Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchreeuw je cravings en frustratie eruit!

Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

1856 antwoorden
255 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Alinde zei:
Dank je Manu.
Eigenlijk zit ik op 2,5 en mag ik naar 2. Maar het zou ook eerst 2,25 mogen worden.

Dus heb nog even te gaan. Maar ergens ben ik blij dat ik zoveel ‘mag’ maar dat is de verslaafde in mij. (Jarenlang was twee de max, maar crisis gehad)

t andere stemmetje zegt dat het rotspul is.
Klik om te vergroten...
Het is rotspul, zeker bij langdurig gebruik. Ik hoop dat je het over een jaartje ofzo ook zo zult zien. In jou geval vrees ik dat het niet de verslaafde in je is, maar de donkere krachten van de benzo-shit. Maar langzaam afbouwen is zeker mogelijk.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alinde zei:
Waarom neem ik toch steeds dat kwartje lorazepam terwijl dat er eigenlijk af mag/moet?
Op t moment zelf wil ik zoveel mogelijk dus ook dat kwartje.
Klik om te vergroten...
Verslaving.
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik wil niet meer! Vroeger kon 'k nog van alles 'ja nee ja haha :relaxed: ' zeggen en beetje aardig doen maar da's nu mooi weg, in het begin waren mensen trots op me nu zegt iedereen 'pff wat ben je toch prikkelbaar Naus' ja joh hoe zou het komen, ga weg dan als je me niet moet. Gezeik joh, klaar mee.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Manu76 zei:
Het is rotspul, zeker bij langdurig gebruik. Ik hoop dat je het over een jaartje ofzo ook zo zult zien. In jou geval vrees ik dat het niet de verslaafde in je is, maar de donkere krachten van de benzo-shit. Maar langzaam afbouwen is zeker mogelijk.
Klik om te vergroten...
Dank je wel!

Ik kom uit een toestand van drank en benzo’s. Drank nu 4 maanden laten staan op 1 terugval na.
Afgelopen nacht de extra benzo’s NIET genomen.

Hoop morgen weer hetzelfde te kunnen zeggen.

De frustratie is dat ik me echt depressief voel. En niet blij kan zijn met het ‘mooie weer’.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
Dank je wel!

Ik kom uit een toestand van drank en benzo’s. Drank nu 4 maanden laten staan op 1 terugval na.
Afgelopen nacht de extra benzo’s NIET genomen.

Hoop morgen weer hetzelfde te kunnen zeggen.

De frustratie is dat ik me echt depressief voel. En niet blij kan zijn met het ‘mooie weer’.
Klik om te vergroten...
We hadden het er eerder al over, maar ik herken het "waarom kan ik niet gewoon genieten van dit mooie weer? "iedereen" om me heen lijkt hier geen moeite mee te hebben..."

Dat is naar "buiten" (in de zin van: buiten jezelf) kijken, terwijl de frustratie, stress en depressieve gevoelens schreeuwen: @Alinde, wij hebben je aandacht nodig!

Je kunt ook niet relaxed in de tuin zitten als je een hond of een kind hebt die om je aandacht vraagt. Eerst moet je daar je aandacht aan geven, daarna is er de rust en ruimte om de schoonheid van de wereld binnen te laten komen.

En dat kan een proces zijn van steeds terug moeten komen naar eerst de aandacht inwaarts te richten. Het zit in lagen.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zojuist een nieuw tv’tje geïnstalleerd op mijn kamer en de gedachte kwam even in me op van “als ik keta haal kan ik echt ultiem chillen op mn kamer vanaf nu”. Het stemmetje bestaat nog… overmorgen 4 weken zonder! (Langst tot nu toe)
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dankjewel Mindless.

Godzijdank nu een therapeut gevonden die de juiste snaar weet te raken. Betaal het wel zelf maar een sessie is even duur als een doos benzo’s.
Dus elke keer dat ik dat niet koop kan ik naar die mevrouw.

