Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchreeuw je cravings en frustratie eruit!

Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

1856 antwoorden
268 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hippie Langwaus zei:
Inderdaad naar Zweeds model tot 3,5% algemeen verkrijgbaar. Sterker bier is in de System Bolaget te koop.
Klik om te vergroten...
Ohja, dat herinner ik me nog wel. Die staatswinkel met sterke drank. Dat was me een uitstalling van feestartikelen heheheh. Wat ik toen wel bizar vond waren de openingstijden van die winkel (was wel in een kleine stad op het platteland hoor) van 10-17u ofzo. Niet dat dat een alcoholist zou ontmoedigen :wink:
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#2
dupont zei:
Ohja, dat herinner ik me nog wel. Die staatswinkel met sterke drank. Dat was me een uitstalling van feestartikelen heheheh. Wat ik toen wel bizar vond waren de openingstijden van die winkel (was wel in een kleine stad op het platteland hoor) van 10-17u ofzo. Niet dat dat een alcoholist zou ontmoedigen :wink:
Klik om te vergroten...
Het kan nog 'gekker'.

In Noorwegen heb ik eens op zondag een sixpack 4,7% bier in de supermarkt gepakt. Toen ik daarmee bij de kassa kwam werd ik verontwaardigd toegesproken door de kassière dat ik toch wel zou moeten weten dat bier kopen op zondag natuurlijk niet mogelijk was.

Ook in Oslo gingen er elke dag gordijntjes voor het bier in de supermarkten na 19.00u ofzo.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hippie Langwaus zei:
Het kan nog 'gekker'.

In Noorwegen heb ik eens op zondag een sixpack 4,7% bier in de supermarkt gepakt. Toen ik daarmee bij de kassa kwam werd ik verontwaardigd toegesproken door de kassière dat ik toch wel zou moeten weten dat bier kopen op zondag natuurlijk niet mogelijk was.

Ook in Oslo gingen er elke dag gordijntjes voor het bier in de supermarkten na 19.00u ofzo.
Klik om te vergroten...
Ahja, Noorwegen. Daar was ik al failliet voor de hele avond na 1 rondje in de club. Daar was een biertje decennia geleden al 10 euro.

Ach ja, weet jij veel als "domme" toerist :)
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jeetje ik heb dat allemaal niet meegemaakt en ga dat dus ook niet meer meemaken. Toch gek.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Frustratie. Dat je kunt zijn zoals ik, maar niet wilt leven als een gehandicapte.

Ja mensen ik wil ook gewoon op vakantie. Zonder toeters en bellen, zonder begeleiders. Zoals ik altijd gekund heb.

De antabus gaat mee, het is een weekje. Ik ken het gebied.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alinde zei:
Frustratie. Dat je kunt zijn zoals ik, maar niet wilt leven als een gehandicapte.

Ja mensen ik wil ook gewoon op vakantie. Zonder toeters en bellen, zonder begeleiders. Zoals ik altijd gekund heb.

De antabus gaat mee, het is een weekje. Ik ken het gebied.
Klik om te vergroten...
Blijf je videobellen voor je medicatie?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, we bellen via whatsapp dus dat kan daar ook gewoon.

Ik neem vrijdag in en vlieg op zaterdag. Zelfs als koffer kwijt zou raken is er niet meteen paniek.

Ik heb budget om eerder terug te gaan ivm ontregeling. Geloof me, thuis een week doorkomen is veel moeilijker dan op die plek.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
En geen tijdsverschil, belangrijk voor bipolairen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ze hebben er ook meetings, dat lijkt me heel gaaf.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik weet het maar ik viel ff om. Mijn reguliere medicatie is ook bijna op.
Moet even de nacht door en om 9.30 apotheek bellen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
dupont zei:
Op zich kan ik dat soort dutjes niet echt aanraden. Ik heb ook wel eens iets weg proberen te slapen maar werd vaak heel gaar wakker en kon niet echt helder nadenken naderhand. Iets te risky wat mij betreft om trek weg te slapen. Voor hetzelfde geld krijg je eoa gebruikersdroom ofzo.
Klik om te vergroten...

Herkenbaar.
Toevallig gisteren nog gehoord bij mijn intake voor ambulante hulp. Structuur, ook op gebied van slapen, schijnt ontzettend belangrijk te zijn voor je hersenen. Bijvoorbeeld gaan slapen tussen 22u en 23u. Ben je moe kies je 22u en anders 23u. En dan maak je een reeks.

Vervelend dat je die craving hebt of had Alinde.
Maar zoals Hippie Langwaus al schrijft ept zoiets ook altijd weer weg. Probeer dat te denken (en niet in paniek te raken bv)
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oh nee ik ben niet in paniek. Heb heel even geslapen maar dat was heel kort. Nu bedenken wat ik vannacht ga doen, wat geen herrie maakt .
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alinde zei:
Nu bedenken wat ik vannacht ga doen
Klik om te vergroten...

Slapen?
Of althans in bed gaan liggen?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Alinde zei:
Nu bedenken wat ik vannacht ga doen, wat geen herrie maakt .
Klik om te vergroten...
Ik kan op dat vlak slapen wel echt aanraden. Tenzij je heel erg snurkt. Maar daar heeft de snurker zelf vaak toch geen last van :wink:
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jaaa maar ik kan niet slapen.

Nee serieus ik slaap heel weinig. Ben van zo veel medicatie naar zo weinig gegaan. Ik mag seroquel ophogen en misschien moet dat nu ook even. Maar moet er ook doorheen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
De medicatie klopt ook weer niet daar had ik woensdag achteraan moeten gaan. Maar mijn tante kwam en ik dacht dat het wel goed zat.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#17
Alinde zei:
Oh nee ik ben niet in paniek. Heb heel even geslapen maar dat was heel kort. Nu bedenken wat ik vannacht ga doen, wat geen herrie maakt .
Klik om te vergroten...
Ritme en regelmaat is toch heel belangrijk voor je in deze fase?
Probeer te slapen, in ieder geval te rusten.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben aan het rusten.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik leefde de laatste tijd op maaltijdshakes en een AVG per dag. Blijkbaar werkt dat niet echt.

Kijken of ik maar meer groente en fruit kan eten erbij. Dit werkt echt niet hoe het afgelopen dagen ging.

Net een grote sap op

Edit: that said. Ik had m'n yfood vandaag ook niet op. Idk meer man
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alinde zei:
Jaaa maar ik kan niet slapen.
Klik om te vergroten...

Heb je wel de rust om 's nachts rustig in bed te liggen?
Misschien wat te lezen oid. Of gewoon te rusten.

Mij is geleerd dat rusten IN bed altijd beter is dan op de bank rechtop blijven zitten.
Ik heb ook veel slaapproblemen gehad. Stond altijd aan. Maar dit heeft mij geholpen.
Gewoon liggen. Vaak viel ik dan ook wel in slaap. Soms las ik een simpel tijdschrift oid.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4243444546...93
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."