Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
381 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
dat weet mijn arts ja daarom vroeg ik opde normale manier om slaap medicatie
Klik om te vergroten...
Netjes 👍
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nu komt het erop aan!
Ga open de gesprekken in, ze eten je niet op zalnik maar zeggen.
Nu kun je aan de trauma verwerking beginnen en dat is een zeer belangrijke kwestie!
Geef jezelf een kans en maak er wat van!
Alle sterkte toegewenst
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat voel ik me vreselijk. Drugsforum is inmiddels klaagforum voor me geworden in deze tijd.

Verslagen door liefdesverdriet, verslaafd aan wiet, krijg al de hele week amper wat door me strot en m'n maag doet ook raar. Heb nergens meer energie voor. Alles is teveel gevraagd en ik zit het liefst in isolatie.

Meld me al weken ziek voor bijna elke dienst. Ik wil niet naar me werk gaan. Ik wil gebruiken. Stevig ook. Zodra ik wakker ben begin ik direct met 1 of 2 wietjoints. Meestal sterke hybrides. Ik neem m'n diazepam en ga weer terug op bed. Paar uur slapen om vervolgens met een depressief gevoel 3.0 wakker te worden.

Dan beland ik op de bank met de telefoon in me handen. Wegkwijnen in m'n eigen ellende. Gemiddeld een joint per uur. Zo'n 3 a 4 gram per dag nu.

Ik probeer elke dag te sporten (vandaag gelukt), en afleiding te zoeken. Maar ik weet het niet. M'n hele levenslust is gewoon weg ofzo. Naarstig opzoek naar iets wat me kan verlossen van dit gevoel/emoties. Maar het enige wat het veroorzaakt is dat ik verder van mezelf verwijderd raak. Ik wil zo graag gewoon weer kunnen huilen of me emoties kunnen verwerken op een gezonde manier.

Gelukkig ga ik binnenkort beginnen aan een nieuwe baan. Hopelijk kan ik dan wat stabiliteit en levenslust terug krijgen. Want het lijkt wel alsof me leven al sinds m'n vorige relatie puur overleven is. Dus al zo'n ruim 1,5 jaar a 2 jaar.

Ff van me afgepraat. Dankjewel.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Wat voel ik me vreselijk. Drugsforum is inmiddels klaagforum voor me geworden in deze tijd.

Verslagen door liefdesverdriet, verslaafd aan wiet, krijg al de hele week amper wat door me strot en m'n maag doet ook raar. Heb nergens meer energie voor. Alles is teveel gevraagd en ik zit het liefst in isolatie.

Meld me al weken ziek voor bijna elke dienst. Ik wil niet naar me werk gaan. Ik wil gebruiken. Stevig ook. Zodra ik wakker ben begin ik direct met 1 of 2 wietjoints. Meestal sterke hybrides. Ik neem m'n diazepam en ga weer terug op bed. Paar uur slapen om vervolgens met een depressief gevoel 3.0 wakker te worden.

Dan beland ik op de bank met de telefoon in me handen. Wegkwijnen in m'n eigen ellende. Gemiddeld een joint per uur. Zo'n 3 a 4 gram per dag nu.

Ik probeer elke dag te sporten (vandaag gelukt), en afleiding te zoeken. Maar ik weet het niet. M'n hele levenslust is gewoon weg ofzo. Naarstig opzoek naar iets wat me kan verlossen van dit gevoel/emoties. Maar het enige wat het veroorzaakt is dat ik verder van mezelf verwijderd raak. Ik wil zo graag gewoon weer kunnen huilen of me emoties kunnen verwerken op een gezonde manier.

Gelukkig ga ik binnenkort beginnen aan een nieuwe baan. Hopelijk kan ik dan wat stabiliteit en levenslust terug krijgen. Want het lijkt wel alsof me leven al sinds m'n vorige relatie puur overleven is. Dus al zo'n ruim 1,5 jaar a 2 jaar.

