Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchreeuw je cravings en frustratie eruit!

Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

1856 antwoorden
240 weergaven
18-5-2026
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jazz35 zei:
OT: En dan ben ík dus braaf sober deze periode, lukt het mijn man niet verdorie. Kom ik gisteren thuis, zit-ie weer te drinken. En niet voor het eerst deze weken. Terwijl thuis wat mij betreft echt een non alcohol zone is. Was het ook lange tijd. Ontzettend ergerlijk. Ik heb dit besproken hoor, en hij is er bijna geloof ik, bij het zelf omzetten van de knop. Maar ik vind het écht niet chill. Maakt het ook voor mijzelf niet makkelijker, los van de zorgen die ik voel als ik zie dat een stressvolle dag op het werk bij hem meteen leidt tot een tripje naar de AH voor bier. Verdoven verdoven verdoven. Ik ken het maar al te goed natuurlijk. Maar toch... ik zou willen dat we samen in dezelfde fase zaten.
Klik om te vergroten...
Poh, lastig is dat inderdaad. Eigenlijk zit je in hetzelfde schuitje, tegelijkertijd hebben jullie beiden je eigen proces te doorlopen. Het helpt denk ik wel goed om telkens bij een tegenvaller of negatieve emoties richting je partner (rondom zijn gebruik), voor jezelf scherp te houden waar die emotie vandaan komt. Wordt het veroorzaakt vanuit jouw liefde / betrokkenheid en daaruitvolgende bezorgdheid naar je partner? Of vanuit een gevoel van door jou ervaren 'disrespect' doordat jouw partner de door jou getrokken grens niet respecteert? Op basis daarvan kun je ook passend reageren. En ik zou dit ook elke keer expliciet uitspreken naar je partner. Dan loopt het niet onterecht door elkaar. Een bezorgde reactie kan ook een andere respons teweeg brengen (en toon hebben) dan je partner aanspreken omdat hij jouw grens niet respecteert.

Blijf wel vasthouden aan jouw grens. Als jij het nodig hebt dat jouw thuis een non-alcohol zone is omdat dat jou helpt bij jouw proces, dan zou ik hem daarop aanspreken. Als hij dan toch zo nodig wil drinken, dan kan hij dat beter uit jouw zicht buiten de deur doen. Dat verhoogt voor hem mogelijk ook de drempel (en kan hem helpen in zijn eigen proces). Tegelijkertijd wil je natuurlijk geen klimaat creeren waarin zaken geheimzinnig worden. Dat dilemma kun je hem natuurlijk ook meegeven. Of sterker nog: aan hem vragen wat hij denkt dat een handige oplossing is in deze, met respect voor jouw grens en minimum vereiste. Daarmee maak je 'm deelgenoot van jouw dilemma en mogelijk ook intrinsiek gemotiveerd om zelf z'n aangedragen oplossing ook op te volgen (jij legt het immers niet op, het wordt zijn eigen initiatief).

Enfin, dansen op een dun koord, maar wat ik uit jouw berichten opmaak is jullie relatie ongetwijfeld sterk genoeg voor zo'n type goed gesprek. Succes!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dank voor je uitgebreide reactie @Damius ! Fijn om het nog eens van iemand anders te lezen. :heartsuit:

Beide emoties zijn aanwezig: oprechte bezorgdheid én een scheutje pissigheid om het niet nakomen van onze gezamenlijke afspraak. Als ik moet kiezen, wint de bezorgdheid denk ik. Gelukkig is onze relatie inderdaad sterk genoeg om dit soort confronterende gesprekken te voeren. Mijn eerste reactie is er vaak een vanuit frustratie, maar daarna komt de nuance. Gelukkig kan hij daar goed naar luisteren en ziet hij ook wel in dat hij op dit moment niet de leukste en meest stabiele versie van zichzelf is. Uit het zicht drinken is een gevaarlijke hoor, met dat bijltje hebben we wel vaker gehakt. Zat hij op een gegeven moment 's avonds te 'werken' in de kroeg op de hoek. 🙈 Wel netjes aan het werk hoor, maar dan met echt bier in plaats van 0.0. Ach, de knop gaat binnenkort vast een keer om. Dan is hij weer meteen diehard straight edge, want zo gaat dat, met alles-of-niets-types. Als ik mijn eigen doel maar voor ogen blijf houden ja. Dat wordt er zo niet makkelijker op.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zin in pep. Ook vrijaf tot maandag.