Frustratie: Nu al miscommunicaties over het weekend weg. Iemand die wel/niet/wel/niet de kar wil trekken, maar je mag t vooral niet overnemen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alinde zei:
Dankjewel Mindless.

Godzijdank nu een therapeut gevonden die de juiste snaar weet te raken. Betaal het wel zelf maar een sessie is even duur als een doos benzo’s.
Dus elke keer dat ik dat niet koop kan ik naar die mevrouw.

Frustratie: Nu al miscommunicaties over het weekend weg. Iemand die wel/niet/wel/niet de kar wil trekken, maar je mag t vooral niet overnemen.
Klik om te vergroten...
Fijn dat je een geschikte therapeut hebt gevonden. :)

Ik zeg je eerlijk, ook al sta ik helemaal achter die post van mij hierboven (van dinsdag), soms heb ik ook weer van die dagen dat het weer super moeilijk lijkt. Vandaag is 1 van die dagen.

Dat ongemakkelijke, onrustige, licht-depressieve, onververvulde gevoel, waarvan ik wéét: ik moet het juist recht aan kijken, maar dan toch proberen ervan weg te kijken omdat het ongemakkelijk is. Ik praat mezelf dan aan dat het ook moeilijker is door de warmte, maar ergens weet ik ook wel dat dat het zoveelste smoesje is om niet te hoeven kijken. Alles om maar niet te hoeven kijken/voelen. Eigenlijk de hele dag al doe ik dit met afleidingen. Stond vanmiddag ook weer op het punt om 4F-MPH te nemen om me energiek/goed te voelen, net zoals ik gister deed. Dat gelukkig niet gedaan vandaag.

Welk beter moment dus dan nu, om even op te houden met wegkijken en het gewoon even onder ogen te komen. Het is te uitputtend om steeds maar van proberen te ontsnappen. Het vreet energie.


Hoop dat je de frustraties over het weekendje weg even bij je neer kunt leggen. Het is nu avond. Tijd om te ontspannen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dank je wel. Moet me idd niet te druk maken. Kan vooraf bedenken dat je zo’n weekend niet onder controle krijgt.

Wat rot dat je je zo voelt. Weet je zelf wel wat je zo onrustig maakt?
(bedoel niet dat je dat hier zou moeten schrijven)
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het is maandagavond en ik word nu al helemaal gek van coke-cravings weer😫

Zaterdagmiddag een verjaardag van een maatje. Dat is gewoon in een restaurant met kinderen erbij. Maar nou willen ze met een paar daarna nog de kroeg in.
En mijn junkie-hoofd heeft al allemaal excuses bedacht:

-Vandaag helaas geen Thunderdome kaartjes kunnen kopen, dus scheelt €80
- Krijg deze week €200 extra uitkering
- Heb een drukke week met veel afspraken, dus als beloning daarna
- Mn vriend zei net (zonder dat hij van mn cravings weet) al uit zichzelf dat we daarna wel bij zijn moeder kunnen blijven slapen zodat we mee naar de kroeg kunnen.
-etc...

Ik moet dat extra geld gewoon op mn spaarrekening zetten en we moeten zaterdag gewoon na dat verjaardagsfeest naar huis. En niet mee naar de kroeg/in zijn oude dorp blijven. En ik moet op dat feest gewoon aan de cola en niet aan de Malibu.

Ik weet het allemaal wel zo goed. Maar die k*t verslaving en gedachten altijd😫
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#11
Perenijsje zei:
Het is maandagavond en ik word nu al helemaal gek van coke-cravings weer😫

Zaterdagmiddag een verjaardag van een maatje. Dat is gewoon in een restaurant met kinderen erbij. Maar nou willen ze met een paar daarna nog de kroeg in.
En mijn junkie-hoofd heeft al allemaal excuses bedacht:

-Vandaag helaas geen Thunderdome kaartjes kunnen kopen, dus scheelt €80
- Krijg deze week €200 extra uitkering
- Heb een drukke week met veel afspraken, dus als beloning daarna
- Mn vriend zei net (zonder dat hij van mn cravings weet) al uit zichzelf dat we daarna wel bij zijn moeder kunnen blijven slapen zodat we mee naar de kroeg kunnen.
-etc...