Ff van me afgepraat. Dankjewel.
Klik om te vergroten...
Klinkt bekend man. Benzo afbouw is heftig. Niets leek meer de moeite waard, nergens energie voor. De enige weg daaruit is om toch actief te blijven, ook al voelt dat omgekeerd aan wat je wil. Je komt er wel weer uit... Maar mijn ervaring is dat het een tijd duurt voordat je weer je oude ik bent. Hou vol, het wordt allemaal weer de moeite waard.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
dupont zei:
Klinkt bekend man. Benzo afbouw is heftig. Niets leek meer de moeite waard, nergens energie voor. De enige weg daaruit is om toch actief te blijven, ook al voelt dat omgekeerd aan wat je wil. Je komt er wel weer uit... Maar mijn ervaring is dat het een tijd duurt voordat je weer je oude ik bent. Hou vol, het wordt allemaal weer de moeite waard.
Klik om te vergroten...

Zou t haast vergeten dat ik benzo's aan het afbouwen ben. 😅
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#6
Raver zei:
Wat voel ik me vreselijk. Drugsforum is inmiddels klaagforum voor me geworden in deze tijd.

Verslagen door liefdesverdriet, verslaafd aan wiet, krijg al de hele week amper wat door me strot en m'n maag doet ook raar. Heb nergens meer energie voor. Alles is teveel gevraagd en ik zit het liefst in isolatie.

Meld me al weken ziek voor bijna elke dienst. Ik wil niet naar me werk gaan. Ik wil gebruiken. Stevig ook. Zodra ik wakker ben begin ik direct met 1 of 2 wietjoints. Meestal sterke hybrides. Ik neem m'n diazepam en ga weer terug op bed. Paar uur slapen om vervolgens met een depressief gevoel 3.0 wakker te worden.

Dan beland ik op de bank met de telefoon in me handen. Wegkwijnen in m'n eigen ellende. Gemiddeld een joint per uur. Zo'n 3 a 4 gram per dag nu.

Ik probeer elke dag te sporten (vandaag gelukt), en afleiding te zoeken. Maar ik weet het niet. M'n hele levenslust is gewoon weg ofzo. Naarstig opzoek naar iets wat me kan verlossen van dit gevoel/emoties. Maar het enige wat het veroorzaakt is dat ik verder van mezelf verwijderd raak. Ik wil zo graag gewoon weer kunnen huilen of me emoties kunnen verwerken op een gezonde manier.

Gelukkig ga ik binnenkort beginnen aan een nieuwe baan. Hopelijk kan ik dan wat stabiliteit en levenslust terug krijgen. Want het lijkt wel alsof me leven al sinds m'n vorige relatie puur overleven is. Dus al zo'n ruim 1,5 jaar a 2 jaar.

Ff van me afgepraat. Dankjewel.
Klik om te vergroten...
Precies hierom is dit forum er toch? Sterkte man, je kan het!
Maar dit verhaal is ook precies waarom ik mijn voorgeschreven benzo's eigenlijk haat en liever niet inneem. De Cravings zijn fucking heftig merk ik steeds weer.
Maar ja niet slapen is ook een hel...

Sterkte Raver!!
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#7
Precies dat dus:
Raver zei:
Verslagen door liefdesverdriet
Klik om te vergroten...

Liefdesverdriet neem je altijd mee. Ik heb het nu tien jaar, en ben pas een half jaar single (zelfde persoon). Gaat nog decennia duren met hartepijn en tranen.
Zie het als een lidteken dat jouw ziel completer maakt.

Raver zei:
Zou t haast vergeten dat ik benzo's aan het afbouwen ben. 😅
Klik om te vergroten...
Een afhankelijkheids afbouw, geeft als pijnlijk deel van de reis lichamelijke en geestelijke problemen. Pas na afloop van een geslaagde reis zijn de afbouw problemen geschiedenis. Je neemt die ervaring wel mee.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
kleine update er is op basis van alle klachten :

fluoxetine, 20mg 1x per dag​


voorgeschreven
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#9
En dan voor @MR_CHIP: geen goed weekend dus.
Balen en op de blaren zitten.
Veel mensen hier vonden het een onverstandig idee. Maat houden is oh zo lastig in jouw situatie.

MR_CHIP zei:
inmiddels ben ik erachter gekomen dat enigste reden dat mijn moeder is meegegaan in het verhaal "feestje" is vanwege mij
Klik om te vergroten...

