Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchreeuw je cravings en frustratie eruit!

Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

1856 antwoorden
266 weergaven
18-5-2026
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#1
nausea zei:
Voel me compleet gevangen, kan niet naar een kliniek want familie pikt dit echt niet. Gewoon helemaal kut. Ben er zo klaar mee. Sorry maar ik kan dit gewoon niet aan.
Klik om te vergroten...
Wat naar om te lezen dat je het er zo moeilijk mee hebt. Je familie weet niet dat je verslaafd bent? Denk je dat je familie liever heeft dat je verslaafd bent aan iets waar je niet verslaafd aan wil zijn, of dat je jezelf laat opnemen om er iets aan te doen?
Het kan wellicht ook thuis, daar lees ik hier ook weleens verhalen over, bespreek het eens met je huisarts.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
nausea zei:
Benzo's zijn zo kut. Ben met 2 vingers in de neus met alcohol en o-dsmt gekapt maar goddomme die benzo's. Het is niet eens dat 'k denk 'muhuhuh lekkah high worduhhh' zit op het punt dat 'k het nodig heb om niet 24/7 paniekaanvallen te hebben en me ziek te voelen en de hele zooi. Ik haat het. Ik haat die kutvendors die zwaar verslavende drugs verkopen aan minderjarigen zonder te checken. Ben begonnen toen 'k 17(?) was, jaren later nog steeds het enige wat me achtervolgt. M'n leven loopt lekker nu maar die verslaving spookt altijd op de achtergrond. Constant stomme smoesjes verzinnen om niet mee te gaan naar hier en daar voor langere tijd omdat 'k gegarandeerd doodziek word. En als 'k in 1 keer kon stoppen deed ik het, maar het kan niet. Minderen lukte in het begin maar wanneer ik het nu doe voelt het alsof de wereld op z'n kop staat en heb 'k een terugval die 10 keer zo hard is. Voel me compleet gevangen, kan niet naar een kliniek want familie pikt dit echt niet. Gewoon helemaal kut. Ben er zo klaar mee. Sorry maar ik kan dit gewoon niet aan.
Klik om te vergroten...
Het is echt een gevangenis om afhankelijk te zijn van Benzo’s. Ik zou zeggen ga naar je huisarts en bouw langzaam af met Diazepam volgens de Ashton Manual. Er is echt een uitweg. Rustig aan dan komt het goed. Begin maar met om hulp vragen, de rest komt later wel. Clean leven is mooi, en dat kun jij ook bereiken.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben vandaag een dagje in Den Haag geweest (kunstmuseum en Mauritshuis). Voor mij is Den Haag toch altijd wel een beetje het hol van de leeuw. In de laatste twee jaar dat ik blowde, haalde ik vrijwel al mijn wiet in die stad. Een ritje van 1h en 20 minuten met de trein en dat ook weer terug.

5 shops af, en met 25g peperdure, veel te sterke wiet, ging ik dan weer huiswaarts.

Man wat heb ik vandaag sterk de neiging gehad om te blowen zeg. Pfffff....
En ik wist van tevoren dat dit eraan zat te komen. De eerste gedachte teisterde me gisteren al:
"aaaah kan wel een keertje joh."
"Hoe vaak ben je nou in den haag?"
"Deze keer is het toch niet om je gevoel te ontvluchten, maar gewoon lekker weetjewel."
"Het is maar wiet joh, geen pyro's."

En 101 bullshit redenen...

Ik had bewust alvast een meeting gepakt in den haag in de ochtend, zodat ik goed van start zou gaan. Blij dat ik dat gedaan heb.
Ik koos er ook voor om een meeting in te plannen 's avonds, in Gouda. Dat ik deze meeting nog in het verschiet had, heeft me weerhouden om te gebruiken. Daar nog half stoned aankomen en beweren dat ik clean ben, kan ik niet meer. Liegen zoals vroegâh zit er niet meer in.
En een wit muntje ophalen als nieuwe start had ik geen zin in. Ik wil hem ophalen als nieuwkomer haha

Het was ff lastig met momenten. In de musea ging het wel, maar vooral als ik buiten stapte, was ik echt in tweestrijd.

