Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVier hier je clean-tijd mijlpalen

Vier hier je clean-tijd mijlpalen

1200 antwoorden
164 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Thanks! Echt lief dat je het vraagt ook. Ik ben een meisje heheh. Of vrouw. Of ertussen, maar boeie!
Klik om te vergroten...
Maakt ook niet uit inderdaad. :) Maar toch handig om je dan niet meer man te noemen haha.

ljuv zei:
Hmm ik rookte wel elke avond, niet overdag... Dus beetje in het midden-veel. Ik wil mezelf een kans geven het dus "normaal" te doen maar zo niet, ga ik gewoon jou achterna. Top prestatie ook😊
Klik om te vergroten...
Dankjewel, al voelt het eigenlijk helemaal niet als een top prestatie... Geloof me, half stoppen is veel zwaarder werken! Nu is het eigenlijk helemaal geen werken meer. De enige keren dat ik aan wiet denk, is wanneer ik er hier over lees.

En daarnaast kun je eigenlijk ook niet echt zelf kiezen of je ergens echt klaar mee bent (imo). Op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee... Dat op en neer, dan weer wel gebruiken, dan proberen een tijd te stoppen (maar eigenlijk wachtende tot ik weer "mocht"), het is te vermoeiend...

Cruciaal is imo wel, om (gezonde) substituten voor je jointje/pijpje/vapeje te hebben. Dingen die je doet waar je naar uitkijkt, die je energie geven. In plaats van die high waar je eerst naar uitkeek.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Geloof me, half stoppen is veel zwaarder werken! Nu is het eigenlijk helemaal geen werken meer. De enige keren dat ik aan wiet denk, is wanneer ik er hier over lees.

En daarnaast kun je eigenlijk ook niet echt zelf kiezen of je ergens echt klaar mee bent (imo). Op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee... Dat op en neer, dan weer wel gebruiken, dan proberen een tijd te stoppen (maar eigenlijk wachtende tot ik weer "mocht"), het is te vermoeiend...
Klik om te vergroten...
Dit is inderdaad de spijker op z'n kop. Beide alinea's zijn zo ontzettend waar. Ook aan den lijve ondervonden.
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Twee maanden lang vaak 3cmc (en af en toe 2fdck, 4fmph) gebruikt. Met flinke perioden van dagelijks gebruik. Geen grote hoeveelheden (denk aan 2x175mg op een dag bv), maar toch niet wat ik wilde.

Vorige week woensdag laatste gebruikt, alle restanten door de plee gespoeld en nu 6 dagen clean, behalve een biertje op vrijdag en een glas rode wijn op zaterdag. Saai, maar beter.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
goed bezig !
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
Putin007 zei:
Ik heb je post's vrijwel allemaal gelezen en ik herken de strijd..ik vind het echt knap hoezeer je moeite doet. Respect , ik probeer al jaren te stoppen en iedere keer pff maar nu heb ik een nieuwe arts die zegt begripvol is en ook echt qua medicatie overlegt met me. Ik heb deze keer gebruikersvrienden vriendelijk de deur gewezen. En uit mezelf gevraagd om mijn medicatie per dag te halen zodat ik op een zwak moment niet meer kan nemen...mja medicatie of niet het is een strijd.
Klik om te vergroten...

Dankjewel! Het blijft nog steeds een hele strijd idd. 2 weken geleden nog een terugval van 5 dagen gehad nadat ik slecht nieuws over mn gezondheid had gekregen. Maar mezelf daarna gelukkig wel weer herpakt💪
Goed van jou dat je je gebruikersvrienden de deur hebt gewezen en fijn dat je nu zo'n goede arts hebt👍
En slim idd om je medicijnen dan per dag op te halen. Heel veel succes ook👍
B
Bloemetjesgordijn95Lid
01-01-2024, 00:00
#6
2 jaar clean van alcohol, drugs en nicotine. 🥳
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#7
kerstvakantie-terugval
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Perenijsje zei:
We hebben een topic over welke drugs je nu gebruikt, maar er zijn op het forum ook mensen in herstel die juist proberen om niet meer te gebruiken. En dan is het misschien wel leuk om hier je clean-tijd te melden en helemaal als je een bijzonder mijlpaal hebt gehaald 🥳
En vertel ook als je dat wilt hoe het je lukt om vol te houden👍

