Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
421 weergaven
18-5-2026
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#1
robinjoo1 zei:
zo goed voelt dat niet imho


dit voel echt elke keer als keihard falen als een of andere loser


sorry als ik wat te negatief overkom

kleine greep van drugs doseringen die ik bijhoud met kladblok
Bekijk bijlage 48705
Bekijk bijlage 48706
Klik om te vergroten...
Ik snap je helemaal hoor, ik kan soms ook alleen de negatieve dingen zien. Maar probeer ze om te buigen na positieve dingen. Zoals degene die ik hierboven genoemd heb.

Je komt er wel! Je vecht keihard voor hulp en dat is je ook gegund.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
dank in ieder geval voor al jullie lieve woorden deze dingen geven mij nog hoop/motivatie om wel nog te willen stoppen
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
robinjoo1 zei:
dank in ieder geval voor al jullie lieve woorden deze dingen geven mij nog hoop/motivatie om wel nog te willen stoppen
Klik om te vergroten...
Ik heb wat gemist, waar ga je mee stoppen?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
robinjoo1 zei:
dit voel echt elke keer als keihard falen als een of andere loser
Klik om te vergroten...
Ik snap dat dit zo voelt, maar je mag al lang blij zijn dat je รผberhaupt periodes clean kan blijven zonder tussenkomst van een kliniek. Die behandeling zal hopelijk die extra kickstart geven om het nog langer vol te houden en dat clean blijven ook draaglijker en minder saai te maken. Want clean zijn is echt niet per definitie saai! (Mijn ervaring in elk geval)

Daarnaast laat deze (en andere) uitspraak(en) me een beetje zien dat jij je verantwoordelijk voelt voor je verslaving. Maar die zieke geest die is er nu eenmaal, daar kan je weinig aan doen.

Waar je wel verantwoordelijk voor bent is je herstel. En je bent met vanalles bezig om te groeien in herstel. Dus dat doe je toch hartstikke goed?

Je bent alleen nog niet voldoende hersteld om weerstand te bieden tegen die kutverslaving.

Als je maar een keer vaker opstaat, dan je valt, kom je er vanzelf!

En kijk anders eventueel nog eens of je naar een meeting kan. Die meetings kunnen net dat steuntje in de rug geven om ook in die lastigere periode na drie weken clean te blijven. Mij heeft de NA echt veel gebracht. Van herstel, tot leuke uitjes, tot nieuwe vrienden waar ik echt connectie mee heb.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
Casaan zei:
Ik heb wat gemist, waar ga je mee stoppen?
Klik om te vergroten...
van alles en nog wat eigenlijk :P
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hey robin ik disc je ff
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
robinjoo1 zei:
dank in ieder geval voor al jullie lieve woorden deze dingen geven mij nog hoop/motivatie om wel nog te willen stoppen
Klik om te vergroten...
Probeer een keer een NA of CA meeting. Kost niks en dan kom je echt onder lotgenoten. Zal je goed doen.

ca-holland.nl
na-holland.nl
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
robinjoo1 zei:
zo goed voelt dat niet imho


dit voel echt elke keer als keihard falen als een of andere loser
Klik om te vergroten...

Jij bent vroeg met je dinsdagdip. Hou je stemming maar eens bij, dan zul je zien dat er een dik depressief dal na gebruik zit.

"Mijn leven is kut omdat ik gebruik. Ik gebruik omdat mijn leven kut is".

Valt het kwartje al? ๐Ÿ’ฐ

Bij mij duurde het nog veel langer. Pas toen het stoppen of sterven werd ging ik echt serieus werken aan mezelf. Maak nou niet diezelfde fout kerel.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
dupont zei:
Bij mij duurde het nog veel langer. Pas toen het stoppen of sterven werd ging ik echt serieus werken aan mezelf. Maak nou niet diezelfde fout kerel.
Klik om te vergroten...
Same! Ben jij ook zo ernstig koppig als ik?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
WOW eindelijk na 1 jaar wachten toch nog hoop,,



Ik heb vanmorgen gesproken met diegene van de wachtlijst. Binnen 2 weken krijg je een oproep voor een gesprek en kan de behandeling starten. Wil je mij even laten weten wanneer ze gebeld hebben en wanneer je eerste gesprek is.

Dus je kan bijna gaan beginnen met therapie!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
LucidLucy zei:
Same! Ben jij ook zo ernstig koppig als ik?
Klik om te vergroten...
Ja, mijn voornaam rijmt niet voor niets op "eigenwijs" ๐Ÿ˜„

Maar langzaam maar zeker gaat dat er steeds meer af.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#12
robinjoo1 zei:
WOW eindelijk na 1 jaar wachten toch nog hoop,,



Ik heb vanmorgen gesproken met diegene van de wachtlijst. Binnen 2 weken krijg je een oproep voor een gesprek en kan de behandeling starten. Wil je mij even laten weten wanneer ze gebeld hebben en wanneer je eerste gesprek is.