Hoe lang blow ik nou al niet meer? 😂
Maar als mijn verslaving de kans ziet, laat ie die niet liggen.

Inmiddels ben ik met de trein alweer onderweg naar Gouda. Dus ik ben voorlopig ff 'safe'.
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Foxy Methoxy zei:
Wat naar om te lezen dat je het er zo moeilijk mee hebt. Je familie weet niet dat je verslaafd bent? Denk je dat je familie liever heeft dat je verslaafd bent aan iets waar je niet verslaafd aan wil zijn, of dat je jezelf laat opnemen om er iets aan te doen?
Het kan wellicht ook thuis, daar lees ik hier ook weleens verhalen over, bespreek het eens met je huisarts.
Klik om te vergroten...
Denk het niet eerlijk gezegd. Enige wat ze ooit zeggen over lui die ze niet mogen is 'is vast een junk'. Elke dag drinken maakt niet uit volgens hen, alleen als een ander het doet dan is het wel erg. Kan er niet mee aankomen, denk oprecht dat ze me niet meer willen zien en heb nergens om naartoe te kunnen voor een langere tijd. Ben aan het kijken naar thuis afkicken maar krijg het niet gedaan, ga van 2 dagen goed bezig naar dubbele dosis. Trek dit niet. Heb toch geen ambities, maakt het allemaal nog uit
dupont zei:
Het is echt een gevangenis om afhankelijk te zijn van Benzo’s. Ik zou zeggen ga naar je huisarts en bouw langzaam af met Diazepam volgens de Ashton Manual. Er is echt een uitweg. Rustig aan dan komt het goed. Begin maar met om hulp vragen, de rest komt later wel. Clean leven is mooi, en dat kun jij ook bereiken.
Klik om te vergroten...
Ga 't Ashton Manual ff opzoeken, dankje. Ga binnenkort in therapie dus ben beetje gestresst daardoor. Wedden dat ze zeggen 'hier, pillen, oprotten' zoals gewoonlijk. Kut GGZ. Ik weet het ook allemaal niet. Hulp buiten vrienden zit er helaas niet in. Wil er vanaf maar zit gewoon te denken, ja dan ben ik er vanaf en wat dan? Moet 'k door het leven met mezelf, 24/7. Dit is een kutleven, maar vraag me af of het beter wordt als 'k clean ben. Heb gewoon vrienden, vriendje, alles goud alles goed. Benzo's zijn bijzaak. Ben klaar met die zooi maar als 'k dan clean ben zit ik met mezelf. Klinkt sws heel kut maar het hoeft gewoon niet. Nooit plezier gehad in het leven en het zit er ook niet aan te komen. M'n leven is prima maar kan er geen seconde van genieten. Waar lul 'k in godsnaam ook over, leven was niet top en heb het zelf kutter gemaakt.

Sorry hoor ff m'n gezanik eruit gooien. No offense jongens maar zit er een beetje doorheen
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
nausea zei:
Denk het niet eerlijk gezegd. Enige wat ze ooit zeggen over lui die ze niet mogen is 'is vast een junk'. Elke dag drinken maakt niet uit volgens hen, alleen als een ander het doet dan is het wel erg. Kan er niet mee aankomen, denk oprecht dat ze me niet meer willen zien en heb nergens om naartoe te kunnen voor een langere tijd. Ben aan het kijken naar thuis afkicken maar krijg het niet gedaan, ga van 2 dagen goed bezig naar dubbele dosis. Trek dit niet. Heb toch geen ambities, maakt het allemaal nog uit

Ga 't Ashton Manual ff opzoeken, dankje. Ga binnenkort in therapie dus ben beetje gestresst daardoor. Wedden dat ze zeggen 'hier, pillen, oprotten' zoals gewoonlijk. Kut GGZ. Ik weet het ook allemaal niet. Hulp buiten vrienden zit er helaas niet in. Wil er vanaf maar zit gewoon te denken, ja dan ben ik er vanaf en wat dan? Moet 'k door het leven met mezelf, 24/7. Dit is een kutleven, maar vraag me af of het beter wordt als 'k clean ben. Heb gewoon vrienden, vriendje, alles goud alles goed. Benzo's zijn bijzaak. Ben klaar met die zooi maar als 'k dan clean ben zit ik met mezelf. Klinkt sws heel kut maar het hoeft gewoon niet. Nooit plezier gehad in het leven en het zit er ook niet aan te komen. M'n leven is prima maar kan er geen seconde van genieten. Waar lul 'k in godsnaam ook over, leven was niet top en heb het zelf kutter gemaakt.

