel verschillende bieren. Dat deel van de bierhobby achterlaten, vind ik nu soms wel jammer.

Ik denk dat ik ooit wel weer naar zo'n festival kan, maar dat is natuurlijk nooit echt handig.

Een muziekfestival of een nachtje lekker rammen op gabber, kan (voor sommige mensen) ook zonder alcohol of andere drugs. Maar met een bierfestival is dit erg lastig, hoewel er steeds meer aanbod komt van non- of laagalcoholisch bier.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
I feel you. Hier is altijd veel bockbier-gebeuren. Toen ik in april mijn drankprobleem toegaf, heb ik natuurlijk nooit gedacht aan bockbierdingen enzo.

Hier onderneemt NA en CA ook veel.
De oud en nieuw plannen laat ik dit jaar schieten. Dat is zo’n hok vol drank, meerdere dagen.

Het scheelt dat ik in mijn woonplaats niet echt vrienden heb. Nooit van de grond gekomen. In die zin ook geen groepsdruk om de stad in te gaan.

Heeft CA geen hardcore dingen zonder middelen? Ik zou mij dat kunnen voorstellen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
Heeft CA geen hardcore dingen zonder middelen? Ik zou mij dat kunnen voorstellen.
Klik om te vergroten...
Klinkt wel als iets voor CA 😄

NA heeft (volgens mij tijdens ADE) NADE.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hippie Langwaus zei:
Ik zit mezelf in de weg vandaag. Ik wil graag iets gebruiken, maar zelfs koffie en thee zijn geen handig idee.
Klik om te vergroten...

Mensen bellen en uitspreken. Doet wonderen voor zucht en elk ander ongemakkelijk gevoel ♥️
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Craving voor het gevoel van het eerstje jointje zoals altijd. Half uurtje geleden halve pure op en voel hem al bijna niet meer. De eerste paar keer voelde ik hem nog de volgende dag.
Vraag me af hoe lang nog voordat ik op een dag gewoon besef dat al dat geld dat ik verbrand heb had kunnen worden geinvesteerd in iets meerwaardig.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#8
LucidLucy zei:
Mensen bellen en uitspreken. Doet wonderen voor zucht en elk ander ongemakkelijk gevoel ♥️
Klik om te vergroten...
Ja, dat is ook een goede tip. Bedankt.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoe vreemd is het om midden in de craving/frustratie de enorme verscheidenheid aan helpende dingen niet te kunnen zien.

Bedankt iedereen voor de waardevolle tips en het lezen van mijn berichten! ❤️
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#10
JanDeBrandweerman zei:
Craving voor het gevoel van het eerstje jointje zoals altijd. Half uurtje geleden halve pure op en voel hem al bijna niet meer. De eerste paar keer voelde ik hem nog de volgende dag.
Vraag me af hoe lang nog voordat ik op een dag gewoon besef dat al dat geld dat ik verbrand heb had kunnen worden geinvesteerd in iets meerwaardig.
Klik om te vergroten...
Heel erg herkenbaar @JanDeBrandweerman.

Nu ik een maand probeer van de THC af te blijven, gebruik ik de volgende gedachte als ik graag stoned wil zijn: "Als ik nu ga blowen, ga ik er dan van genieten of valt het effect me nog steeds tegen en krijg ik daardoor extra spijt dat ik niet heb kunnen volhouden?"

In de eerste jaren van mijn cannabisgebruik voelde het als een psychedelicum en werd ik enorm geïnspireerd, creatief en zelfs wat extravert.

Langzaam is dat verzand in chronisch blijven blowen en werd ik meer introvert en voelde ik me wel goed, maar niet meer zo megafantastisch als eerst. Maar ik vond het blijkbaar toch prima en goed om maar mee door te gaan.

Dat komt ook door het effect van THC. Het maakt niet uit wat je daadwerkelijk onderneemt. Het voelt als goed, nieuw en belangrijk. Zelfs als dat een beetje suf op een bank zitten is.

Gelukkig ben ik in dat opzicht niet zo'n typische luie bankhangende stoner en ben ik altijd wel iets aan het doen, maar niet alle activiteiten worden beter als je stoned bent.

De laatste jaren begon het me op te vallen dat ik de effecten steeds minder merkte en meer ging blowen met uitblijvend gewenst effect. Pas dit jaar heb ik geprobeerd te stoppen. In maart is het me 3 weken gelukt.

Het eerste pijpje hasj dat ik daarna rookte, voelde wel heel lekker, maar ik was al snel weer continu aan het blowen en was binnen 2 dagen weer op hetzelfde punt aangekomen met wederom weinig effect.

