Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
382 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mevrouw Pløp zei:
Een tijdje geen contact betekent niet dat je de band opgeeft. Wel dat je de risico's van een heel vroege terugval (je moeder is immers te manipuleren drugs voor je te regelen èn hoort bij je gebruikersomgeving) en het mislukken van je behandeling beperkt.
Klik om te vergroten...

Ik kan dit alleen maar onderstrepen.

Je geeft een contact niet op, maar neemt er een tijdje afstand van. Ik heb het m.b.t. mijn ouders gelukkig niet hoeven doen. Maar met vrienden zéker wel. Ik sta nog steeds op goede voet met al die vrienden, stuk voor stuk. Maar heb ze wel een tijdje gemeden.

Ik dacht eerst ook dat ik zulke contacten compleet moest opgeven. Maar de RA bij ons in de kliniek wist me daarin gerust te stellen. Zijn broer is net als hem verslaafd en hij heeft toen van hem afstand moeten nemen. Ook echt voor een paar jaar. Dat was nodig gezien hij ook in het zware milieu zat en geen enkele intentie had om te veranderen (dan heb ik het echt over Zuid Afrikaanse gang life). Ook zijn moeder kon hij een tijd niet heen, omdat die broer daar hele dagen op de veranda zat te gebruiken.

Uiteindelijk kon hij dit wel weer en konden ze in elk geval met elkaar omgaan zonder terugval. Dat had alleen wel tijd nodig.
Toen ik daar in de kliniek zat, had hij zelfs zijn broer in huis genomen om voor hem te zorgen. Inmiddels wou zijn broer wel stoppen en kon hij daar ook bij helpen.

Ik heb het idee dat ik zijn verhaal niet echt kan overbrengen. Anyway, het moraal is in elk geval dat hij een tijdje afstand nam, maar uiteindelijk de band alleen maar beter en sterker is geworden.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Damnn man @MR_CHIP heftig sterkte je bent niet alleen maatje❤️👊🏼
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat jij hebt meegemaakt is echt mijn grootste angst dat ik gewoon doordraai, ik had dat toen met die thc druppels. Ik werd zo vaag in me hoofd ik ging zo raar denken ik voelde me echt een psychopaat.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
dag 18 nog steeds clean gaat lekker zo
maar elke dag voel ik meer emoties en dat vind ik eng maar ik moet hier doorheen en met mensen blijven praten dan kom ik er wel
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#5
MR_CHIP zei:
ik zat er vaak zat tegen aan / tijdelijk in
gelukkig herstelt het zich tot nu toe telkens wel maar er kan een moment komen dat het anders loopt
Klik om te vergroten...
Hoop het niet man.. dat wens je niemand
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
antes diegene met wie ik de wekelijkse gesprekken had heeft me vaak gebeld met wat ik nu diep van binnen echt wil

en deze mail gestuurd met datums zodat ik de gesprekken weer kan opstarten
Hoi WOONBEGELEIDER en IK,



De eerste volgende mogelijkheid dat REGIEBEHANDELAAR en ik samen af kunnen spreken is maandag 24 juli om 14.00uur.

Wanneer het prettig is voor IK heb ik volgende week dinsdag 11 juli om 13.15uur ook gelegenheid om elkaar te spreken.



Ik hoor graag van jullie of dit akkoord is.

ANTWOORD
Beste behandelaar antes
bij nader inzien lijkt het me waardevol als de gesprekken wel weer opgepakt worden

mocht woonbegeleider nog bereid zijn om daar deel van te zijn



ik vind het heel spannend om die wekelijkse gesprekken weer op te starten maar moet alle hulp accepteren die ik kan krijgen
en denk dat wat me moeder zei "als je zo doorgaat trek ik me handen van je af mijn zoon"
die woorden hebben me zo diep van binnen geraakt ik wil en zal nooit de band met moeders opgeven/laten verpesten door die stomme drugs
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
goed tijd om hier elke dag een berichtje te geven of het me gelukt is om clean te blijven (hopelijk is dat niet erg haha :P ) ik ben nu zo goed op weg einde van dag 11 en nog steeds clean wie had dat gedacht 😅
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#8
MR_CHIP zei:
goed tijd om hier elke dag een berichtje te geven of het me gelukt is om clean te blijven (hopelijk is dat niet erg haha :P ) ik ben nu zo goed op weg einde van dag 11 en nog steeds clean wie had dat gedacht 😅
Klik om te vergroten...
Je mag in jezelf geloven en je doet het hartstikke goed!

