Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
378 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
deze mail gestuurd naar mensen die ik eerder heb gemaild bij openbaar ministerie


Beste Openbaar Ministerie


ik zou heel graag gedwongen opgenomen willen worden vanwege meerdere problemen / aanvraag zorgmachtiging

problematisch drugs gebruikt icm met suicidiale gedachten/paranoide gedachten (denk aan mensen vermoorden/mensen die mijn vermoorden ) neiging tot bedreigen van begeleiding van de woonvorm waar ik woon

nu is dit alleemaal voorgeleged bij Antes die willen idd wel een opname alleen gaat hier weken overheen eerdat dit geregeld wordt en als ik daar eenmaal ben kan ik zomaar weer de neiging hebben om weg te lopen omdat het mij te moeilijk wordt


ook contact gehad met de gemeente over eventuele melding zorgelijke situatie , die weigeren dit en zeggen ga maar naar Yulius de organisatie van de woonvorm waar je woont, die zeggen we kunnen die melding niet doen want er is te weinig juridische kader waarbinnen dit geregeld kan worden

ik zou dus heel graag een beroep willen doen op het Openbaar ministerie om gelet op bovenstaande "kastje naar muur verhaal" een verzoek tot zorgmachting in te willen dienen bij de rechtbank in de hoop dat ik zsm opgenomen kan worden voordat ik het straks mentaal echt niet meer red



met vriendelijke groet



deze mail terug gehad van behandelaar bij yulius fact

Ha Robin en BEGELEIDER WOONVORM
Onderstaande mailde de officier van justitie naar yulius
Geachte GD,
Deze Robin woont in een begeleid wonen x in Papendrecht.
Hij heeft wensen ten aanzien van zijn (liefst verplichte) zorg.
Ik hoor graag of ik een GD kan aanwijzen om een zorgmachtiging voor te bereiden.
Maar vanwege verslaving en vrijwilligheid, zal een ZM moeilijk realiseerbaar zijn, lijkt me.
Misschien kan Yulius aan hem terug koppelen dat ik de vraag Yulius heb terug gelegd?
Klik om te vergroten...
Robin, ik vind het ingewikkeld worden en zal het kort houden. Het valt en staat bij of jij keihard kunt en wilt werken om die verslaving eronder te krijgen. Als je dat niet wil, heeft zelfs een gedwongen opname weinig zin. Klinkt hard, is het ook. Het wordt een kwestie van leven en dood als je blijft gebruiken. Ik gun het je zo kerel maar je moet wel in actie komen, zin of geen zin.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
update

op 15 juni melden bij bouman kliniek en dan start de opname , met eerst het detox gedeelte , en daarna gelijk door naar andere afdeling voor trauma behandeling
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
denk dat je het verkeerd lees dit is niet omdat ik niet wil

zie ook dit stukje tekst
Maar vanwege verslaving en ----->vrijwilligheid, <--------zal een ZM moeilijk realiseerbaar zijn, lijkt me.


oftewel ik wil wel heel graag zelfs dit is ook meer bedoelt dat als ik eenmaal daar ben ik niet zomaar kan zeggen " joe de ballen dit wordt me te moeilijk ik ben er van door ", vanwege de eventuele zorgmachtiging
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
denk dat je het verkeerd lees dit is niet omdat ik niet wil

zie ook dit stukje tekst
Maar vanwege verslaving en ----->vrijwilligheid, <--------zal een ZM moeilijk realiseerbaar zijn, lijkt me.


oftewel ik wil wel heel graag zelfs dit is ook meer bedoelt dat als ik eenmaal daar ben ik niet zomaar kan zeggen " joe de ballen dit wordt me te moeilijk ik ben er van door ", vanwege de eventuele zorgmachtiging
Klik om te vergroten...
Heb je je baan bij de RC verkoper al opgezegd? Met begeleid wonen geregeld dat ze je op straat zetten als je weer gebruikt?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
dupont zei:
Heb je je baan bij de RC verkoper al opgezegd? Met begeleid wonen geregeld dat ze je op straat zetten als je weer gebruikt?
Klik om te vergroten...
zomaar op straat zetten kunnen ze niet
ze hebben als zorginstelling een zorgplicht en ik heb een wlz indicatie uitgegeven door het ciz


hun woorden,


aangaande het verhaal van die rc baan , dat was allemaal gelogen dat had ik hier al neergezet dacht ik
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Mezelf @Roze Olifant
hopelijk kan iemand van jullie dit topic sluiten ik ben er beetje klaar mee misschien zal ik later weer verder gaan met posten van updates maar effe niet , is dat mogelijk een tijdelijke sluiting ?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Vreemd, maar waarom zou je over RC baan liegen. Je liegt, dat begrijp ik wel, maar wat probeer je ermee te bereiken?
En als je echt wilt stoppen, hoe kom je er telkens 3 dagen van tevoren achter, dat je het weekeinde weer gaat gebruiken? Het is niet dat je plots je cravings niet aankunt, maar telkens toch weer terug wilt vallen lijkt het.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
MR_CHIP zei:
zomaar op straat zetten kunnen ze niet
ze hebben als zorginstelling een zorgplicht en ik heb een wlz indicatie uitgegeven door het ciz


hun woorden,


aangaande het verhaal van die rc baan , dat was allemaal gelogen dat had ik hier al neergezet dacht ik
Klik om te vergroten...
Het is ook niet "zomaar". Het is om te voorkomen dat jij weer compleet verrot op de SEH komt te liggen met gevaar voor eigen leven. Dan stel ik ernstige vragen bij die zorgplicht en wat die inhoudt, want door jou maar steeds onderdak te bieden houden ze wel jouw verslaving in stand. Maar okay ik ben geen expert in zorgrecht en het was maar gewoon boerenverstand :)