Ik ben vandaag precies 2 maanden clean van harddrugs en alcohol 💪
Alleen mijn Etizolam ben ik nog aan het afbouwen nu, maar verder heb ik al 2 maanden niks meer gehad 😎

En dat terwijl ik wel echt een ernstige afhankelijkheid had aan vooral pep en coke. Eerst dacht ik dat ik wel gecontroleerd kon blijven gebruiken, maar dat resulteerde toch elke keer in verslavingsgedrag. In de Kerstvakantie heb ik nog een flinke terugval gehad en ben ik daarna uit mijn behandeling gezet. Dat heeft bij mij echt eindelijk de knop doen omdraaien dat ik niet meer wil gebruiken👍

Ik ga sindsdien veel naar NA/CA meetings waar ik veel steun aan heb. Het lukt nu veel beter om helpende gedachten in te zetten als ik trek heb en om juist de goede dingen te doen die ik al wel geleerd had maar nog moeilijk vond om toe te passen💪

Ik heb echt nog wel veel moeilijke momenten gehad, maar nu laat ik bijvoorbeeld mijn emoties er gewoon zijn en ontdek ik steeds meer dat ik er wel mee om kan gaan👍
En omdat dat nu dus al 2 maanden wel lukt mocht ik sinds gisteren ook weer mijn behandeling oppakken gelukkig 👍
Klik om te vergroten...
Ik heb je post's vrijwel allemaal gelezen en ik herken de strijd..ik vind het echt knap hoezeer je moeite doet. Respect , ik probeer al jaren te stoppen en iedere keer pff maar nu heb ik een nieuwe arts die zegt begripvol is en ook echt qua medicatie overlegt met me. Ik heb deze keer gebruikersvrienden vriendelijk de deur gewezen. En uit mezelf gevraagd om mijn medicatie per dag te halen zodat ik op een zwak moment niet meer kan nemen...mja medicatie of niet het is een strijd.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Niet echt een clean-tijd mijlpaal, maar toch een mijlpaal.
Ik zit volop in verlof en heb al meerdere malen aangeboden pep afgewezen.
Net vroeg iemand of ik coke kon halen (kan wel, maar wil niet) en heb nee geantwoord.


Ik vind dit weer maar eens een stap in de goeie richting ❤️



En qua tijd mijlpaal, alweer 8weken helemaal niks.
Daarvoor eens 1 avond heel miniem wat pep, en toen was het ook al 6 weken geleden.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
CuriousExplorer zei:
Niet echt een clean-tijd mijlpaal, maar toch een mijlpaal.
Ik zit volop in verlof en heb al meerdere malen aangeboden pep afgewezen.
Net vroeg iemand of ik coke kon halen (kan wel, maar wil niet) en heb nee geantwoord.


Ik vind dit weer maar eens een stap in de goeie richting ❤️



En qua tijd mijlpaal, alweer 8weken helemaal niks.
Daarvoor eens 1 avond heel miniem wat pep, en toen was het ook al 6 weken geleden.
Klik om te vergroten...

Dat zijn zeker ook hele mooie stappen idd💪
En 2 maanden al helemaal niks, knap hoor! Goed bezig man 😎
B
Bloemetjesgordijn95Lid
01-01-2024, 00:00
#11
CuriousExplorer zei:
Niet echt een clean-tijd mijlpaal, maar toch een mijlpaal.
Ik zit volop in verlof en heb al meerdere malen aangeboden pep afgewezen.
Net vroeg iemand of ik coke kon halen (kan wel, maar wil niet) en heb nee geantwoord.