Sorry hoor ff m'n gezanik eruit gooien. No offense jongens maar zit er een beetje doorheen
Klik om te vergroten...
Je moet leren om door het leven te gaan zonder jezelf te verdoven, je moet die gevoelens en angsten onder ogen komen anders kom je er nooit vanaf. Dat is mijn grootste fout met alcohol geweest. Ik ken dat verlangen om te willen verdoven. Ik weet hoe moeilijk het is.

Je kan mij altijd appen als je wat kwijt wilt :wink:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
nausea zei:
Denk het niet eerlijk gezegd. Enige wat ze ooit zeggen over lui die ze niet mogen is 'is vast een junk'. Elke dag drinken maakt niet uit volgens hen, alleen als een ander het doet dan is het wel erg. Kan er niet mee aankomen, denk oprecht dat ze me niet meer willen zien en heb nergens om naartoe te kunnen voor een langere tijd. Ben aan het kijken naar thuis afkicken maar krijg het niet gedaan, ga van 2 dagen goed bezig naar dubbele dosis. Trek dit niet. Heb toch geen ambities, maakt het allemaal nog uit

Ga 't Ashton Manual ff opzoeken, dankje. Ga binnenkort in therapie dus ben beetje gestresst daardoor. Wedden dat ze zeggen 'hier, pillen, oprotten' zoals gewoonlijk. Kut GGZ. Ik weet het ook allemaal niet. Hulp buiten vrienden zit er helaas niet in. Wil er vanaf maar zit gewoon te denken, ja dan ben ik er vanaf en wat dan? Moet 'k door het leven met mezelf, 24/7. Dit is een kutleven, maar vraag me af of het beter wordt als 'k clean ben. Heb gewoon vrienden, vriendje, alles goud alles goed. Benzo's zijn bijzaak. Ben klaar met die zooi maar als 'k dan clean ben zit ik met mezelf. Klinkt sws heel kut maar het hoeft gewoon niet. Nooit plezier gehad in het leven en het zit er ook niet aan te komen. M'n leven is prima maar kan er geen seconde van genieten. Waar lul 'k in godsnaam ook over, leven was niet top en heb het zelf kutter gemaakt.

Sorry hoor ff m'n gezanik eruit gooien. No offense jongens maar zit er een beetje doorheen
Klik om te vergroten...
Ga naar een meeting als je worstelt met clean leven, ga in therapie en werk aan jezelf. Er zijn zat mensen die je willen steunen en je zit niet met jezelf opgescheept. Je kunt veranderen. Alles is tijdelijk.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zoveel triggers gehad afgelopen dagen dus de cravings zijn sky high😤
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
nausea zei:
Ga binnenkort in therapie dus ben beetje gestresst daardoor. Wedden dat ze zeggen 'hier, pillen, oprotten' zoals gewoonlijk. Kut GGZ. Ik weet het ook allemaal niet.
Klik om te vergroten...
Deze begrijp ik wel, maar onthoud dat je er altijd zelf bij bent. Als je geen pillen wilt zeg je "nee". Maar de oplossing voor een psychiater is altijd pillen, net zoals een chirurg je altijd open wil snijden en een homeopaat je veel te duur lang geschud water wil verkopen :wink:. Dus zorg dat je bij een psycholoog ofzo terecht komt, daar kun je aan je problemen werken. En mochten ze nou echt staan op medicatie dan kun je altijd het voorgestelde in twijfel trekken door te vragen wat de bijwerkingen of nadelen zijn en of er dan alternatieven zijn die dat niet of minder hebben.

