Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchreeuw je cravings en frustratie eruit!

Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

1856 antwoorden
256 weergaven
18-5-2026
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#1
ADHDisnietmakkelijk zei:
Ondertussen al een poosje van de zooi af voel me echt top alleen had net zieke cravings. Alles gaat goed en net toch een appje gestuurd gelukkig gelijk bij zinnen gekomen en gezegd nee laat maar zitten.
Klik om te vergroten...
Stating the obvious: waarom had je überhaupt het nummer van een dealer bij de hand?

En die cravings komen ergens vandaan natuurlijk en het is heel belangrijk om te kijken wat precies de trigger was. Een trigger kan in principe alles zijn, een moment van de dag, een stemming, een plek, alles wat je eventueel zou kunnen associëren met gebruik.

ADHDisnietmakkelijk zei:
Gesprek met de huisarts is ondertussen ook geweest dus ga binnenkort de onderliggende problemen ook aanpakken.
Klik om te vergroten...
Mooi, maar betekent dit dat je geen gebruik gaat maken van verslavingszorg? Want het duurt even voordat therapie haar vruchten afwerpt en in de tussentijd is het wel belangrijk om je cravings te managen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hier staat het naast de zuivel. Nouja het staat overal maar naast de zuivel kan ik er echt niet omheen. Vind het ziek, je legt de chocola toch ook niet op 1001 verschillende plekken? Dat is toch ook gewoon één pad?
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb al dagen geen zin om iets te voelen, maar als 'k dan iets zou nemen verneuk ik m'n cleantijd, stel 'k iedereen die trots op me is teleur, riskeer ik een terugval.. Makkelijke keuze als je het zo opschrijft maar in de praktijk, sja. Alles is me gewoon te veel.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alinde zei:
Praat niet zo come on.
Klik om te vergroten...
Wat jij wilt, ik stop. Was goedbedoeld.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#5
nausea zei:
Heb al dagen geen zin om iets te voelen, maar als 'k dan iets zou nemen verneuk ik m'n cleantijd, stel 'k iedereen die trots op me is teleur, riskeer ik een terugval.. Makkelijke keuze als je het zo opschrijft maar in de praktijk, sja. Alles is me gewoon te veel.
Klik om te vergroten...
Sterk blijven!

Heb je hulp gehad om tot je herstel te komen? Klinkt namelijk alsof je in de oranje fase zit (stoplichtmodel).

Zorg dat je weer in je goede (groene) fase komt om eventuele terugval te voorkomen!
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Makelifegreatagain zei:
Sterk blijven!

Heb je hulp gehad om tot je herstel te komen? Klinkt namelijk alsof je in de oranje fase zit (stoplichtmodel).

Zorg dat je weer in je goede (groene) fase komt om eventuele terugval te voorkomen!
Klik om te vergroten...
Dankje, heb een (goede!) psycholoog en ga elke week naar een NA meeting dus qua hulp kan 'k niet klagen. Heb een paar dagen geen vrienden ofzo gezien maar vanmiddag en morgen gelukkig wel :relieved: Zit op een benzo afbouw, paar weken dezelfde dosis gehad dus nu 'ie weer omlaag is is het wel weer pittig. Komt wel goed hoor, heb vaak van dat soort fasetjes. Maakt het niet leuker maar 'k weet in ieder geval dat 'k er uit kom.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hippie Langwaus zei:
Ik zit mezelf in de weg vandaag. Ik wil graag iets gebruiken, maar zelfs koffie en thee zijn geen handig idee.
Klik om te vergroten...
Thee ook niet? Ik heb ook soort van last van oververmoeid.. en met koffie juist weer teveel "moeilijke" gedachtes. Alsof ik Pep wil terwijl ik het nog nooit gehad heb.
Lack of joy, lack of stimulants. Maar heb ik deze dagen wel vaker en plots stuiter ik weer van de energie en geniet van hardop tegen mezelf praten...
Ik zou trouwens wel een paar dagen Centerparcs willen. Lekker in de jacuzzi en dan sauna en op die manier chillen.

Maar ik zit aan mijn laatste koffie light en actiefilm op Netflix. Veel gegeten en verwarming aan op nogmaals een Spaanse feestdag. Geboorte van de moeder van Jezus vandaag.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hippie Langwaus zei:
Bedankt voor de goede suggestie. Ik had vandaag graag een lange wandeling gemaakt, maar kan momenteel het huis niet uit.

Ik ga nog een setje pushups doen. Dat hielp vandaag de ergste onrust in fysieke vorm te laten wegvloeien.
Klik om te vergroten...
Even 5 min ademhalingsoefeningen doen. Staan zat op YouTube 💪
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hippie Langwaus zei:
Bedankt voor de goede suggestie. Ik had vandaag graag een lange wandeling gemaakt, maar kan momenteel het huis niet uit.

Ik ga nog een setje pushups doen. Dat hielp vandaag de ergste onrust in fysieke vorm te laten wegvloeien.
Klik om te vergroten...
Is mediteren een optie?
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#10
@JanDeBrandweerman Dit had ik ook met blowen, dat het heel snel uitwerkte en steeds minder plezierig high werd. Ik stapte toen over naar edibles, dat werkte wel, maar dat werkt wel erg lang en voel je waarschijnlijk de volgende dag nog.

Beter gewoon stoppen, beter voor je gezondheid en beter voor je portomonnee.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hippie Langwaus zei:
Ik zit mezelf in de weg vandaag. Ik wil graag iets gebruiken, maar zelfs koffie en thee zijn geen handig idee.
Klik om te vergroten...