Ik vind dit weer maar eens een stap in de goeie richting ❤️



En qua tijd mijlpaal, alweer 8weken helemaal niks.
Daarvoor eens 1 avond heel miniem wat pep, en toen was het ook al 6 weken geleden.
Klik om te vergroten...
Lekker bezig!!! Is zeker een mijlpaal om grote verleidingen te kunnen weerstaan.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#12
nu al een flinke tijd van de citrapotrlam af zonder afbouw!
maand of 2!

dont try at home.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nu het bijna eind van het jaar is, is het toch altijd leuk om even terug te blikken. Ik had graag gezien dat ik clean had kunnen blijven, maar in september werden de flashbacks meer dan ik op dat moment aan kon.

Maar opzich is er ook een positieve kant!

In 2020 had ik ongeveer 350 gebruikersdagen. Ik ben toen ergens 2 weken gestopt geweest na een enorm uit de hand gelopen avond met 12 middelen in mn systeem.

In 2021 had ik ongeveer 180-190 gebruikersdagen. Deze waren weliswaar intens en zijn me bijna fataal geweest. Maar na mijn opname is het veelal toch erg goed gegaan.

In 2022 heb ik waarschijnlijk rond de 20-25 gebruikersdagen gehad. Elke keer zware terugvallen van enkele dagen. Maar een groot deel van de tijd gaat het goed.

2023, Here we come! Op naar de 0!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hier ook een nuchtere O&N gehad. Niet de eerste maar wel de makkelijkste. 7 maanden en een dag clean van alle recreatieve drugs. Feelsgoodman.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#15
En ook hier nuchter gebleven met oud en nieuw, zonder moeite overigens! Lekker glaasje wortelsap gehad 😁

Begin 2022 was wel mijn rock bottom. In juni ben ik op een retraite geweest met plantmedicijnen (truffels en cacao bliss) en traumatherapie. Sindsdien is mijn leven erg veranderd.

Sinds april geen stims/pyros/ghb/sero's meer genomen.
Dagelijks wietgebruik heb ik in februari achter me gelaten. Rook max. 1 x in de 2 maanden een beetje wiet, maar heb weinig trek meer.
Ben gestopt met sigaretten.
Trippen doe ik eigenlijk ook niet meer, want genoeg getript voor 5 levens...
En dan alcohol, heb het 2 maanden laten staan en dat is ook goed bevallen, 2 biertjes eens in de zoveel tijd is meer dan genoeg voor mij.

Ik heb nog wel af en toe een disso en kratom gedaan, maar die kan ik prima handelen.

Ik sta nu volop en gelukkig in het leven. Ik voel weer verbinding met mezelf en de fijne mensen om me heen. Werk is weer leuk, ik studeer weer, ik lees weer, ik ga naar concerten, ik ben veel in de natuur, ik heb m'n oude sportlichaam weer terug door krachttraining en m'n nieuwe hobby lekkere gespierde mannen kijken, ehhh... Ik bedoel zwemmen 😜 in het zwembad, daarnaast zwem ik ook nog buiten en douche elke dag koud.

Dit is wel het recept om me goed te voelen. Het inzicht waarom ik mezelf zo slecht behandelde heeft me heel veel opgeleverd en ik kan nu oprecht zeggen dat ik van mezelf houd en mezelf niet meer aan wil doen wat ik afgelopen jaren heb gedaan.

2023, ik ben er klaar voor!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#16
Purplext zei:
En ook hier nuchter gebleven met oud en nieuw, zonder moeite overigens! Lekker glaasje wortelsap gehad 😁

Begin 2022 was wel mijn rock bottom. In juni ben ik op een retraite geweest met plantmedicijnen (truffels en cacao bliss) en traumatherapie. Sindsdien is mijn leven erg veranderd.

Sinds april geen stims/pyros/ghb/sero's meer genomen.
Dagelijks wietgebruik heb ik in februari achter me gelaten. Rook max. 1 x in de 2 maanden een beetje wiet, maar heb weinig trek meer.
Ben gestopt met sigaretten.
Trippen doe ik eigenlijk ook niet meer, want genoeg getript voor 5 levens...
En dan alcohol, heb het 2 maanden laten staan en dat is ook goed bevallen, 2 biertjes eens in de zoveel tijd is meer dan genoeg voor mij.