Maar ik wil niet toegeven. 💁‍♂️
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#4
CuriousExplorer zei:
Zin in pep. Ook vrijaf tot maandag.



Maar ik wil niet toegeven. 💁‍♂️
Klik om te vergroten...
Niet toegeven hoor, je was zo lekker bezig! De banen in je hersens zijn gewoon weer even geactiveerd door gebruik onlangs, gaat ook weer over na een paar weken
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Purplext zei:
Niet toegeven hoor, je was zo lekker bezig! De banen in je hersens zijn gewoon weer even geactiveerd door gebruik onlangs, gaat ook weer over na een paar weken
Klik om te vergroten...
Je hebt helemaal gelijk hoor topper!
S
SerengetispaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jazz35 zei:
Heel verstandig ja, niets in huis hebben! Maakt de drempel alweer ietsje hoger. Zelf heb ik de nummers van mijn dealers uit m'n telefoon gemikt om mezelf te behoeden. Hehe, die komen toch op den duur zelf wel weer op de lijn met een nieuw telefoonnummer. Maar voor nu heb ik even NUL dealers in mijn phone staan. Werkt ook!
Klik om te vergroten...
Ik heb nog een hele zooi in huis aan RC's maar alleen de meer serotoninereleasers die vaak ook lang werken en ik heb geen zin in een dinsdagdip.
Het kwam ook wel doordat ik zaterdag een date had met een hele leuke meid en een bericht van haar kreeg dat ze nog veel twijfels had.
Dat voelt dan ook wel als een stomp in je hart waardoor je weer in een dip komt en motivatie verliest.
Voor dit weekend heb ik waarschijnlijk al aardig wat plannen dus kan ik het volhouden.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Serengetispaghetti zei:
Ik heb nog een hele zooi in huis aan RC's maar alleen de meer serotoninereleasers die vaak ook lang werken en ik heb geen zin in een dinsdagdip.
Het kwam ook wel doordat ik zaterdag een date had met een hele leuke meid en een bericht van haar kreeg dat ze nog veel twijfels had.
Dat voelt dan ook wel als een stomp in je hart waardoor je weer in een dip komt en motivatie verliest.
Voor dit weekend heb ik waarschijnlijk al aardig wat plannen dus kan ik het volhouden.
Klik om te vergroten...
Haha o ja, de RC-thuisapotheek, natuurlijk. Die heb ik inmiddels ook het huis uitgeknikkerd. Onmogelijk, om al die lekkere poedertjes en pilletjes te hebben liggen en er niet zo nu en dan (of gewoon lekker vaak) een likje of snufje van te nemen. 😅

Balen van die leuke meid! Zoiets zorgt inderdaad makkelijk voor motivatieverlies (ik verdíen het gewoon nu!), dus lekker volplempen die agenda. Zo kom je die dagen door. Zo doe ik het ook. Ramvol die dagen, zodat ik om tien uur met goed fatsoen een beweging richting bed kan maken.

Succes en hou vol!!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zoveel zin om te blowen. Heftige cravings vanavond. Meerdere triggers gehad afgelopen dagen. Zag mijn dealer gisteren en vanavond was ik eten bij een maatje die daar vlakbij woont.

Toen ik net vanaf hem naar huis reed bedacht ik me ineens; ik hoef nu alleen maar naar hem toe te rijden nu en ik kan wiet halen. En dan voel ik me ineens weer ontzettend kwetsbaar!!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Raver zei:
Zoveel zin om te blowen. Heftige cravings vanavond. Meerdere triggers gehad afgelopen dagen. Zag mijn dealer gisteren en vanavond was ik eten bij een maatje die daar vlakbij woont.