Je laat je ‘fouten’ leermomenten zijn en bent nu de draad weer aan het oppakken!👏🏻
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
inmiddels ben ik erachter gekomen dat enigste reden dat mijn moeder is meegegaan in het verhaal "feestje" is vanwege mij
nu inmiddels 3 dagen wakker (deels ook uit zelfstraf), inmiddels extreem snel koud

de enige reden dat ik er uberhaupt nog ben is dat mijn moeder heeft gezegd dat ze niet zonder me kan
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Misschien is het juist goed om ook eens naar de toxische kant te kijken in jullie relatie. Van haar en jouzelf. En soms gaat dat beter met afstand. (Afstand is geen afscheid en ook geen gebrek aan liefde maar misschien wel een uiting van liefde naar zowel haar als jouzelf)

Ze zal altijd je mama blijven dus even een korte tijd op jouzelf foccusen. 100% tijd die jij in jouzelf kan stoppen ipv in jou mama. ❤
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
dankjewel voor deze lieve woorden , ik haal veel kracht uit dit forum
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Denkje echt dat drugs gebruiken gaat helpen tegen suïcidale gedachten ?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
dag 12 nog steeds clean 🥰 🤩
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
dag 13 nog steeds clean al blijft het heel moeilijk maar we komen er wel
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maar hoe kan het bij jou niet veel schelen? Heb je nog nog drugs thuis of nummers van dealers ofzo?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
dag 14 nog steeds clean al had het niet veel gescheeld gauw hulp van begeleiders hier ingeschakeld toen alles beetje teveel werd en anderhalf uur gepraat met als resultaat dat ik nu nog steeds clean ben

hulp van andere krijgen/ en accepteren is key in het gevecht tegen verslaving
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
neee niks in huis anders had het allang opgeweest had maat gevraagd om voor mij te kopen (had nog geld van hem tegoed)gelukkig heb ik ipv drugs eten en playstation games gekocht
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
MR_CHIP zei:
dag 14 nog steeds clean al had het niet veel gescheeld gauw hulp van begeleiders hier ingeschakeld toen alles beetje teveel werd en anderhalf uur gepraat met als resultaat dat ik nu nog steeds clean ben

hulp van andere krijgen/ en accepteren is key in het gevecht tegen verslaving
Klik om te vergroten...

Delen en hulp vragen (en die natuurlijk ook accepteren). Dat is de sleutel. Zowel in het begin van je herstel als jaren later 😉

En dat heb je zojuist goed gedaan als ik je zo hoor! Onthoud dat voor volgende keren. Zucht komt en gaat. Hetzelfde geld voor rusteloosheid. En praten helpt om er doorheen te komen en het van je af te zetten.

Lekker bezig! 💪
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
LucidLucy zei:
Delen en hulp vragen (en die natuurlijk ook accepteren). Dat is de sleutel. Zowel in het begin van je herstel als jaren later 😉

En dat heb je zojuist goed gedaan als ik je zo hoor! Onthoud dat voor volgende keren. Zucht komt en gaat. Hetzelfde geld voor rusteloosheid. En praten helpt om er doorheen te komen en het van je af te zetten.

Lekker bezig! 💪
Klik om te vergroten...
ik moet idd blijven inzien dat ik dit niet alleen kan dat het niet stoer is om het alleen te doen maar juist krachtig en stoer als ik mensen toelaat om mij te ondersteunen op welke manier dan ook

merk wel dat ondanks dat ik sinds 2021 verslaafd ben ik nog steeds ietsje meer telkens meer motivatie heb qua engeltje op mijn schouder idee zeker gezien ik wat ik allemaal heb meegemaakt (full on psychose met bpm van 200 ) en een moeder die zegt "als je hiermee doorgaat trek ik me handen van je af "
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Dan gooi je veel slechter haha.
Althans ik heb altijd het idee dat ik heel goed gooi onder invloed.
Heel veel plezier en hopelijk heb je een leuke nuchtere dag gehad.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...131132133134135...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."