Dus je kan bijna gaan beginnen met therapie!
Klik om te vergroten...
Wat een goed nieuws! Ik ben eventjes vergeten met welke therapie je ook alweer gaat starten? Gericht op verslaving of op andere mentale problematiek?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
de insteek ten tijde van aanmelding was alleen verslaving maar toen is een stukje vraag naar traumatherapie wel bijgekomen of dat nu meegenomen is weet ik niet daarvoor heb ik curator gemaild en zal dat zeker ook benoemen tijdens het gesprek wat gaat komen
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
robinjoo1 zei:
de insteek ten tijde van aanmelding was alleen verslaving maar toen is een stukje vraag naar traumatherapie wel bijgekomen of dat nu meegenomen is weet ik niet daarvoor heb ik curator gemaild en zal dat zeker ook benoemen tijdens het gesprek wat gaat komen
Klik om te vergroten...
Trauma's en verslaving eigenlijk altijd tegelijk op kort opvolgend oppakken. Grote kans dat ze verband houden met elkaar.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
dupont zei:
Ja, mijn voornaam rijmt niet voor niets op "eigenwijs" ๐Ÿ˜„

Maar langzaam maar zeker gaat dat er steeds meer af.
Klik om te vergroten...
Ik kan toch niet de enige zijn die zich afvraagt welke voornaam rijmt op eigenwijs? ๐Ÿคฏ๐Ÿ˜‚
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik zal stoppen met mezelf te herhalen , iedereen om mij heen die voor het zeggen hebben zeggen nee

de enige manier om daar dan tegen in te gaan is een rechter , wat weken zal duren eerdat dat behandeld wordt en dan zit ik zonder behandeling
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
robinjoo1 zei:
ik zal stoppen met mezelf te herhalen , iedereen om mij heen die voor het zeggen hebben zeggen nee

de enige manier om daar dan tegen in te gaan is een rechter , wat weken zal duren eerdat dat behandeld wordt en dan zit ik zonder behandeling
Klik om te vergroten...
Je bent in herhaling vervallen omdat ik in herhaling verviel. Zal ik niet meer doen, sorry. ๐Ÿ™
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mijn reactie was wel erg bot sorry , ben heel dankbaar met jullie <3
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
robinjoo1 zei:
Mijn reactie was wel erg bot sorry , ben heel dankbaar met jullie <3
Klik om te vergroten...
Nee hoor. Ik was vergeten hoe lastig je zit met hulpverlening. Dat verdient een reminder.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
effe update

dit via de mail gestuurd naar behandelaar bij antes dat alleen cgt echt onvoldoende is
zie ook deze rapportage met mijn standpunt totdat Antes en FACT goed overleg hebben met mij en X erbij kom ik niet ik kan die gesprekken niet aan

en wat ik allemaal met (X begeleider van bw oostpolder) gisteren heb besproken
X was aanwezig bij de groepsmomenten en de avondmaaltijd. Tijdens contactmoment gehad over zijn reis naar Antes morgen en dat hij baalde van de drechthopper om hiervan afhankelijk te zijn. Aan het eind van de avond stuurde hij een berichtje of ik nog even tijd had voor een gesprekje. Naar hem toegegaan en hij liet me een mail lezen waarin hij aangeeft dat hij meer nodig heeft aan ondersteuning tijdens het oprakelen van trauma's en dat het puur en alleen behandelen van zijn drugsgebruik niet gaat werken. Hij heeft ook traumabehandeling nodig. Het hierover gehad. Totdat er een gesprek is geweest met Antes en FACT wil, hij niet naar de gesprekken. Het er over gehad dat ik snap dat hij die combi wil en dat het ophalen van al die trauma's heel zwaar is zonder speciale behandeling daarbij, maar aan de andere kant heeft dit ook te maken met dat hij niet alleen wil en dat hij de weg er heen eng vindt, etc. Dat gaf hij ook toe. Punt blijft wel dat hij mentaal gevaarlijk komt te zitten door alles wat er nu omhoog komt. Hij heeft geen suรฏcidale gedachten, maar voelt zich mentaal wel erg instabiel.

met als antwoord vanuit Antes
Goed dat je het aangeeft, dan gaan we eerst met elkaar om de tafel voordat de behandeling verder gaat.

aan X (begeleider woonvorm en X begeleider vanuit FACT yulius: lukt jullie 3 april om 11.00uur? De regiebehandelaar X is dan ook aanwezig bij het gesprek.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...6263646566...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."