Toen ik net vanaf hem naar huis reed bedacht ik me ineens; ik hoef nu alleen maar naar hem toe te rijden nu en ik kan wiet halen. En dan voel ik me ineens weer ontzettend kwetsbaar!!
Klik om te vergroten...

Balen Raver.
Maar daadkrachtig van je dat je niet bij de dealer hebt aangebeld.
Hij kent je traject gok ik ... zou hij je wiet geven als je aan de deur komt, of kun je met hem een afspraak maken dat hij nee zegt?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
Hij kent je traject gok ik ... zou hij je wiet geven als je aan de deur komt, of kun je met hem een afspraak maken dat hij nee zegt?
Klik om te vergroten...

Ook dealers zijn makkelijk te manipuleren om je alsnog wèl zooi mee te geven. Been there, done that!

@Raver wat heb je er tegenover gezet om het niet te doen? Heb je er iets tegenover gezet? (Bijv. Fellow bellen, hogere macht aanspreken, bandje vooruit spoelen, etc.)

Zo niet, is het misschien wel gewoon een kwestie van tijd tot het kwartje de andere kant opvalt.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
Balen Raver.
Maar daadkrachtig van je dat je niet bij de dealer hebt aangebeld.
Hij kent je traject gok ik ... zou hij je wiet geven als je aan de deur komt, of kun je met hem een afspraak maken dat hij nee zegt?
Klik om te vergroten...

Als ik voor de deur sta zal die geen moment twijfelen om het gewoon te verkopen. Heb gewoon nooit meer contact opgenomen, had geen zin om mijn traject te vertellen. Misschien toen een achterdeurtje die ik open wilde houden.

LucidLucy zei:
@Raver wat heb je er tegenover gezet om het niet te doen? Heb je er iets tegenover gezet? (Bijv. Fellow bellen, hogere macht aanspreken, bandje vooruit spoelen, etc.)

Zo niet, is het misschien wel gewoon een kwestie van tijd tot het kwartje de andere kant opvalt.
Klik om te vergroten...

Ben eerst zsm naar huis gereden en ondertussen in mijn brein alles erbij gehaald waarom ik zo graag clean wil blijven. Eenmaal thuis m'n sponsor gebeld en mijn vriendin. Even lekker wat gegeten en Olympische spelen aangezet.

En hier natuurlijk gedeeld, nu ben ik eroverheen en is het uit mijn hoofd. Voor vandaag gelukkig.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
Ben eerst zsm naar huis gereden en ondertussen in mijn brein alles erbij gehaald waarom ik zo graag clean wil blijven. Eenmaal thuis m'n sponsor gebeld en mijn vriendin. Even lekker wat gegeten en Olympische spelen aangezet.
Klik om te vergroten...

Goed gedaan man! Blijf dat doen!

Doet me een beetje denken aan mijn dealer die vlakbij het station woonde. Oh, ik werd er elke keer aan herinnerd als ik met de trein ging. Ben daar echt vaak op teruggevallen. Vooral omdat ik er niets mee deed en het voor mezelf hield.

Hij legde shit klaar in de brievenbus en ik gooide het geld er doorheen. Vaak contactloos dus. Niet altijd hoor. Lag eraan of we zin hadden in een praatje.

Maar als het in m'n kop zat, tilde ik ook weleens gewoon die klep op van de brievenbus om te zien of er iets lag voor iemand anders. Dat was (gelukkig) nooit zo.

Bellen is zowat het enige dat echt helpt voor mij als ik zucht heb. En tegelijkertijd het laatste waar ik zin in heb om te doen 😅

Hopelijk blijft de zucht weer een tijdje bij je weg!
B
BengozyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ben nu al 1-2 weken flink aan het drinken, normaliter als ik drink dan haal ik eigenlijk 75% van de tijd wel wat als de tijd en portomonnee het toelaat.

Al zo'n 5 weken geen harddrugs aangeraakt. Over een weekje organiseer ik m'n verjaardag met wat vrienden. Ga 4mmc halen (nooit geprobeerd).

