Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
342 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
datum voor MDO is inmiddels gepland
29 jan



klein stukje uit rapportage


Tijdens contactmoment vraagt hij de mening van og over zelfstandig wonen. Gezegd dat og vindt dat hij op bepaalde gebieden veel aandacht/hulp/tijd van begeleiding vraagt. Hiervan ook voorbeelden gegeven. Hij wil de komende weken laten zien dat hij zelfstandig is. Is wel erg zenuwachtig voor het gesprek

en mail gestuurd naar beide coaches/begeleiders
kan ik met 1 van jullie zsm in gesprek om te kijken welke richting we op gaan met het gesprek , hier wonen gaat gewoonweg niet

de opties m.i
zelfstandig wonen
ambulant wonen
of in een beschermde woonvorm wonen waar je wel mag gebruiken (die heb je schijnbaar m.i dan maar leven met verslaving en met gebruik maar dan wel nog werken aan levensdoelen , geen idee hoe ik dit allemaal voor me moet zien , )
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#2
MR_CHIP zei:
datum voor MDO is inmiddels gepland
29 jan



klein stukje uit rapportage


Tijdens contactmoment vraagt hij de mening van og over zelfstandig wonen. Gezegd dat og vindt dat hij op bepaalde gebieden veel aandacht/hulp/tijd van begeleiding vraagt. Hiervan ook voorbeelden gegeven. Hij wil de komende weken laten zien dat hij zelfstandig is. Is wel erg zenuwachtig voor het gesprek

en mail gestuurd naar beide coaches/begeleiders
kan ik met 1 van jullie zsm in gesprek om te kijken welke richting we op gaan met het gesprek , hier wonen gaat gewoonweg niet

de opties m.i
zelfstandig wonen
ambulant wonen
of in een beschermde woonvorm wonen waar je wel mag gebruiken (die heb je schijnbaar m.i dan maar leven met verslaving en met gebruik maar dan wel nog werken aan levensdoelen , geen idee hoe ik dit allemaal voor me moet zien , )
Klik om te vergroten...
Waarom zou je willen gebruiken als dat je probleem is?
Klinkt allemaal als een bar slecht plan.

Gewoon blijven zitten waar je zit en je inzetten. Heb je enig idee hoeveel mensen begeleid willen wonen en er niet voor in aanmerking komen? Maak er gebruik van dat jij deze kans wel krijgt.
Begeleiders zeggen niet voor niets dat het onverstandig is, dat betekend simpelweg dat je (nog) niet zo ver bent.
Daarnaast zullen andere woonvormen je niet snel aannemen als je afhankelijk van een middel bent. Dus pin je daar al helemaal niet aan vast.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
Druktemaker? zei:
Verheug je er maar niet teveel op, dat is alles wat ik je mee wil geven. Had mezelf iets meer gegund als ik jou was.
Klik om te vergroten...
stoppen met drugs wil ik niet dus mijn levensstijl past niet op de woonvorm.waar ik woon zover is het wel en Antes stopt ermee ( waar ik het deels wel/niet mee eens bent ) tzt zal ik wel van me laten horen
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
stoppen met drugs wil ik niet dus mijn levensstijl past niet op de woonvorm
Klik om te vergroten...
Dus de samenleving/hulpverlening moet jou helpen met een juiste vorm van wonen, omdat jij niet wilt stoppen met drugs?
Het kan aan mij liggen, maar je bent wel erg verstrikt geraakt in je ellende en staat nogal ver weg van de realiteit.
Naar mijn idee moet de hulpverlening zo ingericht zijn, dat deze beschikbaar is voor mensen die het nodig hebben en die van hun verslaving af willen komen.
Zeker gezien de enorme wachtlijsten.

Jij wilt allemaal hulp en er verder niks voor doen. Dat klinkt lekker makkelijk. Zo werkt het leven niet, daar kom je nog wel achter.

Sterkte.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Je kunt je even onder hypnose laten brengen. Kan echt wonderen doen. Mij hielp het om een keer te stoppen met roken. Het was wel in de vorm van een boek dat je uit moest lezen en een vorm van zelfhypnose.. Voor je het weet ga je voor een leven zonder drugs en met een glimlach, buik naar binnen en op naar de sportschool enzo..
Fantastisch allemaal!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeehond zei:
Dus de samenleving/hulpverlening moet jou helpen met een juiste vorm van wonen, omdat jij niet wilt stoppen met drugs?
Het kan aan mij liggen, maar je bent wel erg verstrikt geraakt in je ellende en staat nogal ver weg van de realiteit.
Naar mijn idee moet de hulpverlening zo ingericht zijn, dat deze beschikbaar is voor mensen die het nodig hebben en die van hun verslaving af willen komen.
Zeker gezien de enorme wachtlijsten.

Jij wilt allemaal hulp en er verder niks voor doen. Dat klinkt lekker makkelijk. Zo werkt het leven niet, daar kom je nog wel achter.