Maar zo'n gevoel kun je altijd omdraaien: jouw moeder doet onverstandige dingen als ze denkt dat jij het nodig hebt.
Je hebt er van geleerd. Een volgende keer weersta je de verleiding.
Uiteindelijk gaat het er om de reis naar totally clean te voltooien en van daar uit verder te groeien.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik wil nog steeds heel heel graag zelfmoord plegen alleen zegt me moeder dat ze niet zonder me kan en dat blokkeert die neiging weer
en haar laat vekrachten zelf gezegd , (ik hoop roleplay versie met consent) om dingen te verwerken
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#11
MR_CHIP zei:
en haar laat vekrachten zelf gezegd , (ik hoop roleplay versie met consent) om dingen te verwerken
Klik om te vergroten...
Oei. Niet het soort gesprek dat een moeder met haar kind moet voeren. Lijkt me echt heftig om dit te moeten horen
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
we doen ook samen gebruiken wat ook een verkeerde band is

vanmiddag wel naar gesprek met antes
ga vragen om eventuele anti deppresiva
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
we doen ook samen gebruiken wat ook een verkeerde band is
Klik om te vergroten...
Ja dit klinkt niet gezond
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
MR_CHIP zei:
we doen ook samen gebruiken wat ook een verkeerde band is

vanmiddag wel naar gesprek met antes
ga vragen om eventuele anti deppresiva
Klik om te vergroten...

OtherShore zei:
Ja dit klinkt niet gezond
Klik om te vergroten...

Ik denk ook dat het advies van Bouwman Kliniek om een tijdje geen contact te hebben en afstand te nemen (tijdelijk dus) een héél erg goed advies was. Dat hadden ze niet voor niets zo bedacht.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
ik wil nog steeds heel heel graag zelfmoord plegen
Klik om te vergroten...
Hopelijk kan je het nog een tijdje volhouden tot het beter wordt, want vanaf het moment dat je ècht aan jezelf gaat werken, zal het langzaam aan ook steeds beter worden.

Dat is een langzaam proces, maar een voortdurend proces. Zelfs na een jaar als alles al zoveel beter gaat, wordt het nog steeds beetje bij beetje beter.

Just for today. Maak vandaag de keuze om te leven. Morgen zie je wel weer.

Also, dit soort gevoelens en gedachten worden ik de comedown / drugskater natuurlijk enorm versterkt.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
mijn behandelaar heeft afspraak gemaakt bij psychiater voor het bespreken qua medicatie dit gesprek staat 17 augustus

en eigenlijk was er de afspraak dat je 6 weken clean moet zijn voordat traumabehandling gestart kan worden deze eis is ter hoge uitzondering , nvt bij mij en ik sta nog steeds boven aan en is het nog steeds een kwestie van enkele weken
g
gr0yperLid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
en haar laat vekrachten zelf gezegd , (ik hoop roleplay versie met consent) om dingen te verwerken
Klik om te vergroten...
Wat is dit voor zieke gedachte?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
MR_CHIP zei:
en eigenlijk was er de afspraak dat je 6 weken clean moet zijn voordat traumabehandling gestart kan worden deze eis is ter hoge uitzondering , nvt bij mij en ik sta nog steeds boven aan en is het nog steeds een kwestie van enkele weken
Klik om te vergroten...
Dat werkt inderdaad het best als je wat langer nuchter bent maar ik hoop dat je niet al te lang hoeft te wachten want het wordt nu wel erg bont met 3 dagen wakker 😔
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
nog wel clean alleen de nachtmerries die ik nu heb zijn zo erg dat ik weer huilend wakker wordt

nachtmerrie die ik dan heb:
opgenomen worden in het ziekenhuis met een bpm van over de 200 , kotsen van bloed en uiteindelijk een volledige hartstilstand krijgen terwijl mijn moeder naast het ziekenhuisbed staat.


misschien is dit wel een heel focked up manier van blijven aangegeven vanuit het lichaam dat ik er echt mee moet stoppen en het moet blijven volhouden alleen is die strijd die nu weer erg is , elke dag heel irritant maar goed moed blijven houden ik kan het wel
Klik om te vergroten...
Dat zijn misschien wel hele krachtige ervaringen. Je zou de droom uit kunnen schrijven en teruglezen als je weer wil gebruiken.

Het gaat wel weer over man 😘
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
vandaag voor het eerst later toen ik drugs kreeg van mijn moeder , haar echte mening gevraagd , en na diep bij me gevoel te blijven weg gespoeld door de plee

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...130131132133134...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."