En als je je alsnog onzeker voelt, neem dan iemand mee met wie je van tevoren je doelen grenzen doorneemt. Dan sta je altijd sterker dan in je uppie.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Torchic zei:
Zoveel triggers gehad afgelopen dagen dus de cravings zijn sky high😤
Klik om te vergroten...
Houd vol :)

Had je ze aan kunnen zien komen of ze uit de weg kunnen gaan?
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#10
dupont zei:
Houd vol :)

Had je ze aan kunnen zien komen of ze uit de weg kunnen gaan?
Klik om te vergroten...
Een aantal had ik wel aan zien komen maar had ik zelf geen invloed op. Maar ook een aantal triggers heb ik kunnen voorkomen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Torchic zei:
Een aantal had ik wel aan zien komen maar had ik zelf geen invloed op. Maar ook een aantal triggers heb ik kunnen voorkomen.
Klik om te vergroten...
Dan heb je gedaan wat je kon, en is het top! Ik hoop dat je de rust snel weer terug kunt vinden 🙏
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#12
Torchic zei:
Zoveel triggers gehad afgelopen dagen dus de cravings zijn sky high😤
Klik om te vergroten...
Cravings kunnen weerstaan en zo lekker richting bed!😴
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb gebeden in de kerk voor de drugsverslaafden en in het bijzonder dat er a-pihp samples bij RC bestellingen wordt toegevoegd en dat ik wil dat dat stopt.

Direct erna brak het zweten me keihard uit en voelde me zo onrustig. Verder ben ik bang dat ik niet goed mijn lorazepam dosis heb bijgehouden vandaag. Weet niet of ik te veel op heb nu dan voorgeschreven. Het maakt het allemaal niet makkelijker.

Op bed liggen en wat lofi hip hop luisteren. Zelfs klassieke muziek is me te veel nu. Hopelijk kan ik even wat bijkomen.

Baal ervan want mijn onrust is helemaal nergens voor nodig. Er is helemaal niks aan de hand.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gaat weer beter :)
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mijn lichaam is uitgeput maar mijn brein staat op tilt
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik denk toch wel dat ik een licht alcohol probleem heb. De gewoonte is na 7 dagen stoppen er weer ingekropen en eigenlijk komt het veel erger terug. Denk dat ik maar op dit lage pitje doorteer.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#17
Pff best spijt dat bommetje genomen te hebben. Eerste gedachte wat dan op komt : benzo's. Maar nee, ga ik niet doen. Op de blaren zitten, want had beter moeten nadenken over wat ik kon doen met de pep op voordat ik het nam. Maar zal t graag lusten om een paar Valiums te pakken.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#18
BenzoLiefhebber zei:
Pff best spijt dat bommetje genomen te hebben. Eerste gedachte wat dan op komt : benzo's. Maar nee, ga ik niet doen. Op de blaren zitten, want had beter moeten nadenken over wat ik kon doen met de pep op voordat ik het nam. Maar zal t graag lusten om een paar Valiums te pakken.
Klik om te vergroten...
En, heb je nog wat uurtjes kunnen rusten/slapen?

Dat het me te lang duurde en me ging vervelen had ik ook altijd.. voordat ik zo'n hoge gewenning had opgebouwd dat ik een lijntje speed voor het slapen kon nemen.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#19
RnB_fan zei:
En, heb je nog wat uurtjes kunnen rusten/slapen?

Dat het me te lang duurde en me ging vervelen had ik ook altijd.. voordat ik zo'n hoge gewenning had opgebouwd dat ik een lijntje speed voor het slapen kon nemen.
Klik om te vergroten...
Ik heb hooguit half uur geslapen. Helaas voel ik me ook best brak, en moet ik nu aan m'n planning beginnen. Beetje ziekerig maar eigen schuld.

Ik doe wel vaak ongeveer 4 uur in bed liggen met alles donker zodat ik nog enigszins "slaap" heb, wakker dan.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Iemand schreef iets over aanhoudende vermoeidheid en extreem volle dagen.
Dat dus. Ook al zit niet elk uurtje vol, het zijn zoveel gesprekken, zoveel mensen, zoveel voorstelrondjes.

Al die verwachtingen, al die discussies. Ik zei: Ok dan ga ik eens een tijdje gewoon doen wat iedereen vraagt en kijken wat er dan gebeurd. Van de week ben ik bijna op de fiets in slaap gevallen.... dat gebeurt er.

En ja dan dat gevoel 'I need my benzo's'. Dit is ook niet goed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4041424344...93
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."