Ook begon ik steeds meer oraal cannabis te gebruiken, maar als je dan op een dag 4-5 gram weg zit te eten en nog steeds niet onder de indruk bent, helpt dat ook niet meer.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#11
De afgelopen dagen krijg ik soms trek in het roken van een stevige pijp tabak. Misschien ga ik er eerdaags zelfs wel aan toegeven.

Dan kies ik één van mijn lievelingspijpen uit en zal hem vullen met een pijptabak waar in ieder geval wat Latakia tabak in zit.

Ik ben nooit gevoelig geweest voor verslaving aan nicotine en een tabakspijp rookt men niet over de longen. Een pijptabak met oriëntaalse tabakken en Latakia bevat ook relatief weinig nicotine.
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#12
Paardenstaart zei:
Ik heb gram 3mmc gedeeld met iemand en nu lig ik kotsmisselijk in bed en kan ik niet slapen
Klik om te vergroten...
Oei, middagsdutje een idee? Is voor mij altijd een wondermiddel.

Ot: Slaap zonder verlamming
P
PaardenstaartLid
01-01-2024, 00:00
#13
plex zei:
Oei, middagsdutje een idee? Is voor mij altijd een wondermiddel.

Ot: Slaap zonder verlamming
Klik om te vergroten...
jaa sws maar heb afspraken in de middag, super stom
c
chemboyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben in het buitenland en heb ENORME cravings voor verschillende middelen… Heb zojuist een winkel gevonden waar je poppers kunt halen en ik heb al niet veel geld dus heb ik het nog net kunnen weigeren om het te kopen… maar nu kan ik er niet meer niet aan denken… De cravings om echt helemaal fucked up te gaan… holy shit en geen vrienden of muziek ofso kan mijn gedachten eraf laten dwalen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hier kan ik beter naar aparte bakker, slager, etc gaan. Alle winkels hebben overal aanbiedingen staan. En andere tijden van boodschappen doen wil ook helpen. Einde ochtend, na innemen/beeldbellen antabus gaat wel goed. Dat is ander patroon dan ik had.
c
chemboyLid
01-01-2024, 00:00
#16
update… ik heb ‘n paar tientjes op mijn rekening gekregen…….. to buy or not to buy…
chemboy zei:
Ik ben in het buitenland en heb ENORME cravings voor verschillende middelen… Heb zojuist een winkel gevonden waar je poppers kunt halen en ik heb al niet veel geld dus heb ik het nog net kunnen weigeren om het te kopen… maar nu kan ik er niet meer niet aan denken… De cravings om echt helemaal fucked up te gaan… holy shit en geen vrienden of muziek ofso kan mijn gedachten eraf laten dwalen.
Klik om te vergroten...
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Helaas niet uitgekozen bij een dj contest. Was wel door de eerste selectie heen. Het voelde alsof het zo dichtbij was maar uiteindelijk niet. Best een mentale bummer, en voel me meteen alleen en “niet goed genoeg”. Dan ga je toch weer denken aan die drugs een beetje. Nu ga ik gamen en de gedachten verder niet voeden.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik schreeuw voor de frustratie van de mensen die er niet meer zijn in mijn leven eruit, nu vooral met nieuwjaar, ik zal jullie nooit vergeten en jullie blijven altijd in mijn hart ❤️

Het spijt me voor alle keren dat ik lelijk deed, gemeen, onbegripvol. Het spijt voor alle keren dat ik egoïstisch was, tegen je heb gelogen, je heb gekwetst. Ik zal alles maar dan ook alles over hebben om jullie terug te krijgen. Materiële dingen zijn shit in mijn ogen. Geld is niets waard. Ik zou de wereld overhebben.

En lieve beste vriendin, ik vergeef je duizend keer opnieuw.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ulixes zei:
Helaas niet uitgekozen bij een dj contest. Was wel door de eerste selectie heen. Het voelde alsof het zo dichtbij was maar uiteindelijk niet. Best een mentale bummer, en voel me meteen alleen en “niet goed genoeg”. Dan ga je toch weer denken aan die drugs een beetje. Nu ga ik gamen en de gedachten verder niet voeden.
Klik om te vergroten...
Ik heb het overleefd en ben nog steeds clean. Vanmorgen tijdens het hardlopen alles goed kunnen relativeren. Lekker hoor die endorfine 🤣 En gisteravond de craving meteen besproken met mijn partner en vanmorgen nog even met mijn zus. Zo zijn alle deurtjes weer dicht 👍🏽
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ineens heb ik heel erg trek in een paar halve liters pils. Ik ga ze niet drinken hoor, daarom plaats ik mijn cravings juist hier. Dat helpt vaak al een beetje. Komt wel weer goed.

Een tijd geen cravings naar bier met alcohol gehad. Zo zie je maar, dat het ineens weer kan opkomen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4142434445...93
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."