Ik heb nog wel af en toe een disso en kratom gedaan, maar die kan ik prima handelen.

Ik sta nu volop en gelukkig in het leven. Ik voel weer verbinding met mezelf en de fijne mensen om me heen. Werk is weer leuk, ik studeer weer, ik lees weer, ik ga naar concerten, ik ben veel in de natuur, ik heb m'n oude sportlichaam weer terug door krachttraining en m'n nieuwe hobby lekkere gespierde mannen kijken, ehhh... Ik bedoel zwemmen 😜 in het zwembad, daarnaast zwem ik ook nog buiten en douche elke dag koud.

Dit is wel het recept om me goed te voelen. Het inzicht waarom ik mezelf zo slecht behandelde heeft me heel veel opgeleverd en ik kan nu oprecht zeggen dat ik van mezelf houd en mezelf niet meer aan wil doen wat ik afgelopen jaren heb gedaan.

2023, ik ben er klaar voor!
Klik om te vergroten...
Wat fantastisch om te lezen dat het zo goed met je gaat, echt super!
Ook heel fijn dat we dit hebben kunnen lezen, geschreven door jou.
Ik wens je alleen maar goede dingen in 2023 en daarna ❤️
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zeehond zei:
Wat fantastisch om te lezen dat het zo goed met je gaat, echt super!
Ook heel fijn dat we dit hebben kunnen lezen, geschreven door jou.
Ik wens je alleen maar goede dingen in 2023 en daarna ❤️
Klik om te vergroten...

Zo'n lieve reactie kan natuurlijk alleen maar van de lieve Zeehond komen 😊
Dankjewel! Voor jou ook een prachtig nieuw jaar gewenst 💜

Ik had eerlijk gezegd niet meer gedacht dat ik op dit punt zou komen. Stoppen met de sterkere middelen lukte me wel, maar m'n roesverslaving had ik al geaccepteerd als onderdeel van mijzelf.

Wilde dat toch als boodschap meegeven voor de mensen die ook al zolang struggelen (ik 20+ jaar....) De wonderen zijn de wereld nog niet uit, blijf altijd strijden!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Toch een beetje dubbel gevoel bij deze mijlpaal. Ik baal af en toe nog steeds dat ik vlak voor de 6 maanden een reeks terugvallen kreeg. Aan de andere kant zijn het maar getallen. Het belangrijkste is dat ik vandaag clean ben.

Ik ben al lang blij dat ik weer uit die obsessie ben van 'de volgende keer gebruiken'. Ik voel me lichamelijk, geestelijk en spiritueel erg goed de afgelopen dagen. Ondanks dat er lastige dingen op m'n pad komen.

En ergens biedt die reeks terugvallen ook weer kansen. Zoals me meer verdiepen in trauma en mogelijk daar weer wat mee doen!

"Don't question why things happen because the majority of the time, it's a blessing in disguise"


IMG20230107205341.jpg
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
8 maanden clean en kalm beste DF makkers! 🙏🙏🙏
G
GambolitasjuhLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik weet niet precies meer hoe lang het geleden is, maar ik heb al ongeveer 5 maanden geen stims meer gebruikt op oud en nieuw na nam ik 1 lijntje speed en gooide ik de rest weg :) Met kratom flink mee geminderd en drink bewuster ipv dat ik alles achterover gooi om dronken te worden.

Ik ben eindelijk in een goede en veilige omgeving, het is echt bizar hoe erg je situatie invloed op je verslaving... En bovendien alles, mijn gedrag, gevoel, klachten het is nu allemaal zoveel makkelijker mee om te gaan waardoor ik minder snel naar drugs grijp. en heb nu iets heel moois, dat ik niet wil verpesten. Dat geeft zoveel motivatie

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4445464748...61
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."