Maar we kunnen toch wel creatief worden? Lever je PIN-pas pas in, deïnstalleer de app van je bank. Lever desnoods maar je hele telefoon in en bel via de begeleiding. Laat al je post screenen door de begeleiding door je post door te sturen naar hun kantoor via PostNL. Ga in plaats van hier je plannen om te gebruiken te posten maar je begeleiding informeren. Er zijn toch zat dingen te bedenken?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
@MR_CHIP ik hoop dat je begrijpt dat wij hier allemaal het beste met je voor hebben. Maar het overkomen van verslaving valt of staat met bereidwilligheid. Ik snap dat jouw situatie lastiger is omdat je onder curatele staat. Maar ik denk dat er echt nog wel dingen zijn die je zou kunnen doen en die je met je begeleiding af kan spreken.

Bijvoorbeeld dat je naar een meeting gaat. Bijvoorbeeld dat je je geld uit beheer geeft. Bijvoorbeeld dat je je post laat screenen. Bijvoorbeeld dat je begeleiding ook automatisch een melding krijgt wanneer er iets op een pakketpunt komt te liggen. Die laatste twee maatregelen heb ik zelf ook laten nemen.

Het zijn misschien dingen waar niemand zin in heeft. Ik had er zelf in elk geval gigantisch veel weerstand tegen. Maar in herstel zal je gewoon heel vaak dingen horen, die je niet wilt horen. Die heel veel weerstand oproepen.

Zelf heb ik ook een sterke mening dat je beter eerst kan herstellen en daarna andere psychische problematiek aan kan gaan pakken. Ik zie bij mensen om me heen dat therapie vaak nog zoveel effectiever is na stap 6/7. Omdat je dan je eigen bullshit niet meer gelooft en er beter doorheen prikt.

Ik hoop dat je er nog wat mee gaat doen. Je bent het waard om te herstellen!

Succes!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
@Mezelf @Roze Olifant
hopelijk kan iemand van jullie dit topic sluiten ik ben er beetje klaar mee misschien zal ik later weer verder gaan met posten van updates maar effe niet , is dat mogelijk een tijdelijke sluiting ?
Klik om te vergroten...
Dit is nou juist wat je altijd doet, en wat je altijd terug naar verslaving zal brengen. Je kop in 't zand steken, jezelf isoleren en vluchten van de buitenwereld. Je hoofd vertelt je dat dit veilig is maar het is het allergevaarlijkste wat je kunt doen - in je comfort zone bubble gaan zitten.

Ga het eens anders doen Robin :(
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#11
dupont zei:
Ga het eens anders doen Robin :(
Klik om te vergroten...
Dit dus @MR_CHIP.
Ik lees het als buitenstaander alsof alles je overkomt.

Dat is niet zo, JIJ staat aan het roer en niemand anders.

Alleen jij kunt het anders doen.
DOEN ja, als je niks doet leef je morgen net als gisteren (tot dat je niet meer leeft…).
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik zal morgen effe wat uitgebreider vertellen wat er in me omgaat

gebruik wordt weer steeds erger , door verschillende dingen mijn leven , en steeds minder motivatie om te stoppen
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#13
@MR_CHIP als je het echt wil kan ik je topic wel sluiten, maar ik denk dat dat doodzonde is.

Er is hier namelijk een groepje mensen enorm betrokken bij je, en een aantal van die mensen hebben veel ervaring met afkicken èn met alles wat daaraan vooraf kan gaan.

Ik snap dat dingen moeilijk zijn en enorm confronterend om te lezen. Ze houden je een spiegel voor, en wat je in die spiegel ziet op dit moment is geen mooi plaatje. Daarvoor wegduiken is aantrekkelijk, snappen we allemaal.

Maar lees de tips van @LucidLucy eens heel rustig door. Hij geeft je hier hele 'kleine' stapjes aan. Haalbare stapjes, ook in de klem waar je in zit tussen curatele, begeleid wonen en je eigen gedrag. Stapjes die je enorm kunnen helpen. Stapjes waarvan het logisch is dat je verslaafde brein zegt 'yo, flikker op en heel gauw'.

Maar je verdient het om over een tijd in de spiegel te kijken en een plaatje te zien waarin herstel zichtbaar is. Waarin het liegen, bedriegen/bedreigen en gebruik minder kan zijn. Waarin je aan jezelf mag werken, met alles wat er bij jou hoort.

