dit voel echt elke keer als keihard falen als een of andere loser
Ik snap dat dit zo voelt, maar je mag al lang blij zijn dat je รผberhaupt periodes clean kan blijven zonder tussenkomst van een kliniek. Die behandeling zal hopelijk die extra kickstart geven om het nog langer vol te houden en dat clean blijven ook draaglijker en minder saai te maken. Want clean zijn is echt niet per definitie saai! (Mijn ervaring in elk geval)
Daarnaast laat deze (en andere) uitspraak(en) me een beetje zien dat jij je verantwoordelijk voelt voor je verslaving. Maar die zieke geest die is er nu eenmaal, daar kan je weinig aan doen.
Waar je wel verantwoordelijk voor bent is je herstel. En je bent met vanalles bezig om te groeien in herstel. Dus dat doe je toch hartstikke goed?
Je bent alleen nog niet voldoende hersteld om weerstand te bieden tegen die kutverslaving.
Als je maar een keer vaker opstaat, dan je valt, kom je er vanzelf!
En kijk anders eventueel nog eens of je naar een meeting kan. Die meetings kunnen net dat steuntje in de rug geven om ook in die lastigere periode na drie weken clean te blijven. Mij heeft de NA echt veel gebracht. Van herstel, tot leuke uitjes, tot nieuwe vrienden waar ik echt connectie mee heb.