Craving voor het gevoel van het eerstje jointje zoals altijd. Half uurtje geleden halve pure op en voel hem al bijna niet meer. De eerste paar keer voelde ik hem nog de volgende dag.
Vraag me af hoe lang nog voordat ik op een dag gewoon besef dat al dat geld dat ik verbrand heb had kunnen worden geinvesteerd in iets meerwaardig.
Heel erg herkenbaar
@JanDeBrandweerman.
Nu ik een maand probeer van de THC af te blijven, gebruik ik de volgende gedachte als ik graag stoned wil zijn: "Als ik nu ga blowen, ga ik er dan van genieten of valt het effect me nog steeds tegen en krijg ik daardoor extra spijt dat ik niet heb kunnen volhouden?"
In de eerste jaren van mijn cannabisgebruik voelde het als een psychedelicum en werd ik enorm geïnspireerd, creatief en zelfs wat extravert.
Langzaam is dat verzand in chronisch blijven blowen en werd ik meer introvert en voelde ik me wel goed, maar niet meer zo megafantastisch als eerst. Maar ik vond het blijkbaar toch prima en goed om maar mee door te gaan.
Dat komt ook door het effect van THC. Het maakt niet uit wat je daadwerkelijk onderneemt. Het voelt als goed, nieuw en belangrijk. Zelfs als dat een beetje suf op een bank zitten is.
Gelukkig ben ik in dat opzicht niet zo'n typische luie bankhangende stoner en ben ik altijd wel iets aan het doen, maar niet alle activiteiten worden beter als je stoned bent.
De laatste jaren begon het me op te vallen dat ik de effecten steeds minder merkte en meer ging blowen met uitblijvend gewenst effect. Pas dit jaar heb ik geprobeerd te stoppen. In maart is het me 3 weken gelukt.
Het eerste pijpje hasj dat ik daarna rookte, voelde wel heel lekker, maar ik was al snel weer continu aan het blowen en was binnen 2 dagen weer op hetzelfde punt aangekomen met wederom weinig effect.
Ook begon ik steeds meer oraal cannabis te gebruiken, maar als je dan op een dag 4-5 gram weg zit te eten en nog steeds niet onder de indruk bent, helpt dat ook niet meer.