Ik moet dat extra geld gewoon op mn spaarrekening zetten en we moeten zaterdag gewoon na dat verjaardagsfeest naar huis. En niet mee naar de kroeg/in zijn oude dorp blijven. En ik moet op dat feest gewoon aan de cola en niet aan de Malibu.

Ik weet het allemaal wel zo goed. Maar die k*t verslaving en gedachten altijd😫
Klik om te vergroten...
Misschien heel rigoureus maar is het een optie om de verjaardag in het geheel over te slaan? Dat is natuurlijk wel rot en snap dat het ook niet fijn voelt tegenover die vriend maar er liggen zoveel gevaren op de loer als je wel gaat.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#12
Torchic zei:
Misschien heel rigoureus maar is het een optie om de verjaardag in het geheel over te slaan? Dat is natuurlijk wel rot en snap dat het ook niet fijn voelt tegenover die vriend maar er liggen zoveel gevaren op de loer als je wel gaat.
Klik om te vergroten...

Ja ik weet dat dat natuurlijk ook een optie is. Pas daarom ook een (normale) verjaardag overgeslagen omdat ik dat weekend niet wilde gebruiken. Maar nu is het van dat maatje die vorig jaar een herseninfarct heeft gehad. Hij zou eigk pas voor zijn 40e verjaardag dit feest geven, maar nu doet hij het dus al 2 jaar eerder om die reden om het leven te vieren zeg maar. Dus is wel speciaal en wil het eigenlijk niet missen ook omdat we heel blij zijn dat hij er nog zo goed uit is gekomen.
Maar het is wel heel tricky idd wat je zegt.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik kan ff niks eten en drinken voor bloedprikken straks. Ik wil koffie!! En voedsel!!
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Alinde zei:
Ik kan ff niks eten en drinken voor bloedprikken straks. Ik wil koffie!! En voedsel!!
Klik om te vergroten...
Je mag het wel proeven en uitspugen. 😉


neem lekker een thermoskannetje koffie mee!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Perenijsje zei:
Ja ik weet dat dat natuurlijk ook een optie is. Pas daarom ook een (normale) verjaardag overgeslagen omdat ik dat weekend niet wilde gebruiken. Maar nu is het van dat maatje die vorig jaar een herseninfarct heeft gehad. Hij zou eigk pas voor zijn 40e verjaardag dit feest geven, maar nu doet hij het dus al 2 jaar eerder om die reden om het leven te vieren zeg maar. Dus is wel speciaal en wil het eigenlijk niet missen ook omdat we heel blij zijn dat hij er nog zo goed uit is gekomen.
Maar het is wel heel tricky idd wat je zegt.
Klik om te vergroten...
Misschien kun je op een rustiger moment koffie gaan drinken bij hem? Dat je niet in de drukte zit met drank erbij.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb trek in een glas Armagnac. En dan de fles in de buurt natuurlijk. Maar goed, dat gaat wel weer over.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heb echt niks lekkers te eten in huis. Wel avondeten gehad maar blijf trek hebben.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik weet niet wat het is maar heb echt gigantische cravings vandaag 😫😫😫
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Daarnet met boodschappen doen zag ik voor het eerst een ijsbok van Gulpener.

Dat was verleidelijk om mee te pakken. Gelukkig heb ik er niet aan toe gegeven.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nou het is een soort compromis geworden.
Wel naar de verjaardag en even mee naar de kroeg. En beetje coke maar voor ons doen, maar ook op tijd naar huis en niet de hele nacht doorgaan nog.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3637383940...93
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."