Eerst lekker kleine lijntjes pakken en biertjes doen met mn vrienden tot een uurtje of 1, daarna thuis lekker verdergaan. Heb er echt heel veel zin in!
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bengozy zei:
Ben nu al 1-2 weken flink aan het drinken
Klik om te vergroten...
Pas ermee op, glad ijs.
Voor je t weet zit je 12 jaar lang in alcoholisme zoals ik.
S
SerengetispaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb gister weer gebruikt maar was niet de bedoeling :confounded:
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Serengetispaghetti zei:
Heb gister weer gebruikt maar was niet de bedoeling :confounded:
Klik om te vergroten...
Gewoon vandaag weer niet gebruiken. ❤️

Ik heb gisteren helaas ook gebruikt, terwijl ik wilde stoppen. Vandaag gaat het me lukken om overal vanaf te blijven (behalve van de koffie). De dag is nog niet om, maar ik blijf nuchter tot ik naar bed ga.
B
BaloudekoeLid
01-01-2024, 00:00
#17
SoulAssassins zei:
De drang om het rustige gevoel van opioïde blijft knagen ,gelukkig heb ik niets in huis en ga het ook niet opzoeken.
Ik denk dat de chronische pijn ook wel een rol speelt ,dat gevoel om even pauze te hebben van de pijn is dan denk ik niet zo gek dat ik crave naar opioïden.
Klik om te vergroten...
Ai herkenbaar! Ik heb ook cravings. Bah!
Helaas is er onlangs uit de MRI gebleken dat ik idd verklaarbare pijn heb in mijn rug. Waardoor de cravings in mijn hoofd ook worden goed gepraat als: zie je wel, je hebt pijn, je mag het nemen.

Maar ik weet heel goed dat het de pijn heel eventjes dempt en ik daarna misselijk, moe en chagrijnig wordt. Dus ik doe het niet!
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Baloudekoe zei:
Ai herkenbaar! Ik heb ook cravings. Bah!
Helaas is er onlangs uit de MRI gebleken dat ik idd verklaarbare pijn heb in mijn rug. Waardoor de cravings in mijn hoofd ook worden goed gepraat als: zie je wel, je hebt pijn, je mag het nemen.

Maar ik weet heel goed dat het de pijn heel eventjes dempt en ik daarna misselijk, moe en chagrijnig wordt. Dus ik doe het niet!
Klik om te vergroten...
Ik doe het ook niet ,alleen om maar uit die verslaving te blijven.
Bewezen pijn is gegrond genoeg om er iets aan te doen ,maar we weten allemaal dat middelen tegen pijn alleen maar meer pijn gaat geven.
Het is een tijdelijk iets die pijnverlichting ,maar zodra het gaat wennen heb je gelijk meer nodig ook.

Mijn alternatief is de douche ,warme spieren geeft minder pijn.
Ook trekken aan haltertjes doe ik om juist die spieren rond de plekken waar het pijn doet te versterken ,waardoor er merkbaar minder pijn is.
Paracetamol werkt ook goed ,maar net als alle andere pijnstillers geeft het tolerantie maar geen verslaving.
Dus het slikken van paracetamol beperk ik ook.
S
SerengetispaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hippie Langwaus zei:
Gewoon vandaag weer niet gebruiken. ❤️

Ik heb gisteren helaas ook gebruikt, terwijl ik wilde stoppen. Vandaag gaat het me lukken om overal vanaf te blijven (behalve van de koffie). De dag is nog niet om, maar ik blijf nuchter tot ik naar bed ga.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik ook maar 1x paar weken maar ik vind het gewoon te veel. Mijn lichaam straft me ook niet genoeg af dus herstel ik snel waardoor opnieuw gebruiken weer te makkelijk wordt
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#20
Aaaahh!

Ik voel me kut dus wil weer een benzo nemen. Maar ik ben het verdoven van mezelf even zat dus zit ik maar met dit kut gevoel hier!

Mocht je spontaan iets willen gebruiken maar kan of wil/mag het niet, schreeuw het hier uit!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2829303132...93
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."