Sterkte.
Klik om te vergroten...
ik wil geen hulp meer atm laat mij op mezelf wonen eventueel met ambulant maar goed denk dat curator daar niet mee akkoord gaat , dan kwam het idee zelf ook vanuit begeleiders een woonvorm waar je wel mag gebruiken
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ei-Salade zei:
Beter in jouw geval, dan zijn zij verantwoordelijk voor onderdak dacht ik.
Klik om te vergroten...
vandaar de 3 opties en advies vanuit begeleiders dat er ook beschermde woonvormen zijn waar je mag gebruiken zelfs ( wie had dat ooit gedacht..)
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
@MR_CHIP Als je de kliniek in gaat, zorg dan dat je door kunt stromen naar een safehouse. Als je uit de kliniek tussen de gebruikers belandt, blijf je niet clean.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeehond zei:
Voor mij is dit gelukkig een 'heel ver van m'n bed show', maar dit zou betekenen dat je beschermd kunt wonen en drugs gebruiken op kosten van de samenleving?
Klik om te vergroten...
Drugs gebruiken is niet het probleem, maar wel het niets willen bijdragen aan de samenleving en de hopeloze houding.
Dwangarbeid wens je dan voor bepaalde mensen, tot ze zelf bereid zijn iets bij te dragen toch?
Man man man, het is me wat allemaal!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeehond zei:
Voor mij is dit gelukkig een 'heel ver van m'n bed show', maar dit zou betekenen dat je beschermd kunt wonen en drugs gebruiken op kosten van de samenleving?
Klik om te vergroten...
jep schijnbaar zijn daar woonvormen voor , zelfs 1 begeleider die nu hier werkt heeft in zo'n soort woonvorm gewerkt
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
Manu76 zei:
Gelukkig dat de samenleving het aankan. Ik ben blij voor je en van buitenaf is het altijd moeilijk om goed zicht te krijgen op individuele situaties.
En drugsverslaving is veel sneller een geval bij mensen die niet tot rust komen.
Sterkte en vergeet niet, drugsgebruik maakt het leven alleen maar moeilijker op de lange termijn (maar die lange termijn kan je gestolen worden begrijp ik)
Klik om te vergroten...
lange termijn kan me voor nu gestolen worden ja heel misschien verandert dit ooit nog in de toekomst
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja Mister. Mooi dat je dit nu opschrijft want dan kun je het later nog eens lezen. Hoort er allemaal bij.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
merk dat ik echt heel stress heb icm met slecht slapen en suïcidegedachten , begeleiding gaat kijken of het niet beter is om de zo nodige diazepam 5mg naar regulier elke dag in de avond om 20:00 toe kan al is het maar tot de 29ste ze gaan hiervoor bellen met psychiater van antes
moet altijd de medicatie onder toezicht innemen en merk dat het zelfs mijn zucht doordat het stress wegneemt naar drugs weghaalt en ik weet dat benzo ook niet onschuldig is maar dan is het in ieder geval beter in beeld als dan dat ik af en toe tussendoor zou gebruiken
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
MR_CHIP zei:
n merk dat het zelfs mijn zucht doordat het stress wegneemt naar drugs weghaalt
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk gebruik je mede door stress of om je beterder te voelen oid.
Kun je die remmen. Demp je ook de zucht.
Een benzo is zeker niet onschuldig, maar misschien voor nu wel een optie
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
Waarschijnlijk gebruik je mede door stress of om je beterder te voelen oid.
Kun je die remmen. Demp je ook de zucht.
Een benzo is zeker niet onschuldig, maar misschien voor nu wel een optie
Klik om te vergroten...
ik heb liever een benzo en dat ik iets gedempt ben als dat ik mezelf ten valkuil laat gaan aan de drugs die maken meer kapot , omdat ik dan niet kan stoppen als ik eenmaal begin
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
ik heb liever een benzo en dat ik iets gedempt ben als dat ik mezelf ten valkuil laat gaan aan de drugs die maken meer kapot , omdat ik dan niet kan stoppen als ik eenmaal begin
Klik om te vergroten...
Het is een gevoelige balans. 12 dagen 5mg Diazepam is prima te doen maar onder Benzo’s kun je ook (te) makkelijk worden, niet meer nadenken over de gevolgen van nu gebruiken, etc.

Je betaalt de Benzo-rust hoe dan ook weer terug als je stopt.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
ik heb liever een benzo en dat ik iets gedempt ben als dat ik mezelf ten valkuil laat gaan aan de drugs die maken meer kapot , omdat ik dan niet kan stoppen als ik eenmaal begin
Klik om te vergroten...
No offence, ik begrijp je gedachte. Maar voor je het weet ben je RC benzo’s aan het bestellen omdat dat gedempte gevoel toch wel heel goed bevalt.

Kortdurend of zo nodig benzo gebruik is geen schande en kan soms heel erg helpend zijn maar in jouw situatie weet ik niet of het heel slim is.

Kun je je daar in vinden?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
Torchic zei:
No offence, ik begrijp je gedachte. Maar voor je het weet ben je RC benzo’s aan het bestellen omdat dat gedempte gevoel toch wel heel goed bevalt.

Kortdurend of zo nodig benzo gebruik is geen schande en kan soms heel erg helpend zijn maar in jouw situatie weet ik niet of het heel slim is.

Kun je je daar in vinden?
Klik om te vergroten...
het is niet alleen mijn gedachte maar ook die van begeleiders en curator ,
en ik vind dit gevoel alles behalve fijn imho
fijn is niet het juiste woord
op dit moment "nodig" ja dat denk ik wel
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
het is niet alleen mijn gedachte maar ook die van begeleiders en curator ,
en ik vind dit gevoel alles behalve fijn imho
fijn is niet het juiste woord
op dit moment "nodig" ja dat denk ik wel
Klik om te vergroten...
Dan hoop ik dat het helpend voor je gaat zijn!😊

En hey vergeet niet dat je veel meer in je mars hebt dan dit leventje en je hier echt uit kunt komen.

Take care!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
@robinjoo1 welkom terug. Herstel is een groeiproces. Het gaat met vallen en opstaan. Hoort er allemaal bij. Ben je al naar een meeting geweest?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2324252627...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."