Daar is één ding voor nodig: pak het roer vast, zet stapjes die je wél zelf kan zetten. Maak een screenshot van de post van LucidLucy en ga daarmee met begeleiding om de tafel: kunnen we deze dingen implementeren?

Laat je helpen. Dat verdien je.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Topic op verzoek TS weer geopend
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
de laatste paar weken zijn echt een mentale hel

steeds meer discussies met bepaald mensen waar ik steeds minder mee om kan gaan opname kan nog wel echt een paar weken duren eerdat dat gevonden/geregeld is, aangezien het om een detox zou gaan met ook gelijk een stukje begin traumabehandeling

inmiddels heb ik bepaalde uitspraken gedaan over dat ik mensen wou vermoorden ( deze psychotische gedachten komen vooral als ik teveel drugs heb gebruikt, de dag(en) daarna )
en hebben ook te maken met bepaalde situaties in de familiesfeer die niet echt goed zijn (denk aan foute vriend van mijn moeder die haar gegijzeld hield in haar eigen huis, waarbij ik samen met een andere vriend van haar daar heb gestaan met politie om hem daar weg te laten halen )

inmiddels is mijn lijst met diagnoses nog langer geworden aanschouw

1682853219210.png


veel nieuwe dingen ook ontdekt die me ook waar uitlokken naar drugs
en dan blijft de hamvraag "wil je echt stoppen met drugs voor de volle 100%"

diep van binnen is het antwoord : ja
maar steeds meer daar buiten om is het antwoord : nee ik kan toch alles hebben wat ik mijn lichaam aandoe
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
de laatste paar weken zijn echt een mentale hel

steeds meer discussies met bepaald mensen waar ik steeds minder mee om kan gaan opname kan nog wel echt een paar weken duren eerdat dat gevonden/geregeld is, aangezien het om een detox zou gaan met ook gelijk een stukje begin traumabehandeling

inmiddels heb ik bepaalde uitspraken gedaan over dat ik mensen wou vermoorden ( deze psychotische gedachten komen vooral als ik teveel drugs heb gebruikt, de dag(en) daarna )
en hebben ook te maken met bepaalde situaties in de familiesfeer die niet echt goed zijn (denk aan foute vriend van mijn moeder die haar gegijzeld hield in haar eigen huis, waarbij ik samen met een andere vriend van haar daar heb gestaan met politie om hem daar weg te laten halen )

inmiddels is mijn lijst met diagnoses nog langer geworden aanschouw

Bekijk bijlage 50931


veel nieuwe dingen ook ontdekt die me ook waar uitlokken naar drugs
en dan blijft de hamvraag "wil je echt stoppen met drugs voor de volle 100%"

diep van binnen is het antwoord : ja
maar steeds meer daar buiten om is het antwoord : nee ik kan toch alles hebben wat ik mijn lichaam aandoe
Klik om te vergroten...
Je belandt vanzelf op een punt dat je niet meer verder kunt en moet gaan veranderen. Als je dat dieptepunt hebt gehad zul je de motivatie wel krijgen en gaan herstellen. Ik ben benieuwd hoeveel van die diagnoses er dan na een jaar nog overeind blijven. Ik gok vrij weinig.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
dupont zei:
En nu? Je moet iets doen man. Toch naar Zuid Afrika?
Klik om te vergroten...
ik heb de buitenlandse bankrekening die ik had gesloten zo heb ik echt op geen enkele manier geld meer in eigen beheer
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
Torchic zei:
Begrijp ik het goed dat je weg bent gegaan uit opname?

Hoe kan dat als je gesloten zit en er eventueel een zorgmachtiging afgegeven zou worden door de rechter zoals je dinsdag benoemde?
Klik om te vergroten...
ik heb die zorgmachtiging laten checken door een advocaat via rechtsbijstand en die hebben gebeld met rechtbank rotterdam locatie dordrecht die heeft laten weten dat het zaaknummer/uitspraak nummer op die zorgmachtiging ongeldig is
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
ik heb die zorgmachtiging laten checken door een advocaat via rechtsbijstand en die hebben gebeld met rechtbank rotterdam locatie dordrecht die heeft laten weten dat het zaaknummer/uitspraak nummer op die zorgmachtiging ongeldig is
Klik om te vergroten...
Ik vind het een heel vreemd verhaal en iets klopt er niet van wat je hebt gezegd afgelopen dagen.

Maar je bent welgeteld 1 dag in de kliniek geweest en toen heb je je conclusies getrokken en ben je gegaan?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
Torchic zei:
Ik vind het een heel vreemd verhaal en iets klopt er niet van wat je hebt gezegd afgelopen dagen.

Maar je bent welgeteld 1 dag in de kliniek geweest en toen heb je je conclusies getrokken en ben je gegaan?
Klik om te vergroten...
het was tijdens de intake dat ik heb besloten weg te gaan
het is een vrijwillige opname op een gesloten afdeling

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...132133134135136...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."