Balen doorzetter :(
Maar dat hoort er vrees ik allemaal bij.


Ga online voor een leuke bokszak en sla je het licht uit de ogen als je momenten hebt als vandaag. Misschien helpt het.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#12
dupont zei:
Is mediteren een optie?
Klik om te vergroten...
Ja, dat is het zeker.

Maar daarvoor heb ik wel een basis rust nodig. Ik doe af en toe Zazen meditatie.

Ik wacht vanavond een moment af waarop ik rustig genoeg ben om hieraan te beginnen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Balen doorzetter :(
Maar dat hoort er vrees ik allemaal bij.


Ga online voor een leuke bokszak en sla je het licht uit de ogen als je momenten hebt als vandaag. Misschien helpt het.
Klik om te vergroten...
Ik heb vandaag wel het gevoel gehad, dat zoiets zou opluchten. 🙂
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#14
JanDeBrandweerman zei:
Craving voor het gevoel van het eerstje jointje zoals altijd. Half uurtje geleden halve pure op en voel hem al bijna niet meer. De eerste paar keer voelde ik hem nog de volgende dag.
Vraag me af hoe lang nog voordat ik op een dag gewoon besef dat al dat geld dat ik verbrand heb had kunnen worden geinvesteerd in iets meerwaardig.
Klik om te vergroten...
Heel erg herkenbaar @JanDeBrandweerman.

Nu ik een maand probeer van de THC af te blijven, gebruik ik de volgende gedachte als ik graag stoned wil zijn: "Als ik nu ga blowen, ga ik er dan van genieten of valt het effect me nog steeds tegen en krijg ik daardoor extra spijt dat ik niet heb kunnen volhouden?"

In de eerste jaren van mijn cannabisgebruik voelde het als een psychedelicum en werd ik enorm geïnspireerd, creatief en zelfs wat extravert.

Langzaam is dat verzand in chronisch blijven blowen en werd ik meer introvert en voelde ik me wel goed, maar niet meer zo megafantastisch als eerst. Maar ik vond het blijkbaar toch prima en goed om maar mee door te gaan.

Dat komt ook door het effect van THC. Het maakt niet uit wat je daadwerkelijk onderneemt. Het voelt als goed, nieuw en belangrijk. Zelfs als dat een beetje suf op een bank zitten is.

Gelukkig ben ik in dat opzicht niet zo'n typische luie bankhangende stoner en ben ik altijd wel iets aan het doen, maar niet alle activiteiten worden beter als je stoned bent.

De laatste jaren begon het me op te vallen dat ik de effecten steeds minder merkte en meer ging blowen met uitblijvend gewenst effect. Pas dit jaar heb ik geprobeerd te stoppen. In maart is het me 3 weken gelukt.

Het eerste pijpje hasj dat ik daarna rookte, voelde wel heel lekker, maar ik was al snel weer continu aan het blowen en was binnen 2 dagen weer op hetzelfde punt aangekomen met wederom weinig effect.

Ook begon ik steeds meer oraal cannabis te gebruiken, maar als je dan op een dag 4-5 gram weg zit te eten en nog steeds niet onder de indruk bent, helpt dat ook niet meer.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#15
De afgelopen dagen krijg ik soms trek in het roken van een stevige pijp tabak. Misschien ga ik er eerdaags zelfs wel aan toegeven.

Dan kies ik één van mijn lievelingspijpen uit en zal hem vullen met een pijptabak waar in ieder geval wat Latakia tabak in zit.

Ik ben nooit gevoelig geweest voor verslaving aan nicotine en een tabakspijp rookt men niet over de longen. Een pijptabak met oriëntaalse tabakken en Latakia bevat ook relatief weinig nicotine.
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#16
Paardenstaart zei:
Ik heb gram 3mmc gedeeld met iemand en nu lig ik kotsmisselijk in bed en kan ik niet slapen
Klik om te vergroten...
Oei, middagsdutje een idee? Is voor mij altijd een wondermiddel.

Ot: Slaap zonder verlamming
P
PaardenstaartLid
01-01-2024, 00:00
#17
plex zei:
Oei, middagsdutje een idee? Is voor mij altijd een wondermiddel.

Ot: Slaap zonder verlamming
Klik om te vergroten...
jaa sws maar heb afspraken in de middag, super stom
c
chemboyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben in het buitenland en heb ENORME cravings voor verschillende middelen… Heb zojuist een winkel gevonden waar je poppers kunt halen en ik heb al niet veel geld dus heb ik het nog net kunnen weigeren om het te kopen… maar nu kan ik er niet meer niet aan denken… De cravings om echt helemaal fucked up te gaan… holy shit en geen vrienden of muziek ofso kan mijn gedachten eraf laten dwalen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hier kan ik beter naar aparte bakker, slager, etc gaan. Alle winkels hebben overal aanbiedingen staan. En andere tijden van boodschappen doen wil ook helpen. Einde ochtend, na innemen/beeldbellen antabus gaat wel goed. Dat is ander patroon dan ik had.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hippie Langwaus zei:
Hoe logisch is dat eigenlijk? Waarom kan dat niet in een apart slijterij-gedeelte?
Klik om te vergroten...

Precies.
Liefste nog wat in een hoek in een winkel.
Denk dat dat heel veel mensen zal helpen. Maar anderzijds denk ik: wil je alcohol dan ga je ook naar dat "eiland" toe. Het zal alleen goed zijn als "zucht remmer"